Takk for alle gratulasjoner. I går kveld hadde jeg både Morten fra NAT og nLykke som har storebrødrene til mine høyttalere, PMC BB5se, innom. De ble her nesten tre timer, så lyden skremte dem i hvert fall ikke.
Førsteinntrykket er formidabelt, selv om høyttalerne ifølge ekspertisen (Morten og nLykke) kommer til å bli langt bedre når høyttalerne er innspilt. Boulder-forsterkeren min virker å passe utrolig godt til høyttalerne.
Jeg jobbet litt med plassering i går og nå står de ca. 55 cm fra sidevegg (målt fra midten av diskanten) og vinklet inn slik at en tenkt vinkelrett linje fra høyttalerne "krysser" omtrent en meter bak lytteposisjon. Fra benken er det omtrent 60 cm, så kan man legge til 65-70 cm til frontvegg.
Det gir meg stor scene, veldig bra pinpointing og det jeg oppfatter som en veldig homogen gjengivelse fra topp til bunn. Bassen har et voldsomt skyv og jeg har vel ikke hatt dypere og mer kontant bass hjemme siden jeg hadde Wilson Sophia (og jeg tror selv ikke de kan måle seg med dette). Deadmau5 sin Seeya river nesten ned huset her.
Høyttalerne er ekstremt transparente, og jeg tar meg i å oppdage ting i opptakene som jeg ikke har lagt merke til før. Uten at de blir noen detalj-onanister av den grunn. Med den plasseringen av høyttalerne jeg har nå, så er det heller ikke noe savn etter luft i toppen slik bånddiskanter ofte er så gode på.
Tror aldri jeg har hatt så bra lyd her hjemme.
Roy