bambi
Æresmedlem
Hva er greia med å være belærende og nedlatende?Nazi tysk? Har du i det hele tatt noe greie på hvordan Stalin håndtert sine tropper?
Hva er greia med å være belærende og nedlatende?Nazi tysk? Har du i det hele tatt noe greie på hvordan Stalin håndtert sine tropper?
I det minste praktisk, om det i det hele tatt stemmer at de har mobile krematorier med. Aske forandrer vel ikke så mye på forklaringsproblemet som oppstår, selv om det er langt mer dramatisk med kister som kommer hjem.Så jævlig... ekkelt. Det er noe nazi-tysk over det hele, denne forakten for menneskeliv og den forskrudde propagandaen.
Det er jo ikke sånn at jeg ikke vet om Stalin eller hvordan han styrte, men portable krematorier ga meg først og fremst assosiasjoner til naxi-tyskland. Muligens p.g.a. deres historie kremering under WW2.Å forlange at alle skal vite alt om alt er litt lite kledelig Erato......
Vil vel tro asken bare blir spredt, siden det sies at soldatene bare meldes savnet.I det minste praktisk, om det i det hele tatt stemmer at de har mobile krematorier med. Aske forandrer vel ikke så mye på forklaringsproblemet som oppstår, selv om det er langt mer dramatisk med kister som kommer hjem.
Spørsmålet er også hvilket nivå delegasjonene vil være på.Reiser til forhandlinger med åpent sinn: Ukrainas utenriksminister sier at de reiser til forhandlinger med russerne uten forventninger eller betingelser.
Forhåpentligvis vil de også returnere.
Tja, tyskerne har jo gjort politisk helomvending på så mangt bare det siste døgnet så det er vel en liten mulighet kanskje for at de også revurderer kjernekraft uten at jeg har sett tegn til dette ennå.Dette er en utrolig interessant og lærerik tråd og følge, så TAKK til dere bidragsytere!
Det er et spørsmål jeg har fundert på di siste dagene, er tyskland/europa forberedt på en fremtid uten russ gass? Jeg tror og mener at tanken om at vindmøller i norsk natur i beste fall blir en utopi, når det store EU skal gønne på natt og dag i årene som kommer, at det skal være avhengig av været her oppe på fjellknausen i nord.
Hva skjer med nedbyggingen av kjernekraftverkene på kontinentet nå, innser man at dette kansje ikke vil være holdbart, og snur?
Spørsmålet er også hvilket nivå delegasjonene vil være på.
Det er lett å forstå den assosiasjonen, men Stalin var heller ingen snill gutt. Ukrainerne vil nok fortsatt nevne holodomor (den planlagte hungersnøden som tok livet av ca 5-7 millioner ukrainere) på toppen av rullebladet. Selv synes jeg utryddelsen av returnerte ukrainske og russiske krigsfanger var nokså grovt. Folk som hadde blitt tatt til fange av tyskerne ble ansett som landsforrædere "besmittet av vestlige idéer" og fengslet, henrettet eller deportert til Sibir etter å ha blitt sendt hjem til Russland i 1945.Det er jo ikke sånn at jeg ikke vet om Stalin eller hvordan han styrte, men portable krematorier ga meg først og fremst assosiasjoner til naxi-tyskland. Muligens p.g.a. deres historie kremering under WW2.
Det gir ingen diplomatisk mening for Zelenskyj å være der med mindre også Putin er der, samt en våpenstillstand.Sant nok. Det er ikke sagt, som jeg har sett, at presidenten skal være med, men Kuleba drar i alle fall. Da er man jo allerede på nivået under toppen. Personlig tror jeg det ville være lurt av Zelenskyj å utebli, siden jeg tror omtrent like mye på Lukashenkos sikkerhetsgarantier som på Putins garantier om man ikke skulle invadere Ukraina.
jeg aner ikke om disse talla er korrekte, men de stod å lese i faz, forfattet av en russer, men uten kildehenvisning.
Das Wichtigste: Nur vier Prozent der russischen Bevölkerung meinen, dass an den Spannungen in den russisch-ukrainischen Beziehungen Russland schuld sei. Die überwältigende Mehrheit sieht die Schuld bei Kiew, Amerika und der NATO. Nun, das lässt freie Hand für alle Optionen. Die Hälfte der Bevölkerung Russlands ist bereit, ein militärisches Vorgehen zu unterstützen. Was für ein Glück.
google trans
Det viktigste er at bare fire prosent av den russiske befolkningen mener at Russland har skylden for spenningen i forholdet mellom Russland og Ukraina. Det overveldende flertallet legger skylden på Kiev, Amerika og NATO. Vel, det gir frie hender for alle alternativer. Halvparten av befolkningen i Russland er klar til å støtte militæraksjon. Hvilken flaks.
Ukraine-Konflikt: Russland hat sich zur Zielscheibe gemacht
Russland hat sich selbst zur Zielscheibe gemacht. Wird es noch die Kraft haben für eine neue Runde Perestroika oder wird es zugrunde gehen? Ein Gastbeitrag.www.faz.net
Ja, jeg vet som sagt at Stalin var en skikkelig jævel. Det var bare ikke han som var fremst i bevisstheten min, liksom. Kan man kalle det guilt by association?Det er lett å forstå den assosiasjonen, men Stalin var heller ingen snill gutt. Ukrainerne vil nok fortsatt nevne holodomor (den planlagte hungersnøden som tok livet av ca 5-7 millioner ukrainere) på toppen av rullebladet. Selv synes jeg utryddelsen av returnerte ukrainske og russiske krigsfanger var nokså grovt. Folk som hadde blitt tatt til fange av tyskerne ble ansett som landsforrædere "besmittet av vestlige idéer" og fengslet, henrettet eller deportert til Sibir etter å ha blitt sendt hjem til Russland i 1945.
Fruen og jeg giftet oss i Moskva for lenge siden. Buketten ble etter russisk skikk lagt på den ukjente soldats grav ved muren til Kreml, men da var det de hjemvendte krigsfangene vi sendte en tanke til.
Det regimet er hva Putin forsøker å gjenopprette.
En gjenoppbygging av tysk kjernekraft vil uansett være flere år unna å få noen reell effekt.Tja, tyskerne har jo gjort politisk helomvending på så mangt bare det siste døgnet så det er vel en liten mulighet kanskje for at de også revurderer kjernekraft uten at jeg har sett tegn til dette ennå.
I følge TV2 nyhetene så har Putin gitt ordre om å klargjøre Atom våpene. Skal Verden/ Auropa nå se at de må gripe inn, og få fjernet denne mannen før det går helt galt.
Ja, det jeg hintet om, - bare å hive på mer køl.@Trane : Det vil nok gå fortere å fyre opp de tyske igjen kullkraftverkene igjen.
Du har, i din iver etter å sverte USA, aldri tenkt tanken om at det kanskje er de fra øst som så vestover og ville inn i Nato??Ukraina
www.fn.no
Det er bare å lese på fn.no og man kan se at mye av skylden for at det er konflikt i Ukraina faktisk ligger på USA i deres iver i å drive østover. Husk at konflikten har vart siden 2014.
tidslinje:
2008: NATO sier at Ukraina (og Georgia) skal bli medlem. Russland sier at dette er helt uaktuelt.
2008: Georgia ypper seg mot Russland, vitende om at NATO vil støtte dem. NATO bidrar med intet annet enn ord, og Russland slår ned Georgia. NATO viste her for verden at de ikke er i stand til å støtte Georgia på bakken.
2013
Vesten (EU) gir ultimatum til Ukraina, med ingen konkrekte tilbud på bordet. Russland legger milliarder av dollar på bordet og inkludering i handelsunion.
Presidenten velger Russlands tilbud.
Vestlige representanter reiser til Ukraina for å finne ut av nyvalg.
2014: Statskupp begås og presidenten kastes.
2014: anti-russiske lover vedtas straks etter statskuppet av nyvalgt president som er pro-vestlig.
2014: borgerkrig i østukraina bryter ut.
2014: Russland sikrer Sevastopol-basen etter at leieavtalen nå plutselig var i spill. Det er 100 % uaktuelt for Russland at USA skal ta over den.
desember 2014: den pro-vestlige presidenten forkaster nøytralitetsprinsisppet og sier at Ukraina skal inn i NATO.
Ukraina kvalifiserer ikke for noe NATO-medlemskap. har aldri gjort, vil aldri gjøre og Frankrike og Tyskland vil blokkere det. Det er bare så synd at de ikke klarte å blokkere det idioitiske Bucharest-vedtaket som startet balubaet.
Ingenting - absolutt ingenting rettferdiggjør det Putin har satt i gang. Uansett innfallsvinkel, bakgrunn eller "forklaringer".Det er bare å lese...
Det er dette med kull jeg også havner på. Og lurer da fryktelig på hva som skjer med bl.a. parisavtalen, og vår binding til denne.En gjenoppbygging av tysk kjernekraft vil uansett være flere år unna å få noen reell effekt.
Samtidig produserer og eksporterer på full effekt allerede.
Det finnes jo noe mer kapasitet fra andre steder i verden så markedet for LNG-tankere bør være lovende, - bortsett fra at den europeiske kapasiteten til å ta imot en vesentlig økning av LNG-tankere visstnok er begrenset.
Man får håpe på noen vindfulle år på kontinentet fremover, men det mest sannsynlige er vel å hive på mer køl. Bokstavelig talt.
Beklager til miljøet....
Europe's LNG imports hit a record high in January at 11.8 bcm, with nearly 45% coming from the United StatesDette er en utrolig interessant og lærerik tråd og følge, så TAKK til dere bidragsytere!
Det er et spørsmål jeg har fundert på di siste dagene, er tyskland/europa forberedt på en fremtid uten russ gass? Jeg tror og mener at tanken om at vindmøller i norsk natur i beste fall blir en utopi, når det store EU skal gønne på natt og dag i årene som kommer, at det skal være avhengig av været her oppe på fjellknausen i nord.
Hva skjer med nedbyggingen av kjernekraftverkene på kontinentet nå, innser man at dette kansje ikke vil være holdbart, og snur?
*JEG tenker det er direkte flaut, som europeer, for hver eneste kubikk gass som fremdeles kommer inn fra Russland, og mener som nevnt tidligere at EU burde få fingen ut og stenge kranen på vår side, asap!
Dette var nytt for meg, men gledelig lesning hvis riktig.Europe's LNG imports hit a record high in January at 11.8 bcm, with nearly 45% coming from the United States
Så vil man supplere noe fra Saudi , Afrika og noe fra Asia markedet.....dette selvfølgelig koordinert fra USA
Og i alle fall ikke basert på et sammensurium av, i beste fall, halvsannheter, i forsøket på å gi inntrykk av noen enkel og kausal forklaringsmodell hvor svaret uansett er USA helt uavhengig av spørsmål.Ingenting - absolutt ingenting rettferdiggjør det Putin har satt i gang. Uansett innfallsvinkel, bakgrunn eller "forklaringer".
Nope, dette er initiert fra Europa. De LNG terminalene som muliggjør dette er bygd i de senere årene, antakligvis under mistanke om dagens situasjon kunne bli aktuell.Europe's LNG imports hit a record high in January at 11.8 bcm, with nearly 45% coming from the United States
Så vil man supplere noe fra Saudi , Afrika og noe fra Asia markedet.....dette selvfølgelig koordinert fra USA
Ikke behov. De får ikke levert flygeplan som går gjennom Norge. Prøver de vil de ikke få klarering til å entre. Og hvis de likevel prøver seg vil de bli betraktet som at det var et kapret fly. Og da vil de bli skutt ned hvis de ikke lander der de får beskjed om å gjøre det.Nå stenger også vi luftrommet for russiske fly, det må vel bety at vi også må flytte noen F35 fra Ørland til Rygge Flystasjon.
Et forbud må jo kunne håndheves.
Satser på at de snart er oppe og går igjen snart. Noen som vet?LNG er nedkjølt gass, det er det Equinor anlegget på MelkøyA,Hammerfest lager, og sender verden rundt med LNG tankbåter på ca -160 grader..!,
Naive nordmenn ja.. Trenger ikke fordi andre tar seg av problemet? Ikke lært noe?Ikke behov. De får ikke levert flygeplan som går gjennom Norge. Prøver de vil de ikke få klarering til å entre. Og hvis de likevel prøver seg vil de bli betraktet som at det var et kapret fly. Og da vil de bli skutt ned hvis de ikke lander der de får beskjed om å gjøre det.
Og best av alt, vi behøver kke skyte dem ned. Den jobben kan vi overlate til Sverige/Finland. Hvis ikke de prøver å krysse helt i Nord og planlegger å gå direkte fra Norsk til Russisk luftrom. Da behøver vi F35 flyene stasjonert langt nord, ikke på Rygge.
Du kan jo Google selv..dettte var første treffSatser på at de snart er oppe og går igjen snart. Noen som vet?