royervins anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    Stå på i flere dager for å fungere som den skal?!
    Kan noen forklare meg hvordan denne er konstruert som har slike krav?
    Høres ut som et dårlig produkt å ha ved produkttesting i så fall, men ellers virker den særdeles spennende og den glir jo elegant inn hjemmet.

Spennende anlegg du har nå :)
    Jeg må innrømme at jeg ikke har teknisk kompetanse til å forklare hvorfor noen produkter låter bedre etter flere dager koblet til, mens andre bare trenger en halvtime. Uansett opplevde jeg Devialet som nærmest kjønnsløs da jeg koblet den opp. Ikke det at den gjorde noen spesielle feil, men den spilte uten overbevisning og nerve. Når jeg spiller nå har jeg derimot den deilige sitringen i brystet som jeg får når noe låter virkelig bra. Derfor skal det bli morsomt å koble tilbake til 912/Krell igjen å høre om det er jeg som er blitt innspilt eller om det faktisk er noe i at den trenger lang tid med strøm for å yte maks.

Roy

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.383
    Jeg må innrømme at jeg ikke har teknisk kompetanse til å forklare hvorfor noen produkter låter bedre etter flere dager koblet til, mens andre bare trenger en halvtime. Uansett opplevde jeg Devialet som nærmest kjønnsløs da jeg koblet den opp. Ikke det at den gjorde noen spesielle feil, men den spilte uten overbevisning og nerve. Når jeg spiller nå har jeg derimot den deilige sitringen i brystet som jeg får når noe låter virkelig bra. Derfor skal det bli morsomt å koble tilbake til 912/Krell igjen å høre om det er jeg som er blitt innspilt eller om det faktisk er noe i at den trenger lang tid med strøm for å yte maks.

Roy
    Sophia og Devialet i Munchen låt ikke overbevisende. Du sa at hos deg var det store forbedringer etter noen dager, og at det samme ville skje også på utstillingen ... hvilket det ikke gjorde: torsdag var ikke innertier, fredag likeså, lørdag helt utenfor - og søndag var stadig utenfor sikleavstand. Når jeg nå leser at de måtte begynne på scratch hver morgen pga strømavbrudd (?!) må jeg undres. SS trenger ikke mange timene for å låte bra - mine Krell'er er godt i gang etter 2 timer (max). Skulle vært morsomt om andre med badevekten opplever det samme som du i heimen, RE, eller om det er et særtilfelle med den Devialet'en du er i besittelse av.

Cheers!

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    Sophia og Devialet i Munchen låt ikke overbevisende. Du sa at hos deg var det store forbedringer etter noen dager, og at det samme ville skje også på utstillingen ... hvilket det ikke gjorde: torsdag var ikke innertier, fredag likeså, lørdag helt utenfor - og søndag var stadig utenfor sikleavstand. Når jeg nå leser at de måtte begynne på scratch hver morgen pga strømavbrudd (?!) må jeg undres. SS trenger ikke mange timene for å låte bra - mine Krell'er er godt i gang etter 2 timer (max). Skulle vært morsomt om andre med badevekten opplever det samme som du i heimen, RE, eller om det er et særtilfelle med den Devialet'en du er i besittelse av.

Cheers!
    Morten på Norsk Audioteknikk fortalte meg det samme, før jeg fikk min i hus, og Frode i Acoustic Tuning ba meg la den stå på minst tre dager før jeg begynte å høre hva den var god for.

Som sagt har jeg opplevd det samme med Moon sin effektforsterker W-5 tidligere, så ingenting overrasker meg lenger. Hvorfor har jeg som tidligere nevnt ikke peiling på.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    Ellers er jeg enig i dine kommentarer om Devialet-Sophia i München. Det ble litt bedre synes jeg, men ikke i nærheten av hva de får til her hjemme.

Roy

OAlex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Trondheim
    Litt merkelig at elektronikk må være påslått i dagesvis for å få optimale arbeidsbetingelser. En mulighet er at det finnes kondensatorer som lades opp ved påslag av enheten, som forrykker arbeidspunktet til kretsen, og som må lades ut gjennom høyohmige veier.

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.364
    Hei,
    jeg har jo ikke peiling på elektronikken - men gjør meg erfaringer allkevel. Hos meg trives Krell anlegget helt klart best etter å ha vært slått på en god stund. Dette oppleves (ikke måles men oppleves altså) som en varmere og riktigere helhet. Når det er kaldt (dvs kaldt er feil ord - men kun har stått i stand by) - så er det noe lett inneklemt og ofte litt "flatere" lydbilde. Jeg har ikke som JackX noen formening om hvor mange timer det tar - men jeg velger å ha anlegget stående på stort sett kontinuerlig når jeg vet jeg har tid til lytting senere på dagen.
    Ellers har jeg fått laget en løsning på ekstra varmen under hyllen ampen står på, og det tror jeg kommer til å fungere helt fint.
    JMK

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    Hei,
    Når det er kaldt (dvs kaldt er feil ord - men kun har stått i stand by) - så er det noe lett inneklemt og ofte litt "flatere" lydbilde. .
    JMK
    Det er en beskrivelse jeg kjenner veldig godt igjen fra en "kald" Devialet også.

PS. Hva har du gjort med luftingen i racket?

Roy

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Pussig hvor subjektivt disse tingene er, mener en anmeldelse sa noe om at Devialet var mer eller mindre vellydende i løpet av minutter! Uansett...spennende boks!

O.

Det skyldes nok at Devialeten trenger å stå påslått over flere dager. Selv opplevde jeg at det tok 3-4 dager før den løsnet ordentlig, og virkelig god var den ikke før etter om lag en uke. Jeg har testet Moon W5-effektforsterker tidligere, og den hadde samme "problemet". Ulempen for utstillerne i München er at de er nødt til å skru av alt og koble fra strøm hver eneste natt. Dermed må de begynne på scratch hver morgen.

Det låt riktignok litt bedre utover helgen, men så bra som det spiller her hjemme, er det ikke i nærheten av. (De spilte på Devialet og Sophia 3 i München også).

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    Pussig hvor subjektivt disse tingene er, mener en anmeldelse sa noe om at Devialet var mer eller mindre vellydende i løpet av minutter! Uansett...spennende boks!

O.
    Synes det er rart at man ikke har hørt den forskjellen, men dem om det... Devialet låter definitivt ikke ille fra scratch heller, men sammenlignet med det jeg hadde tilgjengelig av forsterkeri da jeg byttet over, så manglet det noe.

Roy

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.364
    PS. Hva har du gjort med luftingen i racket?
    Hei, jeg har hatt noen på besøk som bekymret seg litt for varmen. Noe som forøvrig ikke vår venn Frode i Acoustic T gjør (han mener dette går bra - og da falt jeg jo til ro). Jeg skal legge ut et bilde når jeg rekker det. Det er satt opp fire pc vifter med en regulator for hastighet, og de suger varme ut. Har rett og slettt bare satt de helt bakerst på 402'en. Synes ikke det blir så veldig mindre varmt inn under hyllen over ampen, men i og med at jeg kjenner at varm luft suges ut - ja så må det jo hjelpe noe.
    Mvh
    JMK

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    Hei, jeg har hatt noen på besøk som bekymret seg litt for varmen. Noe som forøvrig ikke vår venn Frode i Acoustic T gjør (han mener dette går bra - og da falt jeg jo til ro). Jeg skal legge ut et bilde når jeg rekker det. Det er satt opp fire pc vifter med en regulator for hastighet, og de suger varme ut. Har rett og slettt bare satt de helt bakerst på 402'en. Synes ikke det blir så veldig mindre varmt inn under hyllen over ampen, men i og med at jeg kjenner at varm luft suges ut - ja så må det jo hjelpe noe.
    Mvh
    JMK
    Høres likevel lurt ut, siden Krell anbefaler godt med lufting rundt forsterkerne sine. Mener en av de danske hifimøbelprodusentene kan leveres med pc-vifter, men husker ikke om det er Clic eller Frislev som har det.

Roy

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Hallo
    Føler meg kanskje litt nerdete nå, men dette står på side 12 i brukemanualen til Evo 402 ang. palssering:

Placement​
    Before you install an Evolution amplifier into your system, please follow the guidelinesin this section to select a location for your component. This will facilitate aclean, trouble-free installation.Place the amplifier on a firm, level surface, away from excessive heat, humidity, ormoisture. Each Evolution amplifier requires at least two inches (5 cm) of clearanceon each side and at least eight inches (20 cm) of clearance above the componentto provide adequate ventilation.If you place the amplifier in a closed cabinet, you may need to modify shelf spacingor use small fans to increase ventilation. When the front and back of a cabinetare open, the air space between the chassis and shelf must be unobstructed.
    Hilsen Pappa:D

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.364
    When the front and back of a cabinetare open, the air space between the chassis and shelf must be unobstructed.
    Hilsen Pappa:D
    Hallo

Hei pappa,

Hmm. Det spørs om en liten vifte bak på 402 bryter med instruksjonen.
    mvh
    JMK

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.078

Cheers!
    JackX sine observasjoner omkring Devialet spillende via Sophia 3 på messa i Munchen bifalles.
    Eksempelvis låt det forbausende metallisk og flatt på piano/klaver musikk.
    Det var liksom om klaviaturet ble delt i 2 rundt 3,5-4 khz. Under dette antall khz låt det gjenkjennelig med varm klang, over dette antall khz forelå det et metallisk klirr i 2D som fremkalte sterkt behov for og forlate lokalet fort.

Sist redigert:

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    Da har jeg byttet fram og tilbake og fram og tilbake igjen mellom Devialet og Krell-komboen. Spørsmålet jeg hele tiden har stilt meg er om en Devialet som både har riaa, dac, for- og effektforsterker i et fantastisk lekkert kabinett og en pris på drøyt 100 frognertiere lydmessig kan konkurrere med Krell EVO 302 og en rørforforsterker (med innebygd riaa) som jeg har til test med samlet pris på nesten det dobbelte.

Bruksmessig, plassmessig og ikke minst kabelsalatmessig er det liten tvil om at jeg kommer til å savne den franske delikatessen. Men jeg sa da jeg begynte sammenligningen at det eneste som skulle avgjøre hva jeg ville lande på var lyden, og jeg tror kanskje jeg egentlig liker litt mer pondus i mellomtonen og nedover enn det som strengt tatt er 100 prosent nøytralt, og da blir den "riktige" Devialet-boksen i mine ører slått av Krell-beistet og den rørforforsterkeren jeg har i hus nå.

Forskjellen oppleves i hifi-termer som betydelig, men jeg er samtidig helt sikker på at hadde jeg ikke hatt Krell-komboen å sammenligne med, så ville jeg levd veldig godt med Devialeten. Den låter nemlig fantastisk godt, særlig etter noen dagers "aktivitet". Tar man prisen, de kontinuerlige oppdateringsmulighetene, og de nærmest endeløse variantene av konfigurering i betraktning også, så har jeg ikke vanskelig for å se at den lille "badevekta" er et realt røverkjøp.

Roy

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.364
    TAkker for den oppsummeringen.
    Da blir et annet spørsmål om to badevekter oppveier det du kanskje opplever som "mangel" nedover?
    Men, jeg ser absolutt resonnementet ditt forøvrig. Det blir litt smak og behag, design og WAF som samlet vil være viktig for den enkeltes vurderinger.
    Mvh
    JMK

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    TAkker for den oppsummeringen.
    Da blir et annet spørsmål om to badevekter oppveier det du kanskje opplever som "mangel" nedover?
    Men, jeg ser absolutt resonnementet ditt forøvrig. Det blir litt smak og behag, design og WAF som samlet vil være viktig for den enkeltes vurderinger.
    Mvh
    JMK
    Det er nok ikke slik at det nødvendigvis mangler noe, men at jeg liker litt ekstra. Kan godt tenkes at to Devialet er det som skal til, og nyprisen på det er jo ikke langt unna nyprisen på Krell-blokka og en god forforsterker. (og knapt nok det)

Dermed er starten på forforsterker i gang. Ideelt sett kunne jeg tenkt meg en forforsterker med innebygd riaa, men jeg skal ikke være fanatisk på det området.

Forforsterkere jeg kunne tenkt meg å prøve (eller har prøvd) består foreløpig av:

evolution222_image.jpg

Krell EVO 222
    (eventuelt den nye Phantom II) - har ikke riaa, men kan kjøres med cast-kabler til EVO302

1205ear1.jpg

E.A.R. 912 - innebygget riaa

1109cat.1.jpg

Convergeant Audio Technology SL-1 Renaissance - innebygget riaa, men har ikke fjernkontroll

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    Det verste er at jeg egentlig ikke har noe lyst til å pakke ned Devialet'en heller. Den er jo litt lekrere enn en haug med bokser, for å si det forsiktig :)
    Litt synd at det ikke låt helt optimalt i München, for forskjellen fra lyden de hadde med Devialet og Sophia 3 der til det jeg har hatt her hjemme med samme kombinasjon er langt større enn mellom Devialet og Krell/rørpre-komboen som spiller hjemme nå.

Det burde forresten være påbudt for high-endprodusenter å lage skikkelige fjernkontroller. Å ha volumhjul på fjernkontrollen slik som Devialet gir ordentlig feel-good-faktor. Den plastsklia av en fjernkontroll til rørforforsterkeren jeg har hjemme nå er jo en vits i forhold.

Roy

• Liker
    Reaksjoner: Dog

EiK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    727
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    VTL TL 5.5 Signature Series 2. Her får du en meget god RIIA inkludert.

VTL TL 5.5 Signature Series 2.jpg

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.364
    Hei,
    dette vil jeg gjerne snakke mer med deg om.
    Har jo 222 evo sjøl...
    JMK

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    Hei,
    dette vil jeg gjerne snakke mer med deg om.
    Har jo 222 evo sjøl...
    JMK

Jeg er lutter øre ;)

Veldig spent på hvordan jeg liker lyden av komplett Krell-forsterkersett med cast-kabling imellom i forhold til de opplevelsene jeg har hatt med rørforforsterkere på 302en.

Roy

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.383
    RES:
    Sliter litt med å forstå hvorfor en dobbel badevekt skulle være godt for?! Brokobles den eller hva?

Mener også å huske fra fjorårets Munchen at 3 (!) Devialet'er var koblet opp med et par Magico Q3. Hva var den bakenforliggende hensikt (hvis det vitterlig var 3 stk koblet, da).

(At lyden i comboen var noe en skikkelig nedtur er en helt annen sak).

Cheers!

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    RES:
    Sliter litt med å forstå hvorfor en dobbel badevekt skulle være godt for?! Brokobles den eller hva?

Mener også å huske fra fjorårets Munchen at 3 (!) Devialet'er var koblet opp med et par Magico Q3. Hva var den bakenforliggende hensikt (hvis det vitterlig var 3 stk koblet, da).

(At lyden i comboen var noe en skikkelig nedtur er en helt annen sak).

Cheers!
    dual_mono.jpg

Den brokobles ja, og brukes som to monoblokker. Det gjør at støygulver senkes ytterligere.

Usikker på hvordan det ble gjort i fjor i forhold til tre stk.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    Det hevdes at Wilson mener man må bruke Transparent-kabler for å høre høyttalerne på sitt beste. Det er mulig det er noe i det. Tester et par Ultra nå, og det låter formidabelt.

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    På alle mulige måter virker Devialet som the real deal(har ikke våget å høre på den hjemme ennå), den ene anmeldelsen er mer panegyrisk enn den andre. Er selv på en måte i andre enden av spektret nå, med en Nobu Shishido SET forsterker med 300b rør :) - på den annen side er det fellestrekk filosofisk. Simplicity, purity, transparence, zen. Det er fryktelig besnærende å tenke på at man kan få et fullt og kompetent forsterkeri, dac, streamer OG riaa i en boks. Som i tillegg ser bra ut(spesielt i sort). Lurer fælt på hvordan Devialet vil låte på Avantgarde horn...finnes det noen som har testet det mon tro?

EDIT: dette har jo selvsagt 6 moons gjort, med etter hva jeg skjønner et fantastisk resultat. Hjelp!

12.jpg

Uansett, skjønner du har kvaler. Kanskje det også handler om begjær for objektene? ;-)

O.

Det verste er at jeg egentlig ikke har noe lyst til å pakke ned Devialet'en heller. Den er jo litt lekrere enn en haug med bokser, for å si det forsiktig :)
    Litt synd at det ikke låt helt optimalt i München, for forskjellen fra lyden de hadde med Devialet og Sophia 3 der til det jeg har hatt her hjemme med samme kombinasjon er langt større enn mellom Devialet og Krell/rørpre-komboen som spiller hjemme nå.

Det burde forresten være påbudt for high-endprodusenter å lage skikkelige fjernkontroller. Å ha volumhjul på fjernkontrollen slik som Devialet gir ordentlig feel-good-faktor. Den plastsklia av en fjernkontroll til rørforforsterkeren jeg har hjemme nå er jo en vits i forhold.

Roy

Sist redigert:

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    Jeg tror du er inne på noe der, angående begjæret, mener jeg. Den franske boksen gir en utrolig feel-good i bruk. Det er nok det og det lekre designet jeg begjærer mest ved Devialet.

Roy

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.364
    Begjær til besvær?
    Vel, her har det vært ganske full fart i går - og jeg synes nå anlegget låter riktig bra igjen. Det er nå full CAST, og Sashaene er spilt hardt en god stund. så du burde komme en tur.
    Men, jeg kan jo også pakke ned 222'en og CAST kabler for å ta en tur til deg. Må i såfall bli en gang etter Pinse.
    Mvh
    JMK

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    Det ordner seg helt sikkert. Hadde vært veldig morsomt å prøve 222 på eget anlegg.

Roy

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.364
    Ja, jeg tror både 222 og en 202 hadde vært morsomme å prøve... Nå er vel disse ute av produksjon - og er tatt over av nye modeller. Direkte billige er de ikke...
    Mvh
    JMK

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    Det var vel nettopp en 202 (to-boksvarianten) til salgs for 95.000. En-boks-forforsterkeren 222 kan man kanskje få for rundt 50.000, men hva vet vel jeg. Ikke spesielt ofte de dukker opp. Etterfølgerne Phantom og Phantom II koster henholdsvis 160.000 og 105.000 kroner.

Er det noe som vet hvilke endringer som er gjort fra 202/222 til Phantom-serien?

Roy

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Jeg tenkte vel egentlig motsatt :)

At flotte bygg som Krell og annen high-end moro har en stor del av dette begjæret ved seg, i design, materialvalg, tekniske og mekaniske løsninger. Mens Devialet faktisk reduserer det hele ned til en liten boks. Fin, men bare en, og ganske liten. ;)
    Du trenger bare en en vinylrigg og høyttalere liksom, så fikser den resten.

O.
    Jeg tror du er inne på noe der, angående begjæret, mener jeg. Den franske boksen gir en utrolig feel-good i bruk. Det er nok det og det lekre designet jeg begjærer mest ved Devialet.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    Joda, jeg er for så vidt enig i det, men det er også ganske så interessant at en såpass liten boks (og som du helt riktig påpeker, bare en), kan frembringe mye av det samme begjæret. Det sier noe om den opplevde kvaliteten på Devialet-boksen - og fjernkontrollen.

Ellers får jeg vel beholde mesteparten av begjæret til kona ;)

Roy

• Liker
    Reaksjoner: Dog

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34

Har fått en fantastisk plate å anmelde til Jazznytt. An evening with Dave Grusin. Den inneholder blant annet en hysterisk morsom og bra versjon av Makin' Whoopee.

Anbefales på det varmeste også på grunn av lyden.

Sist redigert:

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    Og der fant jeg opptaket med den låta også. Enjoy.

Anfield

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Antall liker
    42

Roy
    Har jeg også ment siden "tidenes morgen". Det er utrolig hvor mange HIFI-produsenter som nedvurderer betydningen av en god kvalitetsfjernkontroll. Greit nok at det kommer iPad-apper som er brukelige, men jeg synes flere burde ta seg sammen på det. Fjernkontroller som Marantz sine til Premium-produktene er et godt eksempel på hva jeg mener er en god, flott om enn litt tradisjonell fjernkontroll....

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    Selv Cambridge som lager relativt rimelige produkter har jo fjernkontroller som ser ordentlige ut, til tross for at produktene de skal styre koster fra 2000 kroner og oppover.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    Noe av det morsomste med å dra på messer og hjemmebesøk er å oppdage ny musikk. I München ble det selvsagt spilt en del gamle kjenninger, inkludert Kari Bremnes, Hugh Masekela, Nils Lofgren og Stevie Ray Vaughan, men jeg snappet også opp disse godbitene.

41a9tr7fjsl-_sl500_aa300_.jpg

Denne inneholder blant annet en fantastisk versjon av Bruce Springsteens I'm On Fire med Tori Amos og Bösendorf-flygelet hennes.

Live-Double-300px.jpg

Spor 9 på cd nr. 2 på denne liveplata hørte jeg første gang på Magico Q7 i München, og makan til dynamikk har jeg sjelden hørt. Låta består kun av bass og trommer, og er en orgie i slaphand-spill og annen råskap på bass og trommer. Låte heter for øvrig bare "Bass and drum intro".

e732228348a0120c3768d010.L.jpg

Fra denne ble det spilt en versjon av David Bowie's Space Oddity. Ganske tett på originalen rent instrumentalt, men stemmen til Merchant gjør det hele mer spennende.

32098215.jpg

Gitarhelten Jeff Beck, og spor tre "Brush With The Blues". Spill høyt.

I tillegg ble jeg minnet på en veldig flott plate det var lenge siden jeg har spilt, nemlig Arve Henriksens "Cartography".

333.jpg

Låta som ble spilt var Migration.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.637
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hvis du liker Nathalie Merchant.
    "Leave Your Sleep" (2010) har flott lydkvalitet.
    Prøv "Topsyturvey-World".
    Tipper det vil svinge med Sofia .

Vedlegg

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Hei og takk for sist.
    Dette svingte skikkelig i varmen.

Mvh
    RBN

Noe av det morsomste med å dra på messer og hjemmebesøk er å oppdage ny musikk. I München ble det selvsagt spilt en del gamle kjenninger, inkludert Kari Bremnes, Hugh Masekela, Nils Lofgren og Stevie Ray Vaughan, men jeg snappet også opp disse godbitene.

Vis vedlegget 138832
    Denne inneholder blant annet en fantastisk versjon av Bruce Springsteens I'm On Fire med Tori Amos og Bösendorf-flygelet hennes.

Vis vedlegget 138834
    Spor 9 på cd nr. 2 på denne liveplata hørte jeg første gang på Magico Q7 i München, og makan til dynamikk har jeg sjelden hørt. Låta består kun av bass og trommer, og er en orgie i slaphand-spill og annen råskap på bass og trommer. Låte heter for øvrig bare "Bass and drum intro".

Vis vedlegget 138837
    Fra denne ble det spilt en versjon av David Bowie's Space Oddity. Ganske tett på originalen rent instrumentalt, men stemmen til Merchant gjør det hele mer spennende.

Vis vedlegget 138846
    Gitarhelten Jeff Beck, og spor tre "Brush With The Blues". Spill høyt.

I tillegg ble jeg minnet på en veldig flott plate det var lenge siden jeg har spilt, nemlig Arve Henriksens "Cartography".

Vis vedlegget 138848
    Låta som ble spilt var Migration.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    Ja, jeg har vært borti anlegg med mindre trøkk enn ditt, RBN. Og for så vidt kjøligere lytterom også. Det ble ganske svett i går, hehe.

Takk for stor gjestfrihet og nydelig grillmat.

Som jeg nevnte i går, så har du stående invitt til å komme innom.

Roy

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn