royervins anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.274
    Torget vurderinger
    32
    Lista ser foreløpig slik ut:

* Boulder 1008
    * Burmester 100
    * ASR Basis Exclusive
    * Octave Phono Module

Alle har minst to balanserte innganger og en balansert utgang. ASR har også ubalanserte innganger, mens Octave kan bestilles med ubalanserte innganger.

Roy
    Synd at Boulder-handelen skar seg.
    Hva er grunnen til at OCTAVE er ute av lista?

PS. Pent og ryddig, og helt sikkert vellydende oppsett, men alt for lite vinylplater i fht "satsinga" på mediet!;)
    Har du noen gode vellydende vinyltips?

mvh
    Hei

Jeg har vel nesten 700 utgivelser på vinyl, så helt tomt er det jo ikke. Når det gjelder Octave, så er jeg litt usikker på om jeg vil ha rør. Kun derfor. Den låter nemlig utrolig bra. Test kommer i enten det siste nummeret av Stereo+ før jul eller det første nummeret neste år.

Vinyltips:

Frank Zappa - The Man From Utopia
    Ludwig Streicher - Das Kontrabazz Konzert
    Lillebjørn Nilsen - Original Nilsen
    The Band - The Band

Roy

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.730
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for det Roy.
    Det var litt spøkefullt ment det med antall plater.
    Håper du skjønte det. Vinylriggen din er jo i den "tyngre" ende, derfor.

Jeg har ikke Streicher, ellers er de nevnte album på plass:)

Om man vil ha rør eller ikke, er sjølsagt en smaksak, men når det kommer til Octave er min erfaring at de er blandt de produsentene som ikke bruker rør til å lage fløtegrøt.:) Ser fram til test!

Mvh

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.481
    Torget vurderinger
    27
    Gratulerer!

Flott sak som ser ut til å ha det meste av det man trenger av innstillingsmuligheter.
    Har du vurdert Lyras trafo når du nå kjører Lyra pickup? Eller er du bestemt på å holde deg til aktiv forsterkning?

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.274
    Torget vurderinger
    32
    Gratulerer!

Flott sak som ser ut til å ha det meste av det man trenger av innstillingsmuligheter.
    Har du vurdert Lyras trafo når du nå kjører Lyra pickup? Eller er du bestemt på å holde deg til aktiv forsterkning?
    I og med at jeg har bestilt med to MC-kort, så blir det nok aktiv forsterkning.

Roy

Miles

Bransjeaktør
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    367
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    En platespillerforsterker som ser ut som den har alt et hjerte og hjerne begjærer, er derimot Dynamic Sounds Associates Phono II.

Vis vedlegget 413443
    Vis vedlegget 413444
    Vis vedlegget 413445

Den er inngang for tre armer/platespillere. Både MM og MC kan kobles til både på inn- og utgang, og alt av justeringer gjøres på fronten.

Phono II er A-klassa i Stereophile, men Fremer virker ikke å ta helt bølgen likevel. Virker som han savner litt varme i gjengivelsen.

Utfordringen her er at den ikke har noen importør i Norge, og at å høre den vil være bortimot umulig.

Roy
    Den har ikke C E godkjenning Roy

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.481
    Torget vurderinger
    27
    Gratulerer!

I og med at jeg har bestilt med to MC-kort, så blir det nok aktiv forsterkning.

Roy
    Betyr det at du ikke har mulighet for MM? I tilfelle ville jeg tenkt meg om to ganger. Ville aldri investert de summene uten mulighet for å leke med trafo. Én MM og én MC.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.274
    Torget vurderinger
    32
    En platespillerforsterker som ser ut som den har alt et hjerte og hjerne begjærer, er derimot Dynamic Sounds Associates Phono II.

Vis vedlegget 413443
    Vis vedlegget 413444
    Vis vedlegget 413445

Den er inngang for tre armer/platespillere. Både MM og MC kan kobles til både på inn- og utgang, og alt av justeringer gjøres på fronten.

Phono II er A-klassa i Stereophile, men Fremer virker ikke å ta helt bølgen likevel. Virker som han savner litt varme i gjengivelsen.

Utfordringen her er at den ikke har noen importør i Norge, og at å høre den vil være bortimot umulig.

Roy
    Den har ikke C E godkjenning Roy
    Nå er det uansett for seint, siden jeg har bestilt meg en annen. Men takk for tipset.

Roy

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.481
    Torget vurderinger
    27
    Om du kjøper brukt er det selvsagt anderledes, om ikke er vel ikke dette hugget i stein? Men, innebærer to MC-kort at du ikke har mulighet for MM? Eller betyr det at du har valget for begge innganger? Jo flere muligheter jo bedre er det. Og i denne prisklassen bør en jo kunne forlange fleksibilitet?

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.274
    Torget vurderinger
    32
    Hei

Den blir kjøpt ny, men den må bestilles med de kortene som du vil ha. Vanlig konfigurering er ett MM-kort og et MC-kort, men jeg vil trolig ikke spille mye MM-pickuper, så da ville jeg ha to MC-kort i stedet. Det vil jo også gjøre det enklere dersom jeg skal sammenligne mellom pickuper/armer/platespillere når riaa-forsterkningen er identisk på begge inngangene.

Roy

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.481
    Torget vurderinger
    27
    Ser den, men husk at du samtidig frasier deg muligheten for å teste trafoer. Jeg tar det opp i beste mening.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.274
    Torget vurderinger
    32
    Ser den, men husk at du samtidig frasier deg muligheten for å teste trafoer. Jeg tar det opp i beste mening.
    Det er jeg klar over.

Får heller vurdere om jeg skal kjøpe enn riaa til på et senere tidspunkt som jeg kan teste trafoer på. Men det blir neppe det første året. Nå skal det først spares til en ekstra tonearm og pickup. Går rykter om at Ortofon passer ekstremt bra i tangential-armene til Bergmann, så kanskje en Windfield kunne vært noe å prøve. Så kan jeg flytte Lyra Etna over i en ny tonearm.

Og så må jeg oppgradere digital-avspillinga mi også. Nå har jeg kun Oppo-spilleren. En dedikert streamer og en ny dac kunne vært noe. Men usikker på når det blir.

Roy

vidarn

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2002
    Antall liker
    53
    Torget vurderinger
    15
    Lista ser foreløpig slik ut:

* Boulder 1008
    * Burmester 100
    * ASR Basis Exclusive
    * Octave Phono Module

Alle har minst to balanserte innganger og en balansert utgang. ASR har også ubalanserte innganger, mens Octave kan bestilles med ubalanserte innganger.

Roy
    Synd at Boulder-handelen skar seg.
    Hva er grunnen til at OCTAVE er ute av lista?

PS. Pent og ryddig, og helt sikkert vellydende oppsett, men alt for lite vinylplater i fht "satsinga" på mediet!;)
    Har du noen gode vellydende vinyltips?

mvh
    Hei

Jeg har vel nesten 700 utgivelser på vinyl, så helt tomt er det jo ikke. Når det gjelder Octave, så er jeg litt usikker på om jeg vil ha rør. Kun derfor. Den låter nemlig utrolig bra. Test kommer i enten det siste nummeret av Stereo+ før jul eller det første nummeret neste år.

Vinyltips:

Frank Zappa - The Man From Utopia
    Ludwig Streicher - Das Kontrabazz Konzert
    Lillebjørn Nilsen - Original Nilsen
    The Band - The Band

Roy
    Fikk Ludvig streicher - Das kontrabazz konzert i går. Fantastisk album! Takk for tips. De andrevar allerede i samlinga. Bra tråd du har!

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.274
    Torget vurderinger
    32
    Snart jul, og tid til mye musikkspilling, men foreløpig uten ny riaa. Jeg hadde jo bestilt og betalt for Boulder 2008, men den dukket aldri opp, og pengene jeg hadde betalt kom heller ikke tilbake, til tross for at betalingsagenten ESS Escrow både på nettsiden sin og i e-post til meg påstår at det vil skje om jeg ikke får varen. Betalte over nettbank, og banken min har kontaktet banken til betalingsagenten, men får ikke tak i eieren av kontoen selvfølgelig. Og brukerprofilen min hos agenten er plutselig blitt slettet og verken Ess Escrow eller selgeren av riaa-trinnet svarer på telefon eller e-post, så der røyk jeg på en smell.

Mulig det finnes andre måter å få tak i pengene mine, og har fått et par tips, så skal se hva det blir til, men enn så lenge regner jeg de pengene som tapt. Så får jeg heller bekymre meg om ting jeg får gjort noe med.

Derfor bestilte jeg en Burmester 100 riaa i stedet, og den hadde jeg håpet å få innen jul. Nå er det ikke mer enn 13 dager siden jeg bestilte og med så hektisk som det er på fraktfronten oppunder jul, er det ikke så overraskende at den ikke er dukket opp her i Norge ennå. (Jeg skulle jo ikke ha helt standardversjon).

Men kanskje kommer den i romjulen, eller rett over nyttår. Har uansett noe å glede meg til.

Og i mellomtiden spiller jeg musikk på riaaen som jeg har fått låne av Woodrand i OVK.

Så da blir det jul med god musikk og god lyd fra platespilleren uansett hva som skjer på riaa-fronten.

Livet er herlig.

God jul.

Roy

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.481
    Torget vurderinger
    27
    Håper det ordner seg med pengene. Uansett får du nok en rasende god riaa!

Godt gjort å holde humøret oppe!

God jul om ikke lenge.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.274
    Torget vurderinger
    32
    Jeg tapte jo nesten dobbelt så mye på konkursen i Watt, så jeg begynner jo å bli vant til å tape penger på denne hobbyen :)

På den annen side er det få ting som er så godt for sjela som å høre musikk på et godt anlegg. Så i livsglede betaler det seg tilbake flerfoldig.

Roy

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.481
    Torget vurderinger
    27
    Du kan trøste deg med at du ikke er alene R.E.S!

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.369
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei Roy!

Dette var trist.
    Beklager så mye at jeg linket deg mot den annonsen.

Men - jeg synes nå det er rart at du ikke skal kunne få dette igjen når du til og med brukte en agent!

Mvh
    OMF

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.274
    Torget vurderinger
    32
    Ja, men agenten og selgeren er trolig sammen om greia, om ikke det er samme fyren.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.274
    Torget vurderinger
    32
    Dette var for jævlig, Roy! Føler virkelig med deg. :(

Mvh Tønnes
    Takk for det. Jeg var veldig irritert til å begynne med, men nå har jeg vel bare innfunnet meg med at pengene er tapt. Alt annet vil være bonus.

Roy

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.984
    Det der var en lei smell Roy :p
    Det er godt du er utstyrt med robust psyke og ditt gode humør så du kan tåle smeller i denne kategorien.
    Av og til er dette nett trollet jævelig lurvete, og ikke lett å gjennomskue.

Ha en avbalansert aften videre, og en riktig god jul.
    Sender en virituell bamseklem som trøst.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.274
    Torget vurderinger
    32
    Det der var en lei smell Roy :p
    Det er godt du er utstyrt med robust psyke og ditt gode humør så du kan tåle smeller i denne kategorien.
    Av og til er dette nett trollet jævelig lurvete, og ikke lett å gjennomskue.

Ha en avbalansert aften videre, og en riktig god jul.
    Sender en virituell bamseklem som trøst.
    Nei, det virket ordentlig, men var det tydeligvis ikke, dessverre.

Men det blir jo jul likevel. Akevitten og juleølet er hentet inn. Den første ribba står allerede i ovnen, slik at den bare er å varme opp i morgen, mens den andre settes i ovnen i morgen så den er klar til julemiddagen i det julen synges inn klokka 17.

Mangler julestemningen kan jo Jul på orkesterplass settes på.

julpaorkester.jpg

Ikke minst låta "Poor Little Jesus" med Solveig Slettahjell.

Roy

8

8x12_TOM

Gjest
    Du er en besinnet mann må jeg si, men når situasjonen er så håpløs, for dette er vel umulig å finne ut av, så er det vel mest rasjonelt å forholde seg rooolig.
    En gledelig God jul! fra en som fort kunne havnet på vann og brød hvis jeg hadde tatt en tyv på fersken.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.274
    Torget vurderinger
    32
    Du er en besinnet mann må jeg si, men når situasjonen er så håpløs, for dette er vel umulig å finne ut av, så er det vel mest rasjonelt å forholde seg rooolig.
    En gledelig God jul! fra en som fort kunne havnet på vann og brød hvis jeg hadde tatt en tyv på fersken.
    Jeg er jo gammel pasifist, så slår ikke i utrengsmål :cool:

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.274
    Torget vurderinger
    32
    Det er von i hangande snøre, så vi får se om det er mulig å få penger i retur...

Roy

• Liker
    Reaksjoner: OMF

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Trasig med slike svindlere, ja. Og så rett før jul. Godt du har mye annet fint å tenke på i disse dager. God jul, på tross av tapet ditt. :)

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.274
    Torget vurderinger
    32
    Det finnes da lyspunkter også. En nytonearm er på vei til meg ifølge importøren. Da skal Bergmann Magne-armen byttes ut med en Odin fra samme produsent. Jeg blir vel en av de første i verden til å få den også.

Når den kommer er jeg litt usikker på, men Morten på Norsk Audio Teknikk AS fortalte sist fredag at Bergmann skulle sende den direkte til meg. Så da er det bare å glede seg.

Johnny Bergmann skulle også komme med tips til alternative tonearmer som ville fungere godt på Galder-spilleren. Da tipper jeg at jeg vil flytte Etna over på en ny tonearm og muligens gå for en Ortofon Windfield på Odin-armen, men det blir neppe før et godt stykke ut i 2017, vil jeg tro.

Nå er også juletreet plassert midt mellom høyttalerne, så fokus er bokstavelig talt på andre ting enn hifi - i hvert fall i dag.

juletre.jpg

Roy

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn