YesJens
Musikkelsker og Livsnyter😊
Du skulle ha gjordt det før lenge sidaDa må jeg bare skaffe meg livstid-abonnement før 1/1-23 klarer meg ikke uten lenger.
Du skulle ha gjordt det før lenge sidaDa må jeg bare skaffe meg livstid-abonnement før 1/1-23 klarer meg ikke uten lenger.
Kunne ikke gjøre det før jeg begynte å bruke det....Du skulle ha gjordt det før lenge sida
Hadde Sonos og TIDAL Chromecast som fungerte fint på ren strømmming men ikke harddisk. Prøvde JRiver, Mediamonkey , Plex , ingen av disse fungerte med strømming OG hardisk og det medførte uendelig knoting og utfall og måtte bruke ulike apper for ulike ting. Da bet jeg i det sure eplet og kjøpte Roon lifetime , flere år siden nå og alt funker fint for en data/PC hater. Var ikke så dyrt da jeg kjøpte lifetime heldigvis .Tenker da på bruk hjemme. Man må jo uansett kjøpe en streamer, feks Bluesound Node, Lumin, Hifi Rose. Da kan man jo benytte tilhørende app til å streame musikkbibliotek med lokale filer og det som finnes av streamingtjenester.
Man kan også gjøre det enda billigere ved å kjøre Plex med avspilling via Chromecast/AirPlay.
Eller har jeg misforstått noe?
Forstår ikke spørsmålet. Jeg er venner med Roon fordi de gjør en kjempegod jobb med å integrere Squeezebokser inn i sitt system så de kan leve videre i mange tiår til.Underlig.
Er ikke det her en vennetråd for Roon?
Jeg stilte et spørsmål og fikk spørsmål tilbake, så følte bare at det var normal høflighet å svare på det.@Barbaresco Det er vel mere rettet mot folk som klager på prisjustering og prøver å snakke om andre alternativer...
Jeg bare forklarte en som lurte....Jeg stilte et spørsmål og fikk spørsmål tilbake, så følte bare at det var normal høflighet å svare på det.
Skal ikke skrive mer her
Prøvd Losrivelse? Skiva dukker opp med o hos meg.Et problem hos meg nå. Jeg tenkte å høre på Bremnes sitt album "løsrivelse" den kommer opp som utilgjengelig på roon, ennå jeg har både Tidal (finner den på tidal-app) og på harddisk. Hva kan være feilen her?
Merkelig. Startet ting og tang på nytt? Her funker det som det skal, både med lokal kopi og Tidal.Den dukker opp med cover osv, men det står "utilgjengelig" - og kan ikke avspilles.
Funker herRare greier, det er ikke så lenge siden jeg hørt på det albumet.
Synes Roon har oppført seg merkelig etter siste oppgradering. Hos meg fikk jeg ikke kontakt med remote på hverken Mac eller iPhone. Prøvde flere re starter, både fra nettleser, powerknapp og dra ut stikk - uten at dette hjalp. Måtte kjøre reset Roon Database & Settings for å få det i orden, og har nå brukt flere dager på å bygge opp igjen musikk biblioteket... Ser også på Roon forum at det er massevis av feilmeldinger etter 11.11.22. Ikkjeeeee bra.Det hjalp å starte roon på nytt igjen.
Ja, ikke så dramatisk da - men det har faktisk tatt 3 døgn med scanning av NAS...Flere dager på å bygge opp musikk biblioteket?
Må være snakk om bibliotek og arkivFlere dager på å bygge opp musikk biblioteket?
Ja Relativt stort arkiv/musikk bibliotek ja. Men; har kjørt Roon i halvannet år uten problemer - og etter siste oppdatering har det bare vært trøbbel. Ser ut til å funke greit for øyeblikket da.Må være snakk om bibliotek og arkiv
1148 er siste versjon for Roon Core. Merkelig at du får beskjed om at du kan oppdatere med ny versjon som da ikke eksisterer ..Jeg har gått på en liten bug i Roon. Uansett hvor mange omstarter og reinstallasjoner vil ikke kjernen komme seg forbi 2.0(1148). Hver gang jeg starter Roon får jeg beskjed om at en ny versjon er tilgjengelig, jeg laster ned og tilsynelatende installerer, og er tilbake på 2.0(1148) og det hele gjentar seg.
Omstart er gjort, problemene gjelder både Qobuz sin app og Roon. Jeg har ikke kjøpt albumene, de er lagt til i biblioteket som strømming. Forhåpentligvis fikser Qobuz feilen på mandag.Prøv omstart av Roon.
Bruker Dropbox til å sikkerhetskopiere albumene, SK er anbefalt av Roon.
Mulig jeg formulerte meg litt dårlig, databasen blir sendt opp i skyen men jeg har ikke tilgang til albumene som jeg har lagt til de siste årene.Tenker på albumene som du legger i bibloteket.
Ikke på kjøpte albumer
LurtSånn, da var det gjort.
Vis vedlegget 870338
Har hatt samme lenge nok til at den snart går i pluss! Men andre dager vet jeg ikke om jeg tør å investere i grønne bananer!Sånn, da var det gjort.
Vis vedlegget 870338
Jeg tenkte det skulle komme opp som et alternativ når man kjøper abonnement?Er det ikke på brukersiden din da?