Beklager at jeg ikke har fått lagt ut noen bilder ennå, men oppussingen av stua har tatt lenger tid enn forventet, fryktet etc.
Det som har skjedd i stua/lytterommet er at jeg har revet ned takplatene i taket, og er nå halvveis med å legge nytt tak med malt furupanel. I taket har jeg bygd en innfelling til et lerret på 92 tommer (drøyt to meter bredt) som skal henge mellom høyttalerne, og forsterkning i taket der en projektor kommer med tider og stunder. Dermed blir det tokanals hjemmekino til f.eks. musikk-dvder. I tillegg er det dratt kabler fra TV-kroken til projektoren, slik at jeg også kan se filmer og fotballkamper på storskjerm om jeg ønsker det. To soner med downlights er det også blitt plass til. Forhåpentligvis blir et bra.
På stereofronten er det ikke skjedd så mye, men jeg har bygd inn Solid Tech-rackene i benkeskap fra IKEA. Dermed får jeg den lydmessige gevinsten samtidig som det visuelt nok blir lettere å akseptere for de fleste. At anlegget dermed står bedre beskyttet gjør heller ikke noe.
Platespilleren er også flyttet inn i et av benkeskapene. Der står den på en 3,8 cm tykk benkeplate som er avskjermet fra hyllen under med vibrapods. Jeg har ikke koblet det opp ennå, men satser på at det vil bli bra, også lydmessig.
Meningen er å koble opp anlegget førstkommende søndag. At det ikke skjer før, skyldes i stor grad at jeg ikke har mulighet til å gjøre ferdig stua siden jeg befinner meg på jobbreise i Casablanca i Marokko fram til fredag kveld.
Dermed må man nok vente noen dager på bilder også.
Roy