trondav
Hi-Fi entusiast
Her har du 30 dager gratis test: https://roonlabs.com/r/77opnHDwskihe08eHeVeGg
Håper du også bruker Norsk språkdrakt i Roon.Nå blir det Roon fremover, og kan ikke tenke meg at jeg ser meg tilbake! Farvel til andre apper, kranglete brukergrensesnitt, avbrudd i musikk osv osv.
Så langt har jeg ikke kommetHåper du også bruker Norsk språkdrakt i Roon.
Så langt har jeg ikke kommet
Da var den på norsk!
Det har allerede vært flere runder på dette, men finner du noe som ikke stemmer - gi beskjed så blir det fiksetDa var den på norsk!
Håper du kjøpte livstidabn. først som sistHar lenge vurdert roon, men aldri fått helt begrepet over hva man faktisk betaler for. Sitter med en god dac, men har lett rundt etter egnet streaming enhet en god stund. De som finnes på markedet har enten dårlig med tilkoblingsmuligheter, dårlig app, en kombinasjon, eller er veldig dyre.
Når jeg streamer har jeg til nå brukt en Chromecast med Qobuz gjennom mConnect. Funker OK, men faller ofte ut, fortsetter å spille forrige sang selv om jeg bytter osv.
Hvis jeg har ønsket å spille med maksimal filstørrelse, og ikke har hatt behov for å bruke app på tlf eller iPad, har jeg koblet Mac til DAC med USB. På grunn av at det er litt slitsomt å reise seg fra sofaen for å spille digitalt (spiller stort sett vinyl når jeg ikke er rastløs), har det dessverre ikke blitt så ofte at musikk spilles via Mac.
Så fikk jeg et innfall om å teste Roon...
Det er jo en fullstendig nobrainer! Maken til herlig app, og jeg kan til og med bruke macen som endpoint! Satt opp på 30 sekunder, og null hokus pokus.
Nå blir det Roon fremover, og kan ikke tenke meg at jeg ser meg tilbake! Farvel til andre apper, kranglete brukergrensesnitt, avbrudd i musikk osv osv.
Så for dem som ikke har testet det ennå: ikke gjør som meg, kjøp Roon med en gang!
God natt.
Er det mulig nå lenger?Håper du kjøpte livstidabn. først som sist
Klarer du deg uten MQA unfolding finnes det supre alternativer der software er gratis og som er veldig snilt mot hardware også. Du kan faktisk klare deg med en enkelt rpi4 f.eks.Det koster å være kar ser det ut til
I følge Roon 699,99 dollarEr det mulig nå lenger?
Jo mer jeg leser om MQA jo mer høres det ut som den reneste slangeolje, så det trenger jeg på ingen måte. Min DAC støtter det heller ikke.Klarer du deg uten MQA unfolding finnes det supre alternativer der software er gratis og som er veldig snilt mot hardware også. Du kan faktisk klare deg med en enkelt rpi4 f.eks.
Jeg har selv testet Roon i en ukes tid nå.
Brukergrensesnitt, metadata og brukervennlighet er helt nydelig. Absolutt ingenting å utsette på noe.
Men så er det hva som trengs av hardware da. Blir fort dyrt detta.
Jeg satte opp på Roon Core på eksisterende PC. Med HDD (spinning disc). Allerede her er jeg jo bak anbefalte specs fra Roon sin side. Har koblet en bærbar harddisk med musikk arkiv via en flunka ny og god ruter. Og kjøpt Tidal. Har installert Roon Remote på Iphone. Endpoint er per nå en Chromecast Audio.
Ikke overraskende så lagger det litt. Opplever at Remote kræsjer. Musikken kan finne på å stoppe midt i ei låt for bare å hoppe videre til neste, både med lokalt arkiv og Tidal. Tipper windows PC med HDD er proppen her.
Har sjekket ut Nucleus, det blir for dyrt rett og slett.
Alternativet som Roon Core er så vidt jeg forstår en NUC? Blir nødvendigvis ikke billig det heller, ikke flust med brukte NUCs på finn for tida. Ser for meg en i5 (lokalt arkiv er 4500 album).
Føler jo at endpoint bør oppgraderes også. Chromecast er jo ikke gapless, det er en liten festbrems. Har en DAC med USB/Coax/optisk/BNC, så alternativene er mange. En pi er muligens det beste og rimeligste alternativet?
Og så er det jo Roon abonnement i tillegg da.
Det koster å være kar ser det ut til
What? Det har gått meg hus forbi at Chromecasten er gapless i Roon. Takk for info.NUC med spec nok finnes fra omtrent 2000kr på Finn til stadighet.
Setter du opp en NUC med ROCK kan du også bruke denne som endpoint.
Chromecast Audio er gapless som Roon Endpoint.
Så enig, så enig! Roon er helt konge!Har lenge vurdert roon, men aldri fått helt begrepet over hva man faktisk betaler for. Sitter med en god dac, men har lett rundt etter egnet streaming enhet en god stund. De som finnes på markedet har enten dårlig med tilkoblingsmuligheter, dårlig app, en kombinasjon, eller er veldig dyre.
Når jeg streamer har jeg til nå brukt en Chromecast med Qobuz gjennom mConnect. Funker OK, men faller ofte ut, fortsetter å spille forrige sang selv om jeg bytter osv.
Hvis jeg har ønsket å spille med maksimal filstørrelse, og ikke har hatt behov for å bruke app på tlf eller iPad, har jeg koblet Mac til DAC med USB. På grunn av at det er litt slitsomt å reise seg fra sofaen for å spille digitalt (spiller stort sett vinyl når jeg ikke er rastløs), har det dessverre ikke blitt så ofte at musikk spilles via Mac.
Så fikk jeg et innfall om å teste Roon...
Det er jo en fullstendig nobrainer! Maken til herlig app, og jeg kan til og med bruke macen som endpoint! Satt opp på 30 sekunder, og null hokus pokus.
Nå blir det Roon fremover, og kan ikke tenke meg at jeg ser meg tilbake! Farvel til andre apper, kranglete brukergrensesnitt, avbrudd i musikk osv osv.
Så for dem som ikke har testet det ennå: ikke gjør som meg, kjøp Roon med en gang!
God natt.
Det fungerer veldig bra også med menu ‘på spansk’. Bob Dylan forsatt høres på engelsk !!Det har allerede vært flere runder på dette, men finner du noe som ikke stemmer - gi beskjed så blir det fikset
Kan du si noe om hvorfor du foretrekker LMS? Aldri prøvd, men vurderte den for 10-12 år siden men valgte Sonos da.Picoreplayer med LMS har danket ut ROON hos meg. Har ROON livstid men bruker heller Picoreplayer på Raspberry pi4 til daglig.
Cover bilder på Radio Paradise, større coverbilder på album når man blar, Folder view, integrering med Spotify ++++Kan du si noe om hvorfor du foretrekker LMS? Aldri prøvd, men vurderte den for 10-12 år siden men valgte Sonos da.
Har en Transporter som jeg tester ut som ren streamer nå, men saver ikke noe av det du nevner så jeg tror jeg dropper å teste LMS og fortsetter med Roon. Når Spotify hifi kommer så har jeg connect i forsterkeren og kommer til å teste det en periode.Cover bilder på Radio Paradise, større coverbilder på album når man blar, Folder view, integrering med Spotify ++++
Om du bruker USB ut fra NAS eller NUC/ROCK kan det muligens være noe forskjell. Bruker du Roon Ready streamer/DAC (og nettverk) kan det ikke være noe forskjellGikk fra Roon Core på en multimedia PC med musikken på NAS til en NUC med ROCK og intern lagring rett i routern.
Sikkert ikke alle som er enig siden dette bare er data men synes det låter en god del bedre.
Jeg Bruker aldri norsk i noen apper eller program , mye lettere å Google feilsøke om teksten er på engelskHåper du også bruker Norsk språkdrakt i Roon.
Jeg har snudd helt om; bruker Norsk på absolutt alt. Vi må ta vare på språket! Skulle man få problem tar det 3 sekund å bytte språk til Engelsk.Jeg Bruker aldri norsk i noen apper eller program , mye lettere å Google feilsøke om teksten er på engelsk
yepp. mange bruker enm liten sak kalt raspberry til dette og.Trenger man pc eller lignede ?