E. Largo
Hi-Fi freak
Prigozhin benytter anledningen og vil gjerne frem stå som tøffing han også.
Det er en 203 mm «pion» haubits i bakgrunnen, rekkevidde ca 40 km. Altså er fyren ca 40 km fra fronten, langt inne i bandittrepublikken sin, om ikke det hele er regissert et helt annet sted.Prigozhin benytter anledningen og vil gjerne frem stå som tøffing han også.
Det norske forsvaret har opplagt behov for alle disse tingene, men må prioritere fordi våre politikere velger å ikke prioritere landets forsvarsevne. Tatt i betraktning at vi har veldig mye penger på bok er dette etter min mening en ganske merkelig prioritering i dagens situasjon.Takk. Jeg har oppfattet det slik at vår forsvarssjef anbefaler regjeringen å stanse anskaffelsen av nye stridsvogner og at han har bedt om at det heller satses på helikoptre og langtrekkende raketter.
Støre & Co ønsker ikke å provosere Putler.Det norske forsvaret har opplagt behov for alle disse tingene, men må prioritere fordi våre politikere velger å ikke prioritere landets forsvarsevne. Tatt i betraktning at vi har veldig mye penger på bok er dette etter min mening en ganske merkelig prioritering i dagens situasjon.
Det er vel derfor Putler er i Belarus, for å ta ut det meste som de har på lager.Kan det tenkes at Russland går seg tomme for artillerigranater og annet nødvendig utstyr omtrent når telen blir dyp nok om en måned eller to? I så fall kan det jo ligge til rette for en ukrainsk motoffensiv av historiske dimensjoner, omtrent som de russiske milbloggerne frykter.
Øyh!Prigozhin hadde gjort seg jævlig bra som Lurch i The Addams Family.
Hvordan i alle dager vet du at jeg har noen på ignore? Jeg har faktisk INGEN på ignore.Hvordan kan du vite om livssyn og bakgrunn på de som er i denne tråden basert på en som de fleste har på ignore?
Israelerne har dette som en funksjon i sine panservogner, men det er på et helt annet nivå. Der er det en del av systemet, hvor vognens elevasjon ( elektroniske inklinometer på vognchassis) blir automatisk tatt med som innverdi i ballistikkcomputeren.Må ikke røyke under planlagt vedlikehold på gassrør, vettu.
Imens, Zelenskyj i Bakhmut. Det er han i midten uten hjelm. (!)
Så mye for forrige ukes bekymringer om at russerne var i ferd med å få til noe der. Det fikk de ikke til.
Det er ellers mye som tyder på at russerne er i ferd med å gå tomme for 152 mm artilleriammunisjon og 122/220 mm MLRS-raketter. Milbloggere forteller at tanks blir brukt som artilleristøtte ved å stille seg i motbakke for å få nok elevasjon. Som om ikke de kanonløpene ble slitt ut fort nok allerede. Ikke helt enkelt å bytte ut, heller.
Ja, men en av grunnene til at det etterhvert er begrenset sympati for sivile russere og undertrykkelsesregimet deres er at det tydeligvis ikke finnes sivilt mot til å opponere. Iranske kvinner viser tusen ganger større sivilkurasje enn ivan mobik som passivt lar seg sende til slakteriet. Da får de jo det regimet de fortjener etterhvert.Litt usikker på om jeg hadde hatt mot og ryggrad nok selv. Eget liv er nå en ting. men det har jo gått med noen familier også etterhvert. Ikke til forsvar for noen eller noe, bare en strøtanke.
Ja, men en av grunnene til at det etterhvert er begrenset sympati for sivile russere og undertrykkelsesregimet deres er at det tydeligvis ikke finnes sivilt mot til å opponere. Iranske kvinner viser tusen ganger større sivilkurasje enn ivan mobik som passivt lar seg sende til slakteriet. Da får de jo det regimet de fortjener etterhvert.
De fleste tyske industrialister (BASF IGFarben ThyssenKrupp Ferdinand Porsche og skredderen Hugo Boss for å nevne noen få) levde og tjente godt fra 1933 - 1945For all del, (nesten) ingen er vel uenig i det. Jeg bare påpekte at jeg på ingen måte er sikker på hvorvidt jeg ville sittet stille i båten eller ei hvis jeg var en russisk oligark.
Jeg tipper de fleste av dem har tatt en neve med korrupsjonspiller til frokost i årevis før de ble steinrike. Ikke så veldig synd på de, tror jeg.Mange av Oligarkene blei lurt av Putin, mener de. Tja ? Men den som er med på leken osv.... . De skulle ha hoppa skuta for lengst hadde de hatt et fnugg av ryggrad og mot. Som noen få av dem gjorde og betalte en kraftig pris for.
Vis vedlegget 878628
Russiske oligarker hevder de ble lurt av Vladimir Putin | ABC Nyheter
Dr.E
Det er veldig få tegn på at Putler gjør noe annet enn å kjøre på ubegrenset. Som straff mot dement bidens utplassering av Patriot raketter, kan nato mål nær Russlands grense være aktuelt på sikt for å vise at Russland mener alvor. Putin gir seg ikke. Han har snart kriget med Ukraina i 10 år og hvorfor ikke fortsette i 10 år til? Putin er skapt for dette, å være en militant tyrann.Ikke så lett å vite hva man ville gjort hvis det virkelig røynet på, uansett hva man har lyst til å tro om seg selv. Det finner en bare ut hvis en en dag står der. Men at det er mer enn pussig at så få opponerer mot Putler, se det er det ingen tvil om.
Ja, feil å likestille, men ikke bare feil. Dette er en del av den russiske kulturen: Noen hersker og de andre blir hersket med. Russere flest har innfunnet seg med at «sånn er livet». Så de har denne kulturen i ryggmargen. De blir ikke opprørt over det som skjer i Ukraina, det gjelder ikke alle, selvsagt….Når man ser hvor apatisk den store folkehopen kan være selv i demokratiske land, er ikke russernes holdning pussig.
Og glem ikke at Putin gikk en god KGB skole i hvordan undertrykke dissidenter.
Ofte en feil å sidestille diktaturet med folkene som lever i et diktatur.
Som første generasjon hard core Pompel og Pilt fan vil jeg protestere på det sterkeste.Vis vedlegget 878761
Putin ser ikke helt frisk ut.
Det trur eg ikkje. Eg trur Putin er skapt for gråsonene, grenselandet mellom krig og ikkje-krig, mellom “demokrati” og diktatur, mellom avtalar og diktat. Dess meir denne krigen går mot open krig mot NATO, dess dårlegare vert oddsa til Putin.Putin er skapt for dette, å være en militant tyrann.
som det heter i filmen: dø stående eller leve knelende.