Sitatet er fra ukrainsk etterretning i en konflikt der de er den underlegne parten og etterretningen sier at en ledende person hos fienden nettopp tok livet av seg. Sannsynligheten for at det er propaganda er høy.
Dere ville aldri akseptert et så sensasjonelt utsagn om det kom fra russisk side.
Larson, beklager å skuffe deg. Da grensa åpnet her oppe hadde vi det som ble kalt "Russetorg". Handlende kom over fra den andre siden og solgte alt mulig. Mye utrolig fint håndarbeid og pelsprodukter. Jeg kjøpte flere pelsluer av type "Kosakk". Russisk kaviar, gamle sølvmynter og gammelt sølvbestikk. Og ikke minst mengder av utstyr stjålet fra forsvaret på den andre siden. Nattkikkertutstyr stjålet fra panservogner natta før, og masse annet. Jeg kjøpte blant annet et "rødpunktsikte" til gevær. Jeg drev å forhandlet med en kar om å kjøpe en russisk T70 panservogn. Hadde lyst til å ha en i hagen! Men den ble litt for dyr. Gubben sverget å at han kunne levere. Hvis han bare fikk se at jeg hadde tilstrekkelig dollar kontant behøvde jeg ikke betale en nikkel før levering!
Så dessverre min venn, levekårene der over var så ille at alle stjal det de kunne fra staten, i et desperat forsøk på å overleve!