Ha ha, akkurat han jeg tenkte på når jeg skrev det!!!
Kanskje han venter på et ærlig forummedlem til og det blir 10?På tide å stenge pollen din?![]()
Hæ, har noen rappet platene dine jorwed?Denne melding måtte jeg dessverre legge ut på div facebook fora i dag:
"Hei. Vil bare gi beskjed om at jeg har blitt frastjålet 3-400 LPer i Ski (Hebekk). Platene lå i en gammel "amerika-kiste" som også ble stjålet den. Hadde satt pris på ett vink om du får tilbud om å kjøpe noe som kan passe beskrivelsen. Platene var en "To-genrasjons" samling. Dvs alt fra Klassiks/Folk/Vise til Kiss og Iron Maiden. Platecovere bærer noe preg av å ha vært lagret på ett loft i mange år. Jeg ønsker den tilbake og gir en dusør på 500,- om den leveres tilbake.
Takk for oppmerksomheten"
Skulle du komme over noen "lugubre" tilbud, gi beskjed
Rakk heldigvis å ta ut noen plater av kisten:
Vis vedlegget 410022
Det er så faen at vi ikke kan få ha tingene våre i fred i kjellerboder lenger. Jeg fikk også innbrudd i min bod for noen år siden, men heldigvis var det ikke mye av verdi der. Et sett høyttalerstativer i 60cm høyde som var rimelige da jeg kjøpte dem rundt 1990 forsvant, det tok jeg ikke så tungt. Sansui bilhøyttalere av coax-typen stjal de ikke, men noe lekebiler jeg hadde i tilfelle små barn på besøk ble også stjålet. Tenk å stjele leketøy! Men ingen katastrofe. 3-400 vinylplater derimot er borderline katastrofalt.Ja, de sto i en bod i kjelleren. 3-400 plater jeg ennå ikke hadde fått katalogisert og satt på plass. Det som er ekstra surt er at det var mange godbiter i kisten......
![]()
Skikkelig surt. Har du noen eksempler på hvilke plater som ble borte? Skal gi beskjed oppover hedmarken til mulige avtakere.Fortæranes.
Men overlever og krysser fingrene![]()
Det må det. Og anmeldelse ser jeg på som helt naturlig, om du mener disse platene betyr noe for deg jorwed. Så da er det vel gjort?Ja dette må vel politianmeldes hvis du skal få noe igjen på innboforsikringen
En slik kiste er verdt ca en tusenlapp. Så da må de ha gått konkret etter platene? Regner med at du har anmeldt forholdet?
Er nok det..På det området ja..Høres ut som du er fagmann HCS?
Kanskje de skjønte det var en skattekiste?En slik kiste er verdt ca en tusenlapp. Så da må de ha gått konkret etter platene? Regner med at du har anmeldt forholdet?
Virker nesten som de ha visst hva de var ute etter - eler hva som var i den kisten ???
.Ja, de sto i en bod i kjelleren. 3-400 plater jeg ennå ikke hadde fått katalogisert og satt på plass. Det som er ekstra surt er at det var mange godbiter i kisten......
![]()
Sikkert barskt å påberope seg selvtekt, men neppe noe voksne folk er stolte av å utføre...Ja, de sto i en bod i kjelleren. 3-400 plater jeg ennå ikke hadde fått katalogisert og satt på plass. Det som er ekstra surt er at det var mange godbiter i kisten......
![]()
Ah, i see.. hadde noe lignende hos mine foreldre for noen år siden... men fordelen med å bo i en mindre by er at man fort fikk info om hvem det var.. så seinere på kvelden fikk vedkommende besøk![]()
Det kan gjøres på en fin måte også. Trenger ikke ture fram som en bølle. Har selv måtte foreta inndriving av utleid utstyr som det ikke ble betalt leie for. Det er ikke hyggelig, men med litt psykologi så går det som oftest greit. For hva annet skal man gjøre med uhederlige personer? Rettsvesenet er ikke mye til hjelp i akkurat den saken vi omtaler her, og i mitt tilfelle ville det ta lang tid der det hver måned var tap på låst utstyr.Sikkert barskt å påberope seg selvtekt, men neppe noe voksne folk er stolte av å utføre...Ja, de sto i en bod i kjelleren. 3-400 plater jeg ennå ikke hadde fått katalogisert og satt på plass. Det som er ekstra surt er at det var mange godbiter i kisten......
![]()
Ah, i see.. hadde noe lignende hos mine foreldre for noen år siden... men fordelen med å bo i en mindre by er at man fort fikk info om hvem det var.. så seinere på kvelden fikk vedkommende besøk![]()
![]()