Politikk, religion og samfunn Russland - En tikkende bombe eller bare fjas?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.359
    ^ den øverste der så jeg på twitter, kjørte vissnok på en mine og landet på hodet.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.552
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    At russiske jagerbombere tar med seg atomvåpen og krenker svensk luftrom skaper frykt og debatt i Sveirge nå.
    Svensk TV4 drar det opp som en hovedsak i kveld. Engelske aviser skriver også om dette.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.658
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Snodig at de ikke prøver seg på dette mot NATO land. Hmmmm...

OKA

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Antall liker
    438
    Sted
    Bergen
    Husker M72 fra førstegangstjenesten. Mener å huske at jeg avfyrte en slik med en 21mm øvingsgranat. Allerede den gangen ble det vel sagt at de ikke var effektiv mot moderne panser men at vi skulle sikte på beltet eller mellom tårn og hus. Nå virker det jo som de er effektive nok? Annen versjon enn det som vi hadde på slutten av 80-tallet?

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.552
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Husker M72 fra førstegangstjenesten. Mener å huske at jeg avfyrte en slik med en 21mm øvingsgranat. Allerede den gangen ble det vel sagt at de ikke var effektiv mot moderne panser men at vi skulle sikte på beltet eller mellom tårn og hus. Nå virker det jo som de er effektive nok? Annen versjon enn det som vi hadde på slutten av 80-tallet?
    Jepp, M72 har hatt en kontinuerlig utvikling.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.359
    Han med barten fra Forsvaret (Palle Ystebø eller hva han heter) sa at de har blitt opgradert noen ganger, mellom annet bedre sikter og mer effektiv ammunisjon. Og panser er også så mangt, en del av sorten har ikke veldig solid panser.

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.005
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Several hundred Russian soldiers were forced to hastily withdraw from the Chernobyl nuclear power plant in Ukraine after suffering “acute radiation sickness” from contaminated soil, according to Ukrainian officials.

The troops, who dug trenches in a contaminated Red Forest near the site of the worst nuclear disaster in history, are now reportedly being treated in a special medical facility in Gomel, Belarus. The forest is so named because thousands of pine trees turned red during the 1986 nuclear disaster. The area is considered so highly toxic that not even highly specialized Chernobyl workers are allowed to enter the zone.

Sist redigert:

1/2 Tam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Antall liker
    6.740
    M-72 er kontinuerlig utviklet og dagens kan ikke sammenlignes med det vi hadde på 80 tallet i militæret.

1/2 Tam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Antall liker
    6.740
    Several hundred Russian soldiers were forced to hastily withdraw from the Chernobyl nuclear power plant in Ukraine after suffering “acute radiation sickness” from contaminated soil, according to Ukrainian officials.

The troops, who dug trenches in a contaminated Red Forest near the site of the worst nuclear disaster in history, are now reportedly being treated in a special medical facility in Gomel, Belarus. The forest is so named because thousands of pine trees turned red during the 1986 nuclear disaster. The area is considered so highly toxic that not even highly specialized Chernobyl workers are allowed to enter the zone.

Dette har jeg ventet på, de vet vel for svarte hva som har skjedd der, de er stokk dumme.

leifen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Antall liker
    1.911
    Ref innlegg fra mteinum så går det tydeligvis an å toppe selveste Gale Kari J og...

G

Gjestemedlem

Gjest

Noe er i ferd med å bli kvalmt i kongeriket.

Meh

Ukrainere trenger midlertidig beskyttelse og er ikke ute etter å være snyltere for resten av livet slik det fleste arabere som søker asyl her er.

De er mindre sannsynlig å være islamister

De er mindre sannsynlig å være terrorister.

De er ikke hentet hit for å endre demografien i sosialistisk retning, slik de på ytre venstre ønsker og som vi ser i Sverige.

De er naboer og europeere og ikke bare lykkejegere fra den tredje verden.

Det er faktisk krig i Ukraina og ikke bare økonomisk vanskelig for folk.

..

Nå nei, fargen på hår, øyne og hud spiller absolutt ingen rolle slik de kvalme venstrevridde fjolsene prøver å fremstille det. Men søppelvenstre (Rødt, SV, MDG) gråter salte tårer fordi dette i deres øye er bortkastet innvandring som ikke vil føre til flere medlemmer og sauestemmer for de.

Skillet går forøvrig ikke mellom blondt og mørkt hår, men mellom naturlig hår og rosa/grønt etc. som er en uniform for hjerneskadde woke pervoer. Skulle gjerne byttet bort det rasket i 50:1 ratio mot selv den svarteste neger fra Afrika, med bein i nesen og bongotromme :)

Så nei.. det handler ikke om farge eller rase.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.707
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Du får ta deg et glass samarin hvis du blir dårlig i din moralske høyborg
    Den dagen det er "moralsk høyborg" å poengtere åpenbar forskjellsbehandling på folk med samme opplevelser og behov, er en dag alt er tapt.

Før det skjer, foreslår jeg justering av eget kompass.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.707
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Du kan mye om håndtering av flyktninger, skjønner jeg.
    Jeg kan en del om håndtering av mennesker. Det første man lærer, er at alle er like mye verdt. Herunder også hva gjelder lidelser.

Det er etterhvert kun kvalmende å observere denne plutselige bekymring og omsorg for de som utsettes for den "riktige" krigens lidelser.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.658
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Men prioriteringer har du aldri trengt å gjøre? Det må være gode tider i skolevesenet forstår jeg.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.707
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Men prioriteringer har du aldri trngt å gjøre?
    Jo, det kommer jeg til å gjøre.

Dersom jeg blir spurt om å huse ukrainere, kommer jeg nok til å si dette; "siden så mange er villige til akkurat det, tar jeg heller et par fra Syria".

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.005
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Ref innlegg fra mteinum så går det tydeligvis an å toppe selveste Gale Kari J og...
    Det er neppe lurt å leke i en radioaktiv sandkasse. Konsekvensene av å grave ut skyttergraver her er under diskusjon:

Cheryl Rofer
    Retired nuclear scientist writing on national security, nature, science, and women's issues. Writes at Nuclear Diner and Lawyers, Guns & Money. She, her

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.363
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det er neppe lurt å leke i en radioaktiv sandkasse. Konsekvensene av å grave ut skyttergraver her er under diskusjon:

Cheryl Rofer
    Retired nuclear scientist writing on national security, nature, science, and women's issues. Writes at Nuclear Diner and Lawyers, Guns & Money. She, her
    Leste gjennom den tråden. Tror ikke at det er direkte sunt uansett.

Mvh

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.658
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.278
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Den dagen det er "moralsk høyborg" å poengtere åpenbar forskjellsbehandling på folk med samme opplevelser og behov, er en dag alt er tapt.

Før det skjer, foreslår jeg justering av eget kompass.
    Hva er den åpenbare forskjellsbehandlingen?

Er du uenig i at man gir alle ukrainere midlertidig opphold?
    Eller er du uenig i at man i det hele tatt skal vurdere om asylsøkere har krav på asyl?

Eller er du rett og slett mest opptatt av å fortelle hvor jævlig godt menneske du er?

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.072
    Torget vurderinger
    0
    Uansett hvordan det nå enn er og hvordan vi krangler her så synes jeg faktisk oppriktig synd på de stakkars russiske soldatene som er blitt lurt trill rundt av sine ledere til å delta i denne meningsløse krigen. De er mennesker de også, og de blir slaktet og det burde vært helt unødvendig!

Men samtidig ser jeg jo nødvendigheten av å knuse russerene så godt som mulig! Det er ikke det.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.707
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Og det er nettopp derfor det bare er prat og posering.
    Siden det er akkurat hva jeg kommer til å si, er det nok mer et statement.

Men dersom det gjør deg godt, kan du jo selvsagt velge å kalle det "posering". Sikkert lettere det, enn å se hva som egentlig ligger bak.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.072
    Torget vurderinger
    0
    Det er jeg fullstendig klar over at ikke blir aktuelt.

Det er nettopp derfor det må sies.
    Jeg har gått på skole i UK med et utall ulike nasjonaliteter fra Midt Østen. Skal love deg Lars Erik at det kommer ikke en eneste av
    det slaget innafor døra her! Til det er erfaringene alt for dårlige!

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.658
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Siden det er akkurat hva jeg kommer til å si, er det nok mer et statement.

Men dersom det gjør deg godt, kan du jo selvsagt velge å kalle det "posering". Sikkert lettere det, enn å se hva som egentlig ligger bak.
    Samma det. Det som ligger bak er at du føler et sterkt behov for å gjøre nok en tråd på sentralen om tiil en tråd som handler om dine enestående høye moral. Gjennomskuet av de fleste, men likevel som en irriterende klegg som aldri vil slutte med å summe, selv om vi for lengst har skjønt at du summer i buskene. Og selv om vi egentlig er opptatt av helt andre ting enn deg.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn