Glem trompeten fra Trøndelag - han kommer som regel diltende etter og leverer "jeg visste jo dette..."Da ser jeg altså frem til alle linkene som viser hvor og når du forutså invasjonen, til forskjell fra alle oss som er dumme og naive.
Glem trompeten fra Trøndelag - han kommer som regel diltende etter og leverer "jeg visste jo dette..."Da ser jeg altså frem til alle linkene som viser hvor og når du forutså invasjonen, til forskjell fra alle oss som er dumme og naive.
Glem trompeten fra Trøndelag - han kommer som regel diltende etter og leverer "jeg visste jo dette..."
Kanskje et varselskudd mot et relevant mål uten mye mennesker? Når han truer med atom må han være villig til fyre....tror alt handler om å havne i historiebøkene nå.Hiroshima.
Seriøst: Hva tror du Putin skal gjøre? Bombe verden i største almenhet? Om han fyrer av en eneste i en eller annen retning kommer han til å lære hva MAD-doktrinen betyr, om han har glemt den delen av historieleksen sin også. Og det tror jeg faktisk ikke han har gjort.
Nei, som JMM sier finnes det ikke noe slikt. Kim jr i Nord-Korea forsøker seg med noen "prøvesprengninger" fra tid til annen for å vise seg frem, men det er ingen som behøver fortelles at russerne har atomvåpen. En russisk "prøvesprengning" innenlands vil bare være nok et brudd på inngåtte avtaler og møtes med mer fordømmelse. Et skudd mot et eller annet utenlandsk mål, militært eller sivilt, betyr at tredje verdenskrig er i gang.Kanskje et varselskudd mot et relevant mål uten mye mennesker? Når han truer med atom må han være villig til fyre....tror alt handler om å havne i historiebøkene nå.
Spørsmålet er ikke om, men hvor? Gjerne hypotetisk. Situasjonen vi står i var også, " bare for å skremme" lenge.Nei, som JMM sier finnes det ikke noe slikt. Kim jr i Nord-Korea forsøker seg med noen "prøvesprengninger" fra tid til annen for å vise seg frem, men det er ingen som behøver fortelles at russerne har atomvåpen. En russisk "prøvesprengning" innenlands vil bare være nok et brudd på inngåtte avtaler og møtes med mer fordømmelse. Et skudd mot et eller annet utenlandsk mål, militært eller sivilt, betyr at tredje verdenskrig er i gang. Det vil hagle inn så mye missiler over Moskva at innkommende vil detonere i luften på grunn av trykkbølgene fra de som nettopp har landet. (Den effekten kalles "fratricide" for spesielt interesserte.)
Det han forsøker på her er å skremme opinionen i vestlige land, slik at Vesten slutter å sende hjelp til Ukraina, avstår fra sanksjoner, og slutter å ydmyke ham personlig. Big fat chance.
Gjerne hypotetisk.
Dette er for spennende. Jeg vil tilbake til vanlig hverdagDet er ganske spennande, iallfall....
De kommer ikke til å slutte å ydmyke han.Det han forsøker på her er å skremme opinionen i vestlige land, slik at Vesten slutter å sende hjelp til Ukraina, avstår fra sanksjoner, og slutter å ydmyke ham personlig.
Det er ihvertfall ikke jeg villig til å spekulere i.Spørsmålet er ikke om, men hvor? Gjerne hypotetisk. Situasjonen vi står i var også, " bare for å skremme" lenge.
Da er dette forumet spot onHypoteser står vel enhver fritt til å konstruere og det er mange land, byer eller åkerlapper å velge mellom.
Da er dette forumet spot on![]()
Med atom gjelder jo: "Strike first or be strucHar vært spenninger før også; https://theaviationgeekclub.com/rem...gic-bombers-armed-with-thermonuclear-weapons/
USA hadde B52`er med atomvåpen i luften 24/7 for å være klare til å slå tilbake atomangrep.
Det er 13.280 innlegg i Trump tråden, kanskje folk er slitneDet er vel ethvert forums raison d'etre.
UK alene har minst en ubåt med Trident-missiler til havs til enhver tid. Hver ubåt har "ikke fler enn 128" termonukleære stridshoder. I en safe ombord ligger en lukket konvolutt med skriftlig instruks om hva som skal gjøres hvis de sentrale myndighetene i London har blitt slått ut. UK har fire slike ubåter. Hvor mange som er til sjøs nå vet vi ikke.Har vært spenninger før også; https://theaviationgeekclub.com/rem...gic-bombers-armed-with-thermonuclear-weapons/
USA hadde B52`er med atomvåpen i luften 24/7 for å være klare til å slå tilbake atomangrep.
Det er vel adskillig mer SOP å komme med unnskyldninger for at det åpenbare går en hus forbi.Standard Operating Procedure
Nei. Med atomvåpen gjelder en seriøs andreslagskapasitet, det israelerne kaller "the Samson option". Det er ikke mulig å slå ut alle missilsiloer, ubåter, fly og andre bærere av atomvåpen i et førsteslag. Gjengjeldelsen kommer til å bli totalt ødeleggende. Atomvåpen er nokså ubrukelige til annet enn akkurat det.Med atom gjelder jo: "Strike first or be struc
Ordføreren i Kyiv, Vitali Klitsjko, sier at Ukrainas hovedstad er omringet av russiske styrker, og at det ikke er mulig å evakuere sivile fra byen
Det måtte jo bli slik. Russland er jo Ukraina overlegen i styrke.Ordføreren i Kyiv, Vitali Klitsjko, sier at Ukrainas hovedstad er omringet av russiske styrker, og at det ikke er mulig å evakuere sivile fra byen
Tror Ukraina trenger "boksåpnere" så fort som mulig. Send alle vi har. Vi kan få nye.det ryktes at støre vil danne seg et bilde av hva situasjonen er på bakken, før han trør mandig til.
Som da Putin tok en telefon til Kyiv og Yerevan på høsten 2013 med «an offer they could not refuse». Ikke «et bedre tilbud» for ukrainerne, som Larson liker å tro.Du kan ha mye rett der. Legg merke til at jeg skrev «så lenge han kan», siden jeg er nokså usikke på hvor lenge det vil vare.
Jeg uthevet litt i det siterte, ut fra egne observasjoner i Russland. Undersåttene er ikke servilt lydige annet enn når de må. De kan utfordre lederen ganske brutalt i interne fora og forvente å bli satt på plass like brutalt. Om lederen ikke håndterer det med tilstrekkelig kraft er han toast. En situasjon hvor Putin og gamlingene hans har dummet seg loddrett ut vil være personlig livsfarlig for Putin, lenge før ukrainerne får tak i ham og sender eventuelle rester til Haag.
En rotte trengt opp i et hjørne kan være ille nok, men haier som lukter blod kan være verre.
Jeg har hatt problemer med å takle tåkefyrsten i årevis, men jeg tror ikke han er den verste statsministeren å ha akkurat nå. Tvert imot.det ryktes at støre vil danne seg et bilde av hva situasjonen er på bakken, før han trør mandig til.
Dersom Putin forstår at han plutselig ligger an til å bli taperen her, hva skal få oss til å tro at an kommer til å bry seg om konsekvensene for resten av verden om han skjønner at han selv er ferdig uansett?At Putin nå ser et behov for å prate høyt om disse tingene sier mest om hvor svak stilling han befinner seg i.
Dette lurer jeg på også. På det tidspunktet handler det om han vil i historiebøkene eller ikke...Dersom Putin forstår at han plutselig ligger an til å bli taperen her, hva skal få oss til å tro at an kommer til å bry seg om konsekvensene for resten av verden om han skjønner at han selv er ferdig uansett?
Hvorfor skulle han være ferdig?Kan være at han "vinner" Ukraina på kort sikt. Men Putin er ferdig. Tiden vil vise på hvilken måte han gir seg på / forsvinner på.