RoDa's veltempererte vinyl-blogg
Får vel poengtere atter en gang at jeg ikke mistenker HSC for å ha lurt meg.
Samtidig kan jeg jo poengtere at jeg ikke har trodd dette skulle være enkelt å få til å spille maksimalt.
Det jeg forventer er at når det spiller maksimalt så skal jeg kunne spille uten å justere og mekke på sakene for annenhver skive.
Så stiller jeg spørsmålet om vinyl kan bli veldig kostbart om det skal spille slik at en som er vant til cd blir fornøyd.
Med det mener jeg at jeg foreløpig henger meg opp i aspekter ved lyden som drar opplevelsen vekk fra musikken.
Det som jeg opplever som støy, kan være noe som andre hører gjennom eller forbi om du vil. Noe som andre ikke legger merke til fordi de liker andre sider av vinyl-lyden så godt. Jeg forstår godt hva man liker, men vet ikke helt om jeg kan slå meg til ro med det uten at støy-greiene blir borte. Ønsker ikke at dette skal blir en krig for eller imot vinyl, men at det skal være mulig å diskutere hvorfor man setter pris på, eller ikke, vinylmediet.
Planen nå er å finne ut av det overhenget, om det er armen eller PU som skal tangere sirkelen.
Deretter sjekke oppsettet på nytt. Ny justeringsrunde.
Få tak i silikon til trau og brønn og fylle opp.
Spille, spille og atter spille til jeg vet at PU har passert 100 timer.
Sjekke ut en annen PU i armen.
Mvh
Rolf