Ønsker anbefaling Så hvilken sub?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• coolio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Antall liker
    5.465
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    I see. Merker selv jeg har blitt litt var for å bruke målinger for mye når det kommer til justeringer, for jeg har flere ganger opplevd at jeg ikke hører feil før jeg ser at der er feil. Først da legger jeg godt merke til det.

Rew sin romsimulator er ganske presis I forhold til målinger når det kommer til å forutsi romrespons som følge av plassering. Spørs om det ikke kan være like greit å bruke den som utgangspunkt for å justere lytteposisjon og plassering som tusenvis av målinger, spesielt hvis man er litt lettere nevrotisk som meg.

Det er fort gjort å måle seg litt motløs, og det er fort gjort å måle seg til feil man ikke visste om som siden vil forstyrre. Ser i andre tråder at det også er fort gjort å måle feil slik at både tolkningen og resultatet av korrigeringer blir feil.

Etter mye jukking og styring med målinger og store forskjeller på små justeringer ifølge Rew er det veldig deilig de dagene jeg glemmer heller driten og bare spiller musikk. Det trenger ikke alltid være bra for å være bra ☺

Poenget? Vet ikke. Kanskje jeg forstår litt bedre dere som sier "sitt ned, hold kjeft og lytt" nå enn jeg gjorde bare for litt tid tilbake siden.

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.596
    Sted
    Stavanger
    Du har ikke tenkt å prøve trikset med å sette subben i sweet spot og deretter krype rundt på gulvet og sjekke punktet der det er mest (les best) bass og deretter flytte subben(e) dit?

A

ANM

Gjest
    Hehe, jo jeg har tenkt på det, men det trikset er vel mest praktisk om man har én fattig sub til en stue hjemmekino. Ikke om man prøver å få to subber til å gli sømløst inn i et hifisystemet uten hjelp fancy av prossesor.

Sist redigert:

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.596
    Sted
    Stavanger
    Mulig det, men det jeg tenkte konkret på i ditt tilfelle var om det kunne være en ide å kjøre output også til hovedhøyttalerene samtidig og kanskje lete etter punkt(et) hvor man IKKE får noen særlig bassheving eller suck out hvis du eksempelvis kjører pink noise eller noen sinus sweep under 50Hz.
    Bare en tanke - vet ikke om en slik integrasjon kan funke......

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn