....
Leverte tilbake strømrensen, InAkustik AC4500 jeg hadde lånt av @Lydglede , overrasket over det som slo meg ved første lytt var at lyden virket merkbart flatere, kan være placebo, men var overrasket da jeg ikke hadde forventet noen endring i lydbildet uten strømrens, da strømmen her aldri har vært noe issue....
Har ikke slått meg helt til ro etter at jeg leverte tilbake INAKUSTIK strømrensen til @Lydglede (takk for lånet), men AC4500 er ganske mye over det jeg kan bruke på en strømrens, håper nå på å få teste den nye AC-3502P og hvis den greier å gi hørbar forskjell etter å ha prøvd den en liten stund før jeg kobler den ut og da får samme opplevelse som med AC4500 så tror jeg nok at det kan bli en handel.
Lenge siden sist det ble investert noen kroner i hifi her i bua, nå spørs det vel om en investering under 1000,- i det hele tatt teller i hifi verdenen, men uansett har treklossen (avskjær av impregnert trevikre) blitt byttet med en Little Fwend P8 mount, som gir mulighet for å sette min A-T tonearmsløfter "i hullet" på plinthen.
Ingen endring i lyden, men ser bedre ut og er mer funksjonelt (stabilt) enn treklossen.
Stor sjans for at det kommer inn noe som svir mer i hifi lommeboka om et par uker, så vi får se om det ikke blir mer å dele her da ;-)
Som jeg skrev i februar i år: "Leverte tilbake strømrensen, InAkustik AC4500 jeg hadde lånt av @Lydglede , overrasket over det som slo meg ved første lytt var at lyden virket merkbart flatere, kan være placebo, men var overrasket da jeg ikke hadde forventet noen endring i lydbildet uten strømrens, da strømmen her aldri har vært noe issue."
Akkurat det har ikke sluppet meg helt...
Så da har jeg brukt vår og sommer med å spare opp litt hifi kroner for å få ro i sjela, gikk ett hakk ned i forhold til AC-4500, ett sted setter både jeg og økonomi grenser og jeg er ikke helt klar for å bruke 60k på en strømrens for tiden. Jeg gikk for lillebror AC-3502P som er en videreutvikling av AC-3500.
Gi systemet ditt bedre arbeidsbetingelser. AC-3502 jobber aktivt for å motvirke alle uønskede forstyrrelser fra strømsystemet, både det som kommer inn via strømkursen og den som kommer fra apparatene som systemet består av. AC-3502 er arvtakeren etter AC-3500P. Den er nå mer kompakt og...
www.lydglede.no
Får la den står å temperere seg et par timer for jeg fortsetter, ble nesten kondens når den kom inn i varmern.
Blir stående litt lenger ut enn ønskelig rent estetisk siden min egenbygde hylle har 3 føtter og når strøminntak er dead center så blir det trangt bak i midten, derfor stikker den litt mer ut enn jeg hadde ønsket, føttene er dog godt plantet på hylla.
Nå skal jeg være litt forsiktig, er jo selv ganske strømskeptisk... Men siden opplevelsen ved å koble fra den jeg fikk teste var det den var så er jeg blitt overbevist om at det faktisk har en liten betydning, men er nok andre komponenter som er viktigere i et stereoanlegg, så denne delen er noe av det siste jeg gjør av store investeringer i mitt oppsett hvor jeg har kommet ganske så i mål som jeg kan med det jeg er villig til å bruke av penger på denne hobbyen. - Famous last words...
Første lytt er at det låter som jeg har beskrevet over, en anelse dypere/bredere og "roligere" (på en god måte) lydbilde - har nå kun testet med CD fra Rega Saturn til Rega Aethos.
Vil gi det en uke eller to før jeg kobler den fra og tester uten igjen for å sjekke om jeg fortsatt hører forskjell.
Men førsteinntrykket er veldig bra sammnlignet med den strømskinnen fra IsoTek EVO3 jeg brukte før. T.o. Jeg bruker standard strømkabel som fulgte med i boksen fra Inakustik.
Per nå er det følgende komponenter som er koblet til AC-3502P
Manley Sitngray II
Manley Chinook
AN Phono MM Stage
Systemdek IIX
Rega Saturn
Rega Aethos
Rega P8 sin Neo psu er koblet til en sBooster strømforsyning, det samme er Primare NP5 mk2 streamer så de har ikke samme behovet i mitt hode til å gå via strømrensen, de bruker fortsatt IsoTek EVO 3 strømskinna.
Hei. Jeg er meget fornøyd. Den gjør lite av seg etter at jeg satte den opp med wifi. Spiller av enten via Primare appen eller BT direkte fra Tidal på telefon.
Har i mitt eie ikke hatt noen problemer, fungerer uten noe tull
Hei. Jeg er meget fornøyd. Den gjør lite av seg etter at jeg satte den opp med wifi. Spiller av enten via Primare appen eller BT direkte fra Tidal på telefon.
Har i mitt eie ikke hatt noen problemer, fungerer uten noe tull
Takk for svar, har en Volumio Rivo, desværre har den ikke været problemfri. Det skal siges at jeg bare har brugt den på wifi, men den falder ud af nettet hele tiden, må slukkes og tændes igen for at ses både på Volumio appen og Roon.
Den viser Max signal og min Apple TV som står i samme TV/hifi rum på samme mesh netværk streamer 4K uden problemer.
Har planer at flytte anlæg 1 op i store stue igen og prøve Rivo med kabel eftersom routeren er nærmere anlægget. Skal have et end point mere og tænker på Primare eftersom jeg har en Dac30 som har virket problem frit siden den blev købt for mange år siden.
Får en Audial S5b dac senere i måneden i anlæg 1 at afløse Primare’eren, så dac 30 bliver flyttet til anlæg 2.
Ellers gav Rivo et løft i lyd kvalitet, når den virker
Har som sikkert flere begynt å bli lei av å tørke støv hver eneste dag på anlegget, samler seg mye støv på komponenter i anlegget.
Bestilte på fredag en luftrenser fra Philips som var på tilbud på Elkjøp, for å gi det en sjanse, står jo nevnt i beskrivelsen at støv er noe av det som fjernes fra luften.
Har hatt Philips 800 luftrenseren siden onsdag morgen. Er tre innstillinger "lydløs", Auto og storm. Lydløs er helt stille, Auto varierer litt, men sjelden jeg hører den om den er på, Max da er det høy lyd, går kun med døren lukket og ingen i rommet.
Har satt den ned på gulvet foran anlegget, er ikke i veien for noe egentlig der, så slipper jeg å flytte den mellom slagene.
Kommer fortsatt støv på komponenter og plastlokk, men veldig mye mindre enn tidlligere, så det har helt klart en effekt.
Har hatt Philips 800 luftrenseren siden onsdag morgen. Er tre innstillinger "lydløs", Auto og storm. Lydløs er helt stille, Auto varierer litt, men sjelden jeg hører den om den er på, Max da er det høy lyd, går kun mewd døren lukket og ingen i rommet.
Kommer fortsatt støv på komponenter og plastlokk, men veldig mye mindre enn tidlligere, så det har helt klart en effekt.
Tørket støv før jeg startet opp luftrenseren onsdag morgen, det støvet som har lagt seg nå er mye mer "finkornet" og som sagt mye mindre enn tidligere, så at det har en effekt er det ingen tvil om. Største ulempen på denne årstiden er at når den er på og effekten er høyrere enn lydløs modus så føles det litt kaldere, men kan også være fordi utetemperaturen har blitt lavere og ikke bare at det er mer "bevegelse" i luften.
Dette bildet er fra 3-4 timer etter at jeg startet den på onsdag, tørket støv rett før jeg startet den ca 09:00 onsdag 20/11.
Neste bilde er fra Fredag 22/11 kl. 11:00, jeg har ikke gjort annet enn å bruke rommet som hjemmekontor disse dagene, ikke tørket støv eller støvsugd.
Så en betydelig nedgang i støv som legger seg er det ikke tvil om, men støvfritt blir det nok aldri.
Med åde laptop og stasjonær pc, 3 pc skjermer og tv i tillegg til anlegget så er førsteinntrykket positivt. Skal følge nøye med frem mot jul, så kommer nok en ny oppdatering da.