royervins anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Denne installasjonen er SlukApprobert (c) Sluket m.h.t. symmetri og skalering.
    Takk for det. Jeg regner med du tar med bassene dine når det blir lyttekveld hjemme hos meg :)

Roy

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.554
    Torget vurderinger
    23
    Hehe... bor nok en liten "Spassvogel" i Dem, Herr Solstad. Bassene blir nok her, glemte å sette håndtak på de! Dessuten er de jo et resultat av DIY, og jeg er vel nærmest en slags Antikrist i ditt bilde da..:cool::cool:

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Hehe... bor nok en liten "Spassvogel" i Dem, Herr Solstad. Bassene blir nok her, glemte å sette håndtak på de! Dessuten er de jo et resultat av DIY, og jeg er vel nærmest en slags Antikrist i ditt bilde da..:cool::cool:
    Langt i fra, jeg har bare ikke peiling nok selv til å begi meg inn på DIY hifi. Det er ille nok med DIY oppussing.

Roy

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Dette var lekkert Roy! Grattis! :)

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Takker, Rune. Var litt spent på hva som ville skje med lyden med en sånn "kjøkkenbenk" langs hele veggen, men jeg synes det låter veldig bra, og dybden i lydbildet er fremdeles strålende.

Roy

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Blir det ikke nok, så fjerner jeg glassene i dørene og erstatter dem med høyttalerstoff. Da får jeg enda bedre lufting.
    Her kan du jo også vurdere hvitt ht-stoff, evt en gråtone, istede for vanlig sort.

mvh

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Inntrykket så langt er at det ikke blir for varmt inne i skapet, selv der både for- og effektforsterker står. Krell-boksene blir jo vanligvis litt varme.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Det interessante er at jeg synes ikke lyden har endret seg nevneverdig heller. Kanskje er det litt livligere enn tidligere, men ikke mye (så vidt jeg kan bedømme etter såpass kort tid, og med det forbeholdet at jeg har hatt anlegget nedpakket en tid pga oppussingen)

Får vel hente inn litt måleekspertise for å dissekere eventuelle problemer. :)

Roy

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.962
    Slutt resultatet hjemme hos den blide herren i Røyken ble jo riktig lekkert :cool:
    Det så en stund spennende ut med "stekovnsvarme" Krell produkter inne bak glassdørene, men det fungerer etter som jeg skjønner.
    Synes du er flink jeg R.E.S mhp dine DIY gener benyttet til oppussing av stua.

Så du fikk ikke låne bassene til Sluket litt :rolleyes:
    Kanskje vi må låne hjemmet til Sluket med ham i noen dager?

Sist redigert:

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Problemet mitt er at jeg altfor sjelden henter ned gitaren fra veggen. Var nok ivrigere på synging og spilling før. Men det kan være greit av og til når jeg tester utstyr å høre hvordan en gitarstreng høres ut i virkeligheten kontra gjennom høyttalerne.

Roy

T

tce-teams

Gjest
    Problemet mitt er at jeg altfor sjelden henter ned gitaren fra veggen. Var nok ivrigere på synging og spilling før. Men det kan være greit av og til når jeg tester utstyr å høre hvordan en gitarstreng høres ut i virkeligheten kontra gjennom høyttalerne.

Roy
    Har ikke spilt så ofte i det siste jeg heller , har gått mye tid med hjemmekinoen. får ta ut gitaren min fra gitarkassen og ta ein klang :D

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Da er det bare å vente på video fra deg også.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Anbefaler alle å ta en tur til Sekkefabrikken i Slemmestad i morgen. Der er det loppemarked for skolekorpset til ungene mine. Jeg står på elektro, og vi har masse vinyl, cd'er og noen platespillere. Har også et 16-spors miksebord fra Soundcraft blant annet. Vi åpner dørene klokka 10

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Nei, de koster jo litt, men i forhold til hva man bruker på resten av utstyret er det jo ikke så ille.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Da er all musikken (i hvert den digitale delen av samlinga) overført til en NAS-server fra en vanlig ekstern harddisk. Så nå har jeg full tilgang til hele samlinga via Bladelius-spillerens iPad-fjernkontroll. Tidligere har jeg slitt litt med at jeg pga en oversiktlig mappestruktur på harddisken ikke har fått tilgang til alle mappene når harddisken har vært plugget rett i Emblaen, men med NAS-server er det ikke noe problem. Så nå har jeg både tilgang og oversikt - og god lyd.

Så da fant jeg like godt fram litt kormusikk av John Rutter.

rutter_requiem.jpg

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Jeg har nettopp fått tilsendt et bilde av faren min da han var ung der han sitter med gitar. Siden fattern døde for ti år siden, kan jeg ikke spørre ham direkte, men er det noen av dere som gjenkjenner gitaren på bildet. Dvs. hva slags type det er?

590xxx Ervin spiller opp.jpg

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Takker og bukker. Fikk ingen hifi-presanger på magen i dag tidlig, men to billetter til Dagfinn Lyngbø sitt show "Stereo" på Latter var jo nærme nok.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    For ett år siden hadde jeg Plinius Hiato integrert forsterker og Montana høyttalere. Nå har jeg Krell for- og effektforsterker og Wilson høyttalere, så ting har skjedd på hifi-fronten i 2012.

Dette kommende året er ikke planene for anlegget store, men man vet jo aldri. Her er noe av det som jeg vurderer og som kan bli aktuelt.

Oppo BDP-105 - både til bluraymusikk og blurayfilmer. Skal kobles opp i stereoanlegget.
    Epson EH-TW6100 - projektor
    Lyra Delos eller Kleos - det hadde vært morsomt å prøve en ny pickup på platespilleren, og jeg ser at mange er fornøyd med Lyra på VPI
    Transparent MusicWave Ultra - signalkabler. Jeg er veldig fornøyd med høyttalerkablene mine av denne typen, og jeg har lyst på kabler i samme type i hele anlegget.

og skulle de ringe fra Norsk Tipping på Hamar, kunne jeg godt tenkt meg et Ypsilon PST-100 og Aelius forsterkersett. Men jeg er redd det blir med drømmen.

Forhåpentligvis blir det en del konserter på meg det kommende året også. I år har det ikke blitt så mange som jeg gjerne skulle vært på.

Jeg satser også på at jeg får besøkt mange spennende anlegg i året som kommer for å skrive hjemme hos-reportasjer til Watt. På ønskelista står blant annet et heftig dipol-anlegg. Da tenker jeg på Magnepan eller elektrostatiske høyttalere. I tillegg hadde det vært morsomt å besøke noen som har rundstrålerhøyttalere fra f.eks. MBL, noen som sverger til stativhøyttalere og noen som spiller på utstyr som ikke er av siste dato.

Mulighetene er mange, og 2013 blir definitivt ikke hifi-fritt.

Roy

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.962
    Fra odden ønskes Herr Solstad en trivelig aften med høyoppløst lydgjengivelse i dempet belysning, og ganefryd av både tørt og vått.
    Samtidig ønsker jeg deg og jentene dine et velbalansert innholdsrikt nytt år.

PS! Mhp gammelt utstyr hadde jeg besøk av Espen L og jamakr i går. Det så ut som det gamle "rælet" til Powerpoint gjorde inntrykk på de lettere blaserte herrene :cool:

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.922
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Godt Nyttår Roy!
    måtte alle verdens lottopremier komme din vei så du kan få kloa i ett Ypsilon sett

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    ja, det hadde vært noe.

Godt nytt år til dere også

Roy

• Laster inn…