Politikk, religion og samfunn Russland - En tikkende bombe eller bare fjas?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Som tkr antydet, med militærmakt. Utrolig hva du får folk til å gjøre når du dytter en geværmunning i ryggen på dem.

Og når de har sett eksempler på at folk skytes hvis de så mye som hikker når de skal klatre ombord i krøttervogna som skal frakte dem
    til øst i Sibir så gjør de som de får beskjed om!

Hvordan tror du Hitler fikk folk ombord i togene til Auschwitz?
    Du forstår hva ordet nøytralt betyr ikke sant? Det er hverken russere eller amerikanere der. Så med hvilke geværmunninger? De som ikke er der?

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.226
    Torget vurderinger
    2
    Jeg vet ikke om noe forum med mer oppegående debattanter enn hfs. Gi gjerne beskjed om hvor det er bedre. Men fallhøyden på hfs er vel ca 2 meter….
    Jeg vil likevel påstå det er et problem når man ikke har "lukta lunta" forlengst når det gjelder IRA sine utskremte rekrutter her inne.

"Så vennligst ikke være så naiv til å tro at NATO ønsker fred i Ukraina."

He-he. En så rar setning lirer du ikke engang av deg i fylla.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Paranoide og pompøse tanker fra fela. Russiske agenter skal liksom bry seg om han.

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.509
    Jeg vil likevel påstå det er et problem når man ikke har "lukta lunta" forlengst når det gjelder IRS sine utskremte rekrutter her inne.
    Hva mener du? Amerikansk skatteinnkreving? De er jo omtrent like kompromissløse som den norske skatte-etaten. Brutale greier… Kjenner jeg ble litt forvirret her….

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.226
    Torget vurderinger
    2
    Hva mener du? Amerikansk skatteinnkreving? De er jo omtrent like kompromissløse som den norske skatte-etaten. Brutale greier… Kjenner jeg ble litt forvirret her….
    He-he. IRA, men ikke den irske. Olgino-banden.

leifen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Antall liker
    1.911
    Du forstår hva ordet nøytralt betyr ikke sant? Det er hverken russere eller amerikanere der. Så med hvilke geværmunninger? De som ikke er der?
    Hvem var det som invaderte et nøytralt Ukraina igjen? Kan det ha noe å gjøre med at de var nettopp nøytrale at de tok seg den friheten?
    Tror du også det kanskje hadde vært fredeligere der nå om de var med i Nato?

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Hvem var det som invaderte et nøytralt Ukraina igjen? Kan det ha noe å gjøre med at de var nettopp nøytrale at de tok seg den friheten?
    Tror du også det kanskje hadde vært fredeligere der nå om de var med i Nato?
    Les på fn.no om ukrainsk nøytralitet. De har i grunnloven sin at de skal inn i Nato, et ståsted som viste seg å være fatalt.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.653
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Så «dum» er du ikke at du ikke forstår hva som menes. I Putins verden eksisterer det ikke noe nøytralt Ukraina.

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.509
    Jeg leste IRS…

Nuvel ….Klar for oppklaring

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Så «dum» er du ikke at du ikke forstår hva som menes. I Putins verden eksisterer det ikke noe nøytralt Ukraina.
    Putin lever fint med et nøytralt ukraina. Det var det han ba om i desember 2021. Det han ikke kan leve med er USA i ukraina, altså nato-medlemskap.

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.050
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Å være dogmatisk kontrær er helt i orden, @noruego
    Flere år med latterlige angrep på regjeringen Solberg, merkelige forsvar for hinsides gjerninger og seneste utgydelser på vegne av Tsar Vladimir den Første klarer jeg meg fint uten. Og siden jeg har Larson på ignore er det ikke et problem for meg. Jeg kikket på hans to meldinger fordi de ble gjengitt av folk jeg respekterer her inne – og fikk meg en latter.

HFS Off-Topic er altså dit Internet Reserach Agency sender sine rekrutter for at de skal øve seg før de går løs på kommentarfelt med mer oppegående motdebattanter enn dem som kaster bort metervis med "spalteplass" på hvem det nå er som utgir seg for å være Larson for tiden.
    Nå synes jeg du er slem. Larson er da ikke en rekrutt, han er jo en ekte internett kriger.
    D711BB36-00DA-4A78-B4AB-BDFFF9F41156.jpeg

Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.653
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Putin lever fint med et nøytralt ukraina. Det var det han ba om i desember 2021. Det han ikke kan leve med er USA i ukraina, altså nato-medlemskap.
    Han har vel temmelig uttrykkelig bevist at det er markert avstand mellom hva han sier og hva han i praksis mener og gjør.
    Det er mildt sagt utrolig at du i det hele tatt har et ørlite snev av tiltro til dette «vesenet».

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.435
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor skal vi tro på ett eneste ord du skriver? Her i februar bedyret du at Russland ikke var noen trussel for Ukraina og at Putin ikke hadde til hensikt å angripe.

Og nå, vel, jeg tipper menneskene på dette bildet har noen synspunkter på akkurat det:

1650652671169.jpeg

Jeg mener at muligheten for å få slike scener i norske byer er en klar og eksistensiell trussel mot rikets sikkerhet. Det er hva russerne truer med om dagen.

Du gjengir russisk propaganda, og snubler i det faktum at russisk propaganda lyver konstant. Neste dag gjør russerne noe annet enn hva de har sagt og du har gjentatt, og du ender opp med å se ut som en løgner eller et fjols. Velg selv.

leifen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Antall liker
    1.911
    Putin er vel den første statsleder i nyere tid, kanskje noen gang som har klart å utrydde sitt eget forsvar uten å gå til krig mot noen? Bare en liten spesialoperasjon som skulle til.

Sist redigert:

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Det finnes argumenter for at det også nå er en proxy- krig. Det aller viktigste i så måte, er at Ukraina må utkjempe krigen mot Russland fordi hverken Georgia, Ukraina i 2014, Syria osv var nok for vår del av verden til å reagere tidligere. Ukraina tar alle følgene av vår unnfallenhet.
    er det slik ukrainere ser det; at de kriger en proxy-krig?

en kan alltids legge an et perspektiv som gjør det hele til proxy; at ukrainere mener å kjempe for frihet og lov og rett, og slik sett kjemper for verdier som er allment anerkjent i det vi kaller det såkalte vesten, gjøre det deres selvforsvar overfor tyranniet til en proxy-krig? neppe!

Fivus

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.01.2020
    Antall liker
    646
    Torget vurderinger
    2
    utgjør ikke det området de befinner seg på henimot 1/3 del byen, og ikke bare et lite kvartal…
    Er også mulig å utføre angrep mot russiske tropper fra dette området. Innta denne bunkersen? De holder seg klokelig på avstand.

leifen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Antall liker
    1.911
    Er også mulig å utføre angrep mot russiske tropper fra dette området. Innta denne bunkersen? De holder seg klokelig på avstand.
    Denne bunkersen har visst utganger langt unna stålverket. Anlegget er tross alt laget mens de tenkte på sånt.

U

Utgatt24668

Gjest
    Om det ikke er løgn så er det en fullstendig feil bedømming av situasjonen.
    Ukrainerne kjemper for seg selv. En kan ikke se bort fra at de har sin egen selvstendige agenda uavhengig an Nato.
    Støtten fra Nato endrer ikke dette.

Note to self; stop reading and replying to Larson…
    Det er åpenbart at USA og NATO har hatt interesser i å utvide sin innflytelse i Ukraina og Georgia - og det er langt mer sannsynlig at dette gjelder strategisk militær posisjon versus de økonomiske interessene i disse landene. Det er verken galt eller veldig vanskelig å forstå. Vesten står mer og mer alene om våre demokratiske verdier, og selv aksjonene i Irak og Libya kan i stor grad forsvares etter mitt syn - en god del flauser og feilbedømminger på veien til tross.

Samtidig er det Ukraina selv som bestemmer om de vil søke medlemskap i NATO eller EU, og ingen andre. Likevel er det naivt å tro at Ukraina lever i et vakuum. De har klart blitt aktivt påvirket av Vesten og USA til gå over til oss. Fortsatt helt legitimt og ikke veldig rart. Men denne utvidelsen av innflytelse truer Russland og Kina, og krigen kan neppe kalles en krig alene mellom Ukraina og Russland. Det er geopolitiske drivere bak dette. Om Ukraina hadde stått helt alene hadde de ikke framstått som en trussel mot Russland.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.623
    Sted
    Trondheim
    Ukraina har da aldri vært en militær trussel mot Russland? Dette er et røvertokt fra russisk side for å overta ressursene Ukraina har. Og et tokt for å hindre at den jevne russer ser at det er mulig å bygge et bedre samfunn i Øst-Europa enn det de har greid selv - altså har Ukraina vært en trussel for ledelsen i Russland og ikke for innbyggerne. Det har nok vært skremmende for Putin og hans nærmeste.

leifen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Antall liker
    1.911
    Russerne har hittil mistet 350 mann hver dag i krigen.
    And still counting. Det er fra nå av og fremover det virkelig blir vanskelig å skjule dødstallene i Russland. Spørs om de skal slite med å opprettholde illusjonen om at dette er piece of cake når de møter de store kanonene.
    I Ukraina derimot har de 6 millioner mennesker i rett alder til å slåss. De vet hva de går til. Det gjør ikke Putins rekrutter.

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    12.267
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Nå som tre-dagers operasjonen har vart i nær to måneder, og dødstallene er enorme, har russiske mødre og fedre begynt å stille vanskelige spørsmål ennå? De angivelige massegravene, er de fylt med ukrainere eller russiske soldater - kommer soldatene hjem, om de gjør så må det da skape reaksjoner selv i Russland?

Fivus

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.01.2020
    Antall liker
    646
    Torget vurderinger
    2
    And still counting. Det er fra nå av og fremover det virkelig blir vanskelig å skjule dødstallene i Russland. Spørs om de skal slite med å opprettholde illusjonen om at dette er piece of cake når de møter de store kanonene.
    I Ukraina derimot har de 6 millioner mennesker i rett alder til å slåss. De vet hva de går til. Det gjør ikke Putins rekrutter.
    Dårlig stemning blant russiske «tropper» nå. Ikke så rart. Hva slags motivasjon har de til å krige i denne pølen av inkompetanse og lidelse?

Russland - en stinkende bombe

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.880
    Jeg vet ikke om noe forum med mer oppegående debattanter enn hfs. Gi gjerne beskjed om hvor det er bedre. Men fallhøyden på hfs er vel ca 2 meter….
    Absolutt, selv om jeg ikke selv skriver så mye som jeg gjorde før så setter jeg pris på all kunnskap og gode råd man kan finne her på HFS. Så er det vel slik at det er i tråder man selv er mest interessert/engasjert i at støy virker mest irriterende.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    de tvangsmobiliserer sågar ukrainere til å kjempe mot sine egne, etter hva jeg har fått med meg.

det er ingen annen motivasjon enn overgrepet hos de onde (som larson mener vi kaller dem).

U

Utgatt24668

Gjest
    Ukraina har da aldri vært en militær trussel mot Russland? Dette er et røvertokt fra russisk side for å overta ressursene Ukraina har. Og et tokt for å hindre at den jevne russer ser at det er mulig å bygge et bedre samfunn i Øst-Europa enn det de har greid selv - altså har Ukraina vært en trussel for ledelsen i Russland og ikke for innbyggerne. Det har nok vært skremmende for Putin og hans nærmeste.
    Ukrainas styrkede relasjon til Vesten har ført til at Russland har mistet mer og mer innflytelse. Det er nok en større trussel en det militære. Et framtidig medlemskap i NATO er nok en potensiell reell trussel - opplevd av kreml. Men, det er klart - jeg tror det for Putin sin del er et påskudd - eller en unnskyldning - for hans personlige mål.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn