royervins anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    R.E.S. skrev:
    DoMentor skrev:
    tdbil skrev:
    DoMentor skrev:
    R.E.S. skrev:
    Jeg er litt usikker på om de høyttalerne er leveringsklare fra USA ennå, men skal høre med Roald.

Roy
    Ok, men tror han har VR 35 på lager nu iallefall ;)

Mvh :)
    Skal det bli 2 fluer i en smekk så er det 44 som gjelder ;D
    Men man får vel ett inntrykk av 35 også ???
    Det tør jeg garantere 150 %... en av de aller beste HT jeg har hørt under 100 K... noensinne, og spiller som den koster det doble... minst ;D ;D

Var de ikke du som ba en forumdeltagere om å begrense skryter litt av et spesielt merke, fordi det nærmest ble for mye av det gode, he-he...

Roy
    Njaaei, husker ikke ? ? ;D ;D ;D

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Audiophile-Arve skrev:
    R.E.S. skrev:
    Interessante erfaringer du har gjort deg omkring dette, Arve.

Jeg tror nok jeg har litt å hente særlig mellom høyttalerne. Racket mitt er sikkert 70 cm høyt og 160 cm bredt, og over der står platespilleren på vegghylle med et digert akryl-lokk som selvsagt reflekterer lyd. Så her må det planlegges :)

Roy
    Dersom du ikkje har stokka radikalt om på møblane sidan eg var på besøk, tippar eg at det er relativt problemfritt å møblere slik du har lyst til, i staden for å vere nøye på desse avstandane. Høgtalarne mine er jau rundstrålande, og ein skulle såleis tru det ville verte ganske store problem om eg ikkje hadde all symmetri på stell. Eg prøvde litt med dette, men som sagt, i praksis var det på langt nær så kritisk som eg frykta. Mitt største problem er nok at platespelaren står i eit hjørne, med fare for feedback når vinyl spelast veldig høgt.
    Høyrer du skilnad på lydattgjevinga med og utan akryllokket (eg tenkjer då generelt, og ikkje spesielt på vinylavspeling)?
    Jeg synes ikke forskjellen er voldsom, så det er absolutt til å leve med, men utfordringen blir jo at dersom jeg skal flytte alt som står mellom høyttalerne, så vil den digre klossen av akryl stå veldig ut i rommet. Ergo burde jeg kanskje flytte den til en av sidene i tilknytning til et rack der.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Tok med meg den nye Jan Eggum-boksen hjem i dag. Den selges i nummererte eksemplarer, og jeg fikk nummer 0001001 :)

Roy

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Bedre sent enn aldri, gratulerer med nye høytalere :)
    Flott farge au.

/jan

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    JanR skrev:
    Flott farge au.

/jan
    Snart bare sju og en halv uke igjen, men kanksje bare fem. Det går også rykter om at de setter høyttalerne mine i produksjon neste uke.

Roy

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.958
    R.E.S. skrev:
    JanR skrev:
    Flott farge au.

/jan
    Snart bare sju og en halv uke igjen, men kanksje bare fem. Det går også rykter om at de setter høyttalerne mine i produksjon neste uke.

Roy
    Hehehehe...ta en telefon til jamakr Roy.
    Ikke for å strø salt i såret, men hans venting på ett sett Sasha gir nok litt mer realisme mhp hva du forespeiles.
    Ikke det at frode gjør alt han kan for å få produktene i hus hos kunden, for det gjør han.
    Men hele hendelsesforløpet er det vanskelig å ha kontroll på selv for ham.
    Den som venter på noe godt osv.
    Gratulerer forøvrig med flotte høyttalere i nydelig finish.
    Jeg prøvde en stund å få jamakr til å velge den fargen på sine kjære Sasha.

Det begynner vist å komme seg hjemme hos ham nå etter at vi fikk "pælma" ut jallaracket hans, og fikk inn noe ordentlig norsk treverk av litt tykkelse.
    Gliset hans reflekteres i måneskinnet helt ned hit ;)

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Powerpoint skrev:
    R.E.S. skrev:
    JanR skrev:
    Flott farge au.

/jan

Roy
    Ikke for å strø salt i såret, men hans venting på ett sett Sasha gir nok litt mer realisme mhp hva du forespeiles.
    Ikke det at frode gjør alt han kan for å få produktene i hus hos kunden, for det gjør han.
    Men hele hendelsesforløpet er det vanskelig å ha kontroll på selv for ham.
    Den som venter på noe godt osv.
    Gratulerer forøvrig med flotte høyttalere i nydelig finish.
    Jeg prøvde en stund å få jamakr til å velge den fargen på sine kjære Sasha.

Det begynner vist å komme seg hjemme hos ham nå etter at vi fikk "pælma" ut jallaracket hans, og fikk inn noe ordentlig norsk treverk av litt tykkelse.
    Gliset hans reflekteres i måneskinnet helt ned hit ;)
    Ja, jeg skjønte han var fornøyd. Skal bli spennende å se finishen i virkeligheten og ikke bare på bildet. Jeg tror det kan bli veldig bra.

Selv har jeg testet noen fjærføtter i det siste, og lest litt uavhengig forskning på et svensk rack som ser veldig interessant ut. Så kanskje jeg må bytte ut det engelske hifi-alteret mitt med noe som har bedre kontroll på vibrasjoner...

Roy

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18
    Powerpoint skrev:
    R.E.S. skrev:
    JanR skrev:
    Flott farge au.

/jan

Roy
    Ingen regel uten unntak. Hadde mine Sasha godt under 4 uker etter jeg bestilte :). Og de kom fra USA via Sverige...

jono

Medlem
    Ble medlem
    26.02.2008
    Antall liker
    11
    Jeg skulle hatt mine etter er uke ,men noen nede på Røyken i Buskerrud saboterte leveringen med en uke ekstra.Skyldte på omgangsyke og slapphet,men det var vel Wilson syke.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    jono skrev:
    Jeg skulle hatt mine etter er uke ,men noen nede på Røyken i Buskerrud saboterte leveringen med en uke ekstra.Skyldte på omgangsyke og slapphet,men det var vel Wilson syke.
    Kan virke som den er smittsom. Mange som har vært i kontakt med Wilson har fått hetetokter og ikke blitt helt seg selv etterpå ;D

Skal visst bare være en kur som hjelper ;D

Roy

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Heisan
    Gratulerer så mye RES dette vil bli kjempebra og flott farge.
    Når det gjelder levering kan det virke som jeg har rekorden. Tok vel tre dager fra bestilling før de var i Norge og to dager til før de stod i gangen. Ligger enn historie bak dette og jeg hadde flaks med bastillingstidspunkt og fargevalg. Noen ganger er man heldig.

RBN

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Nei, nå tar jeg kvelden. I morgen når jeg våkner er jeg et døgn nærmere nye høyttalere.

Roy

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    R.E.S. skrev:
    Nei, nå tar jeg kvelden. I morgen når jeg våkner er jeg et døgn nærmere nye høyttalere.

Roy
    Tenke tida går JÆVL....T seint Roy.
    Sover dårleg gjør du nok også så mye som du drømmer å fantaserer om Wilsons Sophia.
    Håper du ikke snakker i søvne... ;D

Ha en fortreffeleg natt.. :)

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    56fwb skrev:
    R.E.S. skrev:

Roy
    Sover dårleg gjør du nok også så mye som du drømmer å fantaserer om Wilsons Sophia.

Da skal Montana pakkes ned og kjøres til den nye eieren i morgen. Synes det er vemodig, for dette er kanonhøyttalere som har gitt meg fantastiske lytteopplevelser. Jeg står fremdeles på at jeg aldri har hørt noe bedre enn da jeg fikk låne McIntosh-blokkene til naboen på XPSene. Det var pur musikkmagi.

Nå har jeg sett hva slags forsterkere den nye eieren skal fore disse høyttalerne, og jeg tror det kan bli utrolig bra.

Så litt senere i kveld skal jeg koble opp et par Klipsch RB-61 eller Mission 760i på Krell-blokka mi. Det kan bli moro. Er litt fristet til å gå for Mission-høyttalerne. Hva tror dere?

Roy

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    R.E.S. skrev:
    56fwb skrev:
    R.E.S. skrev:

Roy

Da skal Montana pakkes ned og kjøres til den nye eieren i morgen. Synes det er vemodig, for dette er kanonhøyttalere som har gitt meg fantastiske lytteopplevelser. Jeg står fremdeles på at jeg aldri har hørt noe bedre enn da jeg fikk låne McIntosh-blokkene til naboen på XPSene. Det var pur musikkmagi.

Nå har jeg sett hva slags forsterkere den nye eieren skal fore disse høyttalerne, og jeg tror det kan bli utrolig bra.

Så litt senere i kveld skal jeg koble opp et par Klipsch RB-61 eller Mission 760i på Krell-blokka mi. Det kan bli moro. Er litt fristet til å gå for Mission-høyttalerne. Hva tror dere?

Roy
    Morn du :) Hmm, sånn rett fra hofta tror jeg vel at at Klipsch har høyere "funfaktor" sammen med Evoen din, men nå har jeg ikke hørt Mission trur eg... ;) Anyway, gudd løkk & enjoy :D

Mvh :D

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.350
    Hei RES
    jeg forstår dine tanker om Sofia - for det må være det nærmeste man kommer et fornuftig kjøp i denne hobbyen her. Når jeg hørte de i Sverige for innpå to år siden, så var jeg helt sikker på at jeg ville anskaffe de - og det i off-white.
    Nå ble det jo ikke sli, jeg kjøpte Sasha i sort pianolakk i stedet.

Lyden har løftet seg skikkelig her siste tiden. Det faller i tid sammen med at jeg har anskaffet et nytt møbel, så jeg antar det må være hoveforklaringen. Det er nesten skummelt hvor mye tredimensjonalitet det er. Men, også i mikroperspektiv - det er rett og slett detaljer å oppdage på gamle velspilte Cd'er. Det kan jo bety at Cipher spilleren også begynner å bli varm i trøya.
    Prøver å legge inn et bilde, så kan du jo se noe som ligner dine etterlengtede høyttalere. Jeg er nok glad jeg har valgt Sasha, men det kunne nok være at jeg synes du har gjort et meget godt fargevalg..
    Mvh
    JMK

Vedlegg

tdbil

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    Jamakr skrev:
    Hei RES
    jeg forstår dine tanker om Sofia - for det må være det nærmeste man kommer et fornuftig kjøp i denne hobbyen her. Når jeg hørte de i Sverige for innpå to år siden, så var jeg helt sikker på at jeg ville anskaffe de - og det i off-white.
    Nå ble det jo ikke sli, jeg kjøpte Sasha i sort pianolakk i stedet.

Lyden har løftet seg skikkelig her siste tiden. Det faller i tid sammen med at jeg har anskaffet et nytt møbel, så jeg antar det må være hoveforklaringen. Det er nesten skummelt hvor mye tredimensjonalitet det er. Men, også i mikroperspektiv - det er rett og slett detaljer å oppdage på gamle velspilte Cd'er. Det kan jo bety at Cipher spilleren også begynner å bli varm i trøya.
    Prøver å legge inn et bilde, så kan du jo se noe som ligner dine etterlengtede høyttalere. Jeg er nok glad jeg har valgt Sasha, men det kunne nok være at jeg synes du har gjort et meget godt fargevalg..
    Mvh
    JMK

Sikle sikle det ser jo virkelig lekkert ut ;D

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.350
    Takk for sikle hilsen.
    Jo, det begynner nå å bli meget bra lyd, og det hele ser noe mer presentabelt ut enn det tidligere har gjort.

siden det er RES sin side, så var tanken å vise både Wilson og Krell produkter, og å "erte ham litt". Han får jo nå forholdsvis gode muligheter til en direket sammenligning. Regner med at han velger å låne Cipher spilleren, når han rekker innom her en tur. Da vil jeg også invitere meg selv en tur over, for å høre hva den kan gjøre sammen med "lille-søster" Sofia. Setter inn et bilde til, men lover å gi meg med det.
    Mvh JMK

Vedlegg

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Lekkert.

Trenger ikke effektforsterkeren din mer luft rundt seg enn det der, Jan Magne?

Min blir ganske varm i bruk.

Roy

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.350
    Trenger ikke effektforsterkeren din mer luft rundt seg enn det der, Jan Magne?
    Bra spm RES, jeg er i tvil. Det blir ganske varmt. Lurer litt på å flytte hyllene litt, og evt sette en av enhetene i racket til høyre. Faktisk blir også 222'en ganske varm...
    Mvh
    JMK

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.469
    Sted
    Skien
    Jamakr skrev:
    Takk for sikle hilsen.
    Jo, det begynner nå å bli meget bra lyd, og det hele ser noe mer presentabelt ut enn det tidligere har gjort.

siden det er RES sin side, så var tanken å vise både Wilson og Krell produkter, og å "erte ham litt". Han får jo nå forholdsvis gode muligheter til en direket sammenligning. Regner med at han velger å låne Cipher spilleren, når han rekker innom her en tur. Da vil jeg også invitere meg selv en tur over, for å høre hva den kan gjøre sammen med "lille-søster" Sofia. Setter inn et bilde til, men lover å gi meg med det.
    Mvh JMK
    Virkelig et flott system dette Jan magne, et smykke å se på og vil tru dette spiller i øverste divisjon. Forstår godt at du venter med lengsel på å få Sofia i hus Roy :)
    Espen L

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Nå har jeg koblet opp et par Klipsch RB-61 på resten av anlegget, og det låter definitivt mye bedre enn med Mission 760i.

Gleder meg veldig til Sophia kommer i hus. Snart bare sju uker igjen, he-he...

Roy

Galakse

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.12.2004
    Antall liker
    0
    Sted
    Lier
    R.E.S. skrev:
    Nå har jeg koblet opp et par Klipsch RB-61 på resten av anlegget, og det låter definitivt mye bedre enn med Mission 760i.

Roy
    Jeg tar gjerne imot noen lytteinntrykk. Hva "føltes" bedre med Klipsch RB-61 i forhold til Mission 760i?

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Galakse skrev:
    R.E.S. skrev:

Roy
    Jeg tar gjerne imot noen lytteinntrykk. Hva "føltes" bedre med Klipsch RB-61 i forhold til Mission 760i?
    Først og fremst langt mindre lukket i toppen, men også bedre 3D og bass. Musikken slipper bedre fra høyttalerne. Det låter faktisk veldig bra.

Roy

Galakse

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.12.2004
    Antall liker
    0
    Sted
    Lier
    R.E.S. skrev:
    Galakse skrev:
    R.E.S. skrev:

Roy
    Først og fremst langt mindre lukket i toppen, men også bedre 3D og bass. Musikken slipper bedre fra høyttalerne. Det låter faktisk veldig bra.

Roy
    Takk :)

Jeg har hatt Mission-høyttalere i lang tid, så fint å høre lytteerfaringer fra andre.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Galakse skrev:
    R.E.S. skrev:
    Galakse skrev:
    R.E.S. skrev:

Roy

Roy

Jeg har hatt Mission-høyttalere i lang tid, så fint å høre lytteerfaringer fra andre.
    Det kan nok virke som utviklingen har gått fra Mission 760i-høyttalerne.

Roy

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    R.E.S. skrev:
    Galakse skrev:
    R.E.S. skrev:
    Galakse skrev:
    R.E.S. skrev:

Roy

Roy

Det kan nok virke som utviklingen har gått fra Mission 760i-høyttalerne.

Roy
    På hvilke parametre kontra pbn, wilson og klipsch feks ? :)

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    DoMentor skrev:
    På hvilke parametre kontra pbn, wilson og klipsch feks ? :)

Jeg sier ikke at nye Mission-høyttalere ikke låter bra, men sammenlignet med f.eks. Klipsch så er det som jeg skriver litt lenger opp her.

Roy

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.350
    Hei,
    jeg har fått spørsmål om hvor mitt "rack" er laget, og det er bare å sende meg pm eller kontakte meg på annen måte - så kan jeg oppgi navn på firma. Antar det ikke er lov å legge ut link her - da det kan være en form for reklame som ikke er ønsket?
    Mvh
    JMK

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Så lenge du ikke selger racket selv er det bare å legge ut.

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.350
    Sitat: så lenge du ikke selger racket selv....

Jeg selger ikke rack, og har ingen økonomiske interesser i dette. Derimot så kjenner jeg eieren av firmaet fra helt andre hobbier gjennom årtier.

Det jeg fant interessant var jo at han kunne designe og lage nøyaktive "hva som helst" - og kunne komme opp med ideer på egen hånd. Billig kan jeg ikke si det var - men ......

Link til designer og "maker" av racket er http://frilseth.no/

Mvh
    JMK

whistler

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Antall liker
    616
    R.E.S. skrev:

Roy
    Det blir sju lange uker! Har bare hørt dem i Götborg på demo, men må si at de virkelig imponerte.
    Superåpent og holografisk...som "Maggie", men med basstrøkk. 8)

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    whistler skrev:
    R.E.S. skrev:

Roy
    Det blir sju lange uker! Har bare hørt dem i Götborg på demo, men må si at de virkelig imponerte.
    Superåpent og holografisk...som "Maggie", men med basstrøkk. 8)
    Som tidligere eier av Magnepan MG12, MG1,6 og MG3,6 så er det ikke rart jeg liker Sophia 3 :)

Roy

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Desert Silver ser stilig ut det. Men alt tatt i betraktning synes jeg du skulle valgt svart, men noen kledelige røde vertikale striper på hver høyttaler, 4 stk for eksempel ;D

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Holmium skrev:
    Desert Silver ser stilig ut det. Men alt tatt i betraktning synes jeg du skulle valgt svart, men noen kledelige røde vertikale striper på hver høyttaler, 4 stk for eksempel ;D
    AC Milan-høyttalere må du nok fikse deg selv :)

Roy

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    R.E.S. skrev:
    Holmium skrev:
    AC Milan-høyttalere må du nok fikse deg selv :)

Roy
    Her kommer man med tipset over alle tips, og så blir man bare avvist ???

Flotte høyttalere du har handlet, etter hva jeg har lest virker de veldig lovende. Nå har vel du prøvd dem og vet hva du går til så bedre kan det jo nesten ikke bli.
    Ser ut som en flott finish man ikke blir lei av med det første og som heller ikke krasjer helt uten videre med annet interiør.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.554
    Torget vurderinger
    23
    Gratulerer, Roy! Der har du høyttalere i mange uker!

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    pengesluk skrev:
    Gratulerer, Roy! Der har du høyttalere i mange uker!
    Jeg kjøper sjelden høyttalere med mål om å bytte de ut, og jeg tror nok disse vil få lang tid i anlegget. Så får jeg heller benytte tid og penger til å optimalisere lyden videre med akustikk og forforsterker. Det er i hvert fall planen.

Roy

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.554
    Torget vurderinger
    23
    Blir nok bra uansett.

Anfield

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Antall liker
    42
    Over i en ny måned, åssen går det med ventingen og abstinensene?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn