- Ble medlem
- 06.04.2019
- Antall liker
- 10.960
Utenriksministeren vår er ikke så langt borte hun heller når det gjelder dramaturgi.
Selvsagt hadde ekspertpanelet på sentralen bare synt bløffenJa da, man kan se det slik med vestlig tankegang. Men for meg fortoner dette seg kun som skuespill, oppstilling av store styrker for å betrakte/ analysere reaksjon i vest / Nato.
Putin skjønner alt dette og gjør som han vil og ser på vestens reaksjon. Og så flytter han sin yacht også som blir vurdert som mistenkelig.
Jeg er sterk troen på at alt dette har vært overdramatisert for full baut.
Nei, dette lærte Putin fra Slobo alt på 90-tallet og brukte det i forberedelsene til å starte krigen mot Georgia i 2008, og igjen i Ukraina 2014. I Ukraina handlet det om å fremstille Maidan-revolusjonen som et nynazistisk kupp støttet av USA og Vesten med det formål å utføre et banderansk folkemord på den russisktalende befolkningen. Dessverre måte trollfabrikkene i St Petersburg omprogrammere sine boter da ukrainerne kom i skade for å velge seg en russisktalende jøde som president.Se der ja, Putin har plukket opp et triks eller to av Adolf
Putin: Vi vurderer, at der er 'et folkemord' i den østukrainske Donbass-region
Samtidig er der meldinger fra det russiske forsvar om, at nogle af tropperne er begyndt at trække sig tilbage. Det kan Nato dog ikke bekræfte.www.dr.dk
Er ikke tiden forbi der man tenker at storkonflikt involverer bakkestyrker, tanks osv…?
Det skjønner jeg selvfølgelig. Men okkupasjon og erobring er utenfor min tanke rundt "storkonflikt" anno 2022.Det kommer vel helt an på hva målet er. Hvis det skulle være å okkupere eller erobre territorium så er det heller vanskelig å komme utenfor bakkestyrker.
Krim er et tilbakelagt kapittel?Det skjønner jeg selvfølgelig. Men okkupasjon og erobring er utenfor min tanke rundt "storkonflikt" anno 2022.
Ja, USA fikk ikke overtatt den russiske flåtebasen på Sevastapol slik de som siklet etter.Krim er et tilbakelagt kapittel?
Det skjønner jeg selvfølgelig. Men okkupasjon og erobring er utenfor min tanke rundt "storkonflikt" anno 2022.
Siden jeg brukte en del tid på simuleringer av tredje verdenskrig i luftrommet over Europa på den tiden: Det ville ikke være noen levende tanksmannskaper som kunne rykke frem mot Paris på bakken uten at man allerede hadde vunnet luftkrigen og etablert luftherredømme. Tyske panzer-divisjoner erfarte det allerede i 1945 etter at Luftwaffe hadde utryddet seg selv i Operation Bodenplatte.Jeg husker en skrøne fra den kalde krigens dager hvor to russiske tanksbrigade generaler møttes i Paris etter en vellykket invasjon. De snakket om løst og fast og når de skulle gå hver til sitt sa den ene til den andre. «ja, forresten; vet du hvem som vant luftkrigen?»
Men våpenteknologisk er nok mye endret siden da.
Synes ikke det kreves så mye av en generalsekretær å rope krig, krig og atter krig. Hadde det vært noe tak i Stoltenberg så hadde han frontet det motsatte. Fyren har faktisk et valg. Stoltenberg velger å gjøre verden mer utrygg.Interessant å kalle General-Sekretær og kommende Sentralbanksjef Stoltenberg en taper. Lurer på hva "Vestkantraddis" holder på med? Klimprer på tastaturet fra gutterommet i sin mors kjeller mens han venter på neste utbetaling fra NAV kanskje?
Ikke om du følger med på litt mer relevante informasjonskanaler enn #vestkantraddis.Det er 1 million ganger mer bevis enn hva vesten har presentert.
De er så langt fra å være subtile i dag at det nesten ser ut som de improviserer etter at en opprinnelig plan ble forpurret. Jeg legger også merke til at de viser TV-bilder av tanks på vei ut, men satelittbildene viser tanks på vei inn. Smoke & mirrors.I tillegg vil selvsagt Putins "trollfabrikker" gå i fullt overdrive og max turbotrykk for å pøse på med subtil propaganda på alle tilgjengelige SoMe plattformer. Alt for å gi alle USA hatere i Vesten ( de som Lenin omtalte som "nyttige idioter" ) noe de oppfatter som ammo som kan benyttes i deres daglige "rutinemessige" nedrakking av USA.
Jo forstår det, MEN, der er alltid et MEN, den styrkeoppvisningen Putin har icenesatt er mildt sagt ikke billig, tvert i mot det koster uhorvelig mye penger. Han ønsker selvsagt valuta for pengene sine. Han kommer til å fortsette å true til han får det slik han vil.Jeg er på den naive siden, og tenker: Kan "vi" ikke bare bli ferdige og gå videre? Jeg skjønner jo at det er litt enkelt, men det trenger da ikke bli såååååå forbannet komplisert, gjør det?
Man bes om ikke å forkludre Larsons bilde av ting. Om russisk media har postet et bilde eller to av stridsvogner som kjører bort fra grensen så er det pr. def. over.De er så langt fra å være subtile i dag at det nesten ser ut som de improviserer etter at en opprinnelig plan ble forpurret. Jeg legger også merke til at de viser TV-bilder av tanks på vei ut, men satelittbildene viser tanks på vei inn. Smoke & mirrors.
Det ble i en artikkel her for lende pekt på at svenske politikere offentlig sier ditt og datt og flytter noen få styrker hit og dit. Mens de fra Finland er total tyssnad. Poenget var at i den grad finnene gjør noe så sier de ingen ting, men de vet at de relevante som følger med, altså Russlad, selvsagt får med seg hva de evnetuelt gjør.Beklager, det var meget ufølsomt gjort!
Jeg tipper (vet jo selvsagt ikke) at Putin og Kreml allerede har oppnådd mye av målet.Jo forstår det, MEN, der er alltid et MEN, den styrkeoppvisningen Putin har icenesatt er mildt sagt ikke billig, tvert i mot det koster uhorvelig mye penger. Han ønsker selvsagt valuta for pengene sine. Han kommer til å fortsette å true til han får det slik han vil.
Og da er spørsmålet som alle foreldre vet svaret på: "bør man for husfredens skyld gi etter for en trassig treåring?" Hvis man ikke ønsker
en unge som bare blir mer og mer uspiselig så er svaret NEI! Så meget til Larsons fortvilelse MÅ NATO/USA sette hardt mot hardt, hvis ikke står det neste gang 150.000 russiske soldater på Storskog med hilsen fra Putin om at vi har 24 timer på oss til å evakuere all norsk befolkning helt ned til Lyngen!
Som en annen i tråden skrev er det som nå foregår helt likt med det Hitler gjorde da han tok Sudetenland! Og fikk han bare det området hadde han ikke ytterligere territoriale krav i Europa, sa han! Før han gikk inn og tok Norge og Danmark!