Jepp, M72 har hatt en kontinuerlig utvikling.Husker M72 fra førstegangstjenesten. Mener å huske at jeg avfyrte en slik med en 21mm øvingsgranat. Allerede den gangen ble det vel sagt at de ikke var effektiv mot moderne panser men at vi skulle sikte på beltet eller mellom tårn og hus. Nå virker det jo som de er effektive nok? Annen versjon enn det som vi hadde på slutten av 80-tallet?
Han med barten fra Forsvaret (Palle Ystebø eller hva han heter) sa at de har blitt opgradert noen ganger, mellom annet bedre sikter og mer effektiv ammunisjon. Og panser er også så mangt, en del av sorten har ikke veldig solid panser.Husker M72 fra førstegangstjenesten. Mener å huske at jeg avfyrte en slik med en 21mm øvingsgranat. Allerede den gangen ble det vel sagt at de ikke var effektiv mot moderne panser men at vi skulle sikte på beltet eller mellom tårn og hus. Nå virker det jo som de er effektive nok? Annen versjon enn det som vi hadde på slutten av 80-tallet?
M-72 er kontinuerlig utviklet og dagens kan ikke sammenlignes med det vi hadde på 80 tallet i militæret.Husker M72 fra førstegangstjenesten. Mener å huske at jeg avfyrte en slik med en 21mm øvingsgranat. Allerede den gangen ble det vel sagt at de ikke var effektiv mot moderne panser men at vi skulle sikte på beltet eller mellom tårn og hus. Nå virker det jo som de er effektive nok? Annen versjon enn det som vi hadde på slutten av 80-tallet?
Dette har jeg ventet på, de vet vel for svarte hva som har skjedd der, de er stokk dumme.Several hundred Russian soldiers were forced to hastily withdraw from the Chernobyl nuclear power plant in Ukraine after suffering “acute radiation sickness” from contaminated soil, according to Ukrainian officials.
The troops, who dug trenches in a contaminated Red Forest near the site of the worst nuclear disaster in history, are now reportedly being treated in a special medical facility in Gomel, Belarus. The forest is so named because thousands of pine trees turned red during the 1986 nuclear disaster. The area is considered so highly toxic that not even highly specialized Chernobyl workers are allowed to enter the zone.
Russian Troops Suffer ‘Acute Radiation Sickness’ After Digging Chernobyl Trenches
Several hundred Russian troops reportedly rushed to a special medical facility in Belarus after digging in radioactive soil in a forest near the infamous nuclear plant.www.thedailybeast.com
Du får ta deg et glass samarin hvis du blir dårlig i din moralske høyborgNoe er i ferd med å bli kvalmt i kongeriket.
– Er det fordi de har blondt hår og blå øyne?
Fariba fra Iran, Aziz fra Afghanistan og Fadi fra Syria mener norske myndigheter behandler ukrainere bedre enn de selv ble behandlet da de søkte beskyttelse i Norge.www.abcnyheter.no
Noe er i ferd med å bli kvalmt i kongeriket.
Den dagen det er "moralsk høyborg" å poengtere åpenbar forskjellsbehandling på folk med samme opplevelser og behov, er en dag alt er tapt.Du får ta deg et glass samarin hvis du blir dårlig i din moralske høyborg
Du kan mye om håndtering av flyktninger, skjønner jeg.– Er det fordi de har blondt hår og blå øyne?
Fariba fra Iran, Aziz fra Afghanistan og Fadi fra Syria mener norske myndigheter behandler ukrainere bedre enn de selv ble behandlet da de søkte beskyttelse i Norge.www.abcnyheter.no
Noe er i ferd med å bli kvalmt i kongeriket.
Jeg kan en del om håndtering av mennesker. Det første man lærer, er at alle er like mye verdt. Herunder også hva gjelder lidelser.Du kan mye om håndtering av flyktninger, skjønner jeg.
Jo, det kommer jeg til å gjøre.Men prioriteringer har du aldri trngt å gjøre?
Det er neppe lurt å leke i en radioaktiv sandkasse. Konsekvensene av å grave ut skyttergraver her er under diskusjon:Ref innlegg fra mteinum så går det tydeligvis an å toppe selveste Gale Kari J og...
Leste gjennom den tråden. Tror ikke at det er direkte sunt uansett.Det er neppe lurt å leke i en radioaktiv sandkasse. Konsekvensene av å grave ut skyttergraver her er under diskusjon:
Cheryl Rofer
Retired nuclear scientist writing on national security, nature, science, and women's issues. Writes at Nuclear Diner and Lawyers, Guns & Money. She, her
Det alternativet vil du aldri bli stilt overfor, så det koster lite å si. Posering.Jo, det kommer jeg til å gjøre.
Dersom jeg blir spurt om å huse ukrainere, kommer jeg nok til å si dette; "siden så mange er villige til akkurat det, tar jeg heller et par fra Syria".
Greit å slippe mer gnål om at Putin bare ville ha det han allerede hadde. Forfriskende, egentlig, å få gnål om et nytt tema.Det alternativet vil du aldri bli stilt overfor, så det koster lite å si. Posering.
Det er jeg fullstendig klar over at ikke blir aktuelt.Det alternativet vil du aldri bli stilt overfor, så det koster lite å si. Posering.
Hva er den åpenbare forskjellsbehandlingen?Den dagen det er "moralsk høyborg" å poengtere åpenbar forskjellsbehandling på folk med samme opplevelser og behov, er en dag alt er tapt.
Før det skjer, foreslår jeg justering av eget kompass.
Tror han er mer opptatt av å fortelle hvor jævla dårlige mennesker andre på forumet er...Eller er du rett og slett mest opptatt av å fortelle hvor jævlig godt menneske du er?
Siden det er akkurat hva jeg kommer til å si, er det nok mer et statement.Og det er nettopp derfor det bare er prat og posering.
Jeg har gått på skole i UK med et utall ulike nasjonaliteter fra Midt Østen. Skal love deg Lars Erik at det kommer ikke en eneste avDet er jeg fullstendig klar over at ikke blir aktuelt.
Det er nettopp derfor det må sies.
Samma det. Det som ligger bak er at du føler et sterkt behov for å gjøre nok en tråd på sentralen om tiil en tråd som handler om dine enestående høye moral. Gjennomskuet av de fleste, men likevel som en irriterende klegg som aldri vil slutte med å summe, selv om vi for lengst har skjønt at du summer i buskene. Og selv om vi egentlig er opptatt av helt andre ting enn deg.Siden det er akkurat hva jeg kommer til å si, er det nok mer et statement.
Men dersom det gjør deg godt, kan du jo selvsagt velge å kalle det "posering". Sikkert lettere det, enn å se hva som egentlig ligger bak.