Har koblet opp på et par stativhøyttalere jeg har til test, og de har fått enda bedre og mer bass.2m skrev:Fått kobla opp nå? Vi venter på bilder og lytteinntrykk![]()
R.E.S. skrev:Har koblet opp på et par stativhøyttalere jeg har til test, og de har fått enda bedre og mer bass.2m skrev:Fått kobla opp nå? Vi venter på bilder og lytteinntrykk![]()
Roy
Wilson og Krell låter bra, ja. Nå er jeg nemlig ferdig med stativhøyttalertestentkr skrev:R.E.S. skrev:Har koblet opp på et par stativhøyttalere jeg har til test, og de har fått enda bedre og mer bass.2m skrev:Fått kobla opp nå? Vi venter på bilder og lytteinntrykk![]()
Roy
Først og fremst: Grattis med ny gromforsterker! Vil tro at Wilson og Krell er en "Match made in heaven".
At det blir bedre bass i en stativht. når du får (litt) flere Watt å sparke den i ræva med er vel ingen bombe, egentlig. Min egen erfaring er at ingenting kan erstatte (et overskudd av) krefter, uansett hva slags ht. en opererer med.
mvh
Min dør står alltid åpen for deg, tkr, så det er bare å melde sin ankomst.tkr skrev:Jeg ser at jeg må søke audiens hos deg neste gang jeg er i Oslo. Dette har jeg virkelig lyst til å høre!
mvh
det høres bra ut Roy,vil det si at juletre er borte? ;DR.E.S. skrev:Da ble Sohpia-høyttalerne koblet opp på Krell-beistet, og det låter med respekt å melde veldig bra. Bassen er dyp og tight, lydbildet er digert og mellomtonen og diskanten får det til å sitre i brystet når jeg lytter til musikk.
Slett ikke verst førsteinntrykk, gitt...
Roy
Da ser vi om et par dager,god bedring til barnaR.E.S. skrev:Juletreet fjernes i dag, tror jeg.
Ellers ville jeg nok holdt meg unna i dag, siden to av tre unger er syke og ligger i hver sin sofa med hver sin bøtte...
Roy
takker for det. Ulempen er at jeg ikke får spilt noe særlig heller, siden ungene ligger strøkne i stua.tdbil skrev:Da ser vi om et par dager,god bedring til barnaR.E.S. skrev:Juletreet fjernes i dag, tror jeg.
Ellers ville jeg nok holdt meg unna i dag, siden to av tre unger er syke og ligger i hver sin sofa med hver sin bøtte...
Roy![]()
Heftige greier, jeg siklet lenge på Krellen men den bamsen var for stor for det lille racket mitt. Det ville sikkert ha ført med seg andre forandringer også. Hos deg er alt så bra fra før av, at alt det andre kan stå.R.E.S. skrev:Da ble Sohpia-høyttalerne koblet opp på Krell-beistet, og det låter med respekt å melde veldig bra. Bassen er dyp og tight, lydbildet er digert og mellomtonen og diskanten får det til å sitre i brystet når jeg lytter til musikk.
Roy
Ifølge Morten på Norsk Audio Teknikk ligger forforsterkerdelen i Embla et sted mellom Saga og Idun i lydkvalitet, så helt ille er den definitivt ikke. Jeg synes i hvert fall det låter veldig bra nå, men jeg er langt fra fremmed for tanken på å utvide med en forforsterker.Jabba_Jabba skrev:Heftige greier, jeg siklet lenge på Krellen men den bamsen var for stor for det lille racket mitt. Det ville sikkert ha ført med seg andre forandringer også. Hos deg er alt så bra fra før av, at alt det andre kan stå.R.E.S. skrev:Da ble Sohpia-høyttalerne koblet opp på Krell-beistet, og det låter med respekt å melde veldig bra. Bassen er dyp og tight, lydbildet er digert og mellomtonen og diskanten får det til å sitre i brystet når jeg lytter til musikk.
Roy
Den interne preen i Embla har den noen sjanse til å drive Krellen??
Ken Kessler ble forresten kjempeimponert over Sophia 3 og mente at den var mye bedre enn Sophia 2 som han selv hadde eid.
Morten
Huff da, ønsker deg god bedring Roy.R.E.S. skrev:Blir ikke mye lytting på meg i dag. Først var ungene syke. Nå er det min tur til å snakke i den store, hvite telefonen.
:-\
God bedring. Se det som ufrivillig slanking og forberedelser til beach-sesongen i Røyken..R.E.S. skrev:Blir ikke mye lytting på meg i dag. Først var ungene syke. Nå er det min tur til å snakke i den store, hvite telefonen.
:-\
En slik en er jo og oppdrive i klubben vet du.R.E.S. skrev:Ja, en 222 hadde ikke gjort noe.
Roy
Takker for det. Nå er det bare en som er syk, så det går fremover, men kona må sikkert til pers snart...DoMentor skrev:Hei, takk for sist, godt nyttår og gratulerer med nytt snadderkraftverkHåper den svarer til forventningene
Ønsker deg & dine en koselig dag & god bedring
Mvh![]()
Gratulerer med flott forsterker. Om du vurderer å teste ut Evo 222 bør du unne deg å sjekke ut 555-ern i samme slengen. Krell har gjort noe veldig riktig med denne CAST teknologien sin.R.E.S. skrev:og der stod forsterkeren i racket.
Ingenting er avgjort når det gjelder forforsterker ennå. Jeg har fått låne en annen amerikansk high-end forforsterker på ubestemt tid (tror jeg), så enn så lenge er det Mark Levinson 380S som holder styringa.toref skrev:Gratulerer med flott forsterker. Om du vurderer å teste ut Evo 222 bør du unne deg å sjekke ut 555-ern i samme slengen. Krell har gjort noe veldig riktig med denne CAST teknologien sin.R.E.S. skrev:og der stod forsterkeren i racket.
Mvh
Er nok kanskje litt langt unna. ;Dtoref skrev:ML er nok bra saker det også.
Takk for invitasjonen men tror jeg må takke nei. Bor litt nord for Trondheim sentrum.![]()
Det er Coanda jeg har selv, men jeg har jo ingen forforsterker fra Krell ennå (og må nok spare litt før jeg får råd, også)tand skrev:Hei
Gratulerer med flott kraftverk!
Jeg kan skrive under på at Cast gjør underverker. Brukte Whistler Coanda mellom min 202 og 900 blokkene men det strammet seg betraktelig opp ved bruk av Castkabel.
tdbil skrev:Takk! for en serdeles god lytteopplevelse hos deg i dag Roy
Ny ervervelsen ser ut til å passe utmerket og Wilson må jeg si har blitt en seriøs utfordrer til min neste høytaler
Lommeboka vrir seg i smerte!
Tommy
Dog skrev:Gratulerer med saftig kraftverk!
Kan du ikke legge ut noen bilder av Sophia'ene? Har grublet på de lenge,
men fortsatt ikke sett noen i et hjemmemiljø
O.
Ny ervervelsen ser ut til å passe utmerket og Wilson må jeg si har blitt en seriøs utfordrer til min neste høytaler
Tommy
Men åssen funker PBN og Evo i hop da ? ?R.E.S. skrev:Dog skrev:Gratulerer med saftig kraftverk!
Kan du ikke legge ut noen bilder av Sophia'ene? Har grublet på de lenge,
men fortsatt ikke sett noen i et hjemmemiljø
O.
Tommy
Litt klønete kanskje, men jeg tok aldri bilder av dem oppsatt i stua, og nå er de pakket ned, og Montana satt på plass igjen ...
Roy
Dette er mine svært subjektive meninger etter kort tids lytt på Krell/Montana-komboen:Hvordan vil journalisten beskrive lydforskjellen(e) mellom Sophia som besøkte deg nå - og dine Montana?
![]()
Skulle bare mangle at Evoen driver dine PBN bedre enn Pliniusen mht at den har mer kraftreserver rett & slettR.E.S. skrev:Det er liten tvil om at Krell har enda mer pulver enn min gamle Plinius, og det nyter selvsagt Montana-høyttalerne godt av. Det går dypt og med glimrende kontroll. Lydbildet er stort, og det låter i bunn og grunn som ordentlig musikk.
Roy