royervins anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.251
    Torget vurderinger
    32
    Jeg synes - uten å ha målt - at det låter litt strammere og med mindre boom med nye forsterkere enn tidligere.

Det kan bare være innbilning, men en positiv placebo gjør uansett ikke noe.

Roy

Caucaso

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Antall liker
    91
    Torget vurderinger
    17
    Har skjedd litt endringer her i det siste. En Trinnov ST2 Hi-Fi romkorreksjonssenhet er kjøpt inn. Det samme med Musical Innovation MI23.5 med den største strømforsyninga + en Matrix Element X digitalkonverter. Det eneste som gjenstår nå er effektforsterker.

Jeg fikk prøve et par Auralic Merak monoblokker av Duet Audio. Det spiller veldig bra, men jeg skal nok prøve meg litt fram med ulike effektforsterkere før jeg bestemmer meg.

Begge Vera Audio-forsterkerne er interessante. Det samme med NADs nye C298 med Purifi-moduler (samme som sitter i Vera sin nyeste).

Disse Merakene er heller ikke utelukket, snarere tvert imot.

Roy
    Jeg synes Matrix Element X er den verste streamer jeg har pr
    Har skjedd litt endringer her i det siste. En Trinnov ST2 Hi-Fi romkorreksjonssenhet er kjøpt inn. Det samme med Musical Innovation MI23.5 med den største strømforsyninga + en Matrix Element X digitalkonverter. Det eneste som gjenstår nå er effektforsterker.

Jeg fikk prøve et par Auralic Merak monoblokker av Duet Audio. Det spiller veldig bra, men jeg skal nok prøve meg litt fram med ulike effektforsterkere før jeg bestemmer meg.

Begge Vera Audio-forsterkerne er interessante. Det samme med NADs nye C298 med Purifi-moduler (samme som sitter i Vera sin nyeste).

Roy
    Jeg synes Matrix Element X har det verste app

Caucaso

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Antall liker
    91
    Torget vurderinger
    17

Roy
    Jeg synes Matrix Element X har det verste app ( MA remote) jeg noen gang har prøv.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.251
    Torget vurderinger
    32
    Går jo an å bruke både mConnect, Bubble UnPn og Roon, så man må jo ikke bruke den. Sammenlignet med den gamle Auralic-appen så er derimot MA Remote en ren fest.

Roy

Caucaso

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Antall liker
    91
    Torget vurderinger
    17
    Går jo an å bruke både mConnect, Bubble UnPn og Roon, så man må jo ikke bruke den. Sammenlignet med den gamle Auralic-appen så er derimot MA Remote en ren fest.

Roy
    Beste appen er utvilsom Lumin sin, selv uten Roon

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.334
    Torget vurderinger
    2
    er Trinnov ST2-Hifi til test, eller fest inventar?. Ta deg god til til å utforske innstilleingene..., det kan bety mye, og de faste flate korrigeringen liker jeg ikke, ingen andre heller tror jeg, best å ha an target kurve som drar bassen under 200 litt opp 2db feks, og litte fallende oppover. Jge bruker ingen korrigereing over 1000hz, men tror du kan ha nytte av korrigering over 1000 hz også

der røde markeringene 300ms og IIr=30 bør du prøve, mye strammere bass da.
    Capture.JPG

noen andre illustrasjoner her

Trinnov korreksjon sjekket med REW
    https://www.audiosciencereview.com/...trinnov-altitude-jbl-sdp-75.13095/post-394791

Sist redigert:

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.251
    Torget vurderinger
    32
    ST2 Hi-Fi er kjøpt inn, ikke for å testes Stereo+.

Den flate kurven var ganske så blodfattig, så det jeg har gjort nå er å øke jevnt, men forsiktig under 1kHz og ned til 20 Hz hvor det ender opp med + 4,5 - 5 dB. Da fikk jeg mer pondus. Jeg har også lagt inn på limiter-kurven at jeg kun skal korrigere under 1kHz.

Jeg har ikke prøvd forslagene dine om 300 ms etc. Det får jeg gjøre når jeg har blitt ferdig med en test av noen andre forsterkere.

Roy

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.334
    Torget vurderinger
    2
    Jeg måtte også øke «excurson» som har standard Max/min korrigering fra +6/-10 dB til +6/20 for å takle den største basspeaken min , men om man vil ha litt basskraft går det greit med standard innstillingen. Jeg korrigerer aldri mer enn +6 i korreksjonen men har target løftet 3-5db i bassen avhengig av musikk..

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.251
    Torget vurderinger
    32
    Jeg måtte også øke «excurson» som har standard Max/min korrigering fra +6/-10 dB til +6/20 for å takle den største basspeaken min , men om man vil ha litt basskraft går det greit med standard innstillingen. Jeg korrigerer aldri mer enn +6 i korreksjonen men har target løftet 3-5db i bassen avhengig av musikk..
    Etter råd fra alfahannen satte jeg pluss/minus 10dB. Ser ut som det tar det meste

Roy

S

Syncrolux

Gjest
    Jeg har hatt en drøss høyttalere i hus de siste årene, men det er kun to som får hjertet til å banke litt heftigere enn normalt. Tannoyene jeg har nå og Magnepan MG 3,6R.
    Disse MG'ene står faktisk i stua mi :)

S

Syncrolux

Gjest
    Det er det, og disse høyttaleren er helt strålende til nærfelt!
    Jeg har også gjort et triks for å få litt mer bass. Det er satt en platebit mellom veggen og høyttaleren for å hindre akustisk kortslutning. Dette trikset var visst vanlig å gjøre med Tympani også.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.251
    Torget vurderinger
    32
    Ting skjer i anlegget mitt. Har kvittet meg med en del, og hentet inn en del nye ting. Nesten på ønskelista er egentlig litt mindre høyttalere (rent fysisk), men da må jeg få solgt PMCene først. Det har vært en del interesse, men ikke noe veldig konkret foreløpig. Uansett er det ingen hast. De spiller fantastisk, men blir bare litt store rent visuelt i et rom på 12,5 kvadratmeter.

U

utgatt304361

Gjest
    Ting skjer i anlegget mitt. Har kvittet meg med en del, og hentet inn en del nye ting. Nesten på ønskelista er egentlig litt mindre høyttalere (rent fysisk), men da må jeg få solgt PMCene først. Det har vært en del interesse, men ikke noe veldig konkret foreløpig. Uansett er det ingen hast. De spiller fantastisk, men blir bare litt store rent visuelt i et rom på 12,5 kvadratmeter.
    Der PMC'ene er så fete. Hadde vært kult å teste, men dårlig timing på økonomien. Aldri hørt PMC, så jeg trøster meg med at det sikkert ikke hadde vært noe for meg uansett.

Jeg vil anta at de krever litt transistorwatt for å komme til sin rett?

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.251
    Torget vurderinger
    32
    Der PMC'ene er så fete. Hadde vært kult å teste, men dårlig timing på økonomien. Aldri hørt PMC, så jeg trøster meg med at det sikkert ikke hadde vært noe for meg uansett.

Jeg vil anta at de krever litt transistorwatt for å komme til sin rett?
    Prøvde 100 rørwatt på dem, og det gikk helt strålende.

Roy

Hifisnurr

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Antall liker
    517
    Sted
    Oslo
    Det er det, og disse høyttaleren er helt strålende til nærfelt!
    Jeg har også gjort et triks for å få litt mer bass. Det er satt en platebit mellom veggen og høyttaleren for å hindre akustisk kortslutning. Dette trikset var visst vanlig å gjøre med Tympani også.
    En større utgave av AKG 1000. Haha

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.251
    Torget vurderinger
    32
    Det ser då lekkert ut, dette her!
    Kva tykkjer du om Vera-forsterkaren, forresten? Har du gjort direkte samanlikning med "storebror"?
    Nei, jeg hadde ikke begge her samtidig, om det var det du mente. Men jeg har hatt begge i det samme anlegget, og 150/600 synes jeg er enda bedre i mellomtone og diskant enn 400/1000. Den er rett og slett enda mer finkornet og med enda sortere bakgrunn.

Roy

M

MusicBear

Gjest
    Dette apptaturet her, relativt nytt som «musikk-formidler» - en relativt ny verden man ikke kjenner like godt som platespillere, osv. Streamere, fra drøyt tusingen til nærmere hundre lapper... Denne som du har, er det så langt opp på stigen man bør/må, eller gjengir langt dyrere alternativer musikken bedre? Spør deg, du som har sett & prøvd mer enn det meste, i din skribentrolle innenfor bransjen.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.251
    Torget vurderinger
    32
    Dette apptaturet her, relativt nytt som «musikk-formidler» - en relativt ny verden man ikke kjenner like godt som platespillere, osv. Streamere, fra drøyt tusingen til nærmere hundre lapper... Denne som du har, er det så langt opp på stigen man bør/må, eller gjengir langt dyrere alternativer musikken bedre? Spør deg, du som har sett & prøvd mer enn det meste, i din skribentrolle innenfor bransjen.
    Jeg har langt fra prøvd alle mulige streamere, men synes Aurender gjør en strålende jobb, og det låt for eksempel bedre med Aurender som streamer og koblet med USB-kabel til både den innebygde digitalkonverteren i Hegel H590 og PS Audio Directstream DAC med Bridge, enn når jeg brukte de innebygde streamerne i de to apparatene.

Roy

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.468
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fine bilder ja. Rommet er 12,5 kvm? Hvilke høyttalere vil passe rommet bedre tror du? Lykke til med salget

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.251
    Torget vurderinger
    32
    Fine bilder ja. Rommet er 12,5 kvm? Hvilke høyttalere vil passe rommet bedre tror du? Lykke til med salget
    Jeg har jo Trinnov, så lydmessig klarer jeg å redde meg inn relativt godt. Jeg har hatt noen flotte høyttalere på test de siste månedene (ikke alle er publisert ennå, så vil ikke avsløre hvilke) og de "kler" rommet bedre både visuelt og lydmessig, da jeg opplever at de ikke trigger særlig peaken jeg har rundt 80-90 hz like mye som MB2 SE gjør hos meg.

Roy

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.938
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har hatt noen flotte høyttalere på test de siste månedene (ikke alle er publisert ennå, så vil ikke avsløre hvilke) og de "kler" rommet bedre både visuelt og lydmessig, da jeg opplever at de ikke trigger særlig peaken jeg har rundt 80-90 hz like mye som MB2 SE gjør hos meg.

Roy
    Det blir nok maxima-lt bra (y) :D :D

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.251
    Torget vurderinger
    32
    20210810_150118.jpg

Er det lureri? Først plast, så en brun pappeske. Inni der var det en hvit pappeske. Når jeg åpnet den fant jeg en plastkoffert.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn