Da er vi på linje når det gjelder Floyd. Kate Bush og Peter Gabriel er meget ok. Min favoritt fra det tiåret er faktisk Pouges. Ellers mye dårlig, det er bare å nevne Boy George, Wham, Ultravox + stort sett alt av det som kom fra USA.erato skrev:Kate Bush. Peter Gabriel. REM (før de ble kommers). Japan. Talking Heads.... Mye bra på 80-tallet gitt. Wish you were here er forøvrig min Floyd favoritt.Finn M skrev:The wall er etter min mening hauset for mye opp. Dark side of the moon og wish you were here egentlig mye bedre album. Men det er klart: for de som voks opp på 80-tallet så er det ikke så mange andre lyspunkt det tiåret...![]()
Hehe, ja 80-tallet var fullt av møkk, men det har det felles med de fleste tiår. Puddelrocken på 70tallet? Gulp.Finn M skrev:Da er vi på linje når det gjelder Floyd. Kate Bush og Peter Gabriel er meget ok. Min favoritt fra det tiåret er faktisk Pouges. Ellers mye dårlig, det er bare å nevne Boy George, Wham, Ultravox + stort sett alt av det som kom fra USA.erato skrev:Kate Bush. Peter Gabriel. REM (før de ble kommers). Japan. Talking Heads.... Mye bra på 80-tallet gitt. Wish you were here er forøvrig min Floyd favoritt.Finn M skrev:The wall er etter min mening hauset for mye opp. Dark side of the moon og wish you were here egentlig mye bedre album. Men det er klart: for de som voks opp på 80-tallet så er det ikke så mange andre lyspunkt det tiåret...![]()
Nå ja, dette er vel ikke helt riktig da. Alan var tekniker under innspillingen, men det er bandet selv som står som produsent.Finn M skrev:Alan Parsons var produsent av Dark side of the moon. Så er det også sagt.
Nei, det gjorde de ikke. Stones bygde på en tradisjonell blues og rythm'n'blues-tradisjon, og betydde ikke noe for rockens tekniske utvikling. De gjorde mye for populariteten til rå blues og rock, men de var ikke først på det området heller. Det som skiller Beatles fra Stones er at førstnevnte bydde på nye takter og nye harmonier, mens Stones førte til at folk fikk høre musikk de normalt ikke ville blitt presentert for. Men ikke noe revolusjonært i det hele tatt, bare veldig bra.Anonym skrev:Rolling Stones gjorde mye av det samme for rock som Beatles gjorde for pop.erato skrev:Totalt, absolutt og rungende nei! Hevder man det har ikke skjønt hva popmusikken var da Beatles kom på scenene, og hvor avgjørende de var for mye av det man i dag tar for selvfølgeligheter. Historieløst! De to andre derimot....ptb skrev:Beatles.....er vel verdens mest oppskrytte band?
U2 derimot kan enkelt strykes av lista.
Faktum er vel det at Waters i 1978 presenterte både Pros & Cons og The Wall i "rå-demoutkast" for resten av medlemmene - og ba de andre om å velge ett av de som et PF prosjekt, det andre ville ha gå "solo" med. Så i grove trekk: The Wall er mer eller mindre et Waters soloprosjekt.Finn M skrev:Næmmen, er det ingen som har på coveret til LP'en da? Stakkars... mister litt historie på den måten ja...ptb skrev:Interessant å hevde at DSOTM er et Parsons album
Riktignok produsert og skrudd sammen av Parsons i Abbey Road studio - eiet av Parsons.
Comfortably Numb er det, så vidt jeg vet, Waters som står bak både tekst og melodi (grunnlåta - selvom Gilmour fikk sette sitt absolutte preg på sluttproduktet). Resten av The Wall er skrevet og låtsatt av Waters - alt i hop, med unntak av The Trial.
Ikke bare bra å laste ned fra nettet, nei... :
På Lp'en står det, sitat:
Written by Waters except:
Young lust (Waters, Gilmour)
Comfortably Numb (Gilmour, Waters)
Run like hell (Gilmour, Waters)
The trial (Waters, Ezrin)
Det som heller ikke må undervurderes er musikernes bidrag under innspilling. Hva hadde Pink floyd vært uten Gilmours gitarsoloer eller Wrights keyboard? I tillegg står både Gilmour og Ezrin oppført sammen med Waters som produsenter. Skulle The Wall være et soloalbum av og med Waters hadde produktet blitt et helt annet. Det er jo bare å se på de soloproduksjonene han har rotet sammen i ettertid det....
The wall er etter min mening hauset for mye opp og må taes inn i små doser, ellers blir den for depressiv. Må innrømme at det nå er lenge mellom hver gang jeg henter frem den plata. Dark side of the moon og Wish you were here egentlig mye bedre album.
Alan Parsons var produsent av Dark side of the moon. Så er det også sagt.
Dette kan vi flisespikke mye rundt omkring men konstaterer bare at det er klasseforskjell på "pros and cons.." og "The wall". Så får hver enkelt tenke seg hvorfor...ptb skrev:Faktum er vel det at Waters i 1978 presenterte både Pros & Cons og The Wall i "rå-demoutkast" for resten av medlemmene - og ba de andre om å velge ett av de som et PF prosjekt, det andre ville ha gå "solo" med. Så i grove trekk: The Wall er mer eller mindre et Waters soloprosjekt.Finn M skrev:Næmmen, er det ingen som har på coveret til LP'en da? Stakkars... mister litt historie på den måten ja...ptb skrev:Interessant å hevde at DSOTM er et Parsons album
Riktignok produsert og skrudd sammen av Parsons i Abbey Road studio - eiet av Parsons.
Comfortably Numb er det, så vidt jeg vet, Waters som står bak både tekst og melodi (grunnlåta - selvom Gilmour fikk sette sitt absolutte preg på sluttproduktet). Resten av The Wall er skrevet og låtsatt av Waters - alt i hop, med unntak av The Trial.
Det som heller ikke må undervurderes er musikernes bidrag under innspilling. Hva hadde Pink floyd vært uten Gilmours gitarsoloer eller Wrights keyboard? I tillegg står både Gilmour og Ezrin oppført sammen med Waters som produsenter. Skulle The Wall være et soloalbum av og med Waters hadde produktet blitt et helt annet. Det er jo bare å se på de soloproduksjonene han har rotet sammen i ettertid det....
The wall er etter min mening hauset for mye opp og må taes inn i små doser, ellers blir den for depressiv. Må innrømme at det nå er lenge mellom hver gang jeg henter frem den plata. Dark side of the moon og Wish you were here egentlig mye bedre album.
Bandet valgte The Wall - og da fikk de øverige "tildels" mulighet til å sette sitt preg på sluttproduktet. Gilmour skrev om Comfortably Numb forholdsvis mye.
Waters hadde kun skrevet låtene i form av akkorder i det utkastet som ble lagt frem.
Så langt jeg har klart å finne ut, så var ikke The Trial med i utkastet - Waters hadde noen ideer om en "avslutning", men kom ikke helt i mål - og fikk hjelp til å skive The Trial ganske sent i prosessen av Bob Ezrin.
Og, for de som kanskje ikke kjenner til det: Rick Wright forlot PF under The Wall turneen, men fortsatte de siste konsertene som "ansatt".
Har faktisk debutalbumet på LP.baluba skrev:Btw: Det skal ikke kimses av hverken Culture Club
Der nevnte du to favoritter gitt.baluba skrev:Green on Red, Wall of Voodoo .....Joda, åttitallet var ikke så verst for de som var orientert utover det Akersgata serverte dem.
Var det i det samme programmet at Gilmour ble spurt om muligheten for gjennforening med Waters?Finn M skrev:Dette kan vi flisespikke mye rundt omkring men konstaterer bare at det er klasseforskjell på "pros and cons.." og "The wall". Så får hver enkelt tenke seg hvorfor...ptb skrev:Faktum er vel det at Waters i 1978 presenterte både Pros & Cons og The Wall i "rå-demoutkast" for resten av medlemmene - og ba de andre om å velge ett av de som et PF prosjekt, det andre ville ha gå "solo" med. Så i grove trekk: The Wall er mer eller mindre et Waters soloprosjekt.Finn M skrev:Næmmen, er det ingen som har på coveret til LP'en da? Stakkars... mister litt historie på den måten ja...ptb skrev:Interessant å hevde at DSOTM er et Parsons album
Bandet valgte The Wall - og da fikk de øverige "tildels" mulighet til å sette sitt preg på sluttproduktet. Gilmour skrev om Comfortably Numb forholdsvis mye.
Waters hadde kun skrevet låtene i form av akkorder i det utkastet som ble lagt frem.
Så langt jeg har klart å finne ut, så var ikke The Trial med i utkastet - Waters hadde noen ideer om en "avslutning", men kom ikke helt i mål - og fikk hjelp til å skive The Trial ganske sent i prosessen av Bob Ezrin.
Og, for de som kanskje ikke kjenner til det: Rick Wright forlot PF under The Wall turneen, men fortsatte de siste konsertene som "ansatt".
Men det er riktig at Ezring og Waters kom med the trial sent i prosessen.
Riktig det du skriver om Richard Wright, men i realiteten ble han mobbet ut av bandet av Waters.
I dokumentaren rundt The Wall, et program som ble sendt på NRK for et år siden tror jeg det var, uttalte Alan Parker (produsent av filmen The Wall) at Waters er en så stor egoist at når han våkner om morgenen og ser ut av vinduet så tror han at solen har stått om til ære for han..... Det sier jo litt....
All moderne musikk bygger på eksisterende musikk. En kan sikkert også diskutere hvor nyskapende Beatles egentlig var men begge bandene har hatt en enorm popularitet og bidratt til å spre musikksjangeren for massene.baluba skrev:Nei, det gjorde de ikke. Stones bygde på en tradisjonell blues og rythm'n'blues-tradisjon, og betydde ikke noe for rockens tekniske utvikling. De gjorde mye for populariteten til rå blues og rock, men de var ikke først på det området heller. Det som skiller Beatles fra Stones er at førstnevnte bydde på nye takter og nye harmonier, mens Stones førte til at folk fikk høre musikk de normalt ikke ville blitt presentert for. Men ikke noe revolusjonært i det hele tatt, bare veldig bra.Anonym skrev:Rolling Stones gjorde mye av det samme for rock som Beatles gjorde for pop.erato skrev:Totalt, absolutt og rungende nei! Hevder man det har ikke skjønt hva popmusikken var da Beatles kom på scenene, og hvor avgjørende de var for mye av det man i dag tar for selvfølgeligheter. Historieløst! De to andre derimot....ptb skrev:Beatles.....er vel verdens mest oppskrytte band?
U2 derimot kan enkelt strykes av lista.
Smak er nok vanskelig å diskutere. Personlig synes Numb er albumets kjedeligste og mest langdryge låt. Den skipper jeg hele tiden over med fjernkontrollen. Run Like Hell er langt bedre låt, men The Trial er albumets beste låt etter min mening.gismo skrev:Akkurat den skal både du og David Gilmour ha full kreditt for ...nyyydeligFidelio skrev:For øvrig er den vakreste musikken på The Wall skrevet av Gilmour (Comfortably Numb).![]()
Det er det som er forskjellen på The Beatles og alle de andre. I alle fall forskjellen på Ringo Starr og alle andre trommeslagere. Han var den første som brøt med C&W og blues-rytmene som frem til da hadde vært basis for all populærmusikk fra etter WW2. Den oppskriften har skapte er den som fremdeles dominerer populærmusikken. Det er stor forskjell på det han har bidratt med av nyskaping og det jazz/bluestromissen Charle Watts har bidratt med. Derfor kan ikke de to bandene sammenlignes direkte. Beatles stod for nyskaping og brudd med tradisjoner, og Stones var/er tradisjonsbærere. Veldig viktig og betydningsfull forskjell. Som ikke sier noe om hvem av dem som laget best musikk som sådan, men det var vel heller ikke temaet.Anonym skrev:All moderne musikk bygger på eksisterende musikk. En kan sikkert også diskutere hvor nyskapende Beatles egentlig var men begge bandene har hatt en enorm popularitet og bidratt til å spre musikksjangeren for massene.
Slik jeg ser det er U2's The Joshua Tree og Achtung Baby smått geniale album, hvor bl.a. flere viktige faktorer som låtskrivingen, musikken og produksjonen bidrar til å gjøre sluttresultatet av meget høy klasse. De fleste andre av bandets album, med unntak av War, er mer eller mindre middels bra plater.Valentino skrev:Word. ;Dptb skrev:Beatles, Stones og U2 er vel verdens mest oppskrytte band?
Det som gjør The Joshua Tree til en god plate er the Edges' geniale gitarspill + ditto geniale sounden/lydbildet til Daniel Lanois. Resten av det U2 har bedrevet er etter min mening opskrytt. Dermed anbefaler jeg heller Daniel Lanois soloplate "Acadie" som et av de bedre platene fra 80-tallet:blekansikt skrev:Slik jeg ser det er U2's The Joshua Tree og Achtung Baby smått geniale album, hvor bl.a. flere viktige faktorer som låtskrivingen, musikken og produksjonen bidrar til å gjøre sluttresultatet av meget høy klasse. De fleste andre av bandets album, med unntak av War, er mer eller mindre middels bra plater.Valentino skrev:Word. ;Dptb skrev:Beatles, Stones og U2 er vel verdens mest oppskrytte band?
Bill Bailey er også en stor fan av the Edge: 8)Finn M skrev:Det som gjør The Joshua Tree til en god plate er the Edges' geniale gitarspill + ditto geniale sounden/lydbildet til Daniel Lanois.
"Alt sitter som eg skudd, holografi og sammenheng er på topp og høytalerne har "forsvunnet" ;D i lydbildet.."56fwb skrev:Flageborg sin medisin:RoDa skrev:Jeg er ikke der dessverre. For meg klør det i huden når man skal bruke testplater for å kalibrere høyttalere.56fwb skrev:Hvilke andre plater har i så tilfelle liknede eller bedre 3D-effekt til å kalibrere ht RoDa??RoDa skrev:Der er vi enige.rolfozzy skrev:Og det og bruke denne for og "kalibrere" høytalere må være helt i tåka.
R
mvh![]()
Ordet kalibrering og høyttalere i samme setning skremmer meg litt.
Nå er rett nok ikke jeg av de som mener holografi er det viktigste aspektet i lyden fra anlegget.
I beste mening, vi er alle forskjellige
Koser meg alltid med film på moro-med-lyd-demo, ikke like mye med musikk på de samme demoene.
R
pinleg nøyaktig avstand fra bakvegg og nøyaktig lik vinkling på ht.
og pinleg nøyaktig plassering av sweetspott i en likebeina trekant. Det er også viktigt at en sitter dønn nøyaktig i denne sweetspotten for å få med seg
de nemnte 3D-effekter. Å flytte hodet et par tre cm til siden forandrer det hele. BERRE PRØV.
Det som også har skjedd etter at jeg kalibrerte mine høytalere etter Flageborgs instrukser, er at jeg nå koser meg ennå mere med musikken.
Alt sitter som eg skudd, holografi og sammenheng er på topp og høytalerne har "forsvunnet" ;D i lydbildet..
Det beste av alt: Jeg har ikke flyttet på høytalerene en døyt siden denne kalibreringen.
Og hvorfor skulle jeg nå det når MINE ører sier at det nu er et tilnærmet perfekt lydbilde
En kanke ha det bedre enn dette serru RoDa - tror jeg...
mvh
FreddB![]()
Vi er i grunnen enige RoDa..RoDa skrev:"Alt sitter som eg skudd, holografi og sammenheng er på topp og høytalerne har "forsvunnet" ;D i lydbildet.."56fwb skrev:Flageborg sin medisin:RoDa skrev:Jeg er ikke der dessverre. For meg klør det i huden når man skal bruke testplater for å kalibrere høyttalere.56fwb skrev:Hvilke andre plater har i så tilfelle liknede eller bedre 3D-effekt til å kalibrere ht RoDa??RoDa skrev:Der er vi enige.rolfozzy skrev:Og det og bruke denne for og "kalibrere" høytalere må være helt i tåka.
R
mvh![]()
Ordet kalibrering og høyttalere i samme setning skremmer meg litt.
Nå er rett nok ikke jeg av de som mener holografi er det viktigste aspektet i lyden fra anlegget.
I beste mening, vi er alle forskjellige
Koser meg alltid med film på moro-med-lyd-demo, ikke like mye med musikk på de samme demoene.
R
pinleg nøyaktig avstand fra bakvegg og nøyaktig lik vinkling på ht.
og pinleg nøyaktig plassering av sweetspott i en likebeina trekant. Det er også viktigt at en sitter dønn nøyaktig i denne sweetspotten for å få med seg
de nemnte 3D-effekter. Å flytte hodet et par tre cm til siden forandrer det hele. BERRE PRØV.
Det som også har skjedd etter at jeg kalibrerte mine høytalere etter Flageborgs instrukser, er at jeg nå koser meg ennå mere med musikken.
Alt sitter som eg skudd, holografi og sammenheng er på topp og høytalerne har "forsvunnet" ;D i lydbildet..
Det beste av alt: Jeg har ikke flyttet på høytalerene en døyt siden denne kalibreringen.
Og hvorfor skulle jeg nå det når MINE ører sier at det nu er et tilnærmet perfekt lydbilde
En kanke ha det bedre enn dette serru RoDa - tror jeg...
mvh
FreddB![]()
Dersom det samtidig er maks på klang og driv, så er det bare å fortsette og glise.
Jeg synes ikke alltid at optimalt lydbilde og optimal musikkgjengivelse henger så tett sammen.
Men jeg er nerd på plassering, og tommestokken ligger alltid nært anlegget... ;D
Mvh
Rolf
;D ;D ;Derato skrev:rockens svar på Christer Sjøgren.
Mozart spilte fletta av de fleste på sin tid, men pianoet og komposisjonene har utviklet seg endel siden den gang.frans skrev:For å drive litt flisespikkeri så synes jeg man skal skille mellom det å være komponist og det å være musiker. Mozart var vel ingen stor musiker? Andsnes hadde vel spilt flettene av Mozart?
Så du mener f.eks. også at VW Golf er den beste bilen som selges i Norge - fordi den er mest solgt?pstraums skrev:Ja, jeg synes "tidenes musiker" tittelen må gå til de som beviselig har gledet mest mennesker... enten vi liker det eller ikke.. så kan vi besserwissere krangle om hvem vi liker best (og det er også gøy)![]()
Blir vel litt urettferdig all den tid det er ett prisspørrsmål?ptb skrev:Så du mener f.eks. også at VW Golf er den beste bilen som selges i Norge - fordi den er mest solgt?pstraums skrev:Ja, jeg synes "tidenes musiker" tittelen må gå til de som beviselig har gledet mest mennesker... enten vi liker det eller ikke.. så kan vi besserwissere krangle om hvem vi liker best (og det er også gøy)![]()
Men plater koster det samme uansett kvalitet mer eller mindre. Mens de beste (?) bilene selger minst pga høy pris, gjelder ikke samme forhold for musikk. Analogien bil/musikk halter derfor. Men det er interessant å se at mens masseprodusert dritt florerer overalt så er de mesteselgende artistene Beatles, Presley og Michael Jackson, selv om jeg ikke vil innestå for alt de to sistnevnte står bak så er det faktisk relativt oppmuntrende.....Julenissen skrev:Blir vel litt urettferdig all den tid det er ett prisspørrsmål?ptb skrev:Så du mener f.eks. også at VW Golf er den beste bilen som selges i Norge - fordi den er mest solgt?pstraums skrev:Ja, jeg synes "tidenes musiker" tittelen må gå til de som beviselig har gledet mest mennesker... enten vi liker det eller ikke.. så kan vi besserwissere krangle om hvem vi liker best (og det er også gøy)![]()
Ok da, men.... for noen år siden så var faktisk Sputnik norges mest solgte artist :Julenissen skrev:Blir vel litt urettferdig all den tid det er ett prisspørrsmål?ptb skrev:Så du mener f.eks. også at VW Golf er den beste bilen som selges i Norge - fordi den er mest solgt?pstraums skrev:Ja, jeg synes "tidenes musiker" tittelen må gå til de som beviselig har gledet mest mennesker... enten vi liker det eller ikke.. så kan vi besserwissere krangle om hvem vi liker best (og det er også gøy)![]()
ptb skrev:Ok da, men.... for noen år siden så var faktisk Sputnik norges mest solgte artist :Julenissen skrev:Blir vel litt urettferdig all den tid det er ett prisspørrsmål?ptb skrev:Så du mener f.eks. også at VW Golf er den beste bilen som selges i Norge - fordi den er mest solgt?pstraums skrev:Ja, jeg synes "tidenes musiker" tittelen må gå til de som beviselig har gledet mest mennesker... enten vi liker det eller ikke.. så kan vi besserwissere krangle om hvem vi liker best (og det er også gøy)![]()
![]()
ptb skrev:Så du mener f.eks. også at VW Golf er den beste bilen som selges i Norge - fordi den er mest solgt?pstraums skrev:Ja, jeg synes "tidenes musiker" tittelen må gå til de som beviselig har gledet mest mennesker... enten vi liker det eller ikke.. så kan vi besserwissere krangle om hvem vi liker best (og det er også gøy)![]()
Rick Wright er uansett død nå. Han ble vel sparket under "grumsete omstendigheter".Julenissen skrev:Var det i det samme programmet at Gilmour ble spurt om muligheten for gjennforening med Waters?Finn M skrev:Dette kan vi flisespikke mye rundt omkring men konstaterer bare at det er klasseforskjell på "pros and cons.." og "The wall". Så får hver enkelt tenke seg hvorfor...ptb skrev:Faktum er vel det at Waters i 1978 presenterte både Pros & Cons og The Wall i "rå-demoutkast" for resten av medlemmene - og ba de andre om å velge ett av de som et PF prosjekt, det andre ville ha gå "solo" med. Så i grove trekk: The Wall er mer eller mindre et Waters soloprosjekt.Finn M skrev:Næmmen, er det ingen som har på coveret til LP'en da? Stakkars... mister litt historie på den måten ja...ptb skrev:Interessant å hevde at DSOTM er et Parsons album
Men det er riktig at Ezring og Waters kom med the trial sent i prosessen.
Riktig det du skriver om Richard Wright, men i realiteten ble han mobbet ut av bandet av Waters.
I dokumentaren rundt The Wall, et program som ble sendt på NRK for et år siden tror jeg det var, uttalte Alan Parker (produsent av filmen The Wall) at Waters er en så stor egoist at når han våkner om morgenen og ser ut av vinduet så tror han at solen har stått om til ære for han..... Det sier jo litt....
Man skal andri si aldri, men det ble ALDRI og skje var svaret ;D
Historien er full av slike tilfeller der en bryter ut av et band for å gjøre noe eget. Dette er ofte ikke helt vellykket. Dette med kollektiv innsats eller filter som jeg kaller det betyr mye for sluttpoduktet. Gruppen finner ut i fellesskap hva som vil fungere eller ikke. Når dette forsvinner slipper det gjennom ting som burde ha vært fjernet i prosessen.Fidelio skrev:Personlig synes jeg den beste musikken Pink Floyd laget var resultater av kollektiv innsats og musisering; Meddle, DSOTM, WYWH og Animals. Waters er en rimelig stor tekstforfatter imo, men musikalsk er han lite interessant uten David Gilmour.
For øvrig er den vakreste musikken på The Wall skrevet av Gilmour (Comfortably Numb).
Noen som har hørt seg gjennom intervjuet og notert seg hvilke 8 album Roger Waters setter høyest? Det hadde vært interessant å vite.digiman skrev:Det er et radio intervju show hvor de stiller spørsmålet til kjente personer hvilken 8 plater ville du tatt med deg på en øde øy.
Har så vidt hørt igjennom, og fikk med meg Chet Baker - My Funny Valentine, Ray Charles - Georgia On My Mind, Billie Holiday - Bless The Child, og Mahlers 5.pedal skrev:Noen som har hørt seg gjennom intervjuet og notert seg hvilke 8 album Roger Waters setter høyest? Det hadde vært interessant å vite.digiman skrev:Det er et radio intervju show hvor de stiller spørsmålet til kjente personer hvilken 8 plater ville du tatt med deg på en øde øy.
Det er nok Roger Waters svært enig i selv også. Som innrømmer at han har et begrenset sangstemme.R.E.S. skrev:Hvis det er musiker man skal vurdere Roger Waters etter så mener jeg han er langt unna å være tidenes beste i sin sjanger. Ikke er han noen stor vokalist og bedre bassister er vel heller ikke så vanskelig å finne.
Jeg bifaller også denne, til tross for at PF/RW ikke herjer mine daglige spillelister 8) ......Birdman skrev:Roger Waters er en av de mest betydningsfulle musikerne i MITT liv, og det er ikke noe noen kan si som kan forandre på det.
Enig der,PF RW er forbilder for mange menesker,de var bane brytene når de kom med Darrk Side Of The Moon.Birdman skrev:Roger Waters er en av de mest betydningsfulle musikerne i MITT liv, og det er ikke noe noen kan si som kan forandre på det.
Der er vi veldig enige Birdman, han har gitt meg mange enestående musikkstunder og gjør det fortsattBirdman skrev:Roger Waters er en av de mest betydningsfulle musikerne i MITT liv, og det er ikke noe noen kan si som kan forandre på det.