royervins anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• 2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.564
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Fått kobla opp nå? Vi venter på bilder og lytteinntrykk :)

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    2m skrev:
    Har koblet opp på et par stativhøyttalere jeg har til test, og de har fått enda bedre og mer bass.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    Lurer på om det går å oppgradere fra 302 til 302e. Er det noen som vet om det lar seg gjøre, og eventuelt hvor mye det vil koste?

Roy

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.263
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    R.E.S. skrev:
    2m skrev:
    Har koblet opp på et par stativhøyttalere jeg har til test, og de har fått enda bedre og mer bass.

Roy

Først og fremst: Grattis med ny gromforsterker! Vil tro at Wilson og Krell er en "Match made in heaven".

At det blir bedre bass i en stativht. når du får (litt) flere Watt å sparke den i ræva med er vel ingen bombe, egentlig. Min egen erfaring er at ingenting kan erstatte (et overskudd av) krefter, uansett hva slags ht. en opererer med.

mvh

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    tkr skrev:
    R.E.S. skrev:
    2m skrev:

Roy

Først og fremst: Grattis med ny gromforsterker! Vil tro at Wilson og Krell er en "Match made in heaven".

At det blir bedre bass i en stativht. når du får (litt) flere Watt å sparke den i ræva med er vel ingen bombe, egentlig. Min egen erfaring er at ingenting kan erstatte (et overskudd av) krefter, uansett hva slags ht. en opererer med.

mvh
    Wilson og Krell låter bra, ja. Nå er jeg nemlig ferdig med stativhøyttalertesten :)

Men må jo sjekke Krell og Montana også. Kan tenkes at det låter enda bedre. Hvem vet?

Roy

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.263
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jeg ser at jeg må søke audiens hos deg neste gang jeg er i Oslo. Dette har jeg virkelig lyst til å høre!

mvh

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    tkr skrev:
    Jeg ser at jeg må søke audiens hos deg neste gang jeg er i Oslo. Dette har jeg virkelig lyst til å høre!

mvh
    Min dør står alltid åpen for deg, tkr, så det er bare å melde sin ankomst.

Roy

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18
    Gratulerer så mye med ny Krell forsterker. Spennende å se om du ender opp med Sophia også. Tradisjonelt er jo WA og Krell en meget god match, som tkr påpeker. Skulle gjerne forsøkt med en Krell i mitt oppsett. Er litt nysgerrig på hva en slik kunne utrette, spes med bunndraget.
    Uansett, lykke til med ny kremkomponent.

mvh

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    Da ble Sohpia-høyttalerne koblet opp på Krell-beistet, og det låter med respekt å melde veldig bra. Bassen er dyp og tight, lydbildet er digert og mellomtonen og diskanten får det til å sitre i brystet når jeg lytter til musikk.

Slett ikke verst førsteinntrykk, gitt...

Roy

tdbil

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    R.E.S. skrev:
    Da ble Sohpia-høyttalerne koblet opp på Krell-beistet, og det låter med respekt å melde veldig bra. Bassen er dyp og tight, lydbildet er digert og mellomtonen og diskanten får det til å sitre i brystet når jeg lytter til musikk.

Roy
    det høres bra ut Roy,vil det si at juletre er borte? ;D
    Er veldig sugen på å se/høre på godsakene.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    Juletreet fjernes i dag, tror jeg.

Ellers ville jeg nok holdt meg unna i dag, siden to av tre unger er syke og ligger i hver sin sofa med hver sin bøtte...

Roy

tdbil

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    R.E.S. skrev:

Ellers ville jeg nok holdt meg unna i dag, siden to av tre unger er syke og ligger i hver sin sofa med hver sin bøtte...

Roy
    Da ser vi om et par dager,god bedring til barna ;)

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    tdbil skrev:
    R.E.S. skrev:

Roy
    Da ser vi om et par dager,god bedring til barna ;)
    takker for det. Ulempen er at jeg ikke får spilt noe særlig heller, siden ungene ligger strøkne i stua.

Roy

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    1.073
    Sted
    Porsgrunn
    R.E.S. skrev:

Roy
    Heftige greier, jeg siklet lenge på Krellen men den bamsen var for stor for det lille racket mitt. Det ville sikkert ha ført med seg andre forandringer også. Hos deg er alt så bra fra før av, at alt det andre kan stå.

Den interne preen i Embla har den noen sjanse til å drive Krellen??

Ken Kessler ble forresten kjempeimponert over Sophia 3 og mente at den var mye bedre enn Sophia 2 som han selv hadde eid.

Morten

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    Jabba_Jabba skrev:
    R.E.S. skrev:

Roy
    Heftige greier, jeg siklet lenge på Krellen men den bamsen var for stor for det lille racket mitt. Det ville sikkert ha ført med seg andre forandringer også. Hos deg er alt så bra fra før av, at alt det andre kan stå.

Den interne preen i Embla har den noen sjanse til å drive Krellen??

Ken Kessler ble forresten kjempeimponert over Sophia 3 og mente at den var mye bedre enn Sophia 2 som han selv hadde eid.

Morten
    Ifølge Morten på Norsk Audio Teknikk ligger forforsterkerdelen i Embla et sted mellom Saga og Idun i lydkvalitet, så helt ille er den definitivt ikke. Jeg synes i hvert fall det låter veldig bra nå, men jeg er langt fra fremmed for tanken på å utvide med en forforsterker.

Om Sophia 3 er bedre enn Sophia 2 er for så vidt ikke så interessant for meg. Det er mer spennende å høre om den er bedre (eller passer bedre til anlegget mitt) enn Montana XPS Signature.

Roy

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    1.001
    Har hørt STOR forbedring i et system hvor Krell 222(heter`n vel) kom i tillegg til Embla, som tidligere hadde tjent som pre også ;). En slik måtte vel passe ypperlig hos deg nå :D

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    Ja, en 222 hadde ikke gjort noe.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    Blir ikke mye lytting på meg i dag. Først var ungene syke. Nå er det min tur til å snakke i den store, hvite telefonen.
    :-\

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    1.073
    Sted
    Porsgrunn
    R.E.S. skrev:
    Blir ikke mye lytting på meg i dag. Først var ungene syke. Nå er det min tur til å snakke i den store, hvite telefonen.
    Huff da, ønsker deg god bedring Roy.

Morten

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    R.E.S. skrev:
    God bedring. Se det som ufrivillig slanking og forberedelser til beach-sesongen i Røyken.. :)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.136
    R.E.S. skrev:
    Ja, en 222 hadde ikke gjort noe.

Roy
    En slik en er jo og oppdrive i klubben vet du.
    Eieren må vel bare godsnakkes med ørlite grann før han tar en tur over til deg med sin Krell EVO 222.
    Du rekker nok å bli ferdig med ALLE samtalene i den store hvite telefonen før JMK er tilbake i Norge.

God bedring Roy, den sjuka der er bånn i bøtta :p

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    Hei, takk for sist, godt nyttår og gratulerer med nytt snadderkraftverk :D Håper den svarer til forventningene ;) Ønsker deg & dine en koselig dag & god bedring :)

Mvh :)

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    DoMentor skrev:
    Hei, takk for sist, godt nyttår og gratulerer med nytt snadderkraftverk :D Håper den svarer til forventningene ;) Ønsker deg & dine en koselig dag & god bedring :)

Takker for det. Nå er det bare en som er syk, så det går fremover, men kona må sikkert til pers snart...

Roy

toref

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    39
    Sted
    Trondheim
    R.E.S. skrev:
    og der stod forsterkeren i racket.
    Gratulerer med flott forsterker. Om du vurderer å teste ut Evo 222 bør du unne deg å sjekke ut 555-ern i samme slengen. Krell har gjort noe veldig riktig med denne CAST teknologien sin. :)

Mvh

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    toref skrev:
    R.E.S. skrev:
    og der stod forsterkeren i racket.
    Gratulerer med flott forsterker. Om du vurderer å teste ut Evo 222 bør du unne deg å sjekke ut 555-ern i samme slengen. Krell har gjort noe veldig riktig med denne CAST teknologien sin. :)

Mvh
    Ingenting er avgjort når det gjelder forforsterker ennå. Jeg har fått låne en annen amerikansk high-end forforsterker på ubestemt tid (tror jeg), så enn så lenge er det Mark Levinson 380S som holder styringa.

Jeg skal forresten ha en liten lytteseanse her i morgen klokka 14. Det kan tenkes det er plass til noen få til dersom det er interesse for å komme hit å ta en lytt. Seansen blir trolig bare en times tid, men man vet jo aldri...

Roy

toref

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    39
    Sted
    Trondheim
    ML er nok bra saker det også. ;)

Takk for invitasjonen men tror jeg må takke nei. Bor litt nord for Trondheim sentrum. :)

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    toref skrev:
    ML er nok bra saker det også. ;)

Takk for invitasjonen men tror jeg må takke nei. Bor litt nord for Trondheim sentrum. :)
    Er nok kanskje litt langt unna. ;D

Tror også at skal man få 100 prosent ut av Krell-utstyret, så bør man se til en Krell forforsterker og Cast-teknologien deres.

Roy

Tand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    1.581
    Hei

Gratulerer med flott kraftverk!

Jeg kan skrive under på at Cast gjør underverker. Brukte Whistler Coanda mellom min 202 og 900 blokkene men det strammet seg betraktelig opp ved bruk av Castkabel.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    tand skrev:
    Hei

Gratulerer med flott kraftverk!

Jeg kan skrive under på at Cast gjør underverker. Brukte Whistler Coanda mellom min 202 og 900 blokkene men det strammet seg betraktelig opp ved bruk av Castkabel.
    Det er Coanda jeg har selv, men jeg har jo ingen forforsterker fra Krell ennå (og må nok spare litt før jeg får råd, også)

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    Fremdeles plass i sofaen under dagens lytteseanse kl. 14.

Det vil bli spilt på:

Mark Levinson 380S - forforsterker
    Krell EVO 302 - effektforsterker
    Bladelius Embla - mediaspiller
    VPI ScoutMaster m/ VPI-arm og Benz pickup - vinylrigg
    Plinius Koru - riaa
    Wilson Sophia 3 - høyttalere

Har ikke planlagt tre-retters, men litt kaffe/te kan serveres.

Roy

tdbil

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    Takk! for en serdeles god lytteopplevelse hos deg i dag Roy
    Ny ervervelsen ser ut til å passe utmerket og Wilson må jeg si har blitt en seriøs utfordrer til min neste høytaler :eek:
    Lommeboka vrir seg i smerte! ;)

Tommy

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Gratulerer med saftig kraftverk!

Kan du ikke legge ut noen bilder av Sophia'ene? Har grublet på de lenge,
    men fortsatt ikke sett noen i et hjemmemiljø :)

O.

tdbil skrev:
    Ny ervervelsen ser ut til å passe utmerket og Wilson må jeg si har blitt en seriøs utfordrer til min neste høytaler :eek:

Tommy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    Dog skrev:

O.

tdbil skrev:

Tommy

Litt klønete kanskje, men jeg tok aldri bilder av dem oppsatt i stua, og nå er de pakket ned, og Montana satt på plass igjen ...

Roy

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    R.E.S. skrev:
    Dog skrev:

O.

tdbil skrev:

Tommy

Litt klønete kanskje, men jeg tok aldri bilder av dem oppsatt i stua, og nå er de pakket ned, og Montana satt på plass igjen ...

Roy
    Men åssen funker PBN og Evo i hop da ? ? ;)

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    Det er liten tvil om at Krell har enda mer pulver enn min gamle Plinius, og det nyter selvsagt Montana-høyttalerne godt av. Det går dypt og med glimrende kontroll. Lydbildet er stort, og det låter i bunn og grunn som ordentlig musikk.

Roy

G-nøkkel

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.03.2011
    Antall liker
    203
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    3
    Hvordan vil journalisten beskrive lydforskjellen(e) mellom Sophia som besøkte deg nå - og dine Montana?
    :)
    Dette er mine svært subjektive meninger etter kort tids lytt på Krell/Montana-komboen:

Kort fortalt synes jeg nok at Montana har en mer kontrollert måte å spille på, og virker litt roligere enn WS3. Klangbalansen er veldig lik, men diskanten til Montana er en liten tanke hvassere, noe vi oppdaget på opptak med skarpe s'er. Forskjellen er ikke stor, men hørbar. Jeg forsøkte også med frontgrillene på Montana, og da ble det enda likere enn WS3. Når Wilson får fronttrekket på blir de litt for forsiktige.

Montana har litt større lydbilde enn WS3, særlig i høyden.

WS3 er litt mer dynamiske enn Montana, men sistnevnte har mer bånndrag, noe som helt sikkert skyldes dobbelt så mange sju- og ti-tommere som WS3.

Roy

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    R.E.S. skrev:
    Det er liten tvil om at Krell har enda mer pulver enn min gamle Plinius, og det nyter selvsagt Montana-høyttalerne godt av. Det går dypt og med glimrende kontroll. Lydbildet er stort, og det låter i bunn og grunn som ordentlig musikk.

Roy
    Skulle bare mangle at Evoen driver dine PBN bedre enn Pliniusen mht at den har mer kraftreserver rett & slett ;) men forts litt nyfiken på om magefølelsen min stemmer mht PBN kontra WS ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn