Proethifi
Overivrig entusiast
Er ikke stort sett hele den sangen ironisk?Deilig med ting som ikke er politisk korrekt
Noen der oppe – Wikipedia
no.m.wikipedia.org
Er ikke stort sett hele den sangen ironisk?Deilig med ting som ikke er politisk korrekt
ja... er den det ??
"It's not a defeat, it's a Special Retreat Operation. I remain a master strategist."De har bombet dem i starten av denne offensiven, men de har sluttet med det. Og den pausen har gitt resultater. Opprørstyrkene er nå i utkanten av Damaskus.
Midt østen ekspert Dag Henrik Thuestad på TV2 melder nå at Tyrkia har trolig gjort en avtale med Russland slik at Russland ikke bomber opprørstyrkene som rykker frem mot Damaskus i Syria. Jeg lurer veldig på hva gjenytelsen fra Erdogans Tyrkia kommer til å bli.
Lurer på om de allikevel kommer til å prøve å beholde den militære havnen i Syria. Er russlands eneste i middelhavet.
Nei, eg trur det er umogleg å seia korleis dette kjem til å gå; om vi kan tru på lovnader om at dei vil respektera det religiøse og etniske mangfaldet i Syria. Hugsar då eg turist-besøkte det kristne, arameisksspråklege klosteret Ma’lula, litt utanfor Damaskus i ca 2005. Trur IS okkuperte byen to gonger i borgarkrigen.Men det er nok IS elementer i det Syriske oprøret så siste ord i opprørets løsning er nok ikke sagt - som det nær sagt aldri er i MØ
Det eneste som har holdt ham ved makten var muskovittenes hjelp med knusing av opprørsbyer, like steinalderbrutalt som det de holder på med i Ukraina, dessuten med bruk av giftgass mot sivile. Regimet har stått for en helt vanvittig voldsbruk mot sin egen befolkning. Uten støtte fra muskovittene må han stå til rette ovenfor sitt eget folk, og det hadde han tydeligvis ikke mye lyst til.Eg er også litt forbausa over kor mykje svak Assad eigentleg har vore etter borgarkrigen: at alt rakna då Russland, Iran og Hizbollah ikkje lenger kunne beskytta han.
Edit: SVT melder nå at Assads fly forsvant fra radaren på vei fra damaskus til den muskovitt-kontrollerte flybasen. Mulig noen slengte et missil etter ham?Every week, often twice per week, between 20 and 50 people are taken from their cells to be hanged, in the middle of the night. As many as 13,000 people have been killed in Saydnaya since 2011, in utmost secrecy. Many other people at Saydnaya have been killed after being repeatedly tortured and systematically deprived of food, water, medicine and medical care. The bodies of those who are killed at Saydnaya are taken away by the truckload and buried in mass graves. It is inconceivable that these large-scale and systematic practices have not been authorized at the highest levels of the Syrian government.
Det er knapt noe som kan bli verre enn assad-regimet. Det ser ut til å være stor jubel i Syria i dag. Vi får se hva som kommer etter, jeg tipper rivaliserende fraksjoner og mye rot.Assad har nok planlagt flere fluktruter. Den kunngjorde er vel den minst sannsynlige. Og transpondere kan slås av.
Men gledelig at dette regimet faller, om enn ikke like gledelig at det er jihadister som overtar.
Filmen Lawrence av Arabia, som skal forestille T. E. Lawrence som samler araberne?Blir vel omtrent slik, denne skildringen fra sist en bred allianse ulike krigsherrer inntok Damaskus.
1. oktober 1918.
Det lyt ein, og det fæ me.Jeg vil tro at en militant Sunni Jihadist (al-Julani) med letthet kan oppnå pallplass i Pol Pot Memorial Genocide Tournament.
Heldigvis er 70% av Syrias befolkning Sunni.
Ein lyt sjå.
OriginalenSteffen Kverneland fremhevet denne Børge Lund stripa, som jeg hadde glemt. Kan fint fremmes igjen. Tror den er fra i fjor på denne tida. Vis vedlegget 1080543
The biggest win we’ll likely see now from Putin’s humiliation is that cowering western politicans may finally understand that Putin isn’t a golden deity, just a small insecure gargoyle whose regime should’ve been taken down long ago.
Med Bosporos stredet stengt, så får den russiske flåten en lang vei hjemassad-regimets kollaps i Syria og muskovias totale maktesløshet for hindre det har nokså store ringvirkninger. Det var slutten på flybasen de har brukt for terrorbombing av sivile mål i Midt-Østen, slutten på marinebasen de har brukt for å gi inntrykk av styrke i Middelhavet, og slutten på logistikk-kjeden deres for Afrika-eventyret prigoshin & co satte i gang.
suka blyat, motherfuckers.
The Reality sets in for russians - Losing syria is alot more than losing syria - Kyiv Insider
The Reality sets in for russians – Losing syria is alot more than losing syria December 5, 2024 4:34 pm With Russian bloggers, military and otherwise, all doing their postmortems today on the collapse of Putin’s puppet regime in Syria, the unforeseen consequences are beginning to mount. Not only...kyivinsider.com