royervins anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.689
    Antall liker
    58.625
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Som Magnepan-eier gjennom mange år forstår jeg godt hva du sier.
    20.7 tar mye plass, og har såpass spesielle egenskaper at de egentlig ikke er egnet for å teste utstyr med varierende konstruksjon og spesifikasjoner.

    Jeg må si at jeg ble overrasket og meget imponert over hva HiFi Consult fikk til med QLN Prestige 5. i Gøteborg forrige messe.
    Vil tro at de er godt egnet til å teste utstyr på også.
    Det andre anlegget som kanskje spilte enda bedre var oppsatt med YG Acoustic høyttalere.
    Lykke til med valget.
     
    Sist redigert:

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    JBL 4367. De ville passe fint inn her og spiller best inn til vegg.
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har lyttet en del på CUE-100, fantastisk høyttaler men den tror jeg yter best med en Lyngdorf 3400 = system og blir litt låst i rollen som test/ref.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.510
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Børresen X-serien kunne jo ha et potensiale i Drammenståka, kanskje?
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.888
    Antall liker
    1.465
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    En høyttaler som virker som en god all-rounder er Børresen X3.
    Noe stor, men gir muligheten for å teste forskjellige forsterkere med letthet.


     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Som Magnepan-eier gjennom mange år forstår jeg godt hva du sier.
    20.7 tar mye plass, og har såpass spesielle egenskaper at de egentlig ikke er egnet for å teste utstyr med varierende konstruksjon og spesifikasjoner.

    Jeg må si at jeg ble overrasket og meget imponert over hva HiFi Consult fikk til med QLN Prestige 5. i Gøteborg forrige messe.
    Vil tro at de er godt egnet til å teste utstyr på også.
    Det andre anlegget som kanskje spilte enda bedre var oppsatt med YG Acoustic høyttalere.
    Lykke til med valget.
    Jeg har hatt både Prestige 1 og Prestige 3 hjemme. Begge spilte forrykende, så tviler ikke på at også nr 5 fra QLN gjør det samme.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.510
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Uansett, du har ihvertfall ikke lov å klage over begrenset utvalg. Men, der har du bedre oversikt enn noen annen. Det blir som om Wirkola skulle spørre oss som feiga ut etter 30 meters-bakken om hva som er den beste hoppbakken i Europa 😁
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Uansett, du har ihvertfall ikke lov å klage over begrenset utvalg. Men, der har du bedre oversikt enn noen annen. Det blir som om Wirkola skulle spørre oss som feiga ut etter 30 meters-bakken om hva som er den beste hoppbakken i Europa 😁

    Jeg liker metaforen, men det er veldig mye jeg ikke har hørt, selv om jeg nok har hørt veldig mye.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.374
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Flotte og stemningsfulle bilder fra Bremnes-konserten!
    Det kan vel ikke ha kommet helt som overraskelse på deg at de Maggiene kanskje ikke var det ideelle for testing av forsterkere i forskjellige muskelstørrelser 😊 Vil tro det heller handlet om å handle med hjertet med kun deler av hjernen innkoblet 😊 Gleder meg til å se hva du ender opp med. Skal ikke komme med noen forslag…………forresten. NAT har vel hatt noen DeVORE apekatter til salgs for kunde en stund 😊
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.154
    Antall liker
    977
    Torget vurderinger
    2
    Synn du må gi opp MG 20.7 , men forstår hva du mener. Jeg har heller ikke plass til dem i mitt rom. Da de vil skygge for bildet fra prosjektoren. Tror jeg hadde hatt nok strøm til dem med Musical fidelity 750kW. Leverer ca 1190kW i 4ohm. Så var det, det med bredden og høyden da?:)
     

    Corison

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.07.2015
    Innlegg
    123
    Antall liker
    282
    Franco Serblin Ktema fra listen din bør være en het kandidat. Muligens også Accordo Essence om ønsket er en rimeligere høyttaler med en mer romantisk lydsignatur. Har Ktema selv og har tidligere eid/testet 2 andre kandidater fra din shortlist. QLN 5 er også en høyttaler som er lett å leve med og som har flere tiltalende kvaliteter. De trenger litt størrelse på rom og avstand til vegg, men det har du ser det ut til.

    Uten å ha hørt alle 5 modellene ville jeg tenkt at Ktema er en sterk kandidat. Først og fremst grunnet sannsynligvis best oppløsning og balanse, men også grunnet at dem er lett å få til å låte godt med ymse elektronikk. Spilte feks helt nydelig sammen med YBA A200 til kun 23.000kr. Den er heller ikke svært sensitiv til plassering slik som noen av de andre kandidatene er. Vil tro at det hjelper at basselementene på baksiden spiller mot en bakplate. Din høyre høyttaler skal spille mot en døråpning ser det utfra på bildene og konstruksjonen kan derfor i teorien ha noen fordeler. Størrelsen er også en stor fordel all den tid de er relativt kompakte og rimelig lave. Jeg har "alltid" forsøkt å få til ett kjøp av Sonus Faber Stradivari, men størrelsen og krav til elektronikk har alltid fått meg på andre tanker som summert opp i årenes løp har blitt kostbart. Ktema fylte mine krav her både på lydsignatur og mer stuevennlig høyttaler. Prikken over den berømte i'en må være at du sitter med topp Accuphase elektronikk? En etter sigende strålende synergi med Ktema, men en kombo jeg selv ikke har fått hørt i eget rom. Hadde jeg visst det jeg vet idag så hadde jeg spart meg for mange høyttaler bytter de siste 10 årene etter at jeg ønsket ett alternativ til Stradivari. Ifølge Jess så skal Ktema være en bedre høyttaler enn nevnte ht også, men det kan ikke jeg stå inne for da jeg ikke har hørt dem side om side i samme rom.

    Ktema fortjener en lytt hos Sound of Heaven/Jess.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.858
    Antall liker
    8.855
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Jeg har ingen tips til hva du bør erstatte de med, men om du har lyst å høre hva som er mulig å få til med litt modding - så hadde det vært veldig artig om du stakk innom en gang du var i Bergen. Jeg skjønner jo selvsagt at du ikke kan gjøre det med ditt bruksområde.

    Og gratulerer med ny kåk!
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Jeg har ingen tips til hva du bør erstatte de med, men om du har lyst å høre hva som er mulig å få til med litt modding - så hadde det vært veldig artig om du stakk innom en gang du var i Bergen. Jeg skjønner jo selvsagt at du ikke kan gjøre det med ditt bruksområde.

    Og gratulerer med ny kåk!

    Takk for både tilbud og invitasjon. Den kommer jeg til å benytte meg av. Litt usikker på når. Jeg skal riktignok til Bergen om to uker, men da har jeg full kalender, siden yngstejenta skal flyttes til Bergen for studier. Men det blir muligens en tur i slutten av august/begynnelsen av september. Da kan jeg prøve å få til noe.
     
    • Liker
    Reaksjoner: OMF

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Franco Serblin Ktema fra listen din bør være en het kandidat. Muligens også Accordo Essence om ønsket er en rimeligere høyttaler med en mer romantisk lydsignatur. Har Ktema selv og har tidligere eid/testet 2 andre kandidater fra din shortlist. QLN 5 er også en høyttaler som er lett å leve med og som har flere tiltalende kvaliteter. De trenger litt størrelse på rom og avstand til vegg, men det har du ser det ut til.

    Uten å ha hørt alle 5 modellene ville jeg tenkt at Ktema er en sterk kandidat. Først og fremst grunnet sannsynligvis best oppløsning og balanse, men også grunnet at dem er lett å få til å låte godt med ymse elektronikk. Spilte feks helt nydelig sammen med YBA A200 til kun 23.000kr. Den er heller ikke svært sensitiv til plassering slik som noen av de andre kandidatene er. Vil tro at det hjelper at basselementene på baksiden spiller mot en bakplate. Din høyre høyttaler skal spille mot en døråpning ser det utfra på bildene og konstruksjonen kan derfor i teorien ha noen fordeler. Størrelsen er også en stor fordel all den tid de er relativt kompakte og rimelig lave. Jeg har "alltid" forsøkt å få til ett kjøp av Sonus Faber Stradivari, men størrelsen og krav til elektronikk har alltid fått meg på andre tanker som summert opp i årenes løp har blitt kostbart. Ktema fylte mine krav her både på lydsignatur og mer stuevennlig høyttaler. Prikken over den berømte i'en må være at du sitter med topp Accuphase elektronikk? En etter sigende strålende synergi med Ktema, men en kombo jeg selv ikke har fått hørt i eget rom. Hadde jeg visst det jeg vet idag så hadde jeg spart meg for mange høyttaler bytter de siste 10 årene etter at jeg ønsket ett alternativ til Stradivari. Ifølge Jess så skal Ktema være en bedre høyttaler enn nevnte ht også, men det kan ikke jeg stå inne for da jeg ikke har hørt dem side om side i samme rom.

    Ktema fortjener en lytt hos Sound of Heaven/Jess.
    Jess bor faktisk i nabo-terrassehuset der jeg har fått meg leilighet, så han er ikke langt unna. Vil tippe tre trapper + 70-80 meter å gå. Jeg har hørt Ktema i butikken hans, men skulle gjerne hørt de hjemme først.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    …. eller Kudos?
    Først: Gratulerer til R.E.S. med ny leilighet!!

    Dernest: skulle til å nevne Kudos selv. Nærmere bestemt Titan 707.
    En del av de R.E.S. selv nevner, er vel ikke nødvendigvis ikke bedre allroundere med det utgangspunkt at man skal teste utstyr av ymse slag. Men Titan-serien dekker de fleste behov, og har helt absurd gode elementer. En av mine drømmehøyttalere, egentlig.
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Først: Gratulerer til R.E.S. med ny leilighet!!

    Dernest: skulle til å nevne Kudos selv. Nærmere bestemt Titan 707.
    En del av de R.E.S. selv nevner, er vel ikke nødvendigvis ikke bedre allroundere med det utgangspunkt at man skal teste utstyr av ymse slag. Men Titan-serien dekker de fleste behov, og har helt absurd gode elementer. En av mine drømmehøyttalere, egentlig.
    Har Titan T88 selv og T808 er nok enda bedre. Anbefales.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Først: Gratulerer til R.E.S. med ny leilighet!!

    Dernest: skulle til å nevne Kudos selv. Nærmere bestemt Titan 707.
    En del av de R.E.S. selv nevner, er vel ikke nødvendigvis ikke bedre allroundere med det utgangspunkt at man skal teste utstyr av ymse slag. Men Titan-serien dekker de fleste behov, og har helt absurd gode elementer. En av mine drømmehøyttalere, egentlig.
    Jeg har ikke hørt dem, men når du skryter, er det vel mulig at de har dynamikken på plass også, eller?
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.094
    Antall liker
    17.005
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har bare hørt Titan 808, og er en av få høyttalere som fikk meg til å få lyst å bytte mine tidligere VA The Music. De hadde alt, også dynamikk. Nå ente det med at jeg gikk en annen vei, pga sammensetningen med store basstårn. Ellers hadde jeg kanskje eid Kudos nå. Kule er at de også kan gjøres aktiv.
     
    • Liker
    Reaksjoner: FZ

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    897
    Antall liker
    1.007
    Torget vurderinger
    4
    Først: Gratulerer til R.E.S. med ny leilighet!!

    Dernest: skulle til å nevne Kudos selv. Nærmere bestemt Titan 707.
    En del av de R.E.S. selv nevner, er vel ikke nødvendigvis ikke bedre allroundere med det utgangspunkt at man skal teste utstyr av ymse slag. Men Titan-serien dekker de fleste behov, og har helt absurd gode elementer. En av mine drømmehøyttalere, egentlig.
    Ligger/ lå et sett kudos titan 808 til salgs her i Tromsø.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Ligger/ lå et sett kudos titan 808 til salgs her i Tromsø.
    Ser ikke noe slikt på torget her eller på finn.no nå

    EDIT: Fant dem som tidligere annonser på hifishark. De lå ute til 160.000 i fjor høst. Det var jo en hyggelig pris.
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    3.503
    Torget vurderinger
    8
    Det er en stund siden nå - og de måtte hentes.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har ikke hørt dem, men når du skryter, er det vel mulig at de har dynamikken på plass også, eller?
    Det nærmeste jeg kommer på rede hånd er å vise til min artikkel om den minste i serien, 505.

    Grunnen til at jeg foreslo 707, er at den kommer i én bit, i motsetning til 808 som er en del mer, for å si det sånn. Men har du plass og råd, kjør på! :)
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.476
    Antall liker
    3.306
    Torget vurderinger
    1
    Nest etter konevalg, er nye høyttalere det mest spennende valget vi gjør.

    Jeg ville tatt meg god tid til å teste ut hva som fungerer best i den nye stua. Stativhøyttalere har blitt fenomenalt gode. Men skal det være 2-veis, eller trenger du en større versjon med eget basselement? Trykkammer eller bassrefleks for nok bass, osv.
    Da får du også "testet" naboskapet mht dype frekvenser og lydtrykk. Med adgang til mye gromsaker, er det bare å teste i vei. Lykke til!
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.510
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hvor i alle dager er dette? -Atpåtil midt i lunsjen 👍

    Det synes å ligge an til å bli en flott konsert med visuell forsterking. Du får videreformidle de helhetlige inntrykkene når lunsjen er over.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn