royervins anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    De blir nok værende helt til noen kjøper dem.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    De er jo megapraktiske, kan enkelt flyttes etter behov.
    Disse veier 65 kilo per stk, og er veldig tungdrevne. Dermed begrenser det hvilke forsterkere jeg kan teste på dem, dessverre
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.419
    Antall liker
    38.568
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Disse veier 65 kilo per stk, og er veldig tungdrevne. Dermed begrenser det hvilke forsterkere jeg kan teste på dem, dessverre
    Filt under så kan de skyves vekk når de ikke skal brukes.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    Eg er kjend med problemet. Det er ikkje relevant med forsterkarar under 200 watt. På den andre sida er det svært mange interessante wattmonster i handelen for tida.
    Det er det, men samtidig så begrenser jo de høyttalerne seg til kun å teste "wattmonster".
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.740
    Antall liker
    9.143
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Ser ut til att du har fått deg en skikkelig kosekrok nå.
    Skal blinke med lysene på vei til hytta neste gang jeg kjører over Norges lengste bro.
    Bare å sitte å nistirre ut av vinduet :=)
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    Har sittet og tenkt litt på eget anlegg, og hva som har gjort meg i stand til å kjøpe det anlegget jeg har. Det trengs det ikke store tankevirksomheten til, siden det er frilansingen for Stereo+ som har "skylda" der. Alle pengene vi får inn i Stereo+ er jo hentet fra annonsørene våre, men når jeg ser på hva anlegget mitt består i, så er det jo veldig mye utstyr som kommer fra importører og distributører som ikke annonserer i Stereo+. Det er jo egentlig litt dårlig gjort av meg.
    Derfor går jeg og lurer litt på om jeg skal selge unna det som kommer fra dem som ikke annonserer og erstatte det med utstyr som kommer fra dem som gjør det.

    Det kan jo være en "som takk for at dere støtter oss, så skal jeg bruke pengene jeg har tjent hos dere".

    Hva det eventuelt skal bli, er jeg imidlertid ikke sikker på ennå, og jeg har ikke tatt noen endelig avgjørelse på om jeg skal sette igang en byttebonanza. Foreløpig er jeg på grublestadiet.

    Men jeg har lyst på gulvstående høyttalere som minst spiller ned mot 30 hertz, eller under. Jeg må ha en streamer, en dac, en cd-spiller, et riaa-trinn, en forforsterker og en strømrenser. Finish på elektronikken bør være svart eller champagne/gull. Jeg liker det bedre enn sølvgrått.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.741
    Antall liker
    2.886
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Du har vel ingen forpliktelser overfor annonsørene, utover å gi dem det de betaler for? Litt usikker på signaleffekten av om alt referanseutstyret ditt var levert av noen som annonserer i bladet fordi de annonserte i bladet.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    Du har vel ingen forpliktelser overfor annonsørene, utover å gi dem det de betaler for? Litt usikker på signaleffekten av om alt referanseutstyret ditt var levert av noen som annonserer i bladet fordi de annonserte i bladet.
    Neida. Heldigvis ikke, og jeg sier til alle jeg kjøper utstyr av at jeg er en troløs kunde, siden jeg stadig får høre nytt utstyr som jeg plutselig liker bedre enn det jeg allerede har. Og da ender det innimellom at jeg bytter.

    Nå er det jo ikke slik at annonsørene kun selger ting som låter elendig, og at de andre kun selger gull, heller. Så jeg er ikke redd for at jeg må ned i lydkvalitet.

    Snarere tvert i mot.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.780
    Antall liker
    19.103
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Synes du er nesten litt for ærlig her, men skjønner deg godt. Blir spennende se hva du lander på😀
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.695
    Antall liker
    3.198
    Uten å ha full oversikt over annonsør-porteføljen slår det meg at dette trolig vil begrense valgmulighetene en del? Og hva med din integritet som journalist?
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    Synes du er nesten litt for ærlig her, men skjønner deg godt. Blir spennende se hva du lander på😀
    Har ikke en gang grublet ferdig, annet enn at i hvert fall høyttalerne bør byttes ut, siden de er litt upraktiske som testhøyttalere med følsomhet rundt 80 dB.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.419
    Antall liker
    38.568
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Nå er vel følsomheten på 86db som de aller fleste andre fra Magnepan?
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    Uten å ha full oversikt over annonsør-porteføljen slår det meg at dette trolig vil begrense valgmulighetene en del? Og hva med din integritet som journalist?
    Litt begrenset vil den nok bli, men det er jo allerede slik at vi i Stereo+ tester mer utstyr fra våre annonsører enn fra andre importører og distributører. Men vi tester jo selvsagt spennende utstyr fra andre også. Enten det er PMC, Serblin, Lumin eller andre. Det finnes utrolig mange produsenter, og utrolig mange distributører.

    Det beste hadde jo selvsagt vært om hele bransjen hadde annonsert hos oss, ikke minst siden annonser også er godt lesestoff for oss hifi-freaker. Jeg synes imidlertid innspillet ditt er godt når det gjelder integritet, men de fleste store og mange små importører er jo allerede godt representert av de jeg kan velge mellom dersom jeg bestemmer meg for å sette slike grenser. Så noen favorisering av noen få aktører vil det jo uansett ikke bli om jeg går den veien.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.037
    Antall liker
    10.993
    Sted
    Skien
    Har sittet og tenkt litt på eget anlegg, og hva som har gjort meg i stand til å kjøpe det anlegget jeg har. Det trengs det ikke store tankevirksomheten til, siden det er frilansingen for Stereo+ som har "skylda" der. Alle pengene vi får inn i Stereo+ er jo hentet fra annonsørene våre, men når jeg ser på hva anlegget mitt består i, så er det jo veldig mye utstyr som kommer fra importører og distributører som ikke annonserer i Stereo+. Det er jo egentlig litt dårlig gjort av meg.
    Derfor går jeg og lurer litt på om jeg skal selge unna det som kommer fra dem som ikke annonserer og erstatte det med utstyr som kommer fra dem som gjør det.

    Det kan jo være en "som takk for at dere støtter oss, så skal jeg bruke pengene jeg har tjent hos dere".

    Hva det eventuelt skal bli, er jeg imidlertid ikke sikker på ennå, og jeg har ikke tatt noen endelig avgjørelse på om jeg skal sette igang en byttebonanza. Foreløpig er jeg på grublestadiet.

    Men jeg har lyst på gulvstående høyttalere som minst spiller ned mot 30 hertz, eller under. Jeg må ha en streamer, en dac, en cd-spiller, et riaa-trinn, en forforsterker og en strømrenser. Finish på elektronikken bør være svart eller champagne/gull. Jeg liker det bedre enn sølvgrått.
    Forstår tankegangen din!
    Det å støtte opp sin egen arbeidsplass blir ikke feil.
    Personlig jobber jeg i Kiwi, kunne aldri tenkt meg å brukt 1 krone hos Rema eller Extra.
    Integritet ser jeg ikke problem med i det hele tatt. Du har da testet bøttevis med utstyr som du selv ikke har eller som ikke annonserer hos dere, å gitt det flotte tester og anbefalinger hele veien. Du har også vært helt ærlig på når du har hatt inn test objekter som er bedre enn det du selv har når du har laget reportasje.
    Uansett Roy, lydmessig må det sitte etter din smak i din stue med dine ører, uavhengig av annonsering eller ikke.
    Spennende å følge med på reisen om du bytter ut utstyr.


    Mvh: Espen L
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    Merkelig at Magnepan påstår 86db...
    Magnepan oppgir i 4 Ohm ved 500 hz. Det vanlige er ved 8 Ohm ved 1kHz (om jeg husker rett)

    Det kan jo være derfor det er forskjell.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Janpe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.08.2015
    Innlegg
    684
    Antall liker
    767
    Litt begrenset vil den nok bli, men det er jo allerede slik at vi i Stereo+ tester mer utstyr fra våre annonsører enn fra andre importører og distributører. Men vi tester jo selvsagt spennende utstyr fra andre også. Enten det er PMC, Serblin, Lumin eller andre. Det finnes utrolig mange produsenter, og utrolig mange distributører.

    Det beste hadde jo selvsagt vært om hele bransjen hadde annonsert hos oss, ikke minst siden annonser også er godt lesestoff for oss hifi-freaker. Jeg synes imidlertid innspillet ditt er godt når det gjelder integritet, men de fleste store og mange små importører er jo allerede godt representert av de jeg kan velge mellom dersom jeg bestemmer meg for å sette slike grenser. Så noen favorisering av noen få aktører vil det jo uansett ikke bli om jeg går den veien.
    Hei.
    Jeg tror ingen vil mistenke deg for noe ved at du evt velger å gå den veien du vurderer. Det som ofte skaper problemer og mistenksomhet er der anmeldere har utstyr "på lån" som referanseutstyr i måneder/år. Gjerne utstyr fra store, kjente produsenter som bruker mye penger på annonser. Ett grelt eksempel på dette er enkelte skribenter i The Absolute Sound som jeg vet har hatt utstyr i flere år "på lån". Utstyret nevnes da som referanse utstyr som kan ha stor verdi for dem som blir nevnt på denne listen.

    JP
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.467
    Torget vurderinger
    13
    Slutter ikke å la meg imponere av disse Finkteam sakene, KIM er muligens litt liten for stuen men det finnes jo alltid modellen over Borg om man har lommebok for det.
     

    Vedlegg

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    Hei.
    Jeg tror ingen vil mistenke deg for noe ved at du evt velger å gå den veien du vurderer. Det som ofte skaper problemer og mistenksomhet er der anmeldere har utstyr "på lån" som referanseutstyr i måneder/år. Gjerne utstyr fra store, kjente produsenter som bruker mye penger på annonser. Ett grelt eksempel på dette er enkelte skribenter i The Absolute Sound som jeg vet har hatt utstyr i flere år "på lån". Utstyret nevnes da som referanse utstyr som kan ha stor verdi for dem som blir nevnt på denne listen.

    JP
    Tror ikke det jeg heller. Selv er jeg opptatt av at jeg skal betale for utstyret mitt, med den rabatten som selgeren synes han kan gi meg. Jeg pruter aldri hos importører eller distributører, men spør hva han skal ha for produktet jeg vurderer.

    Synes det er mest ryddig å gjøre det slik.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    20230906_213525.jpg


    Marten Parker Trio Diamond på gjestevisitt i stua. Testen kommer i Stereo+ senere i høst, men jeg røper vel ikke for mye, når jeg avslører at de spiller veldig bra.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    2.044
    Antall liker
    7.542
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    7
    Takk skal du f*** meg ha :ROFLMAO:
    Da er det vel bare å stålsette seg mot fristelsen til å oppgradere Duo til Diamond edt. snart da...
    De gjorde seg godt i nystua for øvrig. Just saying.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.683
    Antall liker
    10.079
    Torget vurderinger
    2
    Magnepan oppgir i 4 Ohm ved 500 hz. Det vanlige er ved 8 Ohm ved 1kHz (om jeg husker rett)

    Det kan jo være derfor det er forskjell.
    Juks og bedrag…Kjøp et par Mofi Sourcepoint 10 istedet..De har jeg lyst på..høyttaler design fra fagfolk som vet noe
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.741
    Antall liker
    2.886
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Hørte dem og ble mektig skuffa. Nesten så det må ha vært noe feil 🙊
     
    • Wow
    Reaksjoner: HoJ

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.144
    Antall liker
    8.779
    Torget vurderinger
    1
    Pene høyttalere de der.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn