Roysens Stueanlegg

Status
Stengt for ytterligere svar.
R

Roysen

Gjest
Hei, Morten.

Den ser spennende ut, men i øyeblikket er de økonomiske midlene litt begrensede og jeg har et uferdig stueanlegg som må prioriteres først for å få mulighet til å utnytte de midlene jeg allerede har lagt i dette anlegget. Så jeg tror det er en stund til jeg kan se på headfi.

Mvh
Roysen

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Jeg har selv bestilt en slik GEEK, det kom på 139 dollars pluss litt til staten ved innførsel.

Det eneste som mangler nå er å finne ut om den kan kobles til noen padde-varianter.

(Tar en spansk en og limer inn dette i tråden om GEEK også, siden jeg innså at det ble litt OT i tråden til Roysen.)

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.306
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Hva bør forresten velges som vinylbørste og stylus børste? Lyras SPT fulgte jo med pickupen, men ingen børste.

Mvh
Roysen
STYLUS:
Til førstnevnte har jeg ingen klare preferanser annet enn at de børstene som har fulgt med pickupene er helt greie alle sammen. Slik jeg ser det, er det to ting som spesielt bør ivaretas når det gjelder stylushygiene;

1. Overflaterusk av typen støv, hår eller lignende:
"Onzow ZeroDust Stylus Cleaner" er trolig den mest effektive og skånsomme som p.t. er å få kjøpt. Et tilsvarende produkt er "Extreme Phono Solid State Stylus Cleaner". Begge består av polymér (en silikonlignende pute), men sistnevnte oppleves av mange som litt for bløt i konsistensen hvor nålefanen lett kan synke ned i polyméren.

2. Micropartikler fra vinylplatene som fester seg på høyre- og venstre side av stylus.
Fjerning (eller kontroll) av disse mikropartiklene bør gjøres halvårlig alt avhengig av spilletiden. Kontroll av stylus kan gjøres vha et mikroskop (eksempelvis et rimelig USB-mikroskop x200). To effektive måter å fjerne partiklene er ved bruk av væske/børste og/eller Mr. Clean Magic Eraser (CME) - i Norge selges den under navnet Swiffer Magic Eraser og består av Melamin skum. Bruk av sistnevnte bør utøves med forsiktighet om man velger metoden (for viderekommende) å føre CME under nålefanen og til deg. Ellers er CME effektic nok om du senker stylus nedi etpar, tre eller fire ganger ned i svampen. Overdreven bruk av væske (både i volum og hyppighet) frarådes (mitt personlige syn), spesielt alkoholholdige væsker. Vi har vel begge hørt nok av triste eksempler om lim som har gått i oppløsning hvor stylus har løsnet fra nålefanen.

VINYLBØRSTER:

Av de fire ulike vinylbørstene som jeg har prøvd, er Milty Super Exstatic i en klasse helt for seg selv - både på effektivitet og brukerfølelse. Milty leverer også Zerostat 3 (antistatisk pistol). Jeg tror også at Super Exstatic finnes som OEM-produkt under flere andre navn. Her vil du sikkert få ulike meninger og svar, men dette er nå min personlige favoritt.

OVK har såvidt begynt å skrive litt om ovenstående på nettsiden deres. Så gidder du, kan du slå opp...

Ellers har du skaffet deg mange fine titler på vinyl Roy. Har du forresten begynt å samle på vinylboksene fra First Impression Music (FIM)? Flere av de vil nok ligge ditt musikkhjerte nær og kan anbefales - spesielt Tsuyoshi Yamamoto Trio - Autumn in Seattle. Denne har tidligere ikke vært gitt ut på vinyl.

/-Jan P.

Sist redigert:
R

Roysen

Gjest
Hei, Grumpy.

Tusen takk for tips. Jeg har valgt å hente inn stylus børsten til Lyra som følger med deres Lyra SPT stylus rengjøringsvæske. Jeg har også lagt inn bestilling på din anbefalte Onzow ZeroDust Stylus Cleaner. Når det gjelder platebørste har jeg allerede bestilt en Music Hall Hunt EDA Carbon Fiber Record Brush og velger også nå å hanke inn din anbefaling Milky Super Extatic.

Når det gjelder FIM, har jeg faktisk alle deres digital utgivelser gitt ut siden deres oppstart på nitti-tallet. Når de startet med vinyl var jeg hurtig ute og bestilte det de kunne tilby. Deres seneste Jazz at the pawnshop og Cantate Domino er også bestilt. Så nå har jeg alle deres vinyl utgivelser også.

Når OVK ble invitert til OHC ved Stig Inge Bjørges besøk i Norge fikk Stig Inge tre FIM vinyl utgivelser i gave av meg for noen tjenester han så særdeles hjelpsomt hadde hjulpet meg med. Autumn in Seatle var en av de platene og den ble spilt under den seansen sammen med en annen plate fra Analogue Productions som jeg ga ham http://www.elusivedisc.com/JANIS-IAN-BREAKING-SILENCE-200g-LP/productinfo/APLP027HQ/ Janis Ian - Breaking Silence. Denne bør du sikre deg, Grumpy dersom du ikke har den. Men det har du nok kjenner jeg deg rett :)

Mvh
Roysen

Sist redigert:
R

Roysen

Gjest
Jeg har forresten bestilt Transparent Audio Opus MM2 phonokabel fra Norsk Audio Teknikk.

Mvh
Roysen

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.306
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Music Hall Hunt EDA og Milky Super Exstatic synes å være samme produkt under forskjellige merkenavn.

Ante meg at du var på FIM-kjøret. Å ja, jeg husker du hadde med en godtepose men fikk ikke med meg at det var smøring til Bjørge. Ellers har jeg ikke Breaking Silence ...og det er nok dessverre mye annet jeg mangler også. Hun finnes ihvertfall i vinylsamlingen her med en rekke japan-pressinger fra tiden før hun (i likhet med meg) ble grå og vassen i håret. Dvs. jeg fant en røver i Sveits som satt på 10 stykker fra Analog Prod. Nå har han bare 9 igjen :) Takk for tips.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Hei, Grumpy.

Når det gjelder FIM, har jeg faktisk alle deres digital utgivelser gitt ut siden deres oppstart på nitti-tallet. Når de startet med vinyl var jeg hurtig ute og bestilte det de kunne tilby. Deres seneste Jazz at the pawnshop og Cantate Domino er også bestilt. Så nå har jeg alle deres vinyl utgivelser også.

Mvh
Roysen
Regner med at det er denne du har bestillt Various Artists-Jazz At The Pawnshop-Vinyl Record DVD | Acoustic Sounds
Da kan du glede deg, dette låter utrolig! Presset hos QRP som seiler opp som no. 1 etterhvert. Jeg har denne på Proprius, en pressing fra Pallas, begge med en lyd som jeg ikke trodde kunne overgås men det gjorde det....

V

vredensgnag

Gjest
Et lite tricks. Jeg har to platebørster - én smal, og en bred Milty Super Exstatic. Jeg bruker sistnevnte til å rense vinylen med, og den smale til å rense denne børsten med. Holder børsten jeg bruker på vinylen unna platespilleren, og renser den med den andre børsten. På den måten blir man effektivt kvitt rusk og støv på hovedbørsten, uten å måtte ty til andre løsninger - har sett folk rense den med fingrene, og det er ikke smart.

R

Roysen

Gjest
Takk for det tipset, Vreden. Bare så jeg er sikker på at jeg har oppfattet deg korrekt. Du har en bred børste du bruker til å rense vinylen med. Denne børsten du bruker på vinylen holder du unna platespilleren. Betyr det at du bruker den på vinylen når vinylen ikke ligger på platespillerens tallerken? Den smale børsten bruker du til å rengjøre børsten du bruker på vinylen.

Er det korrekt oppfattet?

Mvh
Roysen

V

vredensgnag

Gjest
Jeg bruker en Milty Super Exstatic på vinylen.

Den plukker opp rusk fra platen, og man har ikke lyst til å overføre dette til neste vinylplate.
Så det slo meg at det ville være smart å bruke en annen karbonbørste til å rense den som renser platene. (Anti-statiske, osv - en fordel å bruke slike børster).

Så etter at jeg har renset platen, renser jeg børsten med en annen børste - i stedet for fingre o.a. som jeg har sett enkelte gjøre.

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.306
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
...alternativt vreden og Roysen er å bruke kanten på metallholderen for å fjerne rusket fra børsten. Dvs. børsten i den ene hånden, metallbiten i den andre. Hold metallbiten rolig og dra børsten varsomt, men hurtig over kanten på metallbiten. Godt forklart? Nei, men det funker det også. Jeg skal jaggu prøve din variant også vreden :)

R

Roysen

Gjest
Takker Vreden og Grumpy. Fremgangsmåtene skal utprøves for å finne rutine som passer meg.

Mvh
Roysen

R

Roysen

Gjest
Hei, Grumpy.

Mvh
Roysen
Regner med at det er denne du har bestillt Various Artists-Jazz At The Pawnshop-Vinyl Record DVD | Acoustic Sounds
Da kan du glede deg, dette låter utrolig! Presset hos QRP som seiler opp som no. 1 etterhvert. Jeg har denne på Proprius, en pressing fra Pallas, begge med en lyd som jeg ikke trodde kunne overgås men det gjorde det....
Det er korrekt. Det er den du linker til jeg også refererer til.

Mvh
Roysen

R

Roysen

Gjest
Det landet en del ny musikk her i dag både på vinyl og sølvskiver av ulike slag. Den på bildet nedenfor har jeg hanket inn både som gull CD remaster og 200g vinyl remaster - begge fra Classic Records. Orginalen er fra RCA Living Stereo fra 1958.

Vis vedlegget 212238
Vis vedlegget 212239

For å si det slik er dette en skikkelig kul skive. Den inneholder ikke musikk i den forstand man normalt tenker på musikk. Det er mer som en gammeldags episode av Radioteaterets hørespill med noen musikkstykker inne i mellom. Skiva ble vel laget for å demonstrere hva stereo kan gi mot mono som hadde vært vanlig inntil rundt tiden denne skiva ble utgitt. Den inneholder imidlertid så mange ulike lydlige tester for ditt anlegg at det kanskje må regnes som en av de mest ultimate testene anlegget kan gjennomgå. Anbefales sterkt for det foremålet men anbefales over hode ikke for musikalsk og kunstnerisk nytelse. Innholdsfortegnelsen starter med denne teksten.

"The days when svelte black-clad women and elegant men met at a cocktail party to exchange notes on the poetry of T. S. Eliot or deprecate the passing of Third Avenue El seem to be over. For now when the gentleman sidles over to the female sophisticate, his opening gambit will like as not be an inquiry into the condition of her pre-amp.This change in conversational material is not limited to chatter over the canapes. Among the blue-jeaned youngsters, hi-fi publications have superseded Popular Mechanics and the Girl Scout Handbook and we hear they are thinking of revising McGuftey’s Reader so that the very youngest set will not be ill-prepared to meet the challenge of stereo living.
A new language of words has arisen for the conversationalist and a new language of sounds for the listener. These new sounds are inside this album.
In fact, no double-woofer household can be complete without this disc. Maybe that’s immodest, but where else can you hear a human clock swinging in three dimensions? Or stereophonic bagpipes, doors or cats, for that matter?
Thanks to Dr. Ahkbar (Bob and Ray’s non-existent research scientist), the stereo medium is subjected to mad delvings and probings far beyond the wildest dreams of the early copywriters. Stereo experiments never before attempted are brilliantly executed by the crazed genius in his tower. Never before attempted . . . and let’s hope, never again.
And if you’re the kind that resists all this technical stuff, there’s always Abbe Lane in three dimensions!
Here are ten top performances by top RCA artists at their stereophonic best. All selections are complete and unexpurgated."

For de som er nysgjerrige kan man lytte til kuttene her: http://elfners.com/stereo/

Mvh
Roysen

Sist redigert:
R

Roysen

Gjest
Etter at Gary Koh fra Genesis demonstrerte sine nye gigantiske Genesis Dragon høytalere i et fullsatt auditorium på Hong Kong messen for et par uker siden har det rast en høylytt debatt på whatsbestforum. Gary spilte nemlig på noen av de kontroversielle glass CDene som koster USD $1600 pr stk. Det er altså en helt vanlig 16/44 redbook format CD hvor produksjonsprosessen og materialt CDen er laget av er forskjellig fra en vanlig CD.

De som var til stede på messen ble ut i fra hva man kan lese overrasket over lydkvaliteten avspilling fra disse CDene ga. Det har jo også vært andre enkelte rapporter om ulike lytterrfaringer hvor disse CDene har blitt lovpriset høyt.

Her er diskusjonene:
Crystal Disc US$1600 was played with Genesis Speaker

The Hong Kong High End Audio Visual Show 2013

Jeg har bestemt meg for å finne ut av dette og vil kjøpe meg noen av disse Crystal Disc skivene og sammenligne med tilsvarende master på vanlig CD, SACD og LP. Jeg har planer om å invitere OAS til denne sesjonen.

Her er litt mer info om produktene:
http://www.theabsolutesound.com/articles/the-2000-cd-made-from-glass-1/

Mvh
Roysen

Sist redigert:
L

larkus

Gjest
Gary spilte nemlig på noen av de kontroversielle glass CDene som koster USD $1600 pr stk.
Det blir vel omtrent kr. 10 000,- for en CD. Hva om du mister en slik "glass-CD" på gulvet...................

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Antall liker
73.897
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Larkuz; det ville vaert fint om du inntok en nysjerrig og positiv holdning! Jeg synes dette er spennende og interessant uten at jeg noedvendigvis kommer til aa kjoepe slike cder selv. Ingen vits aa umiddelbart vinkle det mot noe negativt!

Gary spilte nemlig på noen av de kontroversielle glass CDene som koster USD $1600 pr stk.
Det blir vel omtrent kr. 10 000,- for en CD. Hva om du mister en slik "glass-CD" på gulvet...................

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.919
Sted
Oslo
om en CD koster 10K, so what? Om det er lyden som koster, objektet som sådan, eller begge deler for den del, spiller det noen rolle? Har flere singler jeg, som koster (er verdt) mer, uten at jeg har noe behov for å bli idiotforklart.

en kompis mistet en (av mine) $200-singler i gulvet en gang, det gikk ikke fullt så bra for å si det pent, men det var jo bare å starte jakten på en ny.

Smil og vær glad, koster så lite! :)

C

cruiser

Gjest
Menne.. "the individual bits are gold plated, not just the disc. It is like the laser reader is exposed to a golden shower." eller "quick change of temperature makes the shape of digital pit not perfect" angående polykarbonat cd'r. Jeg skjønner at det er ett marked for dette her hos asiatere med korte bein og lange biler samt oligarker. Men "teknologien" her høres jo helt vill ut..

B Rasse

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.05.2012
Antall liker
477
It is like the laser reader is exposed to a golden shower.
Google «
golden shower».

R

Roysen

Gjest
Det du siterer var jo skrevet som en spøk. Hvordan kan man gullbelegge individuelle bits hadde du tenkt? Har forøvrig lengden på noens ben noe å si for noe av dette? Jeg oppfatter uttalelsen faktisk noe rasistisk og tar sterk avstand fra den.

Mvh
Roysen

C

cruiser

Gjest
Jada det var en spøk. Forøvrig så syns jeg det er litt komisk at "alle" bilprodusenter må lage vanlige biler lenger for å tilfredstille f.eks kinesiske kjøpere :) Hadde nå enda en kommersielt dårlig trykt cd vært eneste alternativet så skulle jeg "kanskje" forstått det..

Men misforstå meg rett, har ingen problemer med pengebruken her, har all respekt for røkke og andre når de sier de lider av gigangtomani istedener for å prøve å rasjonaliserere obskøn pengebruk overfor vanlige folk.. men "sounds better than the original master" eller at det skal være "superior" til alle andre digitale og analoge format.. give me a break :)

J

J.J

Gjest
It is like the laser reader is exposed to a golden shower.
Dette skal ihvertfall ikke CD avspillern min utsettes for :rolleyes:
Uansett hvor bra platene er.

Men det er vel ikke noe nytt at materialkvalitet har noe og si for lyden.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
127
RefractiveIndex.INFO - Refractive index database . Det er utrolig mange materialer kan kan kapsle inn det skrivbare laget til å lage en cd, dvd eller blu-ray av...
De egenskapene disse innehar vil påvirke lesbarheten for en laser. Det er jo ingen tvil om det.
Tildels store produksjonsforskjeller, og sluttegenskaper indeed.

Nå ble Crystal disc vist frem første gang i 2009. I 2009 kostet den $2000 når har den halvert seg i pris på en måte.
Den andre typen ble vel testet ut i 2007 tror jeg det var. HQCD altså.

Her har vi produsenten: Memory-Tech
De har et annlegg i Tsukuba i Japan som antakelig er der man lager disse vidunderne.

Morosamt at man endelig har bestemt seg for å markedsføre dette med mer bravado.

Mvh

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.459
Torget vurderinger
4
Man rydder på lageret ?

R

Roysen

Gjest
Vel, realiteten innehenter alle til slutt. Jeg er syk. Jeg vil aldri bli frisk nok til å kunne jobbe igjen. Jeg vil derfor bli uføretrygdet. Av den grunn finnes det ikke lenger økonomisk grunnlag til å drive mer enn et anlegg videre. Så det er behov for å frigjøre kapitalen som er bundet i de komponentene som ikke lenger inngår i planene for det ene anlegget.

Mvh
Roysen

L

lasse5214

Gjest
Lykke til Roy og bry deg ikke om den norske misunnelsen :)
Men, blir du uføretrygdet så er 10k for en cd litt mye, kanskje?
Mvh
Lasse :)

T

tce-teams

Gjest
Stå på roysen og gjør ferdig det drømme anlegget du har tenkt mest på. Og nyt musikken og livet der etter. Følger spent med på tråden din på hvilket anlegg som kommer opp hos deg.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.459
Torget vurderinger
4
Vel, realiteten innehenter alle til slutt. Jeg er syk. Jeg vil aldri bli frisk nok til å kunne jobbe igjen. Jeg vil derfor bli uføretrygdet. Av den grunn finnes det ikke lenger økonomisk grunnlag til å drive mer enn et anlegg videre. Så det er behov for å frigjøre kapitalen som er bundet i de komponentene som ikke lenger inngår i planene for det ene anlegget.

Mvh
Roysen
Trist å høre, Roysen. Vil tro det ligger mer enn en smule smertefull selvransakelse i den realitetssjekken. Noen ganger står man der hvor ting bare kan bli bedre dersom man biter den sure virkeligheten i seg og flytter fokus til de mulighetene man har...i stedet for de man hadde. Dersom du likevel vil ha mulighet til å fullføre ett av anleggene du hadde planer om vil det likevel være mer enn de fleste audiofile kan drømme om. Om ikke annet ser du ut til å få anledning til å bruke mye tid på å nyte det ved å spille masse herlig musikk.

Lykke til !
T

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Antall liker
73.897
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Veldig trist å høre Roysen. Kom dessverre likevel ikke som noen overraskelse med tanke hva du har skrevet tidligere og alt gromutstyret som ble lagt ut i går. Lykke til med helsen! Håper du oppnår anstendige priser, og det gjenværende/kommende oppsettet blir så bra som du håper og tror!

Espen L

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2010
Antall liker
11.621
Sted
Skien

Mvh
Roysen
Hei Roysen
Musikkgleden blir ikke mindre av og ha 1 kontra 3 anlegg, det er jeg rimelig sikker på. Det er tross alt ikke utstyr men musikk man skal kose seg med, og man greier jo ikke og høre på mer en 1 anlegg om gangen :) For du opp et system som du blir fornøyd med, som du sikkert for til så vil nok musikkgleden din bli stor og det er det viktigste.
Forstår at det er en strek i regningen når du hadde planer om 3 super oppsett Roysen, men som du vet så er det så mange andre ting i livet som er viktigere en Hifi.
Mvh: Espen L

Sist redigert:

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.060
Torget vurderinger
1
^ Vel vel, jeg kjenner flere på Kløfta som har det helt utmerket så det jevner seg nok ut, hva med positive tanker og lykkeønskning i stedet

X

X186841

Gjest
Jeg fjerna likegodt innlegget , da det ser ut til att galgenhumor passer dårlig for dere.

^ Vel vel, jeg kjenner flere på Kløfta som har det helt utmerket så det jevner seg nok ut, hva med positive tanker og lykkeønskning i stedet

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Antall liker
73.897
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Jeg fjerna likegodt innlegget , da det ser ut til att galgenhumor passer dårlig for dere.

Galgenhumor er helt strålende hvis man kjenner mottaker av humoren. Det gjør kanskje du? Hvis ikke er det provoserende og upassende!

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo
Får håpe på at du ikke blir så fort lei musikken på glass CD-ene, og at du kjøper noe musikk som er udødelig :rolleyes:

R

Roysen

Gjest
Salgene handler mest om å omdisponere midlene som nå er bundet opp i komponenter jeg har som jeg ikke vil få brukt for med et anlegg. I øyeblikket ser mye ut til å flaske seg for et drømmeanlegg i stua hvor de fleste komponentene jeg har lagt ut til salg faktisk ser ut til å bli solgt til relativt greie priser. Forhandlinger er også i gang for hvordan den kapitalen kan forvandles til komponenter jeg har behov for i dette ene anlegget.

Dersom planene materialiserer seg som jeg håper snakker vi om et anlegg som består av produkter fra:

Wadia
Esoteric
Goldmund
dCS
Audeeva
Rockport Technologies
Lyra
FM Acoustics
Magico
Aural Symphonics
Transparent Audio
Kimber Cable
Siltech
Kharma
Shunyata Research
Dalby Audio Design
Tripoint Audio
Critical Mass
Svanå Miljøteknik

Edit: Som man ser så står hverken Krell, Dynaudio eller Tube Reserach Labs på listen lenger.

Mvh
Roysen

Sist redigert:

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Blir det forsterkeri fra FM Acoustic da, med Lyra som forforsterker?
Flere digitalavspillere?
Mvh.KW

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Antall liker
8.282
Sted
Oslo
Blir det forsterkeri fra FM Acoustic da, med Lyra som forforsterker?
Flere digitalavspillere?
Mvh.KW
Lyra som pre? Tror det kun er en P.U. produsent. Selv om Bjørge nok også kan lage både pre´er & effekttrinn.

mvh

Sist redigert:
R

Roysen

Gjest
Jeg har vært litt tidlig ute før også, så ta dette med en klype salt. Det jeg kan si er at jeg håper på FM Acoustics som pre + riaa og Goldmund som forsterker. Lyra som PU. Kilder mye som i det ene opprinnelige lyttehus anlegget, men den gang med Rockport som høytalere - altså Rockport + Lyra (Vinyl), Wadia (CD), Esoteric (SACD), Goldmund (DVD-Audio) og dCS + Audeeva (musikkserver). Rack fra Critical Mass. Signalførende kabler fra Aural Symphonics, Siltech, Kharma, Transparent Audio og Kimber Kable. Strømførende kabler fra Dalby Audio Design og Shunyata Research. Strømrenser fra Shunyata Research. Jordingsløsning fra Tripoint Audio. Akustikkløsing fra Svanå Miljøteknik.

Mvh
Roysen

Sist redigert:
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn