Alternativt USB fra Rooncore til dac?Dette er et forslag til oppkobling for Roon core og endpoint fra en som spurte via PM.
Vis vedlegget 529286
Det låter ikke så bra hos megAlternativt USB fra Rooncore til dac?Dette er et forslag til oppkobling for Roon core og endpoint fra en som spurte via PM.
Vis vedlegget 529286
Sjekket at du har oppdatert NUC BIOS og konfigurert riktig?: https://kb.roonlabs.com/ROCK:_Updating_and_Configuring_BIOS_On_Your_NUCJeg har nettopp installert Rock. Det spiller, men plutselig detter Remote ut etter ca 15 minutters spilling og starter så å lete etter den.Jeg må resette NUC og da finner den Remote igjen. Har sjekket alle innstillinger, og alt virker greit. Noen som har en anelse hva dette kan skyldes?
Er ikke så inne på termologien kanskje, men eks. fra roon innstallert på pc via usb pc til usb på oppo udp-205 så låter det bedre enn noe annet jeg har testet på mitt oppsett.Det låter ikke så bra hos megAlternativt USB fra Rooncore til dac?Dette er et forslag til oppkobling for Roon core og endpoint fra en som spurte via PM.
Vis vedlegget 529286
Se step 3 i linken over.Glemte å svare på hvilken tilkobling jeg har, og det er kablet nett. Er det eventuelt mulig å gå inn BIOS igjen å gjøre eventuelle endringer, hvis det der problemet kan ligge?
Den er jo Roon ready så jeg ville testet den direkte med ethernet, du vil sannsynligvis få bedre lyd.Er ikke så inne på termologien kanskje, men eks. fra roon innstallert på pc via usb pc til usb på oppo udp-205 så låter det bedre enn noe annet jeg har testet på mitt oppsett.Det låter ikke så bra hos megAlternativt USB fra Rooncore til dac?Dette er et forslag til oppkobling for Roon core og endpoint fra en som spurte via PM.
Vis vedlegget 529286
Det har jeg ikke testet, må vel det da.Den er jo Roon ready så jeg ville testet den direkte med ethernet, du vil sannsynligvis få bedre lyd.Er ikke så inne på termologien kanskje, men eks. fra roon innstallert på pc via usb pc til usb på oppo udp-205 så låter det bedre enn noe annet jeg har testet på mitt oppsett.Det låter ikke så bra hos meg
Det har jeg ikke testet, må vel det da.Den er jo Roon ready så jeg ville testet den direkte med ethernet, du vil sannsynligvis få bedre lyd.Er ikke så inne på termologien kanskje, men eks. fra roon innstallert på pc via usb pc til usb på oppo udp-205 så låter det bedre enn noe annet jeg har testet på mitt oppsett.Det låter ikke så bra hos meg
Men kan ikke huske at det sto noe om det i manualen, sto derimot at ved bruk av USB får man tatt i bruk den dedikerte dac og strømforsyning for stereo som finnes i oppo 205
Må vist lese på nytt når jeg kommer meg hjem fra jobb.
Takk for at du viste interesse, men det viste jeg faktisk"A digital audio source device (such as a DVD/CD player, digital TV box, and PC or Mac) can be
connected directly to the input port through an Optical, Coaxial or USB cable (not included).
Some configuration may be required on the source device to make sure the audio signal is sent
out from the correct output terminal. You can then use the INPUT button on the OPPO remote to
open the Input Source Menu and select the desired input port."
Vis vedlegget 531860
Så du må naturligvis velge USB input; hvordan skal ellers Oppo UDP-205 vite hvilken input du bruker? Føle seg frem?
Fant ut av det, håper treffsikkerheten øker med aktiv selektering.Finnes det noen triks for hvordan få Roon Radio til å treffe bedre etter endt spilleliste, eventuelt hvordan slå av funksjonen? Lærer Roon over tid?