Takk for svar. Jeg får lagt til stasjoner fra TuneIn men ikke spilt av. Denne feilmeldingen dukker opp konstant.Det er bare å klikke på linken til den radiostasjonen du vil ha, slik at du får opp URL adressen i søkefeltet. Deretter er det bare å kopiere og lime inn i Roon.
Det løste seg på Roons forum. Lite salattråkk for meg, var noe så enkelt som manglende codecs, i mangel av et bedre ord. Nå spiller NRK P2 som en drøm.Akkurat det problemet har jeg dessverre ikke noe svar på. Har aldri opplevd at avspilling av en radiostasjon har fått feilmelding. Du kan forsøke å legge ut spørsmålet her https://community.roonlabs.com/ så får du sikkert hjelp til å løse problemet.
Det hørtes rart ut. Fjernstyring, uansett hva du bruker, skal ikke påvirker signalet fra core. Aldri opplevd noe slikPrøvde meg på en 14 dagers gratisversjon, alt virket bra utenom styring av musikken via mobilapplikasjon. Via laptop så regulerte den bra mellom 44, 88 og 96 på Tidal, men dette fungerte ikke når jeg skulle styre musikken via mobiltelefon. Da fikk jeg bare konstant 44...
Nå har prøvetiden gått ut, men det er vel mulig med en prøvetid til med en annen mailadresse?
God om ikke nødvendig, bedre løsning enn Nucleus rett i dac sies det. Har også en Nucleus og separat endpointHei
Jeg har nettopp skaffet meg en Lumin U 1, fra før har jeg Roon Nucleus. Er dette en god og/eller nødvendig kombinasjon, eller smør på flesk?
Mvh. Ole G
Takk, OK, da skal jeg bruke Lumin som Roon endpoint med Roons app, da?God om ikke nødvendig, bedre løsning enn Nucleus rett i dac sies det. Har også en Nucleus og separat endpointHei
Jeg har nettopp skaffet meg en Lumin U 1, fra før har jeg Roon Nucleus. Er dette en god og/eller nødvendig kombinasjon, eller smør på flesk?
Mvh. Ole G
Det blir nok veldig bra jaTakk, OK, da skal jeg bruke Lumin som Roon endpoint med Roons app, da?God om ikke nødvendig, bedre løsning enn Nucleus rett i dac sies det. Har også en Nucleus og separat endpointHei
Mvh. Ole G
Mvh. Ole G
Mulig det er rart... men det er tilfelle likevel..Det hørtes rart ut. Fjernstyring, uansett hva du bruker, skal ikke påvirker signalet fra core. Aldri opplevd noe slikPrøvde meg på en 14 dagers gratisversjon, alt virket bra utenom styring av musikken via mobilapplikasjon. Via laptop så regulerte den bra mellom 44, 88 og 96 på Tidal, men dette fungerte ikke når jeg skulle styre musikken via mobiltelefon. Da fikk jeg bare konstant 44...
Nå har prøvetiden gått ut, men det er vel mulig med en prøvetid til med en annen mailadresse?
Kjipt at det trøbler. Jeg har ingen erfaringer med Mac dessverre. Mitt heteste tips er å starte en tråd hos Roon det du tagger support. De bruker å være raske og finner ut av det meste.Noen her som har erfaringer med å kjøre roon på Mac mini i5 2011 med 8gb ram? Stadig vekk så mister squeezeboxen (endpoint) kontakten med roon core, pluss at jeg må starte neste sang i køen manuelt. Eller restarte core. Da funker det greit en stund. Kan problemet ligge i ruteren?
Det hadde vel vært en god plan å sette opp en billig NUC med Roon OS heller? Det høres da seriøst unødvendig vanskelig ut å ikke lese/skrive til NAS samtidig som man hører musikk?Jeg kjører Roon på en eldre Qnap NAS med Celeron prosessor, funker som en drøm så lenge jeg kun spiller til 1 endpoint om gangen og ikke skriver/leser til nas fra laptopen samtidig.
En NUC8 i3 er gir mye for pengene (imo), til Roon vill jeg valgt i3 eller i7 (men ville valgt i5 for best VFM om jeg skulle brukt den som normal PC).Jo, det er planen når økonomien tillater. Bruker NAS kun for backup som kjører om natten, så ikke store utfordringer foreløpig, men ser frem til å bruke Roon til sitt fulle.
Ville løfte frem at på en i5 eller tilsvarende burde det ikke være noen issues, da Roon kan kjøre på betydelig dårligere prosessorkraft så lenge det er begrenset hva man ber Roon foreta seg.
Hehehe - stemmer.Biblioteket ligger på Sølvberget
Poenget mitt var at jeg ikke ser kritikaliteten i at Host må ha SSD når musikken sendes fra NAS til endpointet, styrt fra kontrollpunkt?Roon leser musikkfilen fra NAS,n ja, har bare databasen på egen core maskin.
Roon core "må" ha SSD; der databasen ligger uavhengig av hvor du har musikken liggende. Det ligger vel også grafikk på Core-maskinen (album-cover osv).Hehehe - stemmer.Biblioteket ligger på Sølvberget
Sist gang jeg var innom så spurte jeg «Har dere inne boka med tittelen ‘Hvordan takle et avslag uten å rasere hele lokalet’?»
Poenget mitt var at jeg ikke ser kritikaliteten i at Host må ha SSD når musikken sendes fra NAS til endpointet, styrt fra kontrollpunkt?Roon leser musikkfilen fra NAS,n ja, har bare databasen på egen core maskin.
Hvis biblioteket ligger på Host, så forstår jeg poenget med dette.
Rimeligste 120 GB SSD på prisjakt koster under 200 kr.Takk.
Det vil isåfall ekskludere omtrent alt av ‘vintage’ hosts, inklusive i7 varianter....???