Rundt og rundt er like langt!

Kjøper du musikk for å høre på anlegget eller kjøper du anlegg for å høre på musikken

• Høre på anlegget

Stemmer: 16 4.8%
  • Høre på musikken

Stemmer: 134 39.9%
  • Begge deler selvsagt!

Stemmer: 196 58.3%

• Totalt antall stemmer
    336

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.667
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    He he, ja har tenkt det mange ganger. Finner ikke ut av hvordan man gjør det. Moderator, kan du fikse?

• Liker
    Reaksjoner: TT.

ArildD

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Antall liker
    741
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Der. Da stemte jeg på pollen. Selvfølgelig driver vi med dette pga gleden av å bruke åndsvakt mye pæng! Go helg!

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.667
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Denne melding måtte jeg dessverre legge ut på div facebook fora i dag:
    "Hei. Vil bare gi beskjed om at jeg har blitt frastjålet 3-400 LPer i Ski (Hebekk). Platene lå i en gammel "amerika-kiste" som også ble stjålet den. Hadde satt pris på ett vink om du får tilbud om å kjøpe noe som kan passe beskrivelsen. Platene var en "To-genrasjons" samling. Dvs alt fra Klassiks/Folk/Vise til Kiss og Iron Maiden. Platecovere bærer noe preg av å ha vært lagret på ett loft i mange år. Jeg ønsker den tilbake og gir en dusør på 500,- om den leveres tilbake.
    Takk for oppmerksomheten"

Skulle du komme over noen "lugubre" tilbud, gi beskjed :)
    Rakk heldigvis å ta ut noen plater av kisten:

plasticsun-2.jpg

T

TT.

Gjest
    Denne melding måtte jeg dessverre legge ut på div facebook fora i dag:
    "Hei. Vil bare gi beskjed om at jeg har blitt frastjålet 3-400 LPer i Ski (Hebekk). Platene lå i en gammel "amerika-kiste" som også ble stjålet den. Hadde satt pris på ett vink om du får tilbud om å kjøpe noe som kan passe beskrivelsen. Platene var en "To-genrasjons" samling. Dvs alt fra Klassiks/Folk/Vise til Kiss og Iron Maiden. Platecovere bærer noe preg av å ha vært lagret på ett loft i mange år. Jeg ønsker den tilbake og gir en dusør på 500,- om den leveres tilbake.
    Takk for oppmerksomheten"

Skulle du komme over noen "lugubre" tilbud, gi beskjed :)
    Rakk heldigvis å ta ut noen plater av kisten:

Vis vedlegget 410022
    Hæ, har noen rappet platene dine jorwed?

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.403
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Wow... hvor sto dette siden de har fått tak i dette?? hatt noe innbrudd??

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.667
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ja, de sto i en bod i kjelleren. 3-400 plater jeg ennå ikke hadde fått katalogisert og satt på plass. Det som er ekstra surt er at det var mange godbiter i kisten......
    :(

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.667
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Har sendt mail til de tre bruktbutikkene i Ski og omheng. Spennende å høre om de har fått inn noe (Stjålet torsdag kveld)...

• Liker

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, de sto i en bod i kjelleren. 3-400 plater jeg ennå ikke hadde fått katalogisert og satt på plass. Det som er ekstra surt er at det var mange godbiter i kisten......
    Det er så faen at vi ikke kan få ha tingene våre i fred i kjellerboder lenger. Jeg fikk også innbrudd i min bod for noen år siden, men heldigvis var det ikke mye av verdi der. Et sett høyttalerstativer i 60cm høyde som var rimelige da jeg kjøpte dem rundt 1990 forsvant, det tok jeg ikke så tungt. Sansui bilhøyttalere av coax-typen stjal de ikke, men noe lekebiler jeg hadde i tilfelle små barn på besøk ble også stjålet. Tenk å stjele leketøy! Men ingen katastrofe. 3-400 vinylplater derimot er borderline katastrofalt. :mad:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Innboforsikring dekker kanskje ? Men kjipt okkesom... Lykke til.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    39.166
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Det var kjedelige nyheter jorwed. Har det hatt et raid i flere boder , eller stakk de bare av med den kista ?

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.391
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Det var noe ordentlig dritt.
    Tips også The Garden og Rock´n´Roll´s.
    Om det er noen spesielle, litt uvanlige plater, så går det jo an å legge inn en "fake" ø.kj annonse på Finn

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.667
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ja, det var kjedelig. Platene hadde jeg dessverre ikke rukket å kikke igjennom, men kan nevne at i den håndfull plater jeg tok fra toppen av bunken var både Svein Finnerud Trio - "Plastic Sun" og Jan Erik Vold/Jan Garbareks "Hav". Så jeg hadde store forventninger til resten av kisten.
    Så det er antageligvis endel plater i den sjangeren. Begge nevnte plater hadde "såpe-spor" på vinylen og var tydelig tatt godt vare på....
    De hadde bare tatt min. Kisten var såpass stor og tung at de neppe fikk med seg mere enn den om de bare var to...

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    En slik kiste er verdt ca en tusenlapp. Så da må de ha gått konkret etter platene? Regner med at du har anmeldt forholdet?

T

TT.

Gjest
    Ja dette må vel politianmeldes hvis du skal få noe igjen på innboforsikringen

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja dette må vel politianmeldes hvis du skal få noe igjen på innboforsikringen
    Det må det. Og anmeldelse ser jeg på som helt naturlig, om du mener disse platene betyr noe for deg jorwed. Så da er det vel gjort? :)

• Liker

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.667
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Nei, har ikke vært og anmeldt tyveriet ennå. Gjør det på mandag. Vanskelig å sette verdi på platene.....

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Forsikringsverdi er satt ifht antall, fast verdi pr stk hos de fleste selskap.

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.667
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Sist redigert:
    • Liker

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.403
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    .
    Ah, i see.. hadde noe lignende hos mine foreldre for noen år siden... men fordelen med å bo i en mindre by er at man fort fikk info om hvem det var.. så seinere på kvelden fikk vedkommende besøk :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    .
    Ah, i see.. hadde noe lignende hos mine foreldre for noen år siden... men fordelen med å bo i en mindre by er at man fort fikk info om hvem det var.. så seinere på kvelden fikk vedkommende besøk :)
    Sikkert barskt å påberope seg selvtekt, men neppe noe voksne folk er stolte av å utføre.. :p

• Liker

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    .
    Sikkert barskt å påberope seg selvtekt, men neppe noe voksne folk er stolte av å utføre.. :p
    Det kan gjøres på en fin måte også. Trenger ikke ture fram som en bølle. Har selv måtte foreta inndriving av utleid utstyr som det ikke ble betalt leie for. Det er ikke hyggelig, men med litt psykologi så går det som oftest greit. For hva annet skal man gjøre med uhederlige personer? Rettsvesenet er ikke mye til hjelp i akkurat den saken vi omtaler her, og i mitt tilfelle ville det ta lang tid der det hver måned var tap på låst utstyr.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, helt klart kan det gjøres skånsomt. Men oppfordring til det har jeg lite til overs for. Uansett form. Og som moderator burde en vite bedre enn å oppfordre til selvtekt på et forum en modererer. Sikkert bare humor, men på grensen til usmakelig uansett.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En gitarist jeg en gang i tiden var manager for opplevde å få gitaren sin tilbake. Det var en fra Stord som hadde brutt seg inn i hjemmet hans og stjålet en original Gibson Les Paul Goldtop 1957. Tyven fant ut etter noen runder med å forsøke å selge den at den var usalgbar. Det var jo en episode i NYPD Blue der et drap ble oppklart på grunn av Goldtop 1957s sjeldenhet, så alle gitarnerder visste at det er svært få av dem her til lands. Var i alle fall få den gangen før verdensveven ble stor og altomfattende. Så den fant veien tilbake til sin opprinnelige eier i fin stand etter noen få måneder på ville veier. Slike skal det være, en tyv som skjønner at han har stjålet noe han må gi tilbake.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.391
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Litt avsporing, men - i forhold til stjålne girarer. Hvordan gikk det med med de Reiersrud ble frastjålet - dukket de opp igjen?

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Han fikk tilbake to av tre gitarer. Den viktigste er borte for godt, ser det ut for. Ellers forsvant det vel endel pedaler og slikt men det er sjelden vanskelig å erstatte.

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Har det blitt noe forandringer mht komponenter i anlegget jorwed? Tenker mest på forsterker

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.667
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hei TT!
    Nei, ikke noe nytt. Heiv meg rundt her om dagen og skulle hurtigbestille noe forsterkeri. Men, leik og bålkos har fått råde grunnen de siste dagene :)
    Jeg får trå varlig frem. Jeg bruker ett Technichs sett som ikke tåler all verden, men er helt ok på moderate nivå. Det har riaa så jeg får spilt plater. Har en Airport Express analogt koblet til, så jeg får brukt Apple Music/Tidal.
    Jeg sitter nå og funderer på veien videre. Jeg sa for en stund siden at jeg nå skulle begynne med å finne meg noen høyttalere jeg kunne leve med og ha som utgangspunkt for videre oppbygning. Jeg fullstendig digger elektrostatene, men det gnager meg litt ift størrelse. Usikker på om jeg har funnet "mine" høyttalere. Men sikker på jeg har funnet min lyd :) Kanskje mindre elektrostater?

Har derfor roet ned tempoet og må finne den røde tråden impulse etterlyste. Spiller litt musikk og slapper av....
    Plutselig står det klart for meg og da er jeg klar til å handle :)

1. Elektrostarer og kraftig integrert forsterker m/alt innebygget (Enkelt)
    2. Elektrostater og forsterkersett. Ekstern Riaa og dac. (Komplisert, men bedre)
    3. Andre høyttalere og integrert forsterker (Good knows...)
    4. Sonos og Tidal

:)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn