royervins anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Bare hyggelig å ha deg på besøk. Oppførselen var eksemplarisk. Kommer med glede innom da muligheten byr seg.

RBN

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Har nettopp bestilt noen av de platene du spilte for meg hjemme hos deg, RBN.

2007BethanyRufus2005.jpg

loreenamckennittbookofs.jpg

I tillegg bestilte jeg denne som Jamakr tipset om

NMerchant.jpg

Da skulle jeg ha noe å glede meg til...

EDIT: Det var Bluesbreaker som kom med tipset på siste plata. Takker for tipset og korreksjonen.

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.421
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er ikke mer beskjeden enn at jeg nevner det var bluesbreaker som tipset om "Leave Your Sleep" ,Natalie Merchant.
    Veldig fin plate.

Mvh:)

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Beklager så mye Bluesbreaker. Skal rette det opp ASAP.

Roy

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mye bra musikktips her nå... Regner med at en både får se anlegg og RBN blide oppsyn i WATT snart... ;)

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.350
    Vedder ikke i mot.
    Det blir spennende.
    Mvh
    JMK

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Jeg vedder ikke imot jeg heller...

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Mye bra musikktips her nå... Regner med at en både får se anlegg og RBN blide oppsyn i WATT snart... ;)
    Jeg er da aldri blid. Roy var her for å skrive om ubåten min. Eneste i Mjøsa med rosa farge og Wunderbaum

RBN

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Førstkommende lørdag skal jeg ha en liten lytteseanse her hos meg. Tidspunktet blir fra 13-18, og i utgangspunktet har jeg invitert OAS-gjengen, men om ikke nok av dem kjenner sin besøkelsestid, så er det åpent også for andre. Jeg teller opp midt på dagen i morgen og tar loddtrekning om det blir mange.

Det skal spilles på utstyret mitt (som sees i signaturen under her), men Jamakr dukker opp med Krell EVO 222 og castkabler, og jeg skal forsøke å få hentet inn en EAR 912 for å sammenligne med.

De som ønsker å komme kan skrive de i tråden her, så har jeg oversikten når jeg skal telle opp.

EDIT: OAS-medlemmer kan svare på mailen jeg sendte ut. Dette gjelder bare for andre interesserte.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Bytta ut zumm-zumm RBN, eller bare redd for å bli solbrent ? :cool:
    Aner ikke hva du prater om, men RBN og jeg satt da under en diger parasol på verandaen da vi grilla. Så det kan jo tenkes han er redd for sin sarte hud :)

Roy

• Liker
    Reaksjoner: HCS

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    992
    Aner ikke hva du prater om, men RBN og jeg satt da under en diger parasol på verandaen da vi grilla. Så det kan jo tenkes han er redd for sin sarte hud :)

Roy

Men "skipsreder" er`n lell (følger med fra sidelinja)

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Bestilte en plate fra Amazon.com, og fikk bekreftelsen i dag om at den var sendt.

Estimated arrival: 31st of July :eek:

Skal han ro plata over Atlanteren selv, tro?

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Det er Bethany & Rufus sin 900 Miles som tydeligvis trenger to måneder fra USA til Norge.

Makan.

Roy

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603

Roy
    Det er ikke alltid lett å vite hva HCS snakker om, men i dette tilfellet vekket jeg nok hans bilselger gener med min Mazda for noen år tilbake. En idiotisk tekst dukker opp i displayet når jeg vrir om nøkkelen, tror det er zumm-zumm. Han har nok ikke helt kommer over det.
    Min hud er som lær. Tåler alt

"NÅR" ikke "DA", fy på lanken.
    Næmen, er vi slik i dag? Kanskje du skulle rette din egen skrivefeil i påmeldingstråden før du begynner med slike hersketeknikker? FY

Du får ta han med deg nedover på lørdag.

Roy
    kwil feiga ut. Ordner det seg med barnepike og det fortsatt er plass, setter jeg gjerne nesa sørover. Dette vil bli avklart i morgen formiddag

Det er Bethany & Rufus sin 900 Miles som tydeligvis trenger to måneder fra USA til Norge.

Makan.

Roy
    Blir det tur på meg kan jeg ev ta med plata slik at abstinensen ikke blir så stor
    :)

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Ja, ta gjerne med Bethany & Rufus-plata, så kan jeg rippe den mens jeg venter på min egen.

Du som har så trivelig kone, må vel få disp til å ta deg en tur. Hils henne og si jeg skal behandle deg pent :)

Roy

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Heisan
    Disp var allerede innhentet så den er ok. Nå har jeg også ordnet barnevakt i morgen formiddag, så nesen rettes mot dine trakter. Er der nok ikke kl 13, men dukker opp etter hvert.
    Sees

RBN

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Heisan
    Disp var allerede innhentet så den er ok. Nå har jeg også ordnet barnevakt i morgen formiddag, så nesen rettes mot dine trakter. Er der nok ikke kl 13, men dukker opp etter hvert.
    Sees

RBN
    Den er god. Vi avslutter ved 18-tiden, siden jeg skal på konsert med fruen.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Fem OASere har meldt seg til besøk i morgen fra 13-18. Derav KW, Powerpoint og Jamakr. I tillegg kommer RBN. Da er vi sju stykker med meg, så det blir bra. Er det et par slengere til, så går sikkert det også. Førstemann til mølla.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Ny opptelling:

Tror jeg har fått med alle nå...

Powerpoint, OAS
    jamakr, OAS
    EiK, OAS
    KW, OAS
    Lars, OAS
    Kjetil, OAS
    RBN
    Scrooge
    Morten (EHED)

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Tok noen kjappe bilder av anlegget nå nettopp, så kan dere se hvordan det ser ut akkurat nå.

Roy

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.958
    Tok noen kjappe bilder av anlegget nå nettopp, så kan dere se hvordan det ser ut akkurat nå.

Roy
    Lekkert ser det ut, varmt og åpent låt det med umisskjennlig rørlig kroppslighet med EAR 912 som dirigent.
    Men så satt vi inn Krell EVO 222, og flyttet etter hvert høyttalerne tettere mot sidevegg.....:rolleyes:
    Jeg trur den franske badvekten sliter litt med oppholdstillatelsen nå :cool:

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Lekkert ser det ut, varmt og åpent låt det med umisskjennlig rørlig kroppslighet med EAR 912 som dirigent.
    Men så satt vi inn Krell EVO 222, og flyttet etter hvert høyttalerne tettere mot sidevegg.....:rolleyes:
    Jeg trur den franske badvekten sliter litt med oppholdstillatelsen nå :cool:
    Je 'adde baré den fraanske badevektán peau en kort lunvisit. (leses med fransk aksent og skarre-r'er)

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Ser meget sobert ut Roy! Vis vedlegget 139820
    Egentlig kunne jeg tenkt meg å ha anlegget i Clic eller Frislev-møbler, men særlig effekttrinnet fra Krell blir så varmt at akkurat neppe kan gjemmes inn i et slikt møbel. Løsningen kunne kanskje vært å ha effekttrinnet på en amp-stand og resten av elektronikken i et slikt møbel. Det ville nok blitt enda "sobrere".

Roy

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.286
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Aaaah, der er du inne på en helt annen skole.
    Både Clic og Frislev (og Montana?) - er stilrene til tusen, men gir væffal meg en følelse av at man
    ønsker å si; "unnskyld at jeg har en hobby"....

I beste mening, selvsagt - jeg ser helt klart estetikken, men for min egen del har, og er, Hi fi vært og er en
    så stor del av livet, t det ikke kunne falle meg inn å "gjemme den bort" på noe vis.

Å ha sluttrinnet stående på sitt eget alter, har jeg sans for.
    ShineySmileysSmile.jpg

Morsomt og ofte inspirerende med hvordan vi alle tenker, vurderer og ønsker oss forskjellig...

Vennlig hilsen

Morten

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Platespilleren vil definitivt ikke gjemmes bort. Det samme med høyttalere og effektforsterker, så det vil neppe være tvil om hva jeg har til hobby. Men jeg har anlegget stående i en stue på 25 kvadratmeter. En stue som også brukes til andre ting enn hifi, og av andre enn meg, så selv om jeg har verdens mest tålmodige og tilgivende kone i forhold til hobbyen min, så tviler jeg om jeg får trekk i boka om jeg gjør det estetisk vakrere. Dessuten synes ikke jeg det gjør noe om det ser pent ut heller.

Roy

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.286
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    (_) så tviler jeg om jeg får trekk i boka om jeg gjør det estetisk vakrere. Dessuten synes ikke jeg det gjør noe om det ser pent ut heller.
    ShineySmileysGrin.jpg

Det blir sikkert pluss i boka! - og tilfredsstillende å følge sin egen gode smak, selvfølgelig!

/ Morten

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.350
    så tviler jeg om jeg får trekk i boka om jeg gjør det estetisk vakrere. Dessuten synes ikke jeg det gjør noe om det ser pent ut heller.
    Estetikk og hva som er vakkert kan diskuteres - noe jeg ikke hadde tenkt å gjøre her. Men, jeg ble veldig fornøyd når jeg fikk laget eget rack. Problemet var at jeg ikke fulgte med godt nok når det gjaldt bredde og høyde - slik at det blir noe for varmt. Poenget mitt er at det finnes altså designere og møbelsnekkere som tar på seg slike oppdrag. Vi gikk da i en dialog hvor jeg fikk presentert flere mulige løsninger, og så ble det produsert. Egentlig veldig gøy. Kan anbefales.
    Mvh
    JMK

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Jeg har tenkt tanken etter å ha sett på linken til møbelsnekkeren du benyttet. Kanskje kan det til og med bli bedre uten å bli så veldig mye dyrere med skreddersøm, for hverken Clic eller Frislev er jo helt gratis.

Roy

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.350
    Gratis var ikke mine rack heller, for å si det slik. Men, det var en fryd å i utgangspunktet ha anledning til å bestemme selv. Jeg er sterkt inne på tanken om å lage en ny variant, men antakelig bare en litt større versjon av de vi har laget. "Svakheten" med den nåværende løsningen er stabilitet sidelengs - men, det tror jeg det finnes veldig greie løsninger for. Anbefaler absolutt han jeg brukte, men det finnes sikkert flere. "Min mann" vet jeg er i innspurten med et kjempeprosjekt (i forhold til kapasiteten for hans bedrift) - så timing er nok god hvis man tar kontakt nå.
    Mvh
    JMK

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Jeg har det for så vidt ikke travelt. Dessuten er det andre ting som står foran i prioriteringskøen. Deriblant nye høyttalerkabler og en forforsterker. Det er ikke helt gratis det heller...

Roy

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.350
    Det der med forforsterker - der har jeg ikke helt klare forslag akkurat nå...
    JMK

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Ingen hast for min del, det heller. Selv om jeg har en kandidat jeg gjerne kunne tenkt meg ;)

Roy

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.350
    Hvis det er slik at jeg er tankeleser en sjelden gang i blant - eller leser mellom linjene - så kan jeg som svar si såpass at jeg har satt i gang noe som vil frembringe en avklaring på de ting jeg har kontroll over.. Så må jeg bare avvente.
    Mvh
    JMK

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Hvis det er slik at jeg er tankeleser en sjelden gang i blant - eller leser mellom linjene - så kan jeg som svar si såpass at jeg har satt i gang noe som vil frembringe en avklaring på de ting jeg har kontroll over.. Så må jeg bare avvente.
    Mvh
    JMK
    Med tanke på hva din profesjon er, så kommer det neppe som noen overraskelse at du er i nærheten av sentrumsblink i forhold til den tankelesingen. En Krell EVO 222 eller etterfølgeren Phantom II kunne definitivt gjort seg i anlegget mitt, ja.

Roy

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn