Hønndjevelen
Hi-Fi freak
Gudbedre å mene at en leder i vår tid ikke burde invadere et naboland burde finne seg noe annet å gjøre, shocking!Men ikke kjapt nok.
Den senile mannen sa det man ikke skal si høyt høyt.
Gudbedre å mene at en leder i vår tid ikke burde invadere et naboland burde finne seg noe annet å gjøre, shocking!Men ikke kjapt nok.
Den senile mannen sa det man ikke skal si høyt høyt.
Skjønner du ikke at det ikke er det det handler om her?Gudbedre å mene at en leder i vår tid ikke burde invadere et naboland burde finne seg noe annet å gjøre, shocking!
Jeg tror du generelt undervurderer betydningen av følelser i politikken. Hvorfor skulle en ellers bry seg om noe som helst?Da har du tatt feil. Jeg bare avholder meg fra følelser oppi dette, fordi det løser absolutt ingenting. Derimot kan følelser sterkt forverre ting, dersom statsledere i Vesten begynner å bruke det som rettesnor; særlig USA.
Men at du skryter av at du er objektiv og klartenkende er av null interesse for verden. Du har valgt å være en tastaturpolitiker i kjelleren på et hififorum, du har verken meldt deg som frivillig til å bistå eller har noen innflytelse hos de stridende parter. Verden driter i deg!Nei, faktisk ikke. Siden både Vesten og Russland kan utrydde hverandre, så vil dette gå bra- bortsett fra for Ukraina. Så lenge ikke følelser begynner å styre, slik at det ene tar det andre.
I en krigssituasjon er følelser neppe det man bør styre etter. Hadde Trump vært president, hadde sannsynligvis helvete vært løst nå.Jeg tror du generelt undervurderer betydningen av følelser i politikken. Hvorfor skulle en ellers bry seg om noe som helst?
Deretter setter du opp en motsetning som ikke eksisterer, det er ikke enten smart eller følelser.
Bruke til hva da? Hele konkursboet av et militær er jo snart utslettet. Noe som i grunn er et godt bilde på hvordan et slikt styresett funker. Til og med det de prioriterer blir bare søppel. På tide at dette blir kjørt på historiens søppelhaug.Det kan du nok ha rett i. Likevel er det en hårfin grense her, siden Putin kan bruke det senere.
Det håper jeg da virkeligMen at du skryter av at du er objektiv og klartenkende er av null interesse for verden. Du har valgt å være en tastaturpolitiker i kjelleren på et hififorum, du har verken meldt deg som frivillig til å bistå eller har noen innflytelse hos de stridende parter. Verden driter i deg!
Jepp, det er den friheten vi ønsker og forsvarer og hvorfor Putin må bekjempes!Men han kan si hva faen han mot ledere i vesten.
Trump har borderline personlighetsforstyrrelser og muligens et dårlig eksempel, men hvis det er dette du betrakter som «følelsesstyrt» ledelse, så ok!I en krigssituasjon er følelser neppe det man bør styre etter. Hadde Trump vært president, hadde sannsynligvis helvete vært løst nå.
Det er jeg ikke 100% overbevist om! Ikke sikkert Putin hadde våget å gjøre en dritt før Trump ble byttet ut, nettopp fordi han oppfattes som en løs kanon...I en krigssituasjon er følelser neppe det man bør styre etter. Hadde Trump vært president, hadde sannsynligvis helvete vært løst nå.
Vel, jeg kan sikkert finne alle innleggene hvor du kaller ham "smart".Da har du tatt feil. Jeg bare avholder meg fra følelser oppi dette, fordi det løser absolutt ingenting. Derimot kan følelser sterkt forverre ting, dersom statsledere i Vesten begynner å bruke det som rettesnor; særlig USA.
Jeg har vel også sterkt advart mot Putin, vår naivitet òg avhengighet. Så at du tror det, er mildt sagt forbausende.
Jeg mente ala Trump, ja. Å appellere til følelser, er noe annet enn å la følelser styre.Trump har borderline personlighetsforstyrrelser og muligens et dårlig eksempel, men hvis det er dette du betrakter som «følelsesstyrt» ledelse, så ok!
Mitt poeng er at all atferd hos normalt regulerte mennesker er følelsesstyrt.
Politikk kan appellere til følelser, som retorikk handler om, som Churchill gjorde med slagordet blod, svette og tårer.
Akkurat denne tanken har også slått meg. Det kunne gått begge veier. En risiko jeg er glad vi slipper å tenke på.Det er jeg ikke 100% overbevist om! Ikke sikkert Putin hadde våget å gjøre en dritt før Trump ble byttet ut, nettopp fordi han oppfattes som en løs kanon...
Hadde han vært smart hadde han i det minste ventet til Nordstream 2 var oppe og gikk. Nei, Putin har dreti ordentlig på draget!Vel, jeg kan sikkert finne alle innleggene hvor du kaller ham "smart".
Jeg kan ikke med min beste vilje se noe smart i å ofre ca. 40000 døde og sårede russiske soldater og ufattelige pengesummer på å oppnå noe han allerede hadde, i.e. Donbass og Krim, men det er nå meg.......
Mvh
Jeg har også forklart hva jeg la i "smart". At jeg er temmelig sikker på at han oppnår det jeg hele tiden har trodd vært målet; Krim, nøytralitetsavtale og, muligens, demilitarisering. Du har, som andre, hengt deg opp i kun ordet "smart". Onde kan selvsagt også være smarte, enten vi liker det eller ei.Vel, jeg kan sikkert finne alle innleggene hvor du kaller ham "smart".
Jeg kan ikke med min beste vilje se noe smart i å ofre ca. 40000 døde og sårede russiske soldater og ufattelige pengesummer på å oppnå noe han allerede hadde, i.e. Donbass og Krim, men det er nå meg.......
Mvh
Heldigvis forsto TWH hva følgene av Bidens sleivkjeft kunne bli; et påskudd for å beskylde USA for aktivt støtte et statskupp i Russland. Så får vi håpe at ikke Putin begjærlig griper dette, noe jeg dessverre tror han vil gjøre- i allefall innad i Russland. Følgen kan være enda strenger regime mot anderledestenkende, enda kraftigere retorikk, generell eskalering. Dette vil også kunne brukes i forhandlinger om framtidig grense mellom Russland og Ukraina osv- fordi Putin vil hevde at USA og Nato truer Russlands sikkerhet gjennom å "støtte statskupp".
Biden dreit fullstendig på draget med dette.
Så her er en nyttig distinksjon. Taler er nettopp retoriske i sin form/sjanger. Biden brukte blant annet en referanse til Pave Johannes som var polskfødt da han talte i Polen, en referanse som også fører også inn mot assosiasjoner til de kristne verdiene.Jeg mente ala Trump, ja. Å appellere til følelser, er noe annet enn å la følelser styre.
Du har nå jaggu hengt deg opp i ord som føleri osv.. Mann skal ikke handle etter følelser. Man skal handle smart. Da sitter en igjen med en fyr som Putin, totalt blottet for følelser.. hurraJeg har også forklart hva jeg la i "smart". At jeg er temmelig sikker på at han oppnår det jeg hele tiden har trodd vært målet; Krim, nøytralitetsavtale og, muligens, demilitarisering. Du har, som andre, hengt deg opp i kun ordet "smart". Onde kan selvsagt også være smarte, enten vi liker det eller ei.
Så var det selvsagt ikke spesielt "smart" å undervurdere ukrainsk motstand og vestens reaksjoner.
Han har nå klart å demilitarisere Russland i det minste. Og det ganske kraftig og. Samtidig har han besørget at det blir lite cash å handle nytt for. Sånn sett var det en genial plan.Jeg har også forklart hva jeg la i "smart". At jeg er temmelig sikker på at han oppnår det jeg hele tiden har trodd vært målet; Krim, nøytralitetsavtale og, muligens, demilitarisering. Du har, som andre, hengt deg opp i kun ordet "smart". Onde kan selvsagt også være smarte, enten vi liker det eller ei.
Så var det selvsagt ikke spesielt "smart" å undervurdere ukrainsk motstand og vestens reaksjoner.
Fordi Putin kan bruke dette for alt det er verdt i forhandlingene; "USA (og derav Vesten) arbeider for statskupp i vårt fedreland. Vi trekker oss derfor ikke ut av Ukraina før vår sikkerhet ikke trues. Det betyr Krim, nøytralitetsavtale og demilitarisering".Kan du forklare hvordan dette ga Putin økt forhandlingsmakt? Jeg det det ikke? Om Putin ble fornærmet eller ei er uvesentlig.
Enig, langt på vei. Men sannelig fant han ikke en vei rundt det økonomiske; forlange betaling for gass og olje i rubler. Rubler, som handelspartnere må kjøpe av Russland.Han har nå klart å demilitarisere Russland i det minste. Og det ganske kraftig og. Samtidig har han besørget at det blir lite cash å handle nytt for. Sånn sett var det en genial plan.
Bra poeng.Fordi Putin kan bruke dette for alt det er verdt i forhandlingene; "USA (og derav Vesten) arbeider for statskupp i vårt fedreland. Vi trekker oss derfor ikke ut av Ukraina før vår sikkerhet ikke trues. Det betyr Krim, nøytralitetsavtale og demilitarisering".
Putin ble neppe fornærmet av dette; han gnidde seg heller i hendene.
Følelser meg her og følelser meg der! Repeat, repeat, repeat. I 32.289 innlegg har du snakket om nøyaktig tre ting: følelser, snåsa og korps. Hva faen er det som feiler deg?Jeg mente ala Trump, ja. Å appellere til følelser, er noe annet enn å la følelser styre.
Har NRK vært en heiagjeng for krigen? Stilig. Det har jeg ikke fått med meg..Krigen i matfatet
www.nrk.no
Nei, se her. Nrk melder noe som de alldeles ikke var i stand til å forutse for 3 uker siden.
Dyr mat kan føre til konflikt, står det litt lenger nede.
Nrk som har vært heiagjeng for at det skal kriges mest og lengst mulig i Ukraina og at sanksjonene må være hardest mulig, rapporter endelig om konsekvensene av et slikt ståsted.
Tror Putin oppriktig er livredd USA og NATO. De har vist like stor vilje som han og aktivt gå inn i strid, så han vet at han må balansere. USA er mangfoldige ganger sterkere en Russland konvensjonelt og har primært strategiske atomvåpen som sikrer å tine permafrosten der borte. Nei, Putin er ikke suicidal heldigvis og Trump er ikke president.Akkurat denne tanken har også slått meg. Det kunne gått begge veier. En risiko jeg er glad vi slipper å tenke på.
Trump hadde noen poenger i ny og ne, selv om han oppførte seg som en løk. Som når han lurte på hvorfor USA skal bidra til beskyttelse mot Russland samtidig som Tyskland ønsket å handle mere gass av Putin.Tror Putin oppriktig er livredd USA og NATO. De har vist like stor vilje som han og aktivt gå inn i strid, så han vet at han må balansere. USA er mangfoldige ganger sterkere en Russland konvensjonelt og har primært strategiske atomvåpen som sikrer å tine permafrosten der borte. Nei, Putin er ikke suicidal heldigvis og Trump er ikke president.
Men husker fortsatt tyskerne som hånlo av Trump i FN, da han påpekte realiteten av det de opplever i disse dager. Synd han ikke var mer strukturert og behersket, for dum er han faen ikke
Pøsj. Putin trekker seg ikke ut av Ukraina før han har fått tilstrekkelig juling uansett. Ser de at det kan gå på et vis så fortsetter de, og går det til helvete så fokuserer de på sørkysten og Donbas.Fordi Putin kan bruke dette for alt det er verdt i forhandlingene; "USA (og derav Vesten) arbeider for statskupp i vårt fedreland. Vi trekker oss derfor ikke ut av Ukraina før vår sikkerhet ikke trues. Det betyr Krim, nøytralitetsavtale og demilitarisering".
Hvorfor tror du det, L_E?Fordi Putin kan bruke dette for alt det er verdt i forhandlingene; "USA (og derav Vesten) arbeider for statskupp i vårt fedreland. Vi trekker oss derfor ikke ut av Ukraina før vår sikkerhet ikke trues. Det betyr Krim, nøytralitetsavtale og demilitarisering".
Desverre; jeg tror han er smartere enn hva man tillegger ham. En kynisk og beregnende djevel. Sørkysten og Donbas er selvsagt et åpenbart mål. Dersom Biden fortsetter slik han har holdt på de siste dagene, er det slett ikke sikkert det vil være nødvendig å gå militært til verks der- siden Putin da kan oppnå det gjennom forhandlinger.Pøsj. Putin trekker seg ikke ut av Ukraina før han har fått tilstrekkelig juling uansett. Ser de at det kan gå på et vis så fortsetter de, og går det til helvete så fokuserer de på sørkysten og Donbas.
Det har ikke akkurat gått på skinner i forhold til forventet framdrift, pga at Putin undervurderte ukrainsk og vestlig motstand. Biden la ut milevis med skinner i dag.Hvorfor tror du det, L_E?
Nå er jeg bare en liten veterinær med bare begrenset forstand, men hvorfor vil Putin på noen måte kunne godta noe annet enn demilitarisering av Ukraina når han akkurat har invadert landet, drept militære og sivilister og lagt utallige byer i grus? Hvordan styrker Bidens tale noe han allerede er nødt til å kreve for å stagge hevnlysten til 44 nillioner ukrainere?
Mvh
Du svarte ikke på spørsmålet mitt.Det har ikke akkurat gått på skinner i forhold til forventet framdrift, pga at Putin undervurderte ukrainsk og vestlig motstand. Biden la ut milevis med skinner i dag.
Enig. Og forsvarsbudsjettet må vesentlig opp for å få til dette.Jeg er nok litt mer på ja takk, begge deler, dvs at vi behøver flere lag av forsvarsevne med F-35, ubåter og fregatter ytterst som lett synlig og slagkraftig avskrekking, deretter luftvern, panser og MLRS, til slutt HV med M-72, Carl Gustaf og Stinger. Budskapet til interesserte må være «ikke prøv, det kommer til å gjøre j..g vondt, og du oppnår ingen ting ved å forsøke».
Ehh, jo det tror jeg nok....om han faktisk er smart har han en utrolig merkelig måte å vise det på.Tror Putin oppriktig er livredd USA og NATO. De har vist like stor vilje som han og aktivt gå inn i strid, så han vet at han må balansere. USA er mangfoldige ganger sterkere en Russland konvensjonelt og har primært strategiske atomvåpen som sikrer å tine permafrosten der borte. Nei, Putin er ikke suicidal heldigvis og Trump er ikke president.
Men husker fortsatt tyskerne som hånlo av Trump i FN, da han påpekte realiteten av det de opplever i disse dager. Synd han ikke var mer strukturert og behersket, for dum er han faen ikke
Har utdybet ^Du svarte ikke på spørsmålet mitt.
Hvorfor skulle Bidens tale styrke et krav som Putin allerede har stilt, og som er essensielt for at Putin i det hele tatt skal greie å beholde så mye som en kvadrattomme av sine landerobringer?
Husk, i 2014 var det ukrainske forsvaret dårlig utrustet og uforberedt. Det samme er ikke tilfelle nå. Hele landet er væpnet til tennene.
Mvh
Biden stadfestet bare noe alle i Kreml vet at den vestlige hemisfære er enige om. Og de skjønner også innerst inne at det aldri vil bli noe normalisert forhold til Europa før det regimet er borte. Pågående krig eller ei. Om de bestemmer seg for å gjøre noe med det og hive de mest fremtredende svina i sjakta, eller lære seg å leve med det vil bare tiden vise. Det blir mange tomme butikkhyller der fremover. Og det er sikkert greit, for det som evt ville stått i hyllene hadde ikke folk der hatt råd til å kjøpe uansett.Desverre; jeg tror han er smartere enn hva man tillegger ham. En kynisk og beregnende djevel. Sørkysten og Donbas er selvsagt et åpenbart mål. Dersom Biden fortsetter slik han har holdt på de siste dagene, er det slett ikke sikkert det vil være nødvendig å gå militært til verks der- siden Putin da kan oppnå det gjennom forhandlinger.