Håper du har rett, men hvor stort antall har de så. Tror ikke det er så mange, og produksjonskapasiteten er vel så som så av flere grunner. Ihvertfall UKR har ATACSM på sin ønskeliste, og det blei rapportert om forhandlinger angående dette med USA i juni/juli.Ja, tydeligvis. Noen refleksjoner:
1) Er hun edru nok til å uttale en så lang setning som hun siteres på? Da jeg så avisoppslaget om putins bekymring for alkoholmisbruk i sin indre krets var det hennes surrealistiske opptredener jeg tenkte på først. Ikke rart dama drikker, der hun står og lyver dag ut og dag inn.
2) Det er ikke russland som bestemmer hvilken støtte Ukraina skal få og hvordan Ukraina skal bruke den. Hun gjentar jo bare gjeldende amerikansk politikk. Hvis Biden bestemmer noe annet får hun vel erklære en ny rød strek, da. Typisk russisk tilpasning til endrede realiteter når de innser at de ikke kan gjøre noe som helst med det.
3) Ukraina behøver strengt tatt ikke få langdistansemissiler fra andre. De har egenutviklede. Vet ikke hvor mange, men det er nok reservert en håndfull til Kersj-broen den dagen Ukraina bestemmer seg for å utstede rivningspålegg for det ulovlig oppførte byggeriet i strandsonen. Formodentlig var det noen slike som landet på Saki-flybasen her om dagen.
Does Ukraine Have A Stash Of Domestically Developed Ballistic Missiles?
A possible high-profile long-range attack on a Russian airbase has led many to wonder if Ukraine has a pocket arsenal of ballistic missiles.www.thedrive.com
Ja, akkurat slik som han forrige fyren i USA. Drakk ikke han heller, men klin kokos likevel.Det er rart at i ett slikt land sĂĄ er det han ene edru fyren som lager mest helvete.
Dette er jo helt som forventet. Idet alle "tvangsstatene" rundt russland så kossen d gikk i Ukraina så klart de ser sjansen til å "sjekke ut" status på maktbalansen. D e vel få av disse statene, med sine diktatorer, som synes d e kult å ligge under russland. E man diktator vil man helst være d fullt ut. I tillegg e vel ikke befolkninga i i disse randstatene særlig keen på russiske forhold - de ser jo ka som skjer i Ukraina - så då e d full innertier. Diktatorne får en sak som befolkninga støtter så diktatorene støtter seg sjøl med å utfordre russerne.. hææærligLink videre til Galeev, lesverdig som alltid.Daily Kos
Daily Kos is a progressive news site that fights for democracy by giving our audience information and resources to win elections and impact government. Our coverage is assiduously factual, ethical, and unapologetically liberal. We amplify what we think is important, with the proper context—not...m.dailykos.com
Du kan dessverre ikke vite hva eg har tatt inn over meg, eller ikke, og ka eg meine om hele d sakskomplekset. Eg forsøke bare å gi min analyse av hvordan dette kan spille seg ut fremover med de aktørene vi har å forholde oss til.^ Litt synd, bare, at du ikke har tatt inn over deg hva dagens og fremtidens klimasituasjon faktisk innebærer.
Kloden har "innledet en krig" mot menneskeheten, og den lar seg ikke stanse ved hjelp av fossile brennstoffer.
Indeed:Det skjer virkelig mye i Putins buffersone om dagen.
Nei, men Azerbaijan går løs på russlands allierte Armenia, inkludert å bombe russiske soldater som står i veien. Deretter ryker Tajikistan løs på Kirgisistan, mens Kirgisistans president ydmyker putin offentlig ved å la putin stå og vente på åpen scene til det behager Kirgisistan å møte ham. Kazhakstan skaffer seg sikkerhetsgarantier fra Kina som livsforsikring mot at russland skulle finne på noe dumt, mindre enn et år etter at de selv fikk russisk hjelp til å slå ned et internt opprør i Almaty. Og Xi har «questions and concerns» om Ukraina som putin må stå skolerett for å svare på.Kreml har heldigvis ikke noe med disse angrepene å gjøre...
Dette kan fort bli Balkan om igjen, i enda større målestokk.Nei, men Azerbaijan går løs på russlands allierte Armenia, inkludert å bombe russiske soldater som står i veien. Deretter ryker Tajikistan løs på Kirgisistan, mens Kirgisistans president ydmyker putin offentlig ved å la putin stå og vente på åpen scene til det behager Kirgisistan å møte ham. Kazhakstan skaffer seg sikkerhetsgarantier fra Kina som livsforsikring mot at russland skulle finne på noe dumt, mindre enn et år etter at de selv fikk russisk hjelp til å slå ned et internt opprør i Almaty. Og Xi har «questions and concerns» om Ukraina som putin må stå skolerett for å svare på.
Det hele er en krystallklar demonstrasjon på russlands tap av prestisje, innflytelse og militærmakt i sitt nære utland av ex-Sovjetrepublikker. Hele putins kongstanke om å gjenreise nettopp dette ligger som en haug av rykende ruiner, og det kan ikke bunkertsaren overleve.
Min sympati i den regionen der ligger først og fremst med kirgiserne. De har kommet desidert lengst i noe som begynte å ligne på demokrat, og Bishkek er eneste hovedstad jeg kunne sett for meg å jobbe og bo noen år i.Indeed:
putin, russland og hans csto har tydeligvis mistet all autoritet og respekt i naboskapet. Ingen bryr seg om hva han mener lenger. Det er jo en fatal torpedo under hele putins prosjekt om å «gjenreise respekten for russland». Han oppnår det stikk motsatte, totalt avkledd som korrupt og inkompetent bløffmaker som han er. Jeg ser ikke hvordan putin-regimet kan overleve dette.Nyhetsstudio - arkiv - Kirgisistan: Kraftige angrep
Siste nytt fra Dagbladet: Kirgisiske myndigheter hevder at styrker fra Tadjikistan angriper landets grenser ved Batken-provinsen sør-vest i landet med pansrede kjøretøy, rakett...www.dagbladet.no
Det tror jeg faktisk ikke. Til det har særlig kineserne for store langsiktige interesser investert. Et Russland som kan rakne gjør regionen enda mer strategisk viktig for dem.Dette kan fort bli Balkan om igjen, i enda større målestokk.
Jeg liker det ikke.
Ganske mye - er jeg redd.Men hva har de egentlig å servere, som de ikke allerede har prøvd?
Assad er vel heller ikke nevneverdig fornøyd med utviklingen om dagen, alt mens Erdoğan nok følger nøye med.Nei, men Azerbaijan går løs på russlands allierte Armenia, inkludert å bombe russiske soldater som står i veien. Deretter ryker Tajikistan løs på Kirgisistan, mens Kirgisistans president ydmyker putin offentlig ved å la putin stå og vente på åpen scene til det behager Kirgisistan å møte ham. Kazhakstan skaffer seg sikkerhetsgarantier fra Kina som livsforsikring mot at russland skulle finne på noe dumt, mindre enn et år etter at de selv fikk russisk hjelp til å slå ned et internt opprør i Almaty. Og Xi har «questions and concerns» om Ukraina som putin må stå skolerett for å svare på.
Det hele er en krystallklar demonstrasjon på russlands tap av prestisje, innflytelse og militærmakt i sitt nære utland av ex-Sovjetrepublikker. Hele putins kongstanke om å gjenreise nettopp dette ligger som en haug av rykende ruiner, og det kan ikke bunkertsaren overleve.
Selv Doffens gamle «Maus» står vel noe utrygt på Kubinka om dagen, når man ser hva ellers de har pøst på med de siste månedene.Ganske mye - er jeg redd.
Konturene av tidenes selvutslettelse begynner å danne seg.Assad er vel heller ikke nevneverdig fornøyd med utviklingen om dagen, alt mens Erdoğan nok følger nøye med.
Med et nøytralisert Russland er nok Tyrkias betydning i NATO sterkt svekket. Good riddance.Assad er vel heller ikke nevneverdig fornøyd med utviklingen om dagen, alt mens Erdoğan nok følger nøye med.
En av de mest gledelige overaskelsene opp i all elendigheten dette året er jo at amerikanerne i Ukraina for en gangs skyld har gjort det meste rett utenriks. Og det på første forsøk.Nå skal jeg ikke gjøre denne tråden til en Mark Hertling highlights greie, men dette er en tilsynelatende (det er 22 år siden jeg sa farvel til pbn1) velfundert gjennomgang av hvorfor det kanskje ikke er riktig, eller viktig, å sende ATACMS til Ukraina i skrivende stund.
Det er, dessverre, helt feil at majoriteten er mot Russland. Store deler av Global South støtter ikke Ukraina. Kanskje fordi Ukraina assosieres med USA og UK, mens Russland assosieres som en opponent mot «imperiene».Konturene av tidenes selvutslettelse begynner å danne seg.
Det russiske regimet står avkledd tilbake, de har avslørt seg om en papirtiger av dimensjoner, en gjennomkorrupt, pill råtten bandittstat, drevet av dårlig informerte og løgnaktige banditter, de høster nå fruktene av sin egen grenseløse grådighet. Tilbake står et ubrukelig militære, en ledelse uten reell kontakt med realitetene, som har fått majoriteten av verden skarpt i mot seg, og selv deres venner begynner å titte på skoa sine, i stedet for å applaudere eller bidra.
Det er gamle strukturer som rakner, moskva-imperiet som tidligere vasall og etterfølger av mongolenes gyldne horde, med evig imperialistisk ekspansjon og moskvas berikelse på periferiens bekostning som eneste eksistensberettigelse. Den delen av Ukraina som putin gjør krav på som «novorossija» er tatarenes gamle Krym-khanat, også det en rest av mongolriket. Den påståtte historiske forbindelsen med Kyievan Rus er historieforfalskning, utover at det ortodokse moskva-patriarkatet var en avlegger fra Kyiv. Når restene av moskva-imperiet nå rakner ser Tyrkia og Kina sitt snitt til å utnytte maktvakuumet som oppstår, først i diverse ex-sovjetiske -stan i Sentral-Asia og Kaukasus, snart i diverse -stan innenfor dagens russiske grenser. Det er ingen som vil støtte et russland i full oppløsning.Dette kan fort bli Balkan om igjen, i enda større målestokk.
Jeg liker det ikke.
Ikke bare pop-corn. Det er veldig interessant å leve for tiden.... Håper vi gjør det lenge og ser at det rakner, men det kan slå andre veien også.Det er gamle strukturer som rakner, moskva-imperiet som tidligere vasall og etterfølger av mongolenes gyldne horde, med evig imperialistisk ekspansjon og moskvas berikelse på periferiens bekostning som eneste eksistensberettigelse. Den delen av Ukraina som putin gjør krav på som «novorossija» er tatarenes gamle Krym-khanat, også det en rest av mongolriket. Den påståtte historiske forbindelsen med Kyievan Rus er historieforfalskning, utover at det ortodokse moskva-patriarkatet var en avlegger fra Kyiv. Når restene av moskva-imperiet nå rakner ser Tyrkia og Kina sitt snitt til å utnytte maktvakuumet som oppstår, først i diverse ex-sovjetiske -stan i Sentral-Asia og Kaukasus, snart i diverse -stan innenfor dagens russiske grenser. Det er ingen som vil støtte et russland i full oppløsning.
Vi vil behøve mye popcorn.
Kan du vippse meg for et par poser til nå i hælja ?Når vil vi få gleden av å se russlands territorier bli angrepet av ulike naboland som føler de har krav eller ønsker på andre siden av den grenze?
Det bør være rimelig tydelig at det ikke er mye russerne kan gjøre for å stå i mot et eventuelt angrep fra et naboland som vil spise seg innover russlands grenser. Vi kan jo kalle det at de "annekterer" noe... det har jo vært testet tidligere.
Deretter: Borgerkrig? Intern selvstendighetskamp for enkelte regioner? Løsrivelse?
Jeg vil gjerne se dagens russland gå i oppløsning.
Kan spandere popcorn på alle dersom det gjør det mer sannsynlig.
Nå har jeg sjekket stort sett alt av tilgjengelige kanaler, og det ser ikke ut til at noen andre enn din video ser noe slikt russisk motangrep ved Kherson. Det jeg ser er at ukrainerne fortsetter å gnage seg innover mot Kherson city, og at forskjellige mål inne i det omringede området får HIMARS og lignende i hodet.Virker som det er kritisk situasjon for Ukraina i Kherson. Får se om de må utsette den nye offensiven øst, eller om den kommer snart.