Roysens Stueanlegg

Status
Stengt for ytterligere svar.

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.485
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Det er deg vel unt :) Synes du er tålmodig som klarer å motstå fristelsen, vil tro det da gledes ekstra når godsakene endelig kommer i hus.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Skjer´a
Rigger du opp seng i garasjen Roysen, så du kan ligge å kjenne lukta av trekassene med godsakene inni:)

Mvh.KW

C

Cyber

Gjest
Det er deg vel unt :) Synes du er tålmodig som klarer å motstå fristelsen, vil tro det da gledes ekstra når godsakene endelig kommer i hus.
Tålmodig? 340 kg er da ikke så lett å drasse med seg. Ihvertfall ikke noe så uhåndterlig som Q7.

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.485
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Tålmodig? 340 kg er da ikke så lett å drasse med seg. Ihvertfall ikke noe så uhåndterlig som Q7.
Man trenger ikke nødvendigvis å tolke alt bokstavelig, her var det ment i beste mening. Har du virkelig ikke bedre ting å gjøre enn å kritisere og pirke på slike ting? Det var alt jeg har å si om dette og skal nå la tråden fortsette.

Sist redigert:
R

Roysen

Gjest
Skjer´a
Rigger du opp seng i garasjen Roysen, så du kan ligge å kjenne lukta av trekassene med godsakene inni:)

Mvh.KW
Det ble litt om og men med transportselskapet og tollbehandlingen. Av den grunn tror jeg ikke de er her før mot slutten av neste uke. Det er også mulig at vi får det innhyrte flyttebyrået til å ta inn Q7 ved ankomst selv om representatene fra Magico ikke har mulighet til å komme før senere. Det er jo hjul på Q7, så de kan jo flyttes rundt uten hjelp av flyttebyrået når de første er inne i stuen. En slik løsning medfører også at jeg kan begynne innspillingen allerede før Magicos representant er her.

Mvh
Roysen

• Liker
Reaksjoner: KW
C

Cyber

Gjest
Man trenger ikke nødvendigvis å tolke alt bokstavelig, her var det ment i beste mening. Har du virkelig ikke bedre ting å gjøre enn å kritisere å pirke på slike ting? Det var alt jeg har å si om dette og skal nå la tråden fortsette.
Det heter "å kritisere og pirke".

Brett nå ut de sosiale antennene. Det sier seg selv at det er skrevet med et smil om munnen.

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.383
Dette er en så inni granskauen deilig feelgood-tråd som det kan få blitt :D Litt deng gjør den oh! så lettlest og smilehull-vennlig.

Q7'ene på "langs" inn foran alteret gleder jeg meg til å bivåne; Frode med alvorsvette fra sprengte brystmuskler .... til Roycens anerkjennelse når sollyset glimter til på den kobberaktige overflaten. Dette bør foreviges! Hører du, både KV og RES!

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Kan du si noe mer om hva custom kalibrert innebærer i denne sammenhengen?
Det er flere faktorer, men en tilpasning som foretas er at kabelen impedansematches til pickup og phono trinn.

Mvh
Roysen
Betyr det at den er ferdig tilpasset utstyr som du da allerede har eller vet at du skal anskaffe?
Eller forholder det seg slik at det på en eller annen forholdsvis enkel måte kan gjøres i etterkant?
Mvh.KW

R

Roysen

Gjest
Den er tilpasset Rockport Sirius III platespiller og arm, Lyra Olympos PU og phonotrinnet i Lyra Connoisseur 3.0 forforsterker. Den kan rekalibreres til annet utstyr uten enorme kostnader.

Mvh
Roysen

• Liker
D

DL

Gjest
Regner med de kommer i vær sin kasse, men hvor mye veier dem med embalage da Roysen?

Godt det ikke er annen etage du skal ha dem i :)

DL

R

Roysen

Gjest
Hei, DL.

Jeg regner med at det er Magico Q7 du tenker på? I så fall kommer de i hver sin trekasse som veier 450 kg med innhold. I tillegg kommer det en tredje trekasse på ca. 50 kg med accessories.

Mvh
Roysen

Sist redigert:

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.407
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Alt som skal til for å få lyd er her. Det er bare å trille Q7 inn, koble til og trykke på play. Men det er dog noen praktiske utfordringer. Q7 er store og tunge saker. Så det er hyret inn et flyttebyrå som skal ta de inn. Samtidig kommer det representanter fra Magico som skal foreta selve installasjonen ved å finne ut hvor Q7 skal plasseres for å få de optimert i mitt rom. Ankomsten av Magicos representanter og flyttebyråets installasjon må kooridineres og det kan ta litt tid før alt er på plass. Så Q7 må nok stå i garagen en stund. Det kan bli en tøff periode med mye neglbiting og utålmodige forsøk på å rive av seg det håret man ikke lenger har.

Mvh
Roysen
Eg skjønar du har det fælt no. Var der sjølv for om lag to år sidan.
Men det er verdt det!

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Med såpass store høytalere i stuen blir det nesten som og sitte med hodetelefoner;-)

R

Roysen

Gjest
De er ikke veldig mye fysisk større enn de Audio Physic høytalerne jeg hadde før - bare mye, mye tyngre.

Mvh
Roysen

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
50 kilo accesories?

Følger det med amp altså?

Ser frem til bilder av Q7 på plass, spesielt i den finishen du har valgt. Da nytter det ikke med mobilkamera!

SannaX

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.02.2007
Antall liker
204
Torget vurderinger
1
Jeg gleder meg på din vegne, Roysen! Håper det blir mye bilder.

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Har ett engangskamera i bilen jeg kan avse en kveld om du er grei.

R

Roysen

Gjest
Du kan få være den dedikerte fotografen ved installasjonen, McLaren. Men du jobber kanskje på dagtid?

Mvh
Roysen

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.737
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Du kan få være den dedikerte fotografen ved installasjonen, McLaren. Men du jobber kanskje på dagtid?

Mvh
Roysen
Med et engangskamera? Det blir vel noe analoge greier det da, eller? Hvordan blir det i så fall å få lagt ut bildene her? For dét krever vi! :)

• Liker

PetterH

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.01.2008
Antall liker
48
Sted
Høvik
Torget vurderinger
19
Hei Roysen!

Håper virkelig vi får en super foto-reportasje fra denne enestående begivenheten.
Jommen ikke hver dag det kommer sånne State of the art produkter her til lands!!
Jeg er inne på sentralen minst ett par ganger om dagen for å se om det har skjedd noe nytt i Roysens rede.

Burde vel finnes flinke fotografer her på forumet som mer enn gjerne stiller opp:rolleyes:
har selv godt kamera og for øyeblikket fri på dagtid, men bildene de dyktigste her på
forumet tar er jeg ikke engang i nærheten av... Håper du finner noen som kan ta jobben med å dokumentere!!

Ellers ønsker jeg deg riktig god bedring! Har selv hatt klippekort på sykehusbesøk hele livet og vet hvor utrolig
tungt og utmattende det kan være...

Kos deg med de vanvittig flotte produktene som er på vei hjem til deg i dagene og ukene som kommer;)

Vennlig hilsen
Petter Hagen

Sist redigert:

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Om jeg får lov til å være med på avdukningen av råtassene dine skal jeg i det minste levere bilder fra begivenheten, samt rydde hele dagen for oppdrag. Jeg tror ikke jeg aner omfanget av disse høytalerne før jeg ser dem. 5d Mark 2 og en 6-7L objektiver pakkes ned i en fei.

Softbokser, paraplyer meddbringes om ønskelig.

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Antall liker
8.282
Sted
Oslo
Proff. foto avkreves. Kanskje en jobb Vadseth får for de kronene vi har donert:cool:. Han får se på det som avduking av monumenter.

mvh

Sist redigert:

Realchef

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.03.2006
Antall liker
286
Sted
Horten
Torget vurderinger
1
Dette blir spennende, jeg klikker meg inn flere ganger i uka for å se om det skjer noe i denne tråden. Gratulerer med state of the art, gøy at noen har råd og tar seg råd til såpasse greier. Dyr hobby vi har her på forumet. Blir det de "siste høytalerne" du kjøper da eller? :) Selv kommer oppgraderingsjævelen hvert halvår her hos meg. Gleder meg til bilder!

• Liker
Reaksjoner: oct
R

Roysen

Gjest
To par Siltech Royal Signature G7 Empress Double Crown XLR signalkabler er bestilt av Acoustic Tuning.

Mvh
Roysen

Sist redigert:

Espen L

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2010
Antall liker
11.478
Sted
Skien
To par Siltech Royal Signature G7 Empress Double Crown XLR signalkabler er bestilt av Norges nye Siltech agent Acoustic Tuning.

Mvh
Roysen
Siltech Roysen å jøss... gratttis, har aldri fått testet de men lest en del om de på utenlanske forumer og Siltech går for å være noe helt ekstremt. Bra at det er kommet en Norsk leverandør på disse kablene. Royal Signature er vel toppmodell også ?
Skal bli spennende å høre hva du mener om disse ekstreme kablene :) Huttetu å jeg gleder meg til å besøke deg når alt dette er på plass.
Har du fått noen endelig dato på når Q7 er på vei inn døra?
Mvh: Espen L

comstedt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.10.2010
Antall liker
18
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Som jeg skjønner er høytalerne er rett rundt hjørnet da!!! Hoper du snart har dem på plass og kan puste ut lit da!

Men samtidigt jeg antar at du fortsatt jobber at få til en løsning før at få tak i Rockeport sine!?

50 kg for bare accessories, høres fantastiskt morsomt og spennende ut! Hoper du bilder på lit allt mulig!

Vad går ett par Siltech Royal Signature G7 Empress Double Crown XLR signalkabler i normal lengde på? (0,5-1,2m noe sånt?)

Jeg vei forståss ikke hvor mye du tid du har og ork at sammenligne, men det hade selvsagt hvart meget spennende med en liten sammenligning med noen "normale" signalkabler, eller med di eller di ellers populære Jorma og Nordost sine mer dyre kabler!

Til sist, Jeg kan førstå viss det er Julafton hjemme hos deg disse dager, og jeg vil ikke vare en partypoper, men prøv at holde lit på rutiner for leggedags og matintag, vile, og så videre. Og prioriter rehab for deg selv og din kropp så mye som mulig, hvartfall di dager du ikke har besøk av noen instalasjionsproff du ikke vil se igjen. Selv om alles situasjion er unik vil jeg nok si at med den erfaring jeg har på alvorligere sykedomer/syke i familje og proffesionelt(jobber inom helsevesendet) så er vile A og O uansett om man føler at det er Julaften en gang i uka eller hvor ofte det nå blir!
Det er vannskelig at ta igjen det viss du ellers er betydligt mer sliten en vad folk ellers er som ikke har dine fysiske plager. Allt moro vil nok hjelpe deg få en del livskraft og kan hjelpe enormt psykiskt, men det er og lett at gå in i veggen og at allt blir trist igen viss du sliter ut deg.

Jeg kjenner ikke deg, men jeg bryr meg uansett! Kalla det Empati for en an audiofil/hifigal, et slags usynligt brorskap og så videre, eller Empati for det at min familj har måttet leve med en alvaligt sykk medlem. Der sykdomen er som en svart skygge som forføller oss, og gjort i mange år, selv om det ikke er jeg som vart er syk selv, sen jobber jeg med syke og får en an insyn hvordan det påvirker en andre for eller kan forestille seg.
Det er i alle fall absolut ikke mening at gjøre deg lei eller trist eller forarge deg på noen måter. Jeg som alle her synes det er kjempe morsomt og vil selvfølgelig få vare med og dele så mye av den moro og kunskap som vi bare kan drømme om, MEN det viktigste er at du tar hand om deg selv og det er lett brenne ut seg lit vel mye viss det kommer for mye nye leker på en gang. Tar du lit ekstra vile eller gjør det du trenger for at ha det bra ellers vil du og kunne nyte så mye mere av dit verk senere. Jeg hoper og trur det blir et fantastisk anlegg som mange ikke ens viste di kunne drømme om!

Mvh Anders

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Antall liker
618
...Vad går ett par Siltech Royal Signature G7 Empress Double Crown XLR signalkabler i normal lengde på? (0,5-1,2m noe sånt?)...

Mvh Anders
Veilendene europeisk utsalgspris ligger vel på ca. EUR 17.000 for 1m par.
Roysen har sikkert fått en bra pris av Frode.;)

Stein 99

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2009
Antall liker
1.201
Hei.
Jeg kan ikke bidra med noe som helst i din utmerkede tråd i high end extrem, da jeg aldri har hørt om de produktene du vurderer.
Det jeg kort vil benytte en liten plass i tråden din, er for å si at jeg setter veldig høy pris på at du delte dine ref.plater i forumet.
Jeg har søkt og funnet mye av dette på spotify og youtube og har enorm glede av dette. Jeg skjønner nesten ikke at du har hørt gjennom så mye. Jeg har trykket ut dine referencer og studerer litt når jeg har tid. Ikke kommet halvveis ennå.
Så mye bra,Alison Krauss,Horneks,Janis Ian,Linda ronstadt,Karunesh, Anne Bisson, Krall,uendelig mye bra her, så ihvertfall tusen takk for det.
mvh S

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.737
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Hei.
Jeg kan ikke bidra med noe som helst i din utmerkede tråd i high end extrem, da jeg aldri har hørt om de produktene du vurderer.
Det jeg kort vil benytte en liten plass i tråden din, er for å si at jeg setter veldig høy pris på at du delte dine ref.plater i forumet.
Jeg har søkt og funnet mye av dette på spotify og youtube og har enorm glede av dette. Jeg skjønner nesten ikke at du har hørt gjennom så mye. Jeg har trykket ut dine referencer og studerer litt når jeg har tid. Ikke kommet halvveis ennå.
Så mye bra,Alison Krauss,Horneks,Janis Ian,Linda ronstadt,Karunesh, Anne Bisson, Krall,uendelig mye bra her, så ihvertfall tusen takk for det.
mvh S
Tiltredes! Veldig mye bra der :)

Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn