Ja, du vil få effekt av to stk DaaD dersom de plasseres på rett sted.Er nybegynner på området med akustikk, men etter å flyttet høyttalerne rundt litt forstår jeg at dette har veldig mye å si.
Lurer på om det går ann å si hvor mange Daad man må minimum ha for å få effekt. Forstår at det avhenger av rommet, men vil 2 stk. gi noe effekt? Selges det det lignende som er rimeligere? Hvordan er de sammenlignet med DIY Tube Traps som man lager selv?
http://www.teresaudio.com/haven/traps/traps.html
Hvor kjøpes akustikk plater? (Bergen)
Når det gjelder summen på 67 000, så er det sikkert det optimale, men du vil få et godt resultat selv med et langt mindre antall (en tredjedel f.eks). Men, thomand, jeg skulle likt å hørt hvilken bruke av 67 000 som gav et bedre resultat, forutsatt at det låter nogenlunde bra det utstyret du har i rommet. (For dem som har liten plass kan det likevel være et rimelig alternativ, tilsvarer vel omtrent 2 m2 bolig i by).
Når det gjelder Rockwool. Ja, det demper, men du oppnår ikke samme effekt med demping alene som du oppnår med Daad som diffuserer. Jeg har faktisk hatt drøssevis av DaaD-er og Rockwoolplater i stua, så jeg tør påstå at jeg kjenner effekten og forskjellen av de to.