bambi
Æresmedlem
Det kan du jo bare synes.Med tanke på at en stor befolkningsgruppe lider under denne slaktingen og undertrykkingen er det bra småtenk og trekke frem en ørliten undergruppe til stadighet bambi.
Edit: synse? synes? syns?
Det kan du jo bare synes.Med tanke på at en stor befolkningsgruppe lider under denne slaktingen og undertrykkingen er det bra småtenk og trekke frem en ørliten undergruppe til stadighet bambi.
Ja, det er jo nettopp det jeg gjør, så takk for det!Det kan du jo bare synes.
Jeg bryr meg sikkert like mye om det, som du bryr deg om hva jeg mener.Ja, det er jo nettopp det jeg gjør, så takk for det!
Jeg bryr meg beviselig om det du mener siden jeg valgte å kommentere, men ok, du har et poeng. Skal gi meg med det.Jeg bryr meg sikkert like mye om det, som du bryr deg om hva jeg mener.
Du har ikke virket veldig lydhør for andre meninger enn dine egne, når vi f.eks. diskuterte å kalle homofile for 'avvikere'. Men ok, jeg visste ikke at mine meninger var viktige for deg. Beklager hvis det var irriterende for deg at jeg ga oppmerksomhet til skeive i Ukraina og Russland, men du kan jo prøve å se det i en slags kontekst og lese artikkelen.Jeg bryr meg beviselig om det du mener siden jeg valgte å kommentere, men ok, du har et poeng. Skal gi meg med det.
Beklager hvis det var irriterende
Apropos grushaug. Sakset fra n-tv.de for noen minutter siden:absolutt helt klart ikke bare merkel. men hun ble liksom fremstilt som mor europa… den toneangivende politiker som (mange) så opp til. spørs om hun ikke kommer til å fremstå som symbolet på den grushaugen.
Nei, dette øker ikke forvirringen. Da må en være konspirasjonsteoretiker, og de er passe forvirrede fra før.Bare for at øge forvirringen.
Å si at man ikke skal snakke om LBTQ i land hvor denne gruppen blir forfulgt, diskriminert og trakassert, og i en del tilfeller banket opp og drept fordi.... mange andre lider også, virker for meg mest som whataboutism. Men les artikkelen og se på kontekst, og hvordan det passer inn i ideologi og narrativ, var egentlig hele poenget.bare synes det er spesielt at du til stadighet holder fokus på under 2% av befolkningen, når hele befolkningen lider.
Næh, du som er navlebeskuende.Å si at man ikke skal snakke om LBTQ i land hvor denne gruppen blir forfulgt, diskriminert og trakassert, og i en del tilfeller banket opp og drept fordi.... mange andre lider også, virker for meg mest som whataboutism. Men les artikkelen og se på kontekst, og hvordan det passer inn i ideologi og narrativ, var egentlig hele poenget.
I hvert fall ikke på kort sikt. Men ofte utløser det prosesser som har effekter i det lange løp. Den franske revolusjon genererte mye jævelskap, men var også veldig avgjørende for mye positivt dersom man løfter blikket. Det avhenger jo også hvordan man definerer revolusjon. Ofte dreier det seg om mer enn et regimeskifte.En ting som har vært bevist igjennom årenes løp, er at revolusjoner normalt sett ikke medfører noen direkte bedring av forholdene til den "gemene hop". I en del tilfeller blir forholdene for vanlige borgere vesentlig dårligere.
Johan-Kr
Politisk frihet er vanligvis en forutsetning for andre friheter. Alt skjer ikke på en gang, det gjord det heller ikke i Norge. Og veien underveis må rydde opp i mye gammelt tankegods. Men politisk og idemessig frihet er som regel en forutsetning.Homofil er en godt forståelig benevnelse, vi kan holde oss til den. Når jeg bruker ordet avvik er det ut i fra et statistisk ståsted. Og er det noe som ikke er avvikende er det nettopp avvik.
Trenger ikke beklage, bare synes det er spesielt at du til stadighet holder fokus på under 2% av befolkningen, når hele befolkningen lider. Klart Ukraina og Russland deler i stor grad synet på homofili, så det blir vel lite fred for dem selv om freden skulle senke seg. Men regner ikke med at de blir alene i å bli undertrykket, det er liksom hele greia med et dogmatisk, autoritært tilbakestående tankesett og regime. Er en grunn til at formasjoner er populært blant autoritære, alt annerledes(avvik) er en trussel.
Ok.Næh, du som er navlebeskuende.
Så lenge man gjør kirken så mektige som i Russland, og tildels i USA, så vil den friheten aldri komme.Politisk frihet er vanligvis en forutsetning for andre friheter. Alt skjer ikke på en gang, det gjord det heller ikke i Norge. Og veien underveis må rydde opp i mye gammelt tankegods. Men politisk og idemessig friket er som regel en forutsetning.
Du må for all del ikke ta fokuset vekk fra hovedfortellingen.Å si at man ikke skal snakke om LBTQ i land hvor denne gruppen blir forfulgt, diskriminert og trakassert, og i en del tilfeller banket opp og drept fordi.... mange andre lider også, virker for meg mest som whataboutism. Men les artikkelen og se på kontekst, og hvordan det passer inn i ideologi og narrativ, var egentlig hele poenget.
Jeg trodde det var en del av hovedfortellingen. Narkomane homofile nynazister og alt det der.Du må for all del ikke ta fokuset vekk fra hovedfortellingen.
Jeg bare påpeker reaksjonen du får. Du må ikke ta fokuset vekk fra fortellingen som foregår her inne. Homofile som lider? Nei, slikt skal vi ikke høre om her.Jeg trodde det var en del av hovedfortellingen. Narkomane homofile nynazister og alt det der.
Skjønte hva du mente.Jeg bare påpeker reaksjonen du får. Du må ikke ta fokuset vekk fra fortellingen som foregår her inne. Homofile som lider? Nei, slikt skal vi ikke høre om her.
Det ender som regel i same shit, new assholes.En ting som har vært bevist igjennom årenes løp, er at revolusjoner normalt sett ikke medfører noen direkte bedring av forholdene til den "gemene hop". I en del tilfeller blir forholdene for vanlige borgere vesentlig dårligere.
Johan-Kr
Moroklumpen har ikke fått med seg at dette var nevnt for over en uke siden. Selvsagt av folk han har ignorert, fordi de er "støysendere"Dette fikk jeg med meg først nå. Både Qatar og Saudi Arabia lot også være å "ta telefonen" da Biden nylig tok kontakt for å diskutere de høye bensinprisene.
WSJ News Exclusive | Saudi Arabia Considers Accepting Yuan Instead of Dollars for Chinese Oil Sales
Saudi Arabia is in active talks with Beijing to price its oil sales to China in yuan, people familiar with the matter said, a move that would dent the U.S. dollar’s dominance of the global petroleum market and mark another shift by the world’s top crude exporter toward Asia.www.wsj.com
Lyst til å lese om mer forholdsmessighet?Videoer, der krigsfanger blir skutt i knærne, er neppe noe å bry seg med- siden vi jo har lært tidligere at her er det forholdsmessighet som er avgjørende. Krigsfanger som ble presset til å uttale innøvde fraser på tv, ble avfeid som en ubetydelighet. Krigsfanger som blir skutt i knærne er jo også det, dersom logikken om denne forholdsmessigheten skal følges.
Og hva skulle vi gjort uten den kommentaren. Utrolig hva vi får her inne. Takk for dine bidrag...og mine selvsagt.Der fikk vi sannelig vite at Russland vil kreve betaling i rubler også. Det har vi jo ikke tatt opp tidligere....
Makeløst. Hva skulle vi gjort uten Fela...
Merkelig utsagn fra en som hvitvasker russisk fascisme, imperialisme, folkerettstridig angrepskrig og drap på sivile...Hvitevasking av neo-nazister har kommet langt.
Når han ignorerer halve forumet, blir det ganske fornøyelig når han til stadighet kommer med det han tror er breaking news. Så kommentaren henspeilet det.Og hva skulle vi gjort uten den kommentaren. Utrolig hva vi får her inne. Takk for dine bidrag...og mine selvsagt.