royervins anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Kenol

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    12
    For en gave du tilbyr her Roy, være med å hente hos forhandler, bære inn, utpakking!, koble opp, høre første lytt, en kaffeskvett finnes nok også..
    Generøst å dele jomfru-lytten! -Får en til å tenke på, trenger jeg virkelig denne jobben?! :D

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.786
    Det er en liten mulighet at jeg kan hjelpe deg. Skal bare få litt mer oversikt over dagen først.

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    311
    Er stativene med, eller er dette extra? Gratulerer forresten Roy

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.805
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Gratulerer med lekre høyttalere! Blir spennende å se de koblet opp :)

Kenol

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    12
    Med pila på eskene ned da..! Går sikkert bra ;)

Gratulerer!

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Snudde dem før jeg åpnet dem :D

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Det er en liten mulighet at jeg kan hjelpe deg. Skal bare få litt mer oversikt over dagen først.
    Takk for tilbudet. Minstejenta ble hjemme fra skolen i dag, siden hun hadde feber i går, så da fikk jeg hjelp av henne. Høyttalerne er nå satt opp. Alt jeg trenger nå er gode ører for å høre hvor de låter aller best, så du må gjerne ta en tur om du har lyst.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Da er høyttalerne koblet opp. De er foreløpig satt på plattformer med hjul på. Da er det enklere å skyve de rundt for å finne ut hvor de låter best.

newspeakers.jpg

Førsteinntrykket rett ut av eskene er veldig bra.

Roy

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Takk for tilbudet. Minstejenta ble hjemme fra skolen i dag, siden hun hadde feber i går, så da fikk jeg hjelp av henne. Høyttalerne er nå satt opp. Alt jeg trenger nå er gode ører for å høre hvor de låter aller best, så du må gjerne ta en tur om du har lyst.

Roy
    Kommer.... :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Og ja gratulerer med dagen i dobbel forstand.. :) de ser helt utrolig bra ut.

sammy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    456
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Gratulerer med noen råtass-høyttalere. Får håpe det blir et par sånne på meg neste gang jeg skal oppgradere ;)

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.786

Roy
    Kom dessverre noe i veien i siste sekund.:p

Gratulerer, dette ser jo helt nydelig ut. Dette er "The real Deal"!:cool: Kommer gjerne og hører på, men i dag måtte alt følge jobb endringene . . . .

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32

Roy
    Kom dessverre noe i veien i siste sekund.:p

Gratulerer, dette ser jo helt nydelig ut. Dette er "The real Deal"!:cool: Kommer gjerne og hører på, men i dag måtte alt følge jobb endringene . . . .
    Det er vel "almost-the-real-deal". Jeg kjenner noen med storebroren BB5 se, skjønner du...

Roy

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.366
    Torget vurderinger
    4
    Styggpene, grattis :) :) :)
    Egentlig ingen som helst likheter, men utseendemessig gir de noe av der samme vibbene som klassikerne SF Extrema.
    Kortvokste, tettbygde, oser autoritet og det er ingen tvil om at de mener alvor med et godt glimt i øyet. ;)

Gratulerer!

Torolan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Antall liker
    1.127
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer så mye:)
    Alltid en høytid med noe nytt i hus , og det er sikkert heftige saker dette :)

TAS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Antall liker
    2.046
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Gratulerer Roy Ervin med spennende valg av høyttaler....kult du prøver ny retning, æ svinger innom en dag når de begynner å bli innspilt sånne godsaker må jo lyttes til. :cool:

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Takk for alle gratulasjoner. I går kveld hadde jeg både Morten fra NAT og nLykke som har storebrødrene til mine høyttalere, PMC BB5se, innom. De ble her nesten tre timer, så lyden skremte dem i hvert fall ikke.

Førsteinntrykket er formidabelt, selv om høyttalerne ifølge ekspertisen (Morten og nLykke) kommer til å bli langt bedre når høyttalerne er innspilt. Boulder-forsterkeren min virker å passe utrolig godt til høyttalerne.

Jeg jobbet litt med plassering i går og nå står de ca. 55 cm fra sidevegg (målt fra midten av diskanten) og vinklet inn slik at en tenkt vinkelrett linje fra høyttalerne "krysser" omtrent en meter bak lytteposisjon. Fra benken er det omtrent 60 cm, så kan man legge til 65-70 cm til frontvegg.

Det gir meg stor scene, veldig bra pinpointing og det jeg oppfatter som en veldig homogen gjengivelse fra topp til bunn. Bassen har et voldsomt skyv og jeg har vel ikke hatt dypere og mer kontant bass hjemme siden jeg hadde Wilson Sophia (og jeg tror selv ikke de kan måle seg med dette). Deadmau5 sin Seeya river nesten ned huset her.

Høyttalerne er ekstremt transparente, og jeg tar meg i å oppdage ting i opptakene som jeg ikke har lagt merke til før. Uten at de blir noen detalj-onanister av den grunn. Med den plasseringen av høyttalerne jeg har nå, så er det heller ikke noe savn etter luft i toppen slik bånddiskanter ofte er så gode på.

Tror aldri jeg har hatt så bra lyd her hjemme.

Roy

M

MusicBear

Gjest
    Takk for alle gratulasjoner. I går kveld hadde jeg både Morten fra NAT og nLykke som har storebrødrene til mine høyttalere, PMC BB5se, innom. De ble her nesten tre timer, så lyden skremte dem i hvert fall ikke.

Førsteinntrykket er formidabelt, selv om høyttalerne ifølge ekspertisen (Morten og nLykke) kommer til å bli langt bedre når høyttalerne er innspilt. Boulder-forsterkeren min virker å passe utrolig godt til høyttalerne.

Jeg jobbet litt med plassering i går og nå står de ca. 55 cm fra sidevegg (målt fra midten av diskanten) og vinklet inn slik at en tenkt vinkelrett linje fra høyttalerne "krysser" omtrent en meter bak lytteposisjon. Fra benken er det omtrent 60 cm, så kan man legge til 65-70 cm til frontvegg.

Det gir meg stor scene, veldig bra pinpointing og det jeg oppfatter som en veldig homogen gjengivelse fra topp til bunn. Bassen har et voldsomt skyv og jeg har vel ikke hatt dypere og mer kontant bass hjemme siden jeg hadde Wilson Sophia (og jeg tror selv ikke de kan måle seg med dette). Deadmau5 sin Seeya river nesten ned huset her.

Høyttalerne er ekstremt transparente, og jeg tar meg i å oppdage ting i opptakene som jeg ikke har lagt merke til før. Uten at de blir noen detalj-onanister av den grunn. Med den plasseringen av høyttalerne jeg har nå, så er det heller ikke noe savn etter luft i toppen slik bånddiskanter ofte er så gode på.

Tror aldri jeg har hatt så bra lyd her hjemme.

Roy
    Undrer meg ofte over konstruksjoner som dette - og det er etter hvert mange av dem - som deler rundt 380 hz mellom en tung bassdriver og en liten lett softdome. Skulle tro det ville bli hørbart på instrumenter eller stemmer som befinner seg rundt delefrekvensen, men antar du heller ikke klarer høre noen problematikk her?!

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Undrer meg ofte over konstruksjoner som dette - og det er etter hvert mange av dem - som deler rundt 380 hz mellom en tung bassdriver og en liten lett softdome. Skulle tro det ville bli hørbart på instrumenter eller stemmer som befinner seg rundt delefrekvensen, men antar du heller ikke klarer høre noen problematikk her?!
    Jeg klarer ikke å høre noen problemer der. Det skyldes neppe at mellomtonen er like treig som bassen, men at bassen er like kjapp som mellomtonen.

Alternativet er selvsagt at jeg overhører hele problemstilligen fordi alt annet virker så bra, eller at jeg hører dårligere enn jeg tror :)

Roy

M

MusicBear

Gjest
    Jeg klarer ikke å høre noen problemer der. Det skyldes neppe at mellomtonen er like treig som bassen, men at bassen er like kjapp som mellomtonen.

Alternativet er selvsagt at jeg overhører hele problemstilligen fordi alt annet virker så bra, eller at jeg hører dårligere enn jeg tror :)

Roy
    Enda mer interessant er dette, dersom fabrikantene har klart å løse det slik at man ikke klarer høre forskjeller i så fullstendig ulike drivere, som bokstavelig talt skal dele på oppgaven i dette overgangsområdet. Skulle vært morsomt å høre hva eksempelvis PMC sier om dette. Årsaken til så mye bruk av 380 hz delinger mener jeg å huske Snikers-is sa at var fordi "trykket" opphører rundt ca. 350 hz, og med dette ideelt for mellomtoner å begynne gjengivelsen rett over dette nivå. Logisk, forresten.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.929
    Torget vurderinger
    16

Roy
    Tror mye av denne skepsisen bunner i at man ser på et stort element som tregt, men jeg oppfatter at det motsatte er tilfellet. Store element trenger ikke bevege seg mye og gir et helt annet trykk og følelse av "kropp" enn mindre elementer som må ha lengre slaglengde.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn