royervins anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    311
    Spennende med ny arm Roy, masse bilder er påkrevd ;) :)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Ouch! Men man må kunne trøste med beundring av et tilsynelatende unkuselig humør. God jul herfra.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.274
    Torget vurderinger
    32
    Ouch! Men man må kunne trøste med beundring av et tilsynelatende unkuselig humør. God jul herfra.
    Unkuselig har jeg aldri hørt om, men jeg tolker det positivt :cool:

Humøret er som regel godt, og jeg satser på at når jeg en gang havner i pennalet, så er det fordi jeg lo meg i hjel.

Roy

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg tenkte forresten å tipse om Ortofon sin treasure trove, siden du nevner PW: Ortofon Treasure Trove

Men selvsagt har både den og A95 gått tvert. Meget hyggelige priser når pickupene av og til dukker opp, tror det var 1700€ for PW og 2400€ for A95, totalrenovert hos Orto. Lurt å stå på mailinglista deres, de modellene som fortsatt er i produksjon går fort.

Hold øya skrelt, for å introdusere enda mer språklig nybrottsarbeid på julaften. :D

Sist redigert av en moderator:

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.274
    Torget vurderinger
    32
    Jeg tenkte forresten å tipse om Ortofon sin treasure trove, siden du nevner PW: Ortofon Treasure Trove

Men selvsagt har både den og A95 gått tvert. Meget hyggelige priser når pickupene av og til dukker opp, tror det var 1700€ for PW og 2400€ for A95, totalrenovert hos Orto. Lurt å stå på mailinglista deres, de modellene som fortsatt er i produksjon går fort.

Hold øya skrelt, for å introdusere enda mer språklig nybrottsarbeid på julaften. :D
    Takk for tipset. En A95 til 2400 euro var jo ikke så ille.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.274
    Torget vurderinger
    32
    I morgen åpner hifi-butikkene igjen, så skal bli spennende å se om den nye platespillerforsterkeren min dukker opp i løpet av uka, eller om den ikke kommer før på nyåret.

BURM-front-view.jpg

Jeg er veldig spent på hva den vil gjøre med lyden fra platespilleren min.

Roy

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.695
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    I morgen åpner hifi-butikkene igjen, så skal bli spennende å se om den nye platespillerforsterkeren min dukker opp i løpet av uka, eller om den ikke kommer før på nyåret.

Vis vedlegget 417509

Roy
    Den der har jeg hørt. Meget kapabel sak.

Mvh

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.274
    Torget vurderinger
    32

Vis vedlegget 417509

Roy

Mvh
    Ja, det skulle ikke forundre meg, men spent på hvilke områder forskjellen er størst fra det jeg spiller på nå.

Roy

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum

Vis vedlegget 417509

Roy

Mvh
    Ja, det skulle ikke forundre meg, men spent på hvilke områder forskjellen er størst fra det jeg spiller på nå.

Roy
    Du må for all del innvie oss uinnvidde. Jeg har lurt på den der en god stund nå. :)

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.274
    Torget vurderinger
    32
    Det er jo bare å ta en tur når jeg får den i hus, Grammofon. Ser du bor i Bærum, så da er det jo ikke langt unna.

Roy

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Flott og takk.
    Jeg sjekket prisen hos Oslo HFC. Fikk hetetokter og pustebesvær! Men du er vel en holden mann! :)

• Liker
    Reaksjoner: oct

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.274
    Torget vurderinger
    32
    Min er for øvrig bestilt med to MC-kort og uten ADC. Dermed blir prisen omtrent som versjonen med ADC - om jeg har skjønt det riktig.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.274
    Torget vurderinger
    32
    Neste uke er det anslått av min nye riaa dukker opp. Samtidig blir en veldig spennende sak sendt fra Danmark til meg.

Dette må jo være den flotteste tangentialarmen som er laget. Eller er det noen som kan gjøre den rangen stridig, tro?

Roy

Vedlegg

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.383
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Neste uke er det anslått av min nye riaa dukker opp. Samtidig blir en veldig spennende sak sendt fra Danmark til meg.

Dette må jo være den flotteste tangentialarmen som er laget. Eller er det noen som kan gjøre den rangen stridig, tro?

Roy
    Det er vakkert, ja. Men du bør også få prøve ein Clearaudiotangent med tanke på "the proof of the pudding".

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.274
    Torget vurderinger
    32

Roy
    Det er vakkert, ja. Men du bør også få prøve ein Clearaudiotangent med tanke på "the proof of the pudding".
    Kan godt hende den låter vel så bra, men når jeg snakket om flott, så tenkte jeg på det visuelle inntrykket. Da er det etter min mening ingen tvil om at Bergmann sin er penere enn Clearaudio sin.

Roy

Vedlegg

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.425
    Torget vurderinger
    26
    Dette blir spennende R.E.S!

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    311

Roy
    Er det han Odin sjøl eller? Fått noe pris på denne?

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.274
    Torget vurderinger
    32

Roy
    Er det han Odin sjøl eller? Fått noe pris på denne?
    Odin-armen vil ligge på ca. 80.000 tror jeg.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.274
    Torget vurderinger
    32
    Det er nå unektelig en svært lekker sak!

Jeg vet ikke helt om jeg digger designet. Litt for bling-bling for meg, men den låter i hvert fall veldig lovende, og ikke minst er den utrolig fleksibel, så midt i blinken for en som tester hifi-utstyr.

Roy

Vedlegg

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.274
    Torget vurderinger
    32
    Gratulerer, ser bra ut herfra ogs�����������������

gismo
    Kanskje den ser bedre ut når man kommer et stykke unna. Både du på Hedmarken og Vermin i Rogaland synes jo den ser veldig bra ut :-D

Smaken er jo som baken, men det kan vel tenkes at jeg venner meg til den, jeg også, he-he.

Lyden er det derimot ingen grunn til å lure på. Det er mer godlyd fra rillene enn noen gang.

Roy

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.425
    Torget vurderinger
    26
    Gratulerer med ny riaa R.E.S. Godt å høre at lyden står til forventningene.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.425
    Torget vurderinger
    26
    Gratulerer R.E.S.

Kan du si noen få ord om forskjellen? Har forstått at en av fordelene med spilleren din er at du kan ulike armer, og flere armer. Slikt liker vi!

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.470
    Sted
    Skien
    Synes den saken fra Burmester er grise lekker RES!
    Blir spennende å høre hvordan dine ører opplever den lydmessig V/S Avid som du hadde tidligere.
    Gratulerer :)

Mvh: Espen L

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.274
    Torget vurderinger
    32
    Gratulerer R.E.S.

Kan du si noen få ord om forskjellen? Har forstått at en av fordelene med spilleren din er at du kan ulike armer, og flere armer. Slikt liker vi!
    Forskjellen fra Magne-armen til Odin-armen er bedre bass, bedre dynamikk og langt klarere og mer detaljert lyd i hele frekvensområdet. Holografien oppleves også som bedre.

Magne-armen har jeg ikke lenger, men jeg har et mål om å skaffe meg en "vanlig" arm i tillegg til Odin-armen. Det blir trolig ikke før til neste år. Galder-spilleren kan ta opptil fire armer og Burmester-riaaen har to innganger.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.274
    Torget vurderinger
    32
    Synes den saken fra Burmester er grise lekker RES!
    Blir spennende å høre hvordan dine ører opplever den lydmessig V/S Avid som du hadde tidligere.
    Gratulerer :)
    Mvh: Espen L
    Burmester-riaaen er på et helt annet nivå enn Avid-riaaen. Sistnevnte virker langt mer grovkornet, mens Burmester er nesten røraktig, men med langt bedre oppløsning, ro og kontroll over begivenhetene. Kanskje heller den ørlite til det varme klangmessig, men det gjør ikke meg noe.

Roy

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.383
    Grattis!

Skulle ha vært morsomt å få den satt opp mot min vesle sak.
    Er det step-up i saken?

Cheers!

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.274
    Torget vurderinger
    32
    Grattis!

Skulle ha vært morsomt å få den satt opp mot min vesle sak.
    Er det step-up i saken?

Cheers!
    Den kan leveres med både MM- og MC-inngang, men jeg har bestilt den med to MC-innganger, da det vil være mest aktuelt for meg å ha to MC-pickuper på sikt.

Roy

Sst

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2015
    Antall liker
    471
    Et lite spørsmål til de mange vinylekspertene her inne.
    Hva er de potensielle fordelene å kjøre Step Up og MM-inngang på RIAA fremfor MC-inngang? Ser at det finnes noen meget dyre RIAA med MM-inngang, selv om prisklassen tilsier at i svært liten grad brukes sammen med MM-pickup'er.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn