Takk for i går kveld og takk for at vi blir benevnt som kvalitet :-[
Jeg kan vel også si at det er den beste lyden jeg har hørt hos deg, ikke minst fordi jeg bare har vært der en gang ;D og da hadde du maggis 3,6, som vel ble litt for store (les: ikke langt nok mellom de, som i noen grad påvirket bass litt negativt så langt jeg kan huske.
Som alltid (imo) (nesten da) så blir det et bedre inntrykk med mer volum (inntil en viss grense)
Så også i går høyere volum med bassinformasjon så fikk jeg hørt at de kunne det også.
Tilnærmet nærfelt som det nå er hos deg, gjør også sitt til at det blir mer frigjort og lyden noe bak ht.
Er enig med Roald om det med nivå ved litt pådrag på lyse/nøytrale innspillinger.
Dette dreier seg om smak og jeg vet at mange liker det slik, og om det kan være noen trøst (om du nå skulle trenge det noe jeg vel tviler på) så er det også slik hos meg for tiden siden jeg jeg nå i en lengre periode spiller flatt på mine 207.2.
Har som oftest stillt de på -1,5 db, det blir bare et valg (flatt altså) som gjør noe negativt i mine ører ved enkelte innspillinge samtidig som det virker positivt ved andre og da selvfølgelig omvendt ved -1,5 db innstillingen.
Kommer til å satse på flatt på påsketreffet, så får vi evntuelt prøve andre muligheter om behov.
Jeg tror at jeg til en viss grad kan si hvem som liker flatt (endog +0,75 db) og hvem som liker -1,5 db av de påmeldte.
Ikke alle men flesteparten (trur eg da)
Jeg syntes det var god lyd hos deg, og jeg vil mene og tro at det bl.a. kommer av at lyttepos. er nær og tilnærmet riktig for rommet ditt.
Dessuten så passer plasseringen veldig godt til ellers ganske ruvende høyttalere, de sto ikke i veien på noen måte og estetisk ble de nesten borte.
Da sees vi om et par dager -
Mvh.KW