Hønndjevelen
Hi-Fi freak
Putler som Blofeld og Xi som Dr.No
Vi kunne trengt Sean Connery nå!
Regner med at journalisten leser Off-Topic på HFS.Tok ikke lenge, før noen med vett fikk korrigert
Rettelse
I en tidligere versjon av denne saken sto det at Ernst Stavro Blofeld er bedre kjent som Dr. No. Dette er ikke riktig. Dr. No var kun med i den første filmen i James Bond-serien. Superskurken Blofeld har hatt ulike roller i totalt ni av de 25 filmene i serien, senest i No Time To Die fra 2021. Dette ble rettet 07. april klokken 18.53.
Den uoffisielle men pålitelige Faktasjekk.noRegner med at journalisten leser Off-Topic på HFS.
Når var dette - jeg var stasjonert der i 1973.Derimot tjenestegjorde min far som menig kystartillerist på Sørvikneset. Det var noen historier, men kanskje ikke så mange som handlet om høy beredskap og forsvarsevne.
Den ene gangen det gjaldt i 1940 fikk ingen på fortet summet seg til å åpne ild i tide, bare ett enkelt kanonskudd etter at tyske krigsskip allerede hadde passert. Likevel et visst fremskritt fra 1914, da festningen også var mobilisert, men en tysk hjelpekrysser/minelegger kunne passere uten engang å bli oppdaget før den ankret opp i Trondheim.
Hjelpekrysseren «Berlin» – Wikipedia
no.wikipedia.org
Det var riktignok lenge før min fars tid, men jeg tror ikke norsk forsvarsevne ble så veldig svekket av å legge ned det batteriet.
Har da vært skrevet ned, også her på HFS, i en årrekke.NATO poses a threat to Russian imperialism not Russian security
Russia's passive acceptance of neighboring Finland's NATO membership raises serious questions over the Kremlin's efforts to portray the invasion of Ukraine as a response to NATO expansion, writes Peter Dickinson.www.atlanticcouncil.org
Et poeng som er så viktig at man må skrive det ned. NATO er bare til bry for en nasjon med spinnville tanker om seg og verden.
Jeg er ikke artillerist, men for meg ser dette ut til å være mer som det skal gjøres. Ny og blank er den også.WTF er det muskovittene holder på med her? Det er en enkelt av disse antikke MT-12 antitankkanonene som står alene ute i landskapet, uten kamuflasje eller annen beskyttelse,
Og Elon Musk seiler opp som en Lex Luthor skikkelse etterhvert.Putler som Blofeld og Xi som Dr.No
Vesten er naive. Igjen.Ikke lurt å leie inn russere for vedlikehold
Russian technicians appear to have sabotaged MiG-29 fighter jets headed for Ukraine, Slovakia says
Slovak Defense Minister Jaroslav Nad said the defects were found only in fighter-jet parts that were accessed by Russian workers.www.businessinsider.com
The ministry reported budget revenues for January–March of 5.677 trillion rubles ($69.6 billion), 21 percent lower than in the first quarter of 2022. Expenditures in the first quarter of 2023 increased 34 percent compared to last year, totaling 8.077 trillion ($99 billion).
The Ministry of Finance says these indicators are primarily related to reduced oil and gas revenues, which the ministry says are down 45 percent compared to the same period last year.
Man kan jo forestille seg hva hun ville ment i 1935-36 også.IOC-styremedlem Kristin Kloster Aasen:
«Jeg har stor forståelse for aggresjonen mot russiske myndigheter, den deler vi alle, men i stedet for å gå i en diskusjon med noen som er i sin fulle rett til å hevde det de gjør, prøver jeg å formidle grunnlaget for det vi har gjort. Det er utelukkende for å kunne, hvis vi får det til, sikre global deltagelse, også fra de utøverne som har russisk og belarusisk pass, dog på strenge vilkår for nøytralitet».
Nå har allerede russland startet invasjonen for over et år siden, så det ville blitt noe mer som å diskutere boikott av Tysklands OL deltagelse i 1940.Man kan jo forestille seg hva hun ville ment i 1935-36 også.
The Movement to Boycott the Berlin Olympics of 1936
Soon after Hitler came to power, debates began outside Germany about taking part in Olympics hosted by the Nazi regime. Learn more about calls to boycott the Games.encyclopedia.ushmm.org
Ja, 1940-OL var jo også en historie:Nå har allerede russland startet invasjonen for over et år siden, så det ville blitt noe mer som å diskutere boikott av Tysklands OL deltagelse i 1940.
Det «morsomme» med slike diskusjoner er at den som gjerne påberoper seg myndighet og «balanse» fnyser av det de kaller moralisering. Men med ett du kaller dem umoralske eller amoralske, blir det «donnerwetter».Man kan jo forestille seg hva hun ville ment i 1935-36 også.
Soon after Hitler came to power, debates began outside Germany about taking part in Olympics hosted by the Nazi regime. Learn more about calls to boycott the Games.encyclopedia.ushmm.org
Om land utenfor Europa og deres syn på krigen:Mye "Yes, Sir!", "No, Sir!" og "Right away, Sir!" i Pentagon nå.
washingtonpost.comIntelligence leak exposes U.S. spying on adversaries and alliesU.S. and European officials scrambled to understand how dozens of classified documents covering all manner of intelligence gathering had made their way online with little notice.
Syke Satan!Medvedev der altså.
En liten avsporing, kanskje, men FWIW, Norge anser fortsatt ikke Holodomor for å ha vært et folkemord. Men er og var ikke retorikken fra det offisielle Russland hele tiden åpenbar?
Men Hitler fikk da togene til å gå på rute, så da så...................................:?Man kan jo forestille seg hva hun ville ment i 1935-36 også.
Trenger vi egentlig Russland og/eller Medvedev?
EU fastslo for ikke lenge siden at Holodomor var et folkemord, så da kommer nok vi etter skal du se. En EU-resolusjon gjør vel inntrykk på Støre formoder jeg.En liten avsporing, kanskje, men FWIW, Norge anser fortsatt ikke Holodomor for å ha vært et folkemord. Men er og var ikke retorikken fra det offisielle Russland hele tiden åpenbar?
Er det ikke flere som tenker at Norges retorikk er påfallende svak når Russlands ordvalg og handlinger over de siste 100 årene har vært så klare?
«…da kommer nok vi etter…»…EU fastslo for ikke lenge siden at Holodomor var et folkemord, så da kommer nok vi etter skal du se. En EU-resolusjon gjør vel inntrykk på Støre formoder jeg.
Tror ikke Ukraina behøver å vente lenge før NATO og EU medlemskap er i boks. Så fort det blir en eller annen form for «avtale» kommer de nok med.Nå er vel Ukraina, Kiev og Krim gammelt norrønt "vikingeland". Skal med en gang innrømme at jeg ikke er 100% sikker på hva og hvor
våre forfedre drev på med i østerled.
Men om vi nå kan enes om dette burde vi jo kunne kreve at landet ble tilbakeført til oss! Og hvis Zelensky sa at det var greit og at de ville akseptere vårt krav. Ville ikke da Ukraina brått bli NATO land og artikkel 5 ville tre i kraft umiddelbart hvis ikke russerne trakk seg tilbake
"tout suit"?
Definitivt. Jeg kjenner ikke bakgrunnen for unnlatenheten, men da har vi vært i godt selskap inntil nylig.«…da kommer nok vi etter…»…
Harmløst når det gjelder skøyting og kvinnehopp, men moralsk feil når det gjelder å stå opp mot ondskap.