Hva er mer universalt enn Raspberry pi?Takk, ser dette krever raspberrypi så da får jeg vente på en noe mer universal sakGenial dings uansett
![]()
Du trenger en RP Zero, ett minnekort og en Surface Dial
Disse videoene viser hvordan du setter opp dette:
Hva er mer universalt enn Raspberry pi?Takk, ser dette krever raspberrypi så da får jeg vente på en noe mer universal sakGenial dings uansett
![]()
da tror jeg du kan vente en god stund om ikke Roon implementerer dette selv. Da vil man i neste skritt måtte ta forhold til om server er ved anlegget eller kanskje langt utenfor Bluetooths komfortsone. Selv om det innebærer en rasperry pi som bindeledd er det gjort på en måte som selv den minst datakyndige klarer å få til. kan man passordet til eget trådløst nettverk er man bortimot i mål ved installeringen.Takk, ser dette krever raspberrypi så da får jeg vente på en noe mer universal sakGenial dings uansett
![]()
Hmm.. ja, kanskje noe å tenke på, ikke vært inne på tanken tidligere og ikke lest særlig om det. Har man ytterligere fordeler ved å inkludere rasperry pi i et oppsett med en nuc og en roon ready streamer, eller vil man i prinsippet med dette erstatte streameren med rasperry?da tror jeg du kan vente en god stund om ikke Roon implementerer dette selv. Da vil man i neste skritt måtte ta forhold til om server er ved anlegget eller kanskje langt utenfor Bluetooths komfortsone. Selv om det innebærer en rasperry pi som bindeledd er det gjort på en måte som selv den minst datakyndige klarer å få til. kan man passordet til eget trådløst nettverk er man bortimot i mål ved installeringen.
Prøvde du dette?Hei.
Sliter med å få lastet inn manglene codecs for acc/mp3 fra macen min til rock.
Tror jeg ikke får "uncompresed" på riktig måte på macen min eller noe.
Litt usikker på hvilken ffmp3 fil jeg skal laste ned også.
Noen som har noen tips?
En annen ting, når jeg brukte macen som core kunne jeg spille av ting jeg hadde i Dropbox.
Går ikke det til med Rock igjen en nuc?
Har endel fint liggende der, pluss at jeg gjerne får råmikser og slikt på prosjekter der.
www.hifisentralen.no
Ja.Prøvde du dette?
![]()
Minutten's tråd.
På en PC som er på samme nett (kan også være trådløst) så taster du inn ip adressen du så på Roon. Du vil da få opp en bilde som ser slik ut. Dette er administrasjon grensesittet til Roon OS. Sannsynligvis er det en melding om manglende codecer.www.hifisentralen.no
Du pakket den ut før du la den over i mappen?Ja.
Det virker som at fila jeg har lagt i codecs mappa er i feil format.
Var noe galt med unziping osv så jeg la inn feil fil i codecs. Nå fikk jeg ordnet det til.
Jeg ville droppet NAS funksjonaliteten om du ikke absolutt må ha denne på Roon serveren, velger du NAS så bør du ha min i3 prosessor, SSD disk og min 4 gb RAM. Har du ikke brukt Roon før ville jeg installerte det på en vanlig pc for å teste det en uker eller to.Jeg skal sette opp Roon i anlegget i kjellerstua, og der skal Chromecast Audio fungere som endpoint.
Jeg trenger å få inn et eller annet som kan gjøre jobben som PC (Roon Core, som jeg det vel heter).
Det er ikke aktuelt med en tradisjonell PC, og jeg har fire ønsker:
- Så liten som mulig
- Kan fungere som NAS også
- Kan stå på hele tiden slik at man ikke må skru den på når man skal høre på musikk
- Mest mulig plug & play for å komme i gang
har noen gode tips å komme med?
... Fant lite info om Roopie.
Jepp, kun restart en gang i blant når det er snakk om oppdatering av Roon og Ropieee.Er Rasperry såpass stabil at den står på 24/7 hos dere?