royervins anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.996
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    R.E.S. skrev:
    Da fant jeg endelig Danish Radio Big Band & Eivør Pàlsdottir med "Trøllabundin" på cd.

Gleder meg til den dukker opp.

Roy
    Hennes beste skive IMO :)

Bare test ut spor nr7 "Lær meg Gud at liva"
    Her er det mye info i de fleste frekvensområder. Jammy for store basser bla.

Mman

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2005
    Antall liker
    39
    Torget vurderinger
    11
    R.E.S. skrev:
    Powerpoint skrev:
    R.E.S. skrev:
    Det kan godt hende du har helt rett. Det er jo enda mer å hente fra Montanaene med grommere forsterker(e).

Så kanskje jeg bør begynne i den enden i stedet...

Roy
    BINGO, der tog du an ;)
    Du kan jo starte med å låne Krell settet til jamakr 8)
    På den annen side hadde du det vel ikke akkurat vemmelig med VTL settet du hadde til test.
    Det er bare å begynne og spare.

Selv henter jeg tro det eller ei ut ting fra Quadene ennå (se tråden til Gismo). Få deg en god natts søvn nå.
    Vet ikke om jeg har råd til å prøve det, he-he.

I forhold til testing, så vil jeg holde meg til transistorutstyr.

Roy
    Har du testet PBN's egne forsterkere Roy? Bruker selv Olympia L + Mini med 75 ohms overføring dem imellom på XPS. Det blir værende ;D

Se info / test her: http://www.ultraaudio.com/equipment/pbn_olympia_l_mini_olympia.htm

Mman

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    R.E.S. skrev:
    Jeg har siklet litt på Wilson Sophia 3, og målet var vel å slippe nedgradering lydmessig, men få noe mindre i stua. Det hadde blant annet gjort det noe enklere når jeg skal ha andre høyttalere på test, siden XPSene er et h..vete å flytte på :)

Det var riktignok en her på mandag og lyttet til dem, og han virket fornøyd både med lyd og pris, men jeg har ikke hørt noe fra ham siden, så det er vel mulig han fant noe som fristet enda mer.

Lydmessig bekymrer det meg null og niks, for jeg har en lyd hjemme nå som passer meg svært godt, og når designet ikke skremmer kona heller, er det vel lite å lure på. Særlig siden hun syntes Sophia 3-høyttalerne var mye styggere enn de jeg har nå.

Roy
    Hei og takk for sist :) Jeg har aldri hørt Wilson trur eg, men er veldig enig i at Montaene er penere HT og de spiller meget, meget bra imho ;)

Mvh :)

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    R.E.S. skrev:
    Det kan godt hende du har helt rett. Det er jo enda mer å hente fra Montanaene med grommere forsterker(e).

Så kanskje jeg bør begynne i den enden i stedet...

Roy
    Jepp, større Plinius, MBL eller Krell feks ;)

Mvh :)

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Det er veldig mye å velge i når det gjelder forsterkere, og jeg har faktisk prøvd PBNs egne også. Ulempen er at jeg får noen problemer med å få plassert 93 kilo effektforsterker i racket, og jeg har ikke lyst til å ha den plassert midt på gulvet heller.

Utpreget rimelig er den vel heller ikke (om noe i denne kvalitetsklassen er det i det hele tatt...)

Forslag mottas med takk.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    tdbil skrev:
    Du kan jo teste naboen sine,så får jeg tørket litt støv :D
    Hadde vært morsomt å prøve forsterkersettet ditt, og de 15 meterne (eller er det 20???) fra deg til meg, burde det være mulig å få ordnet frakt på ;D

EDIT: Men støvtørkinga får du ta deg av selv, he-he...

Roy

Mman

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2005
    Antall liker
    39
    Torget vurderinger
    11
    Hadde god erfaring med McIntosh MC402 på EPS, så test naboens :) Forøvrig har jeg "Mini"-forsterkeren til PBN, den er mindre og veier mindre enn storebroen du sannsynligvis har testet, og Mini går nok inn i de fleste rack. Blir dog varm så jeg har den frittstående.

Mman

tdbil

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    R.E.S. skrev:
    tdbil skrev:
    Du kan jo teste naboen sine,så får jeg tørket litt støv :D
    Hadde vært morsomt å prøve forsterkersettet ditt, og de 15 meterne (eller er det 20???) fra deg til meg, burde det være mulig å få ordnet frakt på ;D

EDIT: Men støvtørkinga får du ta deg av selv, he-he...

Roy
    Ja jeg skal fikse støvtørkingen selv ;D

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Uansett finnes det mange muligheter i og med at jeg har forforsterker innebygget i Emblaen min. Ergo kan jeg velge et effekttrinn eller to monoblokker.

og da er det jo mye å velge i...

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Her er noen spennende kandidater, vil jeg tro. I alfabetisk, ikke prioritert rekkefølge. Kom gjerne med flere forslag.

ASR Emitter 1 Exclusive m/ batteri, koster kr. 105.000,-

ASR Emitter II Basic, koster kr. 95.000,-

Bladelius Ymer, koster kr. 97.000,-

Hegel H30, koster kr. 79.995,-(kan også brukes som stereoforsterker)

Krell Evolution 302, koster kr. 118.00,-

Moon W-7 RS, koster kr. 98.000,-

Plinius SB-301, koster kr. 76.000,-

Egentlig er vel alt her for dyrt, men med hard pruting og innbytte kan det kanskje realiseres. Eventuelt bruktkjøp, selvsagt.

Har også sett på PBN sine egne forsterkere (samme som lager Montana-høyttalerne), men husker ikke prisen på dem, og de står heller ikke på hjemmesiden deres.

Flere transistorkonstruksjoner jeg burde ha på lista?

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    bambadoo skrev:
    Jeff Rowland må da ha interessante ting.
    Jeg har egentlig aldri falt for utseende deres...

Men Pass Labs burde kanskje inn på lista?

Roy

Peter

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2002
    Antall liker
    837
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Synes du skal prøve Krell eller DP i oppsettet ditt. Eller kanskje en Halcro.

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    992
    Basert på lesning av tips og utvikling i tråden. Anbefaler en PM til "RBN" her på sentralen FØR du går over til å benytte Emblas innebygde pre. Han kjørte lenge slik på sin Halcro. For å si det slik, det har`n slutta med ::)

Ellers er Jo Pass`XA serie noe man kunne tenke seg å teste i heimen, så kjøper du slike dyrt men blir skuffet kan du alltids selge de billig til meg.

Synes forøvrig stor Plinius hørtes ut som fornuftig valg (hva med SA Reference?). ASR er flott om man tåler mangeboksers "integret" ;). Selv ville jeg lagt Gryphon til en ikke alt for lang "vil ha" liste.

mvh

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    kwil skrev:
    Basert på lesning av tips og utvikling i tråden. Anbefaler en PM til "RBN" her på sentralen FØR du går over til å benytte Emblas innebygde pre. Han kjørte lenge slik på sin Halcro. For å si det slik, det har`n slutta med ::)

Ellers er Jo Pass`XA serie noe man kunne tenke seg å teste i heimen, så kjøper du slike dyrt men blir skuffet kan du alltids selge de billig til meg.

Synes forøvrig stor Plinius hørtes ut som fornuftig valg (hva med SA Reference?). ASR er flott om man tåler mangeboksers "integret" ;). Selv ville jeg lagt Gryphon til en ikke alt for lang "vil ha" liste.

mvh
    Jeg har gjort den "feilen" før, men i stedet for å oppgradere begge deler med en gang, så går det an å ta ett skritt av gangen, det vil si først effekt med Embla som pre, deretter en dedikert forforsterker.

Jeg hadde Audio Aero Capitole som pre og Conrad-Johnson Premier 350 som effekt i sin tid. Etter å ha hørt CJ ART, bestilte jeg en CJ Premier 17 LS2. Det var en betydelig oppgradering.

Spørsmålet vil jo bli om en ren effekt vil bli en oppgradering i forhold til en integrert slik jeg har nå.

Roy

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.438
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Men de ASR er integrerte ikke sant?

joda, de bare ser ut som de er halve sørveggen på en middels hifibutikk, he-he...

Gryphon Diablo ligger også i det prisleie.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Vicarious skrev:
    Ser det ligger en Bladelius Ymer på brukten.
    Har visst ligget der en stund også, men jeg har det uansett ikke travelt.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Det kunne jo vært interessant med en test av store effektforsterkere i bladet jeg skriver for.

Adyton har jeg vel heller ikke nevnt. Cordis 1,8 ligger vel i det prisleie også...

Roy

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.438
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    R.E.S. skrev:
    Det kunne jo vært interessant med en test av store effektforsterkere i bladet jeg skriver for.

Roy
    Absolutt, dine tester er en av grunnene til at jeg handler bladet.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Vicarious skrev:
    Det høres interessant ut. Synes ofte som leser det er litt lettere å orientere seg når det er gruppetester.
    Dessverre har det nok hendt at leserne er gladere for gruppetester enn importører, men det verste som kan skje meg er jo om jeg får et nei fra importøren(e) til en slik test.

Roy

EiK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    726
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Hvis du kjører direkte fra Bladelius'en til effekt.

Hva med vinylen......har den analog inngang for RIIA'en?

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    EiK skrev:
    Hvis du kjører direkte fra Bladelius'en til effekt.

Hva med vinylen......har den analog inngang for RIIA'en?
    To rca-innganger og en balansert analog inngang, så det er ikke noe problem

Roy

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.857
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Devaliet eller NAD M2 tror jeg kunne vært noe for deg Roy...
    Men hva setter du pris på i en forsterker? (Og høyttalere). Preferanser i musikk/musikkgjengivelse/lyd etc.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Edge sitt design er ikke helt min stil. Skal prøve Devialet.

Dynamikk, homogenitet, røraktig mellomtone, basskontroll og oppløst diskant.

Blant annet.

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    992
    R.E.S. skrev:

Adyton har jeg vel heller ikke nevnt. Cordis 1,8 ligger vel i det prisleie også...

Roy
    I en slik duell synes jeg du skulle benytte en god pre. Er noe med å få ut mere av produktets potensiale (NÅ skal jeg ikke mase mer om pre.).

Lykke til med forsterkervalg (eller hva med å bytte designsjef OG kjøpe Wilson ::))

mvh

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.857
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Synes du skal ha en tur til Haugesund med et hifi besøk, middag og en veldig god og lang hifi prat jeg Roy :)

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    kwil skrev:
    R.E.S. skrev:

Roy
    I en slik duell synes jeg du skulle benytte en god pre. Er noe med å få ut mere av produktets potensiale (NÅ skal jeg ikke mase mer om pre.).

Lykke til med forsterkervalg (eller hva med å bytte designsjef OG kjøpe Wilson ::))

mvh
    Du burde jeg eventuelt hatt en forforsterker tilgjengelig over tid som jeg kjenner svært godt. Alternativet i en slik test er å benytte forforsterkerdelen i Plinius Hiato-forsterkeren min eller å kjøre Embla direkte. Embla er fullbalansert, mens Hiato bare har balanserte inn- og utganger.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    bambadoo skrev:
    Synes du skal ha en tur til Haugesund med et hifi besøk, middag og en veldig god og lang hifi prat jeg Roy :)
    Det hørtes veldig trivelig ut, men er det ikke din tur å komme hit nå?

Jeg har jo vært hos deg flere ganger (i hvert fall to)

Roy

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.857
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hmm - joda......sant nok... :) Men jeg har flyttet.... for meg selv :( Men du er jo gutten i Røyken :) - Jeg er ganske mye i Oslo foresten for tiden men har ingen bil da jeg flyr for det meste over. Men offentlig transport fungerer vel det?

Skal til Oslo en tur igjen på Søndags kveld og returnerer Tirsdags kveld. (PJ Harvey konsert på Mandag)

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    bambadoo skrev:
    Hmm - joda......sant nok... :) Men jeg har flyttet.... for meg selv :( Men du er jo gutten i Røyken :) - Jeg er ganske mye i Oslo foresten for tiden men har ingen bil da jeg flyr for det meste over. Men offentlig transport fungerer vel det?

Skal til Oslo en tur igjen på Søndags kveld og returnerer Tirsdags kveld. (PJ Harvey konsert på Mandag)
    Denne helga er fullbooka for meg også.

Roy

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.857
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Du har hatt et par Tannoy tidligere. Glenair. Sikkert noen gode minner om de. Synes du kanskje skal tenke på litt oppdatering på den fronten...

Yorkminister SE

Så vet jeg (tror) du trives best med noe transistor greier... Nå skal vi snakke om noe strømsterkt klasse A( trenger ikke så inni hampen mange watt) - Vel kanskje ASR kan passe? (Jeg synes de ser heslige ut da.....)
    Kanskje ampene du allerede har er bra også?

Nei, vi må snakkes :) Selv om jeg vet du har sondert terrenget mer enn de fleste av oss egentlig....

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Det ser ikke ut som interessen for høyttalerne mine er så stor, så jeg tror nok bare jeg beholder dem. I stedet kan jeg se på oppgraderingsmuligheter andre steder i kjeden, og da er det naturlig å se mot kraftverket, synes jeg.

Montana-importøren (www.highend.no) har for øvrig tilbudt meg å låne en Olympia Mini effektforsterker og en Olympia L/MPS forforsterker til henholdsvis 89.000 og 69.000 kroner. Det skal bli veldig spennende å høre hvordan Montanas egne forsterkere får høyttalerne til å synge. Hvis det er diggbart, kan man jo eventuelt kjøpe en Olympia Mini til (neste gang man vil svi av noen kroner) og brokoble dem....

Roy

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn