roeng2`s rom med lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.360
    Antall liker
    5.850
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ny gruppe for meg Amarok, men dette gir så absolutt mersmak. Tar igjen mye av den eldre rocken men med et moderne utrykk.
    Kvaliteten på innspillingen er det ikke noe å si på, blir nok å høre igjennom det som er gitt ut fra de i løpet av kvelden og morgendagen.

    IMG_0340.jpeg
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.360
    Antall liker
    5.850
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Da har jeg fått pågangsmot til å ta en måling etter flytting, greit å ha noe å supplere ørene med. Er jo vanskelig å vite hva man mangler kun ut fra hva man hører.
    Langt fra perfekt men ikke så galt ut fra at det kun er plassert ut fra å lytte, men ting kunne vært bedre så klart;)
    Så blir da har jeg noe å leke meg med nå som vi går mot mørketiden, forsøkte også med å måle med forskjellig avstand fra frontvegg og det er ikke mye jeg skal flytte meg frem eller tilbake føre får det blir noen seriøse utligninger i noen frekvenser.
    Er en del rest energi ned mot 20Hz som jeg også hadde tidligere så vil tro dette er rommete dimensjoner som jobber i mot meg.
    Så i frykt for at the :poop: hits the fan, drister jeg meg alike vel til å legge ut målingen som ble gjort😱


    SPL 2023-10-13 040614.png
    Waterfall 2023-10-13 040348.png
    RT60 2023-10-13 040504.png
    Spektogram 2023-10-13 040213.png
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.360
    Antall liker
    5.850
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Helg og litt tid for seg selv, anlegget og musikken. Skjer ting hos @Evo III som virker meget spennende, selveste hertugen av Langhus bytter ut sine SF til fordel for arvingene til minne Tannoy DC10ti. Har ennå ikke fått hørt Fyne men ble lettet da jeg så de videreførte arven til høyttalerene Tannoy ikke gjorde selv. De ble for dyre å produsere grunnet kabinett eller noe slikt og de mente at markedet ikke ville betale. De valgte også å ikke produsere DC12ti da de mente at det ikke var et marked for så store høyttalere og prisen de ville fått.
    Nå ser man jo at de tok feil Fyne F704 er jo i produksjon og har vippet selveste hertugen av pinnen.
    Jeg må få tatt turen til Oslo for demo eller driste meg til et besøk hos hertugen selv neste gang jeg tar turen ned til sentrale strøk.
    Jeg er meget fornøyd med mine DC10ti som nå er mitt 3 parr Tannoy, tidligere har jeg eid DC10t og DC8ti, så er meget nyskjerrig på om F704 har ennå mer å by på🎶🎶🎶😀

    Så for tiden vise hva som skjer på hifi fronten her hjemme, selv om jeg føler det ikke trenger å bli bedre en det som er nå🙈 Må jeg innrømme at å prøve noe annet alltid frister. Som det ble sakt så frister det med Mcdigg i hus igjen, er noe med tilstedeværelse de produktene har.

    I mens så koser jeg meg med lyden dette oppsettet gir meg🎶😁
    God lørdagskveld.

    IMG_3375.jpeg
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.273
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har du hørt Turmion Kätilöt, de har en del låter som er ganske så fengende.
    Men er av den litt tyngre sorten.
    Nei ikkje hørt dei. Men navnet er ikkje heilt ukjent. Lure på kor eg har det frå. Får sette dei på no når eg driv på innpå tv rommet.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.966
    Antall liker
    28.126
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Har du hørt Turmion Kätilöt, de har en del låter som er ganske så fengende.
    Men er av den litt tyngre sorten.
    Det var vel første oppvarmingsbandet til Nightwish i Oslo Rectum, sist de var her? Kan dessverre ikke si at de tok meg med storm den kvelden væffal,
    hadde nok mer godfot for oppvarmingsband to; Sonata Arctica. 🙂
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.273
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det var vel første oppvarmingsbandet til Nightwish i Oslo Rectum, sist de var her? Kan dessverre ikke si at de tok meg med storm den kvelden væffal,
    hadde nok mer godfot for oppvarmingsband to; Sonata Arctica. 🙂
    Der tenke eg at det var ja. Enig Lagga her, det blir for tungt for meg. Sonata Arctica er eg meir venn med.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.360
    Antall liker
    5.850
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Det var vel første oppvarmingsbandet til Nightwish i Oslo Rectum, sist de var her? Kan dessverre ikke si at de tok meg med storm den kvelden væffal,
    hadde nok mer godfot for oppvarmingsband to; Sonata Arctica. 🙂
    Skal vel innrømmes at det kun er enkelte låter og partier som sitter. Er jo litt Ramstein plagiat men det skal sies at de har langt igjen for å komme på det nivået😉
    At du var slik en rocka kar hadde jeg ikke fått med meg😀
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.966
    Antall liker
    28.126
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Skal vel innrømmes at det kun er enkelte låter og partier som sitter. Er jo litt Ramstein plagiat men det skal sies at de har langt igjen for å komme på det nivået😉
    At du var slik en rocka kar hadde jeg ikke fått med meg😀
    Rammstein sitter bedre. ;) Er det bra, så er det bra - og jeg er jo vokst opp med hardrock...

    Skjønt, Kyuss har så mange kule låter og riff, men lyden i innspillingene er samtidig så bånn i bøtta (ja, jeg vet det er en del av "gimmicken"),
    at jeg orker bare ikke å spille det. Jeg lider meg gjennom et halvt album sånn ca hvert andre/tredje år, bare for å sjekke om det er så ille som jeg husker,
    og det er det...
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.360
    Antall liker
    5.850
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Har fristet å handle McIntosh, men er litt i sjokk. Ser nå at MA7000 som jeg solgte for 35k i 2015, blir solgt for 45k før man rekker å blunke.
    Det gidder jeg ikke å gi for en MA7000 som begynner å dra på årene. Så da blir det å fleske til på noe nyere og fetere eller gi faen😱
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.944
    Antall liker
    51.332
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Har fristet å handle McIntosh, men er litt i sjokk. Ser nå at MA7000 som jeg solgte for 35k i 2015, blir solgt for 45k før man rekker å blunke.
    Det gidder jeg ikke å gi for en MA7000 som begynner å dra på årene. Så da blir det å fleske til på noe nyere og fetere eller gi faen😱
    En MA7000 burde ligge på rundt 25K i dag. Men jeg hadde styrt unna uansett, om du ikke har en Mcintosh reperatør i nærheten da😉😁
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.360
    Antall liker
    5.850
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    En MA7000 burde ligge på rundt 25K i dag. Men jeg hadde styrt unna uansett, om du ikke har en Mcintosh reperatør i nærheten da😉😁
    Enig med deg, får bruke litt mer tid å la hifi-kontoen vokse. Ikke noe å utsette på lyden her nå, så kun den velkjente spøkelset som visker meg i øret🤣😂
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.300
    Antall liker
    9.114
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Mcintosh er et av merkene som stiger i bruktpris og man betaler mye ekstra bare for navnet.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.944
    Antall liker
    51.332
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Mcintosh er et av merkene som stiger i bruktpris og man betaler mye ekstra bare for navnet.
    Nå må du slutte å tulle, Mcintosh er solid bygget som Accuphase og Luxman+++++ derfor høye brukt priser. Når det kommer til MA 7000 så er den tl 45K overpriset, får du den overhalt hos Neby har du amp i 20 år til. Da er verdien 25K pluss service riktig pris.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.300
    Antall liker
    9.114
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Nå må du slutte å tulle, Mcintosh er solid bygget som Accuphase og Luxman+++++ derfor høye brukt priser. Når det kommer til MA 7000 så er den tl 45K overpriset, får du den overhalt hos Neby har du amp i 20 år til. Da er verdien 25K pluss service riktig pris.
    Sa ingenting om kvaliteten.. men at man betaler Extra kontra hva en identisk sak bygget av noen andre er ikke noe tvil om.. samme med bmw i bilverden..
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.723
    Antall liker
    85.383
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Ha en fin høytid og kos deg med mye god musikk! 😉👍
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn