Hva sier magefølelsen?DoMentor skrev:Skulle bare mangle at Evoen driver dine PBN bedre enn Pliniusen mht at den har mer kraftreserver rett & slett men forts litt nyfiken på om magefølelsen min stemmer mht PBN kontra WS
Mvh
Roy
Hva sier magefølelsen?DoMentor skrev:Skulle bare mangle at Evoen driver dine PBN bedre enn Pliniusen mht at den har mer kraftreserver rett & slett men forts litt nyfiken på om magefølelsen min stemmer mht PBN kontra WS
Mvh
Ja, de var ikke så verst de...tdbil skrev:Satan jeg klarer ikke å glemme Sofia
Sitter å leser alt jeg finner om dem på nett :'(
Ja det er ikke alltid så greit når man er lettere ordblind ;DR.E.S. skrev:Ja, de var ikke så verst de...tdbil skrev:Satan jeg klarer ikke å glemme Sofia
PS. Skrives med ph, derimot hadde vi en nabokjærring her som skrev navnet med f, men det er kanskje ikke henne du tenker på ;D
Roy
Nei, men hun så kanskje bedre ut enn hun låt??? ;D ;Dtdbil skrev:Ja det er ikke alltid så greit når man er lettere ordblind ;DR.E.S. skrev:Ja, de var ikke så verst de...tdbil skrev:Satan jeg klarer ikke å glemme Sofia
PS. Skrives med ph, derimot hadde vi en nabokjærring her som skrev navnet med f, men det er kanskje ikke henne du tenker på ;D
Roy
Men hun var vel ikke så dum hun heller :
Hahaha ;DR.E.S. skrev:Nei, men hun så kanskje bedre ut enn hun låt??? ;D ;Dtdbil skrev:R.E.S. skrev:Ja, de var ikke så verst de...tdbil skrev:Satan jeg klarer ikke å glemme Sofia
Roy
Ja det er ikke alltid så greit når man er lettere ordblind ;D
Men hun var vel ikke så dum hun heller :
Roy
PBN, faktiskR.E.S. skrev:Hva sier magefølelsen?DoMentor skrev:Skulle bare mangle at Evoen driver dine PBN bedre enn Pliniusen mht at den har mer kraftreserver rett & slett men forts litt nyfiken på om magefølelsen min stemmer mht PBN kontra WS
Mvh
Roy
Jeg er enig med deg i det, men ikke betingelsesløst. McIntosh (jeg lånte naboens elektronikk i høst) og Montana låt nok enda bedre enn Krell og Wilson, mens på Krell og Montana er jeg litt mer i tvil. Da tror jeg at jeg ville satt pengene mine på WS3 i høyttalerenden.DoMentor skrev:PBN, faktiskR.E.S. skrev:Hva sier magefølelsen?DoMentor skrev:Skulle bare mangle at Evoen driver dine PBN bedre enn Pliniusen mht at den har mer kraftreserver rett & slett men forts litt nyfiken på om magefølelsen min stemmer mht PBN kontra WS
Mvh
Roy
Mvh
Vært dødt lenge... Markedet er temmlig metta virker det som....Og highend er aldri lett å bli kvitt...R.E.S. skrev:Lurer på om bruktmarkedet er helt dødt om dagen. Jeg har ikke hatt en eneste henvendelse på Montana-høyttalerne.
Men jeg har ingen hast heller, og gidder i hvert fall ikke dumpe prisen for å få solgt dem.
Roy
Enig med HCS her, tregt marked har det vært lenge. Pris ER avgjørende, jo dyrere utgagspunkt jo større tap (også prosentvis). Ikke uvanlig med 1/3 og gjerne langt minder av nypris på ikke alt for gammelt utstyr.R.E.S. skrev:Lurer på om bruktmarkedet er helt dødt om dagen. Jeg har ikke hatt en eneste henvendelse på Montana-høyttalerne.
Men jeg har ingen hast heller, og gidder i hvert fall ikke dumpe prisen for å få solgt dem.
Roy
For å ta det siste først, så tror jeg at Krell matcher Wilson bedre enn Krell matcher Montana. Til det første er det egentlig ingen helt enkel forklaring, en jeg skal likevel prøve.kwil skrev:TO ting RES.
Du sier Montana med Macintosh låt bedre enn WA med Krell. Hvorfor da kjøpe Krell fremfor Mac?
Kunne du si noe om hvordan du opplever Krell bedre på WA enn Montana?
mvh
Akkurat DET kan bli såpass vanedannende at det blir dyrt ja.R.E.S. skrev:Det hadde uansett vært morsomt å prøve en Krell forforsterker og cast-kabling mellom pre og effekt på anlegget mitt, men er redd det kunne blitt dyrt...
Roy
Ja, det har vel gått til hodet på ham, he-he. Burde jo fått prøve preen når han skal reise bort en gang...Powerpoint skrev:Akkurat DET kan bli såpass vanedannende at det blir dyrt ja.R.E.S. skrev:Det hadde uansett vært morsomt å prøve en Krell forforsterker og cast-kabling mellom pre og effekt på anlegget mitt, men er redd det kunne blitt dyrt...
Roy
Ordføreren her ute på odden har havnet helt på galeien
For high-end er det temmelig dødt men går man lavt nok i pris får man solgt. Når det gjelder de high-end produktene jeg har solgt de siste 2 årene så har jeg vært nødt til å gå ned til ca. 1/3 av nypris. Temmelig surt men man får jo kjøpt til samme latterlige lave pris.R.E.S. skrev:Lurer på om bruktmarkedet er helt dødt om dagen. Jeg har ikke hatt en eneste henvendelse på Montana-høyttalerne.
Roy
Sant nok. Ulempen er når man skal kjøpe nytt...HC skrev:For high-end er det temmelig dødt men går man lavt nok i pris får man solgt. Når det gjelder de high-end produktene jeg har solgt de siste 2 årene så har jeg vært nødt til å gå ned til ca. 1/3 av nypris. Temmelig surt men man får jo kjøpt til samme latterlige lave pris.
Det har i hvertfall jeg måttet i stor grad overlate til de pengesterke, heldigvis har også de byttesykenR.E.S. skrev:Sant nok. Ulempen er når man skal kjøpe nytt...HC skrev:For high-end er det temmelig dødt men går man lavt nok i pris får man solgt. Når det gjelder de high-end produktene jeg har solgt de siste 2 årene så har jeg vært nødt til å gå ned til ca. 1/3 av nypris. Temmelig surt men man får jo kjøpt til samme latterlige lave pris.
Roy
R.E.S. skrev:Lurer på om bruktmarkedet er helt dødt om dagen. Jeg har ikke hatt en eneste henvendelse på Montana-høyttalerne.
Roy
Oppsettet mitt står nå her og spiller, så det er bare å ta seg en tur detimpulse skrev:Gratulerer med nye komponenter, ærede kollega! ;D Det hadde vært morsomt å få hørt oppsettet ditt en gang!
Min erfaring er at bruktmarkedet er tregere enn det har vært før, men at gode ting likevel finner sine kjøpere etter en stund. Heldigvis.
Dette synes jeg er veldig interessant, særlig siden du sitter med god erfaring på forsterkere i denne klassen. Likevel kjenner jeg ikke helt igjen beskrivelsen av McIntosh i mitt oppsett. Nå har jeg riktignok lest at det er relativt stor forskjell fra 501 til etterfølgeren 601 akkurat på de punktene du nevner som ikke helt i toppklassen. Om det er noen stor forskjell fra 601 til 1,2 utover dobling av effekt, aner jeg ikke.X3 skrev:Gratulere med forsterker
Jeg har testet utrolig mange forsterkere i pris segmentet du nå beveger deg i:
Bla Hegel H30
Mcintosh 501
Classe cam 600
Adyton
Plinius sa ref
Parasound jc1
osv
Mcintosh 501har jeg personlig eid i flere år.
Det jeg tenker mest på ang Mcintosh er den litt varme fyldige lyden som gjør att det meste av platesamlingen kan passere uten noen snev av skriking i øra
En snev av rør med litt futt & fart
Men sammenligner man opp mot forsterkere som Classe 600 blokker og exe Plinius sa ref,så ble ialefall Mc501 som jeg hadde....
totalt overkjørt på oppløsning,punktplassering,dybde info og bass fundament.
Jeg tviler også på att 1.2kw blokkene til Mc kommer helt opp imot de førstnevne på disse parametre.
Selv om jeg ikke har hatt de største forsterkerene til Mc hjemme for test,bare hørt i butikk,messer osv.
Jeg har en misstanke om att Classe 600 kunne passet utmerket til Montana med en god pre.
Også Sa ref og Hegel i mono utgave.
På ht siden forundrer det meg litt att Wilson spiller bedre med Krell enn montana og krell.
Hadde jeg hatt 302 og skulle bygget ett oppsett rundt den,så hadde jeg også sjekket ut høyttalere som Usher D10 de største Dynaudio,Vienna acoustic dier music eller eve de største Sonus faber modelene.
Hei du - hvordan går det med ML380s etter noen dager i anlegget? Passer den til Krell&Montana eller kjører du uten? MvhR.E.S. skrev:Må jo likevel få si at anlegget mitt aldri har spilt så bra som det gjør akkurat nå med Krell og Montana. I går satte jeg på Bodil Niska sin "Blue" og den varme sonoriteten i tenorsaksofonen hennes ble gjengitt aldeles fantastisk.
Roy
Heiachri-d skrev:Hei du - hvordan går det med ML380s etter noen dager i anlegget? Passer den til Krell&Montana eller kjører du uten? MvhR.E.S. skrev:Må jo likevel få si at anlegget mitt aldri har spilt så bra som det gjør akkurat nå med Krell og Montana. I går satte jeg på Bodil Niska sin "Blue" og den varme sonoriteten i tenorsaksofonen hennes ble gjengitt aldeles fantastisk.
Roy
Ordføreren er nettopp hjemkommet fra India 8) Tar du kontakt med ham så lar det seg sikkert ordne med både EVO 222 og CAST kabler rund baut.R.E.S. skrev:Ja, det har vel gått til hodet på ham, he-he. Burde jo fått prøve preen når han skal reise bort en gang...Powerpoint skrev:Akkurat DET kan bli såpass vanedannende at det blir dyrt ja.R.E.S. skrev:Det hadde uansett vært morsomt å prøve en Krell forforsterker og cast-kabling mellom pre og effekt på anlegget mitt, men er redd det kunne blitt dyrt...
Roy
Roy
Ja, jeg hørte rykter om at han holdt på å blåse bort. Pingisproff??? Han er da ikke så god. Jeg klarte å serve på ham minst en gang. (returene hans var det derimot verre med) ;DPowerpoint skrev:Ordføreren er nettopp hjemkommet fra India 8) Tar du kontakt med ham så lar det seg sikkert ordne med både EVO 222 og CAST kabler rund baut.R.E.S. skrev:Ja, det har vel gått til hodet på ham, he-he. Burde jo fått prøve preen når han skal reise bort en gang...Powerpoint skrev:Akkurat DET kan bli såpass vanedannende at det blir dyrt ja.R.E.S. skrev:Det hadde uansett vært morsomt å prøve en Krell forforsterker og cast-kabling mellom pre og effekt på anlegget mitt, men er redd det kunne blitt dyrt...
Roy
Roy
Han er rett som det er på reise i inn-og utland.
Går med en pingis senior proff i magen vet du
De Wilson-høyttalerne blir transformert når du setter på spikes, så det er ikke noe å vente med. som jeg skrev i testen av dem, skal du ha høyttalere på hjul, kjøp bilstereo!jono skrev:Hei.
Nå står de hos meg.Levert fra Røyken mandag ettermiddag,koblet opp m.hjul kl.18 og siden har de stått der og spiller bedre og bedre.Bør vell kansje sette på spiksen,men den som venter på....... ;D ;D ;D
Ja, de ble utsatt for orkan der nede. Stygg sak med mye ødeleggelser, og >30 døde lokalt,R.E.S. skrev:Ja, jeg hørte rykter om at han holdt på å blåse bort. Pingisproff??? Han er da ikke så god. Jeg klarte å serve på ham minst en gang. (returene hans var det derimot verre med) ;DPowerpoint skrev:Ordføreren er nettopp hjemkommet fra India 8) Tar du kontakt med ham så lar det seg sikkert ordne med både EVO 222 og CAST kabler rund baut.R.E.S. skrev:Ja, det har vel gått til hodet på ham, he-he. Burde jo fått prøve preen når han skal reise bort en gang...Powerpoint skrev:Akkurat DET kan bli såpass vanedannende at det blir dyrt ja.R.E.S. skrev:Det hadde uansett vært morsomt å prøve en Krell forforsterker og cast-kabling mellom pre og effekt på anlegget mitt, men er redd det kunne blitt dyrt...
Roy
Roy
Han er rett som det er på reise i inn-og utland.
Går med en pingis senior proff i magen vet du
Roy
Det hørtes ikke ille ut i det hele tatt. CJ låter veldig bra.jono skrev:Conrad-Johson 250s og Bel canto Dac3.5 VBS1. Macen til usb og inn i forforsterkeren til Bel canto .