roeng2`s rom med lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Spennende... Når kommer det nye? :)
    Vet ikke, regner med det kommer en ny P6 i bytte med den jeg sender tilbake. Vet ennå ikke om jeg skal gå for ekstern dac å P6. Eller om P6 selges å jeg forsøker med noe annet. 1590 skal få sjansen til å stå, den spiller faktisk ok med Auralic rett i den.
    Er jo pre og dac som har størst påvirkning på lydsignatur😉
    Gato er heller på ingen måte glemt, gjør virkelig der meste rett. Men da må Tannoy vike for noe med en litt varmere lydsignatur🙈
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vet ikke, regner med det kommer en ny P6 i bytte med den jeg sender tilbake. Vet ennå ikke om jeg skal gå for ekstern dac å P6. Eller om P6 selges å jeg forsøker med noe annet. 1590 skal få sjansen til å stå, den spiller faktisk ok med Auralic rett i den.
    Er jo pre og dac som har størst påvirkning på lydsignatur😉
    Gato er heller på ingen måte glemt, gjør virkelig der meste rett. Men da må Tannoy vike for noe med en litt varmere lydsignatur🙈
    Jøss, når kommer Fyne? :cool:... 1590 er dønn nøytral, men du kan sminke litt med dac og mest pre.. :)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Du burde sjekke ut Luxman M700u. Den passer nok meget godt til dine høyttalere. ;)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Jøss, når kommer Fyne? :cool:... 1590 er dønn nøytral, men du kan sminke litt med dac og mest pre.. :)
    Er nok ikke helt der jeg ønsker med P6, men tror mulig det skyldes intern dac.
    Så vurderer å kjøpe en dac om den rette dukker opp.
    Ja det kom et par med 704 på Finn, må innrømme at jeg ble fristet til å brute budsjettet🙈
    Men tror nok jeg mulig vil prøve noe annet om jeg skal bytte ut Tannoy. Men redd det blir dyrt om jeg skal finne noe som overgår DC-8ti😉
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Fyne F704?? Er ikke mye å lure på det. Har du hørt de?
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Fyne F704?? Er ikke mye å lure på det. Har du hørt de?
    Nei ikke hørt de, har hatt DC-10t tidligere å har nå DC-8ti. Å 704 skal være et godt hopp opp fra disse etter hva jeg har lest. Må prioritere pengebruk på litt annet nå. Greit å ikke dra der så langt at det påvirker den daglige økonomien🙈
    På sikt med gradvis oppgraderinger så er det nok ikke usannsynlig med 704😉
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Da ble det litt endringer her igjen, Rotel RC-1590 dukker opp i dag.
    Parasound P6 jeg fikk var ikke helt frisk. Og av grunner jeg velger å ikke utdype her, vil det ikke bli handlet produkter som kommer fra tilhørende importør.
    Butikk det er handlet fra har fulgt opp, så valgte å gå for den preampen som hører til effektforsterken jeg har.
    Blir nå spennende å se om disse to i sammen får frem godlyden😁
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Oversiktsbilde over stæsjet, det må du få til :). Gratulerer!
    Takk HC
    Egner seg ikke med full bilde nå, må få på plass et nytt rack først😂🤣
    Men selv rett ut av esken overgår den P6 lydmessig😉
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Men jeg kan jo poste et bilde selv om egnet rack ikke er på plass ennå.
    Funnet ut at det er vanskelig å oppdrive noe som passer mitt behov som butikkvarer, vurderer derfor å lage et eget møbel🤪

    0096A318-6D2F-4385-A150-153B2B8B96FD.jpeg
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Litt kipt å reise på camping tur ut dagen etter man har fått nytt hai-fi i hus.
    Men er heller ikke feil med noen dager borte fra stress i natur fine omgivelser sammen med familien.
    Turen har gått til Bud ved Hustadvika helt ut i havgapet som er knappe 1time 45 minutter hjemmefra.
    Greit å ta turen før området blir bombet av pensjonister i bobil😂🤣

    Til de som tar turen innom tråden ønsker jeg en god langhelg😁😎
     
    Sist redigert:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Nyt helga, her jobbes det fredag. Men nå er våren hrr, endelig :)
    Planen er fri fredag. Men arbeids-pc og tlf er med på tur, så ingen garanti😜
    Skulle det bli noen små avbrekk for å veilede noen kollegaer, så er vel slik noe man må akseptere som senior med fagansvar.

    Føler meg heldig som har mer en nok jobb i disse spesielle tider. Det er dessverre nok av de som ikke er like heldig. Håper denne tiden snart er over å at de uheldige får muligheten til igjen å ha et normalt liv.
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Noen bilder fra dagens utflukt. Vil kyst natur å en påmindelse på at det ikke alltid har vært fred i Norge.
    Ergan kystfort på Bud hvor det var en tysk garresjon som en del av Atlantersvollen .
    7CA1E0E3-CC8D-4DCE-B7A7-0DDF461D0AD9.jpeg

    3B391094-C0EB-4CAF-B934-05D49829963E.jpeg

    1966F10F-23B5-4D13-A1BF-069449273185.jpeg
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Litt uventet at en tilfeldighet ved at jeg handlet Rotel RB-1590 fra en bekjent kar ved Mjøsa, med en take om at den skulle være midlertidig.
    Noe jeg også trodde den kom til å bli etter å ha prøvd Parasound P6 i sammen med den.
    Nå etter flere tilfeldigheter ved at RC-1590 kom i hus, tror jeg mulig Rotel komboen får oppholdstillatelse på ubestemt tid.
    RC-1590 er ennå ikke spilt inn, men utviklingen lydmessig overrasker mer og mer for hver time den får.
    Jeg har jo så klart hatt langt dyrere og bedre utstyr i hus før, som nok også har andre kvaliteter å er bedre på ting.

    Må nok overraskende innrømme at jeg kan fint leve med hva denne komboen med RC-1590 og RB-1590 får til av lyd.
    Så får en stund ser det ut til at jeg kommer til å ha et system drevet av mainstream produsenten Rotel og ikke et eksotisk hi-end merke.

    Å kose seg med musikk er jo målet, å det gjøres🎶😎😊
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Litt uventet at en tilfeldighet ved at jeg handlet Rotel RB-1590 fra en bekjent kar ved Mjøsa, med en take om at den skulle være midlertidig.
    Noe jeg også trodde den kom til å bli etter å ha prøvd Parasound P6 i sammen med den.
    Nå etter flere tilfeldigheter ved at RC-1590 kom i hus, tror jeg mulig Rotel komboen får oppholdstillatelse på ubestemt tid.
    RC-1590 er ennå ikke spilt inn, men utviklingen lydmessig overrasker mer og mer for hver time den får.
    Jeg har jo så klart hatt langt dyrere og bedre utstyr i hus før, som nok også har andre kvaliteter å er bedre på ting.

    Men nok overraskende innrømme at jeg kan fint leve med hva denne komboen med RC-1590 og RB-1590 får til av lyd.
    Så får en stund ser det ut til at jeg kommer til å ha et system drevet av mainstream produsenten Rotel og ikke et eksotisk hi-end merke.

    Å kose seg med musikk er jo målet, å det gjøres🎶😎😊
    Stusselig når en blir lurt ut i stry på denne måten...En kan jo risikere å trives med hobbyen sin.. ;) .. Kos deg mætti :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Pris er overhode ikke ensbetydende med bedre.. det har jeg hatt så mange eksempler på i hus at jeg ikke gidder å ofre en tanke lengre. :)

    Dette chifi settet som står her nå tørr jeg å sette opp mot laaaaangt dyrere greier i både byggekvalitet og lydkvalitet :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ja er på tide å få sjekka hørselen når et forsterkersett til 50.000 gir levelig lyd 😉
    Kos deg med musikken og ha en fortsatt fin fredag!
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Pris er overhode ikke ensbetydende med bedre.. det har jeg hatt så mange eksempler på i hus at jeg ikke gidder å ofre en tanke lengre. :)

    Dette chifi settet som står her nå tørr jeg å sette opp mot laaaaangt dyrere greier i både byggekvalitet og lydkvalitet :)
    Der har du så rett, er kun at det er en uventet vending etter flere år med mer eksotiske/anerkjente merker😉
    Dette settet var jo topp off the line, frem til Rotel blåste støv av navnet Mitci igjen.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja er på tide å få sjekka hørselen når et forsterkersett til 50.000 gir levelig lyd 😉
    Kos deg med musikken og ha en fortsatt fin fredag!
    Takk for det Eirik84, du for selv ha en aldring så fin fredag`s kveld😊
    Jo da man burde vel kunne forvente at noe med en slik prislapp evner å spille musikk🙈
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Stusselig når en blir lurt ut i stry på denne måten...En kan jo risikere å trives med hobbyen sin.. ;) .. Kos deg mætti :)
    Tror nok du heller du har spart meg for mye leting å store beløp i hi-end jungelen.
    Takker å bukker👌👍
    Man burde jo kunne forvente bra lyd når man leser om hvordan disse er satt sammen og sett innmaten i de😎
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Huff.. da er jeg fucked som gikk fra en klump til 120 og ned til et sett til 25 som tørker snærken av den andre 🤣
    Hvordan tror du klumpen for 120 hadde gjort seg på ProAc?
    Har ikke hatt ProAc i mitt eie ennå, må få gjort noe med det en gang. En demo jeg hadde på ProAc på Lyric hifi på midt 90 tallet satte spor. Men den gang lå de godt over hva jeg hadde råd til🙈 Også hørt noen ganger senere å har likt det jeg har hørt😉
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    En alderig så liten avsporing på musikksidene, en risiko som følger når mann har en variert musikksmak.

    Vis vedlegget 722048
    De hadde ikke denne låta på Qubuz, men de hadde andre spor av samme artist. I begynnelsen hatet jeg elektronisk musikk, men har lært meg å sette pris på noe av det etter hvert. Noe av det låter rimelig tøft. :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    De hadde ikke denne låta på Qubuz, men de hadde andre spor av samme artist. I begynnelsen hatet jeg elektronisk musikk, men har lært meg å sette pris på noe av det etter hvert. Noe av det låter rimelig tøft. :)
    Det er det samme her, å som du sier så er det noe av denne musikken som har noe fengende med seg. Miss Monique er også en anerkjent DJ som har noen fengende mikser.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SRM

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Hvis vi er inne på variert musikksmak. Ana Tijoux, Fransk-Chilensk dame med budskap i tekstene. Prøv feks. Shock og 1977.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hvis vi er inne på variert musikksmak. Ana Tijoux, Fransk-Chilensk dame med budskap i tekstene. Prøv feks. Shock og 1977.
    Fengende selv om det er lite av teksten jeg forstår, og for meg helt ukjent musikker😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: SRM

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hvordan tror du klumpen for 120 hadde gjort seg på ProAc?
    Har ikke hatt ProAc i mitt eie ennå, må få gjort noe med det en gang. En demo jeg hadde på ProAc på Lyric hifi på midt 90 tallet satte spor. Men den gang lå de godt over hva jeg hadde råd til🙈 Også hørt noen ganger senere å har likt det jeg har hørt😉
    tja, den hadde nok ikke gjort seg bort.. men samtidig hadde jo alt det som denafrips settet gjør ekstremt mye bedre blitt borte.. Denafrips får sjelen fram i musikken, det har kun primaluna klart her tidligere..
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    tja, den hadde nok ikke gjort seg bort.. men samtidig hadde jo alt det som denafrips settet gjør ekstremt mye bedre blitt borte.. Denafrips får sjelen fram i musikken, det har kun primaluna klart her tidligere..
    Denafrips er for meg et helt ukjent merke foruten at jeg fikk med meg at du fikk det i hus.
    Men ofte er det jo slik at litt ukjente merker er der hvor man kan finne magien😉
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Denafrips er for meg et helt ukjent merke foruten at jeg fikk med meg at du fikk det i hus.
    Men ofte er det jo slik at litt ukjente merker er der hvor man kan finne magien😉
    big in japan :p
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Har du fremdeles planer om å flytte mot Trondheim, eller er disse planene gått opp i røyk?
    foreløbig er det rolig, men hvem vet hva som skjer.. jobben er fortsatt der, men har ikke hørt noe mer om at jeg må operere derfra med det første :)

    Jeg har veldig lyst til å flytte på meg.. enten sørover eller til nedre halvdel av sverige en plass..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn