Jeg synes Matrix Element X er den verste streamer jeg har prHar skjedd litt endringer her i det siste. En Trinnov ST2 Hi-Fi romkorreksjonssenhet er kjøpt inn. Det samme med Musical Innovation MI23.5 med den største strømforsyninga + en Matrix Element X digitalkonverter. Det eneste som gjenstår nå er effektforsterker.
Jeg fikk prøve et par Auralic Merak monoblokker av Duet Audio. Det spiller veldig bra, men jeg skal nok prøve meg litt fram med ulike effektforsterkere før jeg bestemmer meg.
Begge Vera Audio-forsterkerne er interessante. Det samme med NADs nye C298 med Purifi-moduler (samme som sitter i Vera sin nyeste).
Disse Merakene er heller ikke utelukket, snarere tvert imot.
Roy
Jeg synes Matrix Element X har det verste appHar skjedd litt endringer her i det siste. En Trinnov ST2 Hi-Fi romkorreksjonssenhet er kjøpt inn. Det samme med Musical Innovation MI23.5 med den største strømforsyninga + en Matrix Element X digitalkonverter. Det eneste som gjenstår nå er effektforsterker.
Jeg fikk prøve et par Auralic Merak monoblokker av Duet Audio. Det spiller veldig bra, men jeg skal nok prøve meg litt fram med ulike effektforsterkere før jeg bestemmer meg.
Begge Vera Audio-forsterkerne er interessante. Det samme med NADs nye C298 med Purifi-moduler (samme som sitter i Vera sin nyeste).
Roy
Jeg synes Matrix Element X har det verste app ( MA remote) jeg noen gang har prøv.Har skjedd litt endringer her i det siste. En Trinnov ST2 Hi-Fi romkorreksjonssenhet er kjøpt inn. Det samme med Musical Innovation MI23.5 med den største strømforsyninga + en Matrix Element X digitalkonverter. Det eneste som gjenstår nå er effektforsterker.
Roy
Beste appen er utvilsom Lumin sin, selv uten RoonGår jo an å bruke både mConnect, Bubble UnPn og Roon, så man må jo ikke bruke den. Sammenlignet med den gamle Auralic-appen så er derimot MA Remote en ren fest.
Roy
Har ikke prøvd Lumin, men jeg er veldig godt fornøyd med Aurender sin app (og lyd)Beste appen er utvilsom Lumin sin, selv uten Roon
Etter råd fra alfahannen satte jeg pluss/minus 10dB. Ser ut som det tar det mesteJeg måtte også øke «excurson» som har standard Max/min korrigering fra +6/-10 dB til +6/20 for å takle den største basspeaken min , men om man vil ha litt basskraft går det greit med standard innstillingen. Jeg korrigerer aldri mer enn +6 i korreksjonen men har target løftet 3-5db i bassen avhengig av musikk..
Ja jeg gjorde det!Etter råd fra alfahannen satte jeg pluss/minus 10dB. Ser ut som det tar det meste
Roy
Kommer. Holder på å lære meg Trinnov ordentlig ved å prøve meg fram litt. Kan i hvert fall si at det ikke er noe lydmessig behov for å bytte høyttalere lengerÅssen går det her da Roy, noen nye kurver?
Disse MG'ene står faktisk i stua miJeg har hatt en drøss høyttalere i hus de siste årene, men det er kun to som får hjertet til å banke litt heftigere enn normalt. Tannoyene jeg har nå og Magnepan MG 3,6R.
Legg gjerne ut bilde. Det var fantastiske høyttalere.Disse MG'ene står faktisk i stua mi
Der PMC'ene er så fete. Hadde vært kult å teste, men dårlig timing på økonomien. Aldri hørt PMC, så jeg trøster meg med at det sikkert ikke hadde vært noe for meg uansett.Ting skjer i anlegget mitt. Har kvittet meg med en del, og hentet inn en del nye ting. Nesten på ønskelista er egentlig litt mindre høyttalere (rent fysisk), men da må jeg få solgt PMCene først. Det har vært en del interesse, men ikke noe veldig konkret foreløpig. Uansett er det ingen hast. De spiller fantastisk, men blir bare litt store rent visuelt i et rom på 12,5 kvadratmeter.
Prøvde 100 rørwatt på dem, og det gikk helt strålende.Der PMC'ene er så fete. Hadde vært kult å teste, men dårlig timing på økonomien. Aldri hørt PMC, så jeg trøster meg med at det sikkert ikke hadde vært noe for meg uansett.
Jeg vil anta at de krever litt transistorwatt for å komme til sin rett?
Jojo, men så var også det en Cayin daPrøvde 100 rørwatt på dem, og det gikk helt strålende.
Roy
En større utgave av AKG 1000. HahaDet er det, og disse høyttaleren er helt strålende til nærfelt!
Jeg har også gjort et triks for å få litt mer bass. Det er satt en platebit mellom veggen og høyttaleren for å hindre akustisk kortslutning. Dette trikset var visst vanlig å gjøre med Tympani også.
Nei, jeg hadde ikke begge her samtidig, om det var det du mente. Men jeg har hatt begge i det samme anlegget, og 150/600 synes jeg er enda bedre i mellomtone og diskant enn 400/1000. Den er rett og slett enda mer finkornet og med enda sortere bakgrunn.Det ser då lekkert ut, dette her!
Kva tykkjer du om Vera-forsterkaren, forresten? Har du gjort direkte samanlikning med "storebror"?
Dette apptaturet her, relativt nytt som «musikk-formidler» - en relativt ny verden man ikke kjenner like godt som platespillere, osv. Streamere, fra drøyt tusingen til nærmere hundre lapper... Denne som du har, er det så langt opp på stigen man bør/må, eller gjengir langt dyrere alternativer musikken bedre? Spør deg, du som har sett & prøvd mer enn det meste, i din skribentrolle innenfor bransjen.
Jeg har langt fra prøvd alle mulige streamere, men synes Aurender gjør en strålende jobb, og det låt for eksempel bedre med Aurender som streamer og koblet med USB-kabel til både den innebygde digitalkonverteren i Hegel H590 og PS Audio Directstream DAC med Bridge, enn når jeg brukte de innebygde streamerne i de to apparatene.Dette apptaturet her, relativt nytt som «musikk-formidler» - en relativt ny verden man ikke kjenner like godt som platespillere, osv. Streamere, fra drøyt tusingen til nærmere hundre lapper... Denne som du har, er det så langt opp på stigen man bør/må, eller gjengir langt dyrere alternativer musikken bedre? Spør deg, du som har sett & prøvd mer enn det meste, i din skribentrolle innenfor bransjen.
Jeg har jo Trinnov, så lydmessig klarer jeg å redde meg inn relativt godt. Jeg har hatt noen flotte høyttalere på test de siste månedene (ikke alle er publisert ennå, så vil ikke avsløre hvilke) og de "kler" rommet bedre både visuelt og lydmessig, da jeg opplever at de ikke trigger særlig peaken jeg har rundt 80-90 hz like mye som MB2 SE gjør hos meg.Fine bilder ja. Rommet er 12,5 kvm? Hvilke høyttalere vil passe rommet bedre tror du? Lykke til med salget
Det blir nok maxima-lt braJeg har hatt noen flotte høyttalere på test de siste månedene (ikke alle er publisert ennå, så vil ikke avsløre hvilke) og de "kler" rommet bedre både visuelt og lydmessig, da jeg opplever at de ikke trigger særlig peaken jeg har rundt 80-90 hz like mye som MB2 SE gjør hos meg.
Roy
Maxima Amator er virkelig flotte høyttalare, men jeg har jo testet flere.Det blir nok maxima-lt bra