For ett år siden hadde jeg Plinius Hiato integrert forsterker og Montana høyttalere. Nå har jeg Krell for- og effektforsterker og Wilson høyttalere, så ting har skjedd på hifi-fronten i 2012.
Dette kommende året er ikke planene for anlegget store, men man vet jo aldri. Her er noe av det som jeg vurderer og som kan bli aktuelt.
Oppo BDP-105 - både til bluraymusikk og blurayfilmer. Skal kobles opp i stereoanlegget.
Epson EH-TW6100 - projektor
Lyra Delos eller Kleos - det hadde vært morsomt å prøve en ny pickup på platespilleren, og jeg ser at mange er fornøyd med Lyra på VPI
Transparent MusicWave Ultra - signalkabler. Jeg er veldig fornøyd med høyttalerkablene mine av denne typen, og jeg har lyst på kabler i samme type i hele anlegget.
og skulle de ringe fra Norsk Tipping på Hamar, kunne jeg godt tenkt meg et Ypsilon PST-100 og Aelius forsterkersett. Men jeg er redd det blir med drømmen.
Forhåpentligvis blir det en del konserter på meg det kommende året også. I år har det ikke blitt så mange som jeg gjerne skulle vært på.
Jeg satser også på at jeg får besøkt mange spennende anlegg i året som kommer for å skrive hjemme hos-reportasjer til Watt. På ønskelista står blant annet et heftig dipol-anlegg. Da tenker jeg på Magnepan eller elektrostatiske høyttalere. I tillegg hadde det vært morsomt å besøke noen som har rundstrålerhøyttalere fra f.eks. MBL, noen som sverger til stativhøyttalere og noen som spiller på utstyr som ikke er av siste dato.
Mulighetene er mange, og 2013 blir definitivt ikke hifi-fritt.
Roy