Nei. Det er sånn han og det etnofascistiske regimet hans er. Han har holdt på med revisjonismen i ti-femten år allerede, også for å begrunne den spesielle folkemordoperasjonen sin i Ukraina.
Du er alt for beskjeden, vi snakker alt over tjue år.
Slik jeg ser det kom vendepunktet alt med fløyelsrevolusjonen i Georgia i 2003, forsterket på volum 11 av oransjerevolusjonen i Ukraina året etter.
Det var spesielt disse to hendelsene jeg tror foranlediget den nye doktrinen han proklamerte på MSC i 2007, og som ble operasjonalisert både innad og utad straks etter.
Det ga startskuddet for en parallell prosess med en langt mer aggressiv og militaristisk utenrikspolitikk utad, med en ditto repressiv innenriks.
Fra invasjonen av Georgia året etter og misbruk av vetorett i FN og andre multilaterale organisasjoner gjennom å blokkere beslutninger og budsjett.
Dette kombinert med gradvis innskrenkning av politiske og sivile rettigheter i Russland, særlig hva gjalt menneskerettighetsforkjempere, frie medier og det sivile samfunn generelt.
Etter protestene i Russland i 2012 skiftet han trykk på innenriks fremfor utenriks. Etter invasjonen av Krym og Donbas i 2014 akselererte han videre undertrykking av en hver mulig kritisk stemme internt i Russland før han satte i gang den spesielle folkemordsoperasjonen.
Som den usikre bunkerdvergen han alltid har vært, så lanserte han operasjonen sammen med drakoniske lover for å i det hele tatt stille spørsmål ved krigen.
Ikke så mye fordi han kunne rasle med atomsablene sine eksternt.
Men fordi han ikke har kunnet stole på at russere med utdanning og både kunnskap om rettigheter Russland har forpliktet seg til og eller med selvsyn etter å ha kunnet reist utenlands.
Russkiy mir er en kvasireligiøs etnofascistisk ide som kanskje ikke innebærer så mye av verdi for middelklasse russere med feriebolig i EU, tross alt, om man ikke alt er eller har utsikt til å bli del av den kleptokratiske, korrupte maktvertikal.
Utenrikspolitikk er alltid en forlengelse av innenrikspolitiske utfordringer. Jeg tipper at fremtidens historikere ikke vil gi Cameron noen ekstra kudos-poeng for Brexit, også etter at Putler bestemte seg for å gå all-in over Ukraina.
History of ifness.