Audiophile-Arve
Æresmedlem
Det må vere ein dundreboks!
Mola mola
TøffingDet har du helt rett i. Jeg har nemlig Topping D90 også, og den måler sikkert like bra, men låter langt fra like bra. Jeg har også en Matrix dac som også måler ekstremt bra, men heller ikke den kan matche lyden.
Og hvis jeg har lyst til å kaste penger i dass, skal jeg ikke få lov til det, synes du?
Roy
Noen ganger kommer det et produkt på markedet som er veldig kostbart, og som inneholder ca akkurat det samme som et produkt til noen få prosent av prisen. Til og med hender det at det faktisk inneholder nettopp dette produktet til noen få prosent av prisen, bare pakket inn på nytt, og da er det virkelig å kaste penger i dass.snakk om å kaste penger i dass. topping måler like bra til 10% av prisen.
... selv om det på papiret ser ganske likt ut er det ikke nødvendigvis slik at det låter likt, for de målingene vi sammenlikner er ganske betydelig forenklede sammenfatninger av det som ligger bak.
Her er jeg enig, og jeg har tatt bort 3 innlegg som ikke hørte hjemme i tråden.Skulle ønske at folk kunne begrense sin idiotforklaring av andre til Off-Topic hjørnet, og i hvert fall ikke begynne å idiotforklare trådstarter (og -eier!) i en mitt-anlegg-tråd.
Alle kildene mine er koblet rett i forforsterkeren. Trinnov er koblet mellom pre og effekt, men nå som PMC er solgt og jeg har andre høyttalere på test, så er Trinnov satt i bypassfunksjon.Står Molaen på utgangen fra Trinnov ST2 eller er den kilden?
Uten at jeg har satt meg så godt inn i akkurat dette, så tror jeg du har rett i det.Er det denne som bruker Sharc-DSP til å konvertere alt til PWM før det konverteres og filtreres til analogt?
Jeg har jo hatt både Tambaqui og Chord Dave på test hjemme, og begge har imponert veldig, men i mitt oppsett og med mine lydpreferanser, så likte jeg Tambaqi aller best.Gratulerer med svært interessant DAC. Drev selv endel dac research en stund, og den virker å være det mest spennende på markedet nå. Hadde budsjettet mitt vært der ville den stått helt på toppen av listen .
Grattis med ny dac. Spennende at du nå har 3 så gode dac'er. Hvordan opplever du forskjellene mellom de?Jeg har jo hatt både Tambaqui og Chord Dave på test hjemme, og begge har imponert veldig, men i mitt oppsett og med mine lydpreferanser, så likte jeg Tambaqi aller best.
At det ikke bare er en dac bygget rundt en masseprodusert dac-chip som finnes i en haug dac'er gjør jo heller ikke noe. Det betyr jo at her er det noen som har satt seg ned for å finne ut hvordan de kan gjøre det enda bedre enn om de hadde brukt Ess Sabre, Wolfson, Burr Brown eller AKM-chiper. Både målinger og tilbakemeldinger fra folk som har lyttet, kan jo tyde på at både Chord, Mola Mola og dCS evner å lage vellydende konvertere med egenutviklede konvertermoduler.
Roy
Jeg sjekket litt mer nøye, og det er den DAC-en det er snakk om.Uten at jeg har satt meg så godt inn i akkurat dette, så tror jeg du har rett i det.
Roy
Topping D90 er utrolig detaljert og graver fram alt av detaljer. Jeg opplever den imidlertid som litt slank, og den mangler skyv nedover, spesielt i mellombassen. Skulle jeg beskrevet den i ett ord, ville det blitt "analytisk". Til prisen er den imidlertid helt rå.Grattis med ny dac. Spennende at du nå har 3 så gode dac'er. Hvordan opplever du forskjellene mellom de?
Hva er forresten planene på høyttalerfronten?
Hei, blir veldig vanskelig å sammenligne for meg. Nettverkstilkoblingen bruker jeg til Roon, mens USB-tilkoblingen er fra min Aurender-streamer (som ikke har Roon).@R.E.SHar du en mulighet til å si noe om nettverkstilkobling til DAC kontra USB.
Spør for en hyttenabo
No hard feelings. Ha en god dag du også.jeg må si beklager for min dårlige formulering i forrige post. ha en fin dag alle