OMF
Æresmedlem
Led meg ikke inn i fristelse...klarer fint å gå selv.....Jeg har for øvrig sendt en epost på den Boulder 2008-riaaen. Ikke fått noe svar ennå.
Roy
Mvh
OMF
Led meg ikke inn i fristelse...klarer fint å gå selv.....Jeg har for øvrig sendt en epost på den Boulder 2008-riaaen. Ikke fått noe svar ennå.
Roy
Jeg har strengt tatt ikke råd på denne siden av jul uansett, så den ryker nok. Har du vært i kontakt med selgeren?Led meg ikke inn i fristelse...klarer fint å gå selv.....Jeg har for øvrig sendt en epost på den Boulder 2008-riaaen. Ikke fått noe svar ennå.
Roy
Mvh
OMF
Det begrenser jo behovet en del.Nei, jeg har ikke vinyl....
Mvh
OMF
Tror ikke det blir noen mono-pu. Har altfor få mono-plater til at det er noen vits.Blir det da en (luft-tangential arm?) du vil ha mono-pu på?
Lekker sak dette.Avtale om kjøp av Boulder 2008 i boks. Det samme med salg av Avid-riaaen min.
Vis vedlegget 408155
Tror dette kan bli helt greit.
Roy
Det er ikke ofte disse er å finne til salgs, men Boulder visste faktisk om et sett til salgsHi Roy,
The 2008 was discontinued because there were three through-hole parts (parts that are inserted through a circuit board and soldered in place instead of soldered onto it) that were discontinued by the manufacturer and there were no drop-in replacements from any other parts supplier. Because continuation of production would have required a complete redesign of the main board in the unit it was quietly discontinued, as we were then working on the 2100 Series products.
We are not sure if there will be a new 2000-level phono stage. We're currently trying to determine if there is enough demand to warrant building another phono stage above the 1008.
Jeg har for øvrig spurt om informasjon om det settet jeg venter på, og hva jeg eventuelt skal kikke etter når jeg inspiserer det når jeg får det i hus. Det første svaret tok det noen dager før jeg fikk, så det kan vel ta en stund dette også.At this time, there is a 2008 that is being sold by the widow of one of our customers and from what we are told it is in perfect condition, though we have not seen it. This unit is being sold for her by a friend of the company and we will evaluate and test it before it is shipped anywhere.
Ja, jeg tror da det, uten at jeg vet hva den digitale strømforsyninga styrer. Med mindre det er digital styring av spenningsnivået som gjøres automatisk (om jeg har skjønt det rett)Det står Digital på den ene power inn/utgangen, men den har vel analog riaa korreksjon?
Det var leit å høre! Hadde unt deg den handelen der.Da ser det dessverre ikke ut til at det blir noen Boulder 2008 på meg likevel. Aner ikke hvorfor, men det virker som om dealen er kansellert. I hvert fall har selgeren ikke meldt inn noe sporingsnummer til betalingsagenten i tide. Da får jeg bare håpe at pengene komme tilbake på min konto, og at jeg kan få kjøpt meg et annet riaa-trinn.
Kravene mine til dac er som følger:
Må ha balansert XLR- inn- og utgang (ubalansert i tillegg er fordel)
Må ha minst to innganger
Må være blant de beste riaaene som finnes.
Har helst ikke lyst til å betale så mye over 100k.
De jeg har huket av som aktuelle kandidater er disse:
Boulder 1008
Burmester 100 (uten dac)
ASR Basis Exclusive
Noen andre kandidater jeg har oversett?
Roy
Ja, jeg hadde unt meg selv den ogsåDet var leit å høre! Hadde unt deg den handelen der.
Mvh
Synd at Boulder-handelen skar seg.Lista ser foreløpig slik ut:
* Boulder 1008
* Burmester 100
* ASR Basis Exclusive
* Octave Phono Module
Alle har minst to balanserte innganger og en balansert utgang. ASR har også ubalanserte innganger, mens Octave kan bestilles med ubalanserte innganger.
Roy