det er vel så lite amerikansk som det kan bli.Tja, kanskje. Jeg tenker vel heller at alt som fremstiller ting som svart/hvitt er temmelig teit. Mellom det å dø stående (noe jævlig få faktisk gjør) og å leve på knærne er det en veritabel myriade avskyggninger. Null sans for forenklede og fordummende ordtak som dette. Denslags er for amerikanere og folk som leter etter kattebilder på Facebook.
selvfølgelig kan du det, men da alltid med døden i siktet; om da ikke mirakel skjer. lite med mirakler i historien. de fleste fortellinger er om å dø (fri) for å kunne være fri (og ikke på kne).Om du lever på knærne, kan du alltids reise deg seinere.
Det er vanskelig å gjøre om du dør stående.
Et ord fra Koranen, om jeg husker rett, sier at det er ingen skam å flykte når fienden er overveldende.
Det er jo det som er ille!de dør stående en masse der borte.
ønske seg kan en hva en vil. i en slik verden ville «ordtak» være overflødige.Det er jo det som er ille!
Har nevnt det før, la de to macho gutta ordføreren i Kyiv og Putler gjøre opp i en kamp i bokseringen.
Shoigu publicly presented a series of proposed Russian defense policy changes to significantly increase the size of the Russian military. Shoigu proposed that Russia reestablish the Moscow and Leningrad military districts, form a new army corps, and form 17 new maneuver divisions.[4] Shoigu suggested that Russia form a new army corps in Karelia, two new airborne assault divisions, three new motorized rifle divisions in occupied Kherson and Zaporizhia oblasts, and expand seven existing brigades of the Northern Fleet and Western, Central, and Eastern Military districts into seven new motorized rifle divisions while expanding five existing naval infantry brigades into five naval infantry divisions. Shoigu also proposed that Russia form five artillery divisions to support military districts.[5] He proposed increasing the strength of the Russian Armed Forces to 1.5 million servicemen, including 695,000 contract servicemen (Shoigu said in spring 2021 that 380,000 Russians were contract servicemen), gradually increasing the age of conscription for military service from 18 to 21 years and raising the age limit for conscripts from 27 to 30 years. Shoigu did not specify a timeline for these measures.
«No financial limitations», liksom.Putin directly addressed Shoigu and the Chief of the General Staff Valery Gerasimov stating that Russia has no financial limitations and must provide everything the Russian Armed Forces request.[12]
De bildene skulle vært byttet om. Det nederste bilder ser jo ut som de koser seg mens de snakker om den fælen krigen.
Ikke hold pusten da.....Lurer jo _veldig_ på om disse gutta her plutselig forsvinner fra skjermen kort tid etter at russland kollapser
Trump lurer på hvordan han kan få Zelenskijy til å etterforske Hunter Biden, mens Zelenskijy lurer på hvordan han kan få overtalt Trump til å yte mer våpenhjelp.De bildene skulle vært byttet om. Det nederste bilder ser jo ut som de koser seg mens de snakker om den fælen krigen.
Øverste bilde er vel heller hvordan stemningen burde være når det krig.
Krig og død er ikke morsomt uansett hvem som kriger
En svært upassende kommentar. Spør en ukrainer om hva han mener om kommentaren din.De bildene skulle vært byttet om. Det nederste bilder ser jo ut som de koser seg mens de snakker om den fælen krigen.
Øverste bilde er vel heller hvordan stemningen burde være når det krig.
Krig og død er ikke morsomt uansett hvem som kriger
Hva tror du en mening Ukrainer mener om at presidenten drar til utlandet og koser seg foran peisen mens de spøker om hvordan livet er?En svært upassende kommentar. Spør en ukrainer om hva han mener om kommentaren din.
Stolthet, tror jeg kanskje er den beste beskrivelsen. Noen har spurt dem. Har du?Hva tror du en mening Ukrainer mener om at presidenten drar til utlandet og koser seg foran peisen mens de spøker om hvordan livet er?
"It seems to me that this visit will bring the end of the war closer," she said. "I think this trip will help us to get victory."
"I really had tears in my eyes when I see in such a good way he (Zelensky) was welcomed," she said. "He is doing a great job as a president, really great, I have no other words to describe him."
En merkelig tanke synes nå jeg. Alle bør forstå at reisen til Washington DC gjøres for å få tak i mer moderne våpen slik at de kan gi russerne skikkelig bank. Det tror jeg 99,9% av ukrainerne tenker.Hva tror du en mening Ukrainer mener om at presidenten drar til utlandet og koser seg foran peisen mens de spøker om hvordan livet er?
Jeg syns i allefall et slikt bilde er å trykke det i trynet til folk.
Litt som når folket sulter i diverse land i Afrika, og de folkevalgte sitter stappmette i et eller annet land i forbindelse med en konferanse e.l
Ingenting slår personlig oppmøte og den eventuelle kjemien man får med de man møter. Dette er viktig når det er så mye som står på spill. Sammenligningen med klimatoppmøter er en ubegripelig skivebom.Når hele verden går rundt ved å gjennomføre møter på video så forstår jo alle hvorfor det er veldig nødvendig å fly til USA for å få donert våpen og penger.
Litt som klimatoppmøter der alle deltagerne kommer med hvert sitt privatfly.
Dobbeltmoralen lenge leve
Jeg lurer på hvor mange som har mistet livet i den påståtte krigen mot kristendom, om du f.eks. sammenligner med USA's "war on drugs". Jeg tror det er veldig få, samtidig som jeg opplever at det er flere enn antallet hjerneceller som er tilkoplet hos Tucker Carlson.Undres hva Putin har på Tucker Carlson. Fox News har vært aggressive i sin kritikk av at Zelenskijy skulle tale til Kongressen og Carlson har kalt Ukrainas president "a strip club manager".
Her tilter det for fyren. (Flere republikanere nektet å reise seg og applaudere Ukrainas president, før og etter talen).
En kommentar: Zelenskijy er sannsynligvis tryggere i Ukraina enn her i USA.