Politikk, religion og samfunn Russland - En tikkende bombe eller bare fjas?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• 4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    12.334
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Så jævlig... ekkelt. Det er noe nazi-tysk over det hele, denne forakten for menneskeliv og den forskrudde propagandaen.
    I det minste praktisk, om det i det hele tatt stemmer at de har mobile krematorier med. Aske forandrer vel ikke så mye på forklaringsproblemet som oppstår, selv om det er langt mer dramatisk med kister som kommer hjem.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.178
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Kister som bæres ut av fly eller lastebiler er langt mer fotogene, kontra aske som skyfles utover bakken på stedet. Dermed begrenses inntrykket i første omgang til kun de som mottar brev fra militæret. Noe som neppe vil skje før konflikten er over.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.500
    Sted
    Smurfeland
    Å forlange at alle skal vite alt om alt er litt lite kledelig Erato......
    Det er jo ikke sånn at jeg ikke vet om Stalin eller hvordan han styrte, men portable krematorier ga meg først og fremst assosiasjoner til naxi-tyskland. Muligens p.g.a. deres historie kremering under WW2.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.500
    Sted
    Smurfeland
    I det minste praktisk, om det i det hele tatt stemmer at de har mobile krematorier med. Aske forandrer vel ikke så mye på forklaringsproblemet som oppstår, selv om det er langt mer dramatisk med kister som kommer hjem.
    Vil vel tro asken bare blir spredt, siden det sies at soldatene bare meldes savnet.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.178
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Reiser til forhandlinger med åpent sinn: Ukrainas utenriksminister sier at de reiser til forhandlinger med russerne uten forventninger eller betingelser.

Forhåpentligvis vil de også returnere.

Focal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Antall liker
    5.470
    Torget vurderinger
    1
    I følge TV2 nyhetene så har Putin gitt ordre om å klargjøre Atom våpene. Skal Verden/ Auropa nå se at de må gripe inn, og få fjernet denne mannen før det går helt galt.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.892
    Reiser til forhandlinger med åpent sinn: Ukrainas utenriksminister sier at de reiser til forhandlinger med russerne uten forventninger eller betingelser.

Forhåpentligvis vil de også returnere.
    Spørsmålet er også hvilket nivå delegasjonene vil være på.

rellingsen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2014
    Antall liker
    265
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Dette er en utrolig interessant og lærerik tråd og følge, så TAKK til dere bidragsytere!
    Det er et spørsmål jeg har fundert på di siste dagene, er tyskland/europa forberedt på en fremtid uten russ gass? Jeg tror og mener at tanken om at vindmøller i norsk natur i beste fall blir en utopi, når det store EU skal gønne på natt og dag i årene som kommer, at det skal være avhengig av været her oppe på fjellknausen i nord.
    Hva skjer med nedbyggingen av kjernekraftverkene på kontinentet nå, innser man at dette kansje ikke vil være holdbart, og snur?

*JEG tenker det er direkte flaut, som europeer, for hver eneste kubikk gass som fremdeles kommer inn fra Russland, og mener som nevnt tidligere at EU burde få fingen ut og stenge kranen på vår side, asap!

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    Han blir disset mye nå..bilde fra film der de sier han gråter i desperate tårer

Screenshot_20220227_150759_com.zhiliaoapp.musically.jpg Screenshot_20220227_150801_com.zhiliaoapp.musically.jpg

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.892
    Dette er en utrolig interessant og lærerik tråd og følge, så TAKK til dere bidragsytere!
    Det er et spørsmål jeg har fundert på di siste dagene, er tyskland/europa forberedt på en fremtid uten russ gass? Jeg tror og mener at tanken om at vindmøller i norsk natur i beste fall blir en utopi, når det store EU skal gønne på natt og dag i årene som kommer, at det skal være avhengig av været her oppe på fjellknausen i nord.
    Hva skjer med nedbyggingen av kjernekraftverkene på kontinentet nå, innser man at dette kansje ikke vil være holdbart, og snur?
    Tja, tyskerne har jo gjort politisk helomvending på så mangt bare det siste døgnet så det er vel en liten mulighet kanskje for at de også revurderer kjernekraft uten at jeg har sett tegn til dette ennå.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.178
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Spørsmålet er også hvilket nivå delegasjonene vil være på.

Sant nok. Det er ikke sagt, som jeg har sett, at presidenten skal være med, men Kuleba drar i alle fall. Da er man jo allerede på nivået under toppen. Personlig tror jeg det ville være lurt av Zelenskyj å utebli, siden jeg tror omtrent like mye på Lukashenkos sikkerhetsgarantier som på Putins garantier om man ikke skulle invadere Ukraina.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    Putin blir truet på filmklipp av disse her med flere nå..

Screenshot_20220227_161035_com.zhiliaoapp.musically.jpg Screenshot_20220227_161054_com.zhiliaoapp.musically.jpg

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.690
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det var et retorisk spørsmål siden jeg trodde dette var velkjent. Poenget er jo at russernes behandling av egne tropper føyer seg inn i en lang tradisjon. Nazistene tok god vare på sine egne de. Men kommentaren fra en mobil på trikken ble nok kanskje litt lite utdypende. Beklager det.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.629
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det er jo ikke sånn at jeg ikke vet om Stalin eller hvordan han styrte, men portable krematorier ga meg først og fremst assosiasjoner til naxi-tyskland. Muligens p.g.a. deres historie kremering under WW2.
    Det er lett å forstå den assosiasjonen, men Stalin var heller ingen snill gutt. Ukrainerne vil nok fortsatt nevne holodomor (den planlagte hungersnøden som tok livet av ca 5-7 millioner ukrainere) på toppen av rullebladet. Selv synes jeg utryddelsen av returnerte ukrainske og russiske krigsfanger var nokså grovt. Folk som hadde blitt tatt til fange av tyskerne ble ansett som landsforrædere "besmittet av vestlige idéer" og fengslet, henrettet eller deportert til Sibir etter å ha blitt sendt hjem til Russland i 1945.

Fruen og jeg giftet oss i Moskva for lenge siden. Buketten ble etter russisk skikk lagt på den ukjente soldats grav ved muren til Kreml, men da var det de hjemvendte krigsfangene vi sendte en tanke til.

Det regimet er hva Putin forsøker å gjenopprette.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.892
    Sant nok. Det er ikke sagt, som jeg har sett, at presidenten skal være med, men Kuleba drar i alle fall. Da er man jo allerede på nivået under toppen. Personlig tror jeg det ville være lurt av Zelenskyj å utebli, siden jeg tror omtrent like mye på Lukashenkos sikkerhetsgarantier som på Putins garantier om man ikke skulle invadere Ukraina.
    Det gir ingen diplomatisk mening for Zelenskyj å være der med mindre også Putin er der, samt en våpenstillstand.

Ukraina er i krig og da er normalt Zelenskyjs primære ansvar som statsoverhode å lede forsvaret fra hovedstaden.

Men om Kuleba er med så er ukrainerne uansett representerte på det nest høyeste politiske nivå, som du sier.

Forøvrig smart optisk trekk tror jeg å møtes på grensen til Hviterussland og dermed gjøre det klart at landet er motpart og ikke noe nøytralt vertskap for forhandlinger.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    jeg aner ikke om disse talla er korrekte, men de stod å lese i faz, forfattet av en russer, men uten kildehenvisning.

Das Wichtigste: Nur vier Prozent der russischen Bevölkerung meinen, dass an den Spannungen in den russisch-ukrainischen Beziehungen Russland schuld sei. Die überwältigende Mehrheit sieht die Schuld bei Kiew, Amerika und der NATO. Nun, das lässt freie Hand für alle Optionen. Die Hälfte der Bevölkerung Russlands ist bereit, ein militärisches Vorgehen zu unterstützen. Was für ein Glück.

google trans

Det viktigste er at bare fire prosent av den russiske befolkningen mener at Russland har skylden for spenningen i forholdet mellom Russland og Ukraina. Det overveldende flertallet legger skylden på Kiev, Amerika og NATO. Vel, det gir frie hender for alle alternativer. Halvparten av befolkningen i Russland er klar til å støtte militæraksjon. Hvilken flaks.

Det er bare å lese på fn.no og man kan se at mye av skylden for at det er konflikt i Ukraina faktisk ligger på USA i deres iver i å drive østover. Husk at konflikten har vart siden 2014.

tidslinje:
    2008: NATO sier at Ukraina (og Georgia) skal bli medlem. Russland sier at dette er helt uaktuelt.
    2008: Georgia ypper seg mot Russland, vitende om at NATO vil støtte dem. NATO bidrar med intet annet enn ord, og Russland slår ned Georgia. NATO viste her for verden at de ikke er i stand til å støtte Georgia på bakken.

2013
    Vesten (EU) gir ultimatum til Ukraina, med ingen konkrekte tilbud på bordet. Russland legger milliarder av dollar på bordet og inkludering i handelsunion.

Presidenten velger Russlands tilbud.

Vestlige representanter reiser til Ukraina for å finne ut av nyvalg.

2014: Statskupp begås og presidenten kastes.
    2014: anti-russiske lover vedtas straks etter statskuppet av nyvalgt president som er pro-vestlig.
    2014: borgerkrig i østukraina bryter ut.
    2014: Russland sikrer Sevastopol-basen etter at leieavtalen nå plutselig var i spill. Det er 100 % uaktuelt for Russland at USA skal ta over den.
    desember 2014: den pro-vestlige presidenten forkaster nøytralitetsprinsisppet og sier at Ukraina skal inn i NATO.

Ukraina kvalifiserer ikke for noe NATO-medlemskap. har aldri gjort, vil aldri gjøre og Frankrike og Tyskland vil blokkere det. Det er bare så synd at de ikke klarte å blokkere det idioitiske Bucharest-vedtaket som startet balubaet.

Sist redigert:

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.500
    Sted
    Smurfeland
    Det er lett å forstå den assosiasjonen, men Stalin var heller ingen snill gutt. Ukrainerne vil nok fortsatt nevne holodomor (den planlagte hungersnøden som tok livet av ca 5-7 millioner ukrainere) på toppen av rullebladet. Selv synes jeg utryddelsen av returnerte ukrainske og russiske krigsfanger var nokså grovt. Folk som hadde blitt tatt til fange av tyskerne ble ansett som landsforrædere "besmittet av vestlige idéer" og fengslet, henrettet eller deportert til Sibir etter å ha blitt sendt hjem til Russland i 1945.

Fruen og jeg giftet oss i Moskva for lenge siden. Buketten ble etter russisk skikk lagt på den ukjente soldats grav ved muren til Kreml, men da var det de hjemvendte krigsfangene vi sendte en tanke til.

Det regimet er hva Putin forsøker å gjenopprette.
    Ja, jeg vet som sagt at Stalin var en skikkelig jævel. Det var bare ikke han som var fremst i bevisstheten min, liksom. Kan man kalle det guilt by association? :)

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.306
    Torget vurderinger
    4
    Tja, tyskerne har jo gjort politisk helomvending på så mangt bare det siste døgnet så det er vel en liten mulighet kanskje for at de også revurderer kjernekraft uten at jeg har sett tegn til dette ennå.
    En gjenoppbygging av tysk kjernekraft vil uansett være flere år unna å få noen reell effekt.
    Samtidig produserer og eksporterer på full effekt allerede.
    Det finnes jo noe mer kapasitet fra andre steder i verden så markedet for LNG-tankere bør være lovende, - bortsett fra at den europeiske kapasiteten til å ta imot en vesentlig økning av LNG-tankere visstnok er begrenset.
    Man får håpe på noen vindfulle år på kontinentet fremover, men det mest sannsynlige er vel å hive på mer køl. Bokstavelig talt.
    Beklager til miljøet....

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.178
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    I følge TV2 nyhetene så har Putin gitt ordre om å klargjøre Atom våpene. Skal Verden/ Auropa nå se at de må gripe inn, og få fjernet denne mannen før det går helt galt.

Problemet for Putin er ikke bare ydmykelsen et nederlag for den russiske hæren og ham personlig vil påføre ham, men signaleffekten ovenfor opposisjonen i andre satellittstater som svært gjerne vil frigjøre seg fra russisk innflytelse/overherredømme.

Allerede har det blitt ettertrykkelig demonstrert at den russiske krigsmaskinen ikke er så fryktinngytende som man skulle anta og at den faktisk kan motstås og kanskje også beseires, i alle fall gitt en folkevilje på linje med den man ser i Ukraina. Det er isolert sett en god ting, men gjør det også mer sannsynlig at en muligens ubalansert Putin kan anse at han ikke har noe annet valg enn å ty til ellers utenkelige virkemidler. Han kan godt anse at valget står mellom en seier i Ukraina, koste hva det koste vil, og en sannsynlig videre oppsmuldring av imperiet og slutten på hans store drøm.

Sist redigert:

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.407
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    @Trane : Det vil nok gå fortere å fyre opp de tyske kullkraftverkene igjen. Kanskje ikke så dumt å investere litt i bulkshipping heller.
    Mvh

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.306
    Torget vurderinger
    4
    @Trane : Det vil nok gå fortere å fyre opp de tyske igjen kullkraftverkene igjen.
    Ja, det jeg hintet om, - bare å hive på mer køl.

Uansett bør vi nok belage oss på at vinterens kraftpriser ikke er unntaket.

• Liker
    Reaksjoner: tkr

leifen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Antall liker
    1.912

Det er bare å lese på fn.no og man kan se at mye av skylden for at det er konflikt i Ukraina faktisk ligger på USA i deres iver i å drive østover. Husk at konflikten har vart siden 2014.

tidslinje:
    2008: NATO sier at Ukraina (og Georgia) skal bli medlem. Russland sier at dette er helt uaktuelt.
    2008: Georgia ypper seg mot Russland, vitende om at NATO vil støtte dem. NATO bidrar med intet annet enn ord, og Russland slår ned Georgia. NATO viste her for verden at de ikke er i stand til å støtte Georgia på bakken.

2013
    Vesten (EU) gir ultimatum til Ukraina, med ingen konkrekte tilbud på bordet. Russland legger milliarder av dollar på bordet og inkludering i handelsunion.

Presidenten velger Russlands tilbud.

Vestlige representanter reiser til Ukraina for å finne ut av nyvalg.

2014: Statskupp begås og presidenten kastes.
    2014: anti-russiske lover vedtas straks etter statskuppet av nyvalgt president som er pro-vestlig.
    2014: borgerkrig i østukraina bryter ut.
    2014: Russland sikrer Sevastopol-basen etter at leieavtalen nå plutselig var i spill. Det er 100 % uaktuelt for Russland at USA skal ta over den.
    desember 2014: den pro-vestlige presidenten forkaster nøytralitetsprinsisppet og sier at Ukraina skal inn i NATO.

Ukraina kvalifiserer ikke for noe NATO-medlemskap. har aldri gjort, vil aldri gjøre og Frankrike og Tyskland vil blokkere det. Det er bare så synd at de ikke klarte å blokkere det idioitiske Bucharest-vedtaket som startet balubaet.
    Du har, i din iver etter å sverte USA, aldri tenkt tanken om at det kanskje er de fra øst som så vestover og ville inn i Nato??
    Etter 50 år med åket østfra har de fått evig nok av denne dritten. De har omsider fått lov til å uttrykke sin mening og forme sin egen politikk uten en Satan fra Moskva som tråkker dem ned i dritten. Nato er garantisten for at det fortsetter å være sånn.

rellingsen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2014
    Antall liker
    265
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    En gjenoppbygging av tysk kjernekraft vil uansett være flere år unna å få noen reell effekt.
    Samtidig produserer og eksporterer på full effekt allerede.
    Det finnes jo noe mer kapasitet fra andre steder i verden så markedet for LNG-tankere bør være lovende, - bortsett fra at den europeiske kapasiteten til å ta imot en vesentlig økning av LNG-tankere visstnok er begrenset.
    Man får håpe på noen vindfulle år på kontinentet fremover, men det mest sannsynlige er vel å hive på mer køl. Bokstavelig talt.
    Beklager til miljøet....
    Det er dette med kull jeg også havner på. Og lurer da fryktelig på hva som skjer med bl.a. parisavtalen, og vår binding til denne.
    Skal vi gjøres (for fullt) til europas klovner, eller er det håp om at denne krigen vil få vestens ledere til å stikke fingen i jorda og vurdere hva som faktisk er reelt, og lønnsomt for videre eksistens og utvikling?
    Slik jeg ser det, er ikke stien vi er inne på nå bærekrafig, hverken NÅ, eller om 2-5år. Men samtidig fryktelig nyskjerrig på hva vestens ledere tenker, og ikke minst hva jonas, gahr eller støre finner på å forplikte oss til, mtp på at oljefondet nå skal fritt brukes som "politisk virkemiddel" i dette såkalt grønne skiftet.(hva nå enn di legger i det?)

Jajo, jeg mener kjernekraft er den eneste og naturlige løsningen. Og at gass fra russland samt diktaturene i midtøsten må anses som ''ikke-alternativ''

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    Da kom atomvåpen trusselen ved å sette den i utskytingsberedskap.. Huff..

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.690
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Problemet er jo at uansett hvordan dette ender så er de russiske konvensjonelle styrker ydmyket og Putins innenrikspolitiske stilling svekket. Nærmest motsatt av hva han hadde tenkt seg. Det er nok dere russere som tenker på landet uten Putin nå emne det var ved årsskiftet.

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: Bx

Petterone

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Antall liker
    735
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4

*JEG tenker det er direkte flaut, som europeer, for hver eneste kubikk gass som fremdeles kommer inn fra Russland, og mener som nevnt tidligere at EU burde få fingen ut og stenge kranen på vår side, asap!
    Europe's LNG imports hit a record high in January at 11.8 bcm, with nearly 45% coming from the United States :)
    Så vil man supplere noe fra Saudi , Afrika og noe fra Asia markedet.....dette selvfølgelig koordinert fra USA :)

rellingsen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2014
    Antall liker
    265
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Europe's LNG imports hit a record high in January at 11.8 bcm, with nearly 45% coming from the United States :)
    Så vil man supplere noe fra Saudi , Afrika og noe fra Asia markedet.....dette selvfølgelig koordinert fra USA :)
    Dette var nytt for meg, men gledelig lesning hvis riktig.
    Denne gassen blir fraktet pr båt, eller?

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.892
    Ingenting - absolutt ingenting rettferdiggjør det Putin har satt i gang. Uansett innfallsvinkel, bakgrunn eller "forklaringer".
    Og i alle fall ikke basert på et sammensurium av, i beste fall, halvsannheter, i forsøket på å gi inntrykk av noen enkel og kausal forklaringsmodell hvor svaret uansett er USA helt uavhengig av spørsmål.

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.328
    Torget vurderinger
    2
    LNG er nedkjølt gass, det er det Equinor anlegget på MelkøyA,Hammerfest lager, og sender verden rundt med LNG tankbåter på ca -160 grader..!,

Boden9

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.04.2005
    Antall liker
    76
    Torget vurderinger
    2
    Nope, dette er initiert fra Europa. De LNG terminalene som muliggjør dette er bygd i de senere årene, antakligvis under mistanke om dagens situasjon kunne bli aktuell.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.077
    Torget vurderinger
    0
    Nå stenger også vi luftrommet for russiske fly, det må vel bety at vi også må flytte noen F35 fra Ørland til Rygge Flystasjon.
    Et forbud må jo kunne håndheves.
    Ikke behov. De får ikke levert flygeplan som går gjennom Norge. Prøver de vil de ikke få klarering til å entre. Og hvis de likevel prøver seg vil de bli betraktet som at det var et kapret fly. Og da vil de bli skutt ned hvis de ikke lander der de får beskjed om å gjøre det.
    Og best av alt, vi behøver kke skyte dem ned. Den jobben kan vi overlate til Sverige/Finland. Hvis ikke de prøver å krysse helt i Nord og planlegger å gå direkte fra Norsk til Russisk luftrom. Da behøver vi F35 flyene stasjonert langt nord, ikke på Rygge.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    LNG er nedkjølt gass, det er det Equinor anlegget på MelkøyA,Hammerfest lager, og sender verden rundt med LNG tankbåter på ca -160 grader..!,
    Satser på at de snart er oppe og går igjen snart. Noen som vet?

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    Ikke behov. De får ikke levert flygeplan som går gjennom Norge. Prøver de vil de ikke få klarering til å entre. Og hvis de likevel prøver seg vil de bli betraktet som at det var et kapret fly. Og da vil de bli skutt ned hvis de ikke lander der de får beskjed om å gjøre det.
    Og best av alt, vi behøver kke skyte dem ned. Den jobben kan vi overlate til Sverige/Finland. Hvis ikke de prøver å krysse helt i Nord og planlegger å gå direkte fra Norsk til Russisk luftrom. Da behøver vi F35 flyene stasjonert langt nord, ikke på Rygge.
    Naive nordmenn ja.. Trenger ikke fordi andre tar seg av problemet? Ikke lært noe?

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.328
    Torget vurderinger
    2
    Satser på at de snart er oppe og går igjen snart. Noen som vet?
    Du kan jo Google selv..dettte var første treff

Produksjonsverdien med dagens priser er over 50 milliarder kroner pr år , og man kommer til å ha tapt produksjon i 20 måneder, Hvorfor er det ingen som snakker om disse enorme tapene?

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn