Politikk, religion og samfunn Russland - En tikkende bombe eller bare fjas?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.246
    Antall liker
    7.914
    Sted
    Oslo
    Vel, hvor kan ingen innrømme at man kansje kan inngå en deal og bli ferdig? Slik ståa er nå, så det det bare bensin på bålet og en opprettholdelse av clusterfucket.
    Så om jeg pælmer stein på vinduene dine og brenner hageskjulet ditt, så vil du rekke meg handa og si jeg kan få eplehagan din, om jeg slutter med steinkasting
    og pyromani?!
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.651
    Antall liker
    35.611
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Vel, hvorfor kan ingen innrømme at man kansje kan inngå en deal og bli ferdig? Slik ståa er nå, så er det bare bensin på bålet og en opprettholdelse av clusterfucket.
    Problemet med det er jo at russlands ord ikke er verdt noe som helst. Hvor finner du grunn til å tro at russland vil overholde en «deal»? Eksempelvis avtalen fra 1994 hvor russland høytidelig signerte på å respektere Ukrainas territorielle integritet? Hvorfor kan ikke russland bare overholde «deals» som de allerede har inngått? Hvorfor tror du at de ikke bare vil innkassere gevinsten i en «deal», og så komme tilbake for å forsyne seg med neste bit når de har fått en ny generasjon kombinert kanonføde/voldtektsforbrytere?
     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.814
    Antall liker
    2.377
    Torget vurderinger
    2

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.349
    Antall liker
    1.767
    Sted
    Bergen
    Hvor finner du noen som helst grunn til å tro at russland vil overholde en «deal»? Eksempelvis avtalen fra 1994 hvor russland høytidelig signerte på å respektere Ukrainas territorielle integritet? Hvorfor kan ikke russland bare overholde «deals» som de allerede har inngått?
    Han går på repeat, nytter nok ikke med argumenter, skyttergravskrig
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.423
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Problemet med det er jo at russlands ord ikke er verdt noe som helst. Hvor finner du grunn til å tro at russland vil overholde en «deal»? Eksempelvis avtalen fra 1994 hvor russland høytidelig signerte på å respektere Ukrainas territorielle integritet? Hvorfor kan ikke russland bare overholde «deals» som de allerede har inngått? Hvorfor tror du at de ikke bare vil innkassere gevinsten i en «deal», og så komme tilbake for å forsyne seg med neste bit når de har fått en ny generasjon kombinert kanonføde/voldtektsforbrytere?
    Kanskje poenget er "flytende"` Gårsdagens objektiv er neppe dagens. Dagens politikk er derimot gårsdag. Knapphet er stikkord. Så får vi kjempe eller dele.
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.423
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Det er her jeg klander Ukrainas folkevalgte: De har ikke prøvd hardt nok å unngå konflikt.

    Resultatetene er at dette har spredd seg videre utover konfliktlinjene, og hele dritten dras ned.
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.423
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Etter min mening bedre enn å leve under Putins regime.
    Enkelt å si når man fortsatt har:
    - Vann i springen
    - En butikk i nærheten
    - Litt peng i lommeboken av kurant valuta
    - Et noenlunde tett hus som verner mot regn og kulde
    - Slipper å få artilleri susende mot seg
     

    Fivus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.01.2020
    Innlegg
    813
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    2
    Det er her jeg klander Ukrainas folkevalgte: De har ikke prøvd hardt nok å unngå konflikt.

    Resultatetene er at dette har spredd seg videre utover konfliktlinjene, og hele dritten dras ned.
    Interessant forsvar av overgriperen. Dette er jo kjent stoff i psykologien. «De prøvde ikke hardt nok» er jo en djuptpløyende analyse, som minner sterkt om en annen forumist som har forlatt denne tråden. En kan ikke prøve hardt nok når en står overfor grenseløs galskap.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.246
    Antall liker
    7.914
    Sted
    Oslo
    Enkelt å si når man fortsatt har:
    - Vann i springen
    - En butikk i nærheten
    - Litt peng i lommeboken av kurant valuta
    - Et noenlunde tett hus som verner mot regn og kulde
    - Slipper å få artilleri susende mot seg
    Tror neppe du har levd i utkanten av det russiske imperiet,
    der er jo stort sett mye av dette mangelvare,
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.423
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Interessant forsvar av overgriperen. Dette er jo kjent stoff i psykologien. «De prøvde ikke hardt nok» er jo en djuptpløyende analyse, som minner sterkt om en annen forumist som har forlatt denne tråden. En kan ikke prøve hardt nok når en står overfor grenseløs galskap.
    Litt morsomt å bli satt i spann med overgriperen. Du finner altså mine innlegg å være pro-Putin? Hva med anti-American? Anti-kapitalist?
     

    Fivus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.01.2020
    Innlegg
    813
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    2
    I den forstand at du klandrer ofrene for å ikke ha prøvd nok å unngå konflikt. Hvordan skal man lese deg? Du får legge ved en fotnote eller to.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.246
    Antall liker
    7.914
    Sted
    Oslo
    Litt morsomt å bli satt i spann med overgriperen. Du finner altså mine innlegg å være pro-Putin?
    Det kan lett virke slik, men gi oss gjerne en oppklaring!
    Eller skal jeg lese deg slik at de som ikke lever i den verden du skisserer med basis behov dekket, gjør det på grunn av Putlers angrepskrig?
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.423
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    I den forstand at du klandrer ofrene for å ikke ha prøvd nok å unngå konflikt. Hvordan skal man lese deg? Du får legge ved en fotnote eller to.
    Moskvas misbilligelse for markeringen på Maidanplassen i 2014 burde vært en politisk vekker. Jeg sier ikke at jeg støtter Moskvas syn - det eksisterer 100% med eller uten meg - jeg sier bare at det eksisterer. Resten er enkel matematikk. Det måtte gå som det gikk. ...og det kommer til å gå som det må gå. Det går neppe bra.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.246
    Antall liker
    7.914
    Sted
    Oslo
    Moskvas misbilligelse for markeringen på Maidanplassen i 2014 burde vært en politisk vekker. Jeg sier ikke at jeg støtter Moskvas syn - det eksisterer 100% med eller uten meg - jeg sier bare at det eksisterer. Resten er enkel matematikk. Det måtte gå som det gikk.
    Dessverre var russernes regnekunnskaper litt dårlige.
    X antall tanks+ X antall soldater + X antall flyangrep = Kiev's fall!
    Det gikk ikke helt opp.
     

    Fivus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.01.2020
    Innlegg
    813
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    2
    Greit, leser deg som at du har en deterministisk verdensanskuelse der det ikke finnes viljestyrte aktører. Der er vi uenige.
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.423
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Moskvas misbilligelse for markeringen på Maidanplassen i 2014 burde vært en politisk vekker. Jeg sier ikke at jeg støtter Moskvas syn - det eksisterer 100% med eller uten meg - jeg sier bare at det eksisterer. Resten er enkel matematikk. Det måtte gå som det gikk. ...og det kommer til å gå som det må gå. Det går neppe bra.
    Greit, leser deg som at du har en deterministisk verdensanskuelse der det ikke finnes viljestyrte aktører. Der er vi uenige.
    Vel, viljen er kanskje destruktiv i seg selv - da den bunner i selvinteressen? Så blir det da en vilje til destruksjon selv om man kaller den noe annet og penere?
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.564
    Antall liker
    8.144
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Enkelt å si når man fortsatt har:
    - Vann i springen
    - En butikk i nærheten
    - Litt peng i lommeboken av kurant valuta
    - Et noenlunde tett hus som verner mot regn og kulde
    - Slipper å få artilleri susende mot seg

    Så du har altså klart å unngå å få med deg at ukrainerne, mer eller mindre fullstendig samstemt, sier akkurat det samme, selv uten alt det du lister opp? Ikke verst gitt. Men kanskje du skal la dem selv bestemme hvilke valg som tas i deres eget land og ikke forsøke å prakke på dem en forfyllet liksompasifisme.
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.423
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Så du har altså klart å unngå å få med deg at ukrainerne, mer eller mindre fullstendig samstemt, sier akkurat det samme, selv uten alt det du lister opp? Ikke verst gitt. Men kanskje du skal la dem selv bestemme hvilke valg som tas i deres eget land og ikke forsøke å prakke på dem en forfyllet liksompasifisme.
    Akkurat nå drar de med seg hele Europa/USA i noe som ligner 3. verdenskrig. De gjør ikke mye helt av seg selv for tiden.
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.423
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Rojoh - dine betraktininger er ganske enkelt en gjentagelse av Chamberlains "Peace in our time..." fullstendig frakoblet virkeligheten...
    Tullball: Dere tullebukker har fått en fullskala krig uten å engang vurdere om det noengang var spiselige opsjoner. Chamberlains politikk har ikke vært aktuell i Ukraina siden Maidan 2014, men jeg tenker at den kunne vært det...!
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn