Når det står Yamaha på den, så stoler jeg på at den er god value for money.Yamahaen er helt OK som multiformat spiller mye bedre en Oppen min, egen krets for DSD og mulig å skru av videokretsen.
Når det står Yamaha på den, så stoler jeg på at den er god value for money.Yamahaen er helt OK som multiformat spiller mye bedre en Oppen min, egen krets for DSD og mulig å skru av videokretsen.
Nja, den var dyr. Over 20K for over 20 år siden var mye penger for en "DVD spiller". Som ren cdspiller på nivå med en 8K Rega på den tiden.Når det står Yamaha på den, så stoler jeg på at den er god value for money.
Joda, husker den der spilleren. Men har aldri lyttet til den. Jeg hadde en Sony CD/SACD spiller på den tiden, en europeisk modell.Nja, den var dyr. Over 20K for over 20 år siden var mye penger for en "DVD spiller". Som ren cdspiller på nivå med en 8K Rega på den tiden.
Santanas Borboletta slippes i Japan 6. November. Tipper den er like vellykket som de to foregående Santana SACD utgivelsene. Nydelig innpakning.
Vis vedlegget 1070278
Vis vedlegget 1070279
I følge QQ forums eksperter er Amigos og Festival opp mikset quad, men regner med at stereo sporet er ok.Denne låter supert. Masse romklang og tredimensjonalitet. Hurtige transienter med smekk. Anbefales.
Ser at de to etterfølgende Santanaplatene Amigos og Festival ble gitt ut på quadrofonisk vinyl i sin tid. Regner med at Sony Japan gir ut disse også i samme SACD serie. Bare å glede seg...
Det var litt av en anbefaling![]()
YULE - Trio Mediæval
The celebration of YULE in Northern Europe harks back to a transition from ancient Pagan Germanic culture to the more formal spirituality of the newer Christian rite. Christmas, as we mostly now call it, gave us hymns, processions and chants, and in between, silence in church. Yule meant a...shop.2l.no
![]()
A Christmas Album Even a Pagan Will Love
as will an agnostic; an atheist? That's pushing it!trackingangle.com
Fint fremført, typisk hifi vellyd (masse luft, "tøff" dypbass osv), men litt sjelløst. Sånn ca halvveis hadde både kona og jeg sluttet å høre etter..![]()
YULE - Trio Mediæval
The celebration of YULE in Northern Europe harks back to a transition from ancient Pagan Germanic culture to the more formal spirituality of the newer Christian rite. Christmas, as we mostly now call it, gave us hymns, processions and chants, and in between, silence in church. Yule meant a...shop.2l.no
![]()
A Christmas Album Even a Pagan Will Love
as will an agnostic; an atheist? That's pushing it!trackingangle.com
Tildels (ganske mye egentlig) pga diskusjonen her kjøpte jeg disse 3 pluss Steely Dan countdown to ecstacy, den nye SACD versjonen.Kvalitet på mastering, Imo:
MoFi SACD av S&G «Parsly, Sage, Rosemary & Thyme er absolutt god. Mastret fra copy tapes.
MoFi SACD av Paul Simon «There goes Rhymin’ Simon» er svært vellydende. (jeg elsker dette albumet)
Original masters.
MoFi SACD av Paul Simon av Still Crazy er ikke på høyde med Rhymin’ Simon, men ikke dårlig. Fra original master bånd.
Jeg foretrekker lyden som er å finne på CD’en «Negoation and Love Songs» for disse sporene.
Sammens med Tango in The Night fikk jeg en SACD fra Analogue Production, Yes 90125. Jeg hadde fått med meg at denne hadde fått veldig mixed anmeldelser og at det var benyttet en copy tape. Masteringen er det sikker ikke noe i veien med, men denne analogtapen som er benyttet er det absolutt noe i veien med. Lyden er distansert og mangler definitivt crisphet og friskhet. Har sammenlignet med en re-master CD fra 2004 og Audio Fidelity Gold CD som jeg har i hylla, ikke tvil om at det er benyttet en tape av langt bedre kvalitet på disse to.Skal ha den både på SACD og vinyl.
Jeg ser at MOFI ikke har vinylutgaven av Tango in the night; ser ingen andre som har den heller. Tipper at den er trukket fra markedet. Vi får vente på ny feilfri utgave...
Mofi er forøvrig svært aktiv; mye interessant underveis. De gjør også en bra jobb for tiden...