BT
Æresmedlem
- Ble medlem
- 13.10.2005
- Antall liker
- 6.820
Men vi bør kanskje vurdere å slutte å hjelpe ukrainerne av hensyn til felas framtidige avlinger.
Det er vel heller headampen som ikke funker?Det er å håpe at du har rett her; Putin velger å: 1) Gå til angrep på en ikke-truende nabo, 2) Annektere deler av landet, og erklære det for "Russland", 3) Hevde at når de som fikk knust og frastjålet sitt land, tar det tilbake, så er det et angrep på Russisk suverenitet, 4) True med atomvåpen fordi Russland blir angrepet.
De som ikke ser at den rekkefølgen av hendelser er fullstendig hinsides, har et par skruer ganske feilmontert i pick-up'en.
Interessant innspill.Men vi bør kanskje vurdere å slutte å hjelpe ukrainerne av hensyn til felas framtidige avlinger.
Er kanskje også dette en artighet? Jeg håper ikke det:De har jo en god tradisjon for artige talspersoner i den regionen.
“The Islamic Republic of Iran considers news published on the delivery of drones to Russia for use in the Ukraine war as baseless and does not confirm it,” Kanaani said.
Iran Rejects Reports Of Drone Delivery To Russia For Use In Ukraine War - Iran Front Page (ifpnews.com)
Nei det kan vi ikke gjøre. Hvis Putin får lov til å vinne denne krigen er det kun et spørsmål om tid før Fela da blir innlemmet i et kollektivbruk!Men vi bør kanskje vurdere å slutte å hjelpe ukrainerne av hensyn til felas framtidige avlinger.
Speaking of.^^Jeg kan navnet på minst 20 ukrainske småbyer: Oleksandrivka.
Foregår ikke sånn lenger i Russland.Nei det kan vi ikke gjøre. Hvis Putin får lov til å vinne denne krigen er det kun et spørsmål om tid før Fela da blir innlemmet i et kollektivbruk!
Hvis de da ikke torturere og henretter ham som den "kulakk" han dog er ferd med å bli!
Det er jo sant, men mitt «merkelige spørsmål» er dilemmaet vi befinner oss i. Mafiabossen grafser til seg land som ikke tilhører ham, lar soldatene drepe, voldta og plyndre de som bor der, og truer omverdenen med å bruke atomvåpen om han ikke får gjøre eksakt som han vil. Dessuten har han en lang historikk på å bryte inngåtte avtaler og en ideologisk begrunnelse om at det er vanære for tsaren å la seg begrense av noen avtale. Da er jo alternativene enten å la ham få holde på eller å gjennomskue bløffen hans.Tja, hvordan svarer man på ditt merkelige spørsmål?
Poenget er altså at det sitter en -- om man skal ta utgangspunkt i dine mange beskrivelser av Putin -- en irrasjonell, syk og dopet galning i Kreml, som har tilgang til verdens største lager av kjernefysiske våpen.
Samtidig som man utsetter ham for et nederlag som vil gå inn i verdenshistorien som en total falitt, skal han avskrekkes fra å bruke dem.
Verden har vel aldri vært farligere enn den er akkurat nå, syns jeg. Gjengen som styrte Sovjetunionen under Den kalde krigen var mer i vater enn dagens mafiaboss.
Nei det kan vi ikke gjøre. Hvis Putin får lov til å vinne denne krigen er det kun et spørsmål om tid før Fela da blir innlemmet i et kollektivbruk!
Hvis de da ikke torturere og henretter ham som den "kulakk" han dog er ferd med å bli!
Neida, så langt er det vel bare de demokratiske fyrtårnene Nord Korea og Syria som har anerkjent anneksjonene. Eritrea slenger seg vel muligens på.Er kanskje også dette en artighet? Jeg håper ikke det:
The Spokesperson of the Iranian Ministry of Foreign Affairs Nasser Kanaani, in response to journalists’ question regarding the Islamic Republic of Iran’s position on holding a referandum in Luhansk, Donetsk, Kherson and Zaporizhzhia regions in Ukraine and the annexation of the regions to Russia, emphasized, “The Islamic Republic of Iran, as always and based on its principled positions, emphasizes the necessity of fully observing the principle of territorial integrity of countries as a fundamental rule of international law and respecting the principles and goals of the United Nations Charter.”
Ukrainerne nærmer seg med stormskritt også Nova Kakhovka. Muligens kommer det et fremstøt der før man går i gang med frigjøringen av Kherson by. Der kan jo ikke okkupantene gjøre så mye fra eller til uansett.In other news: «Annekterte» Kherson rulles nå opp nordfra som en rullegardin. Nordlige deler av Donetsk er befridd. Fronten som gikk langs Oskil er nå inne i Luhansk. Kreminna og Svatove er ekstremt vanskelige å forsvare og vil snart følge etter. Det rakner totalt for putin på bakken i de påstått «annekterte» fylkene.
Her er jeg nok litt uenig med deg.Man behøver ikke benytte detaljerte beskrivelser av respons, man kan nøye seg med å benytte et diplomatisk språk, der man benytter de sterkeste diplomatvendinger, med ordlyd som "vil på det mest instendige advare mot" og "responsen vil ikke være fordelaktig" og så bortetter. Trusler er kontraproduktivt, det blir som å knurre til ei rabiesbefengt bikkje. Det går ikke bra.
Apropos dette, når vi ser videoer av frigjorte landsbyer og tettsteder så er det noen barn, kvinner og eldre menn vi ser. Få eller ingen menn i stridsdyktig alder. Hvor er de? Tvangsinnrullert av okkupantene? døde? deporterte? eller flyktet vestover?tomt land
Russia-Ukraine War: Ukraine Reports Advances in Its Southern Counteroffensive (Published 2022)
While Kyiv’s army is gaining momentum on the battlefield in the east and south, much of the land it has recaptured has been razed and abandoned. Russia’s new recruits remain largely in the wings.www.nytimes.com
De siste dagers tema er raslingen med atomsabelen. Her er en god artikkel imo.
Russia’s Nuclear Bluster Is a Sign of Panic
Yielding to Putin’s blackmail would be folly.www.theatlantic.com
Hæ? SPECIAL OFFER: SUBSCRIBE FOR €0.50 A WEEK.Gleder meg til betalingsmurens fall
En hver krig har forrående effekt.Jeg klarer altså ikke fri meg fra tanken om at oppførselen til den russiske armeen, den nesten likegyldige grusomheten som kommer så lett, så lett - at den også sier en del om det russiske folket og den russiske kulturen.