SB Touch – parameter endring for S/PDIF

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.069
    Jeg leste litt gjennom forumet på slimdevice så nå skjønner jeg hvem SBGK er.
    Ser at bufferen er satt til 3200 fra tidligere 3400. Tror dette forklarer hakkingen i lyden. Tror det ligger mye tankegods bak alle disse moderniseringene i parameterne, og at det er best å vente til TT 4.0. Klaus har jo som regel gode instruksjoner sammen med sine tweeks. Alternativet er å lese seg gjennom nevnte forumtråd. Får se hva jula bringer :) Om jeg drikker meg til mods...hehe.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.069
    Nei.

It's all but stable yet. Nothing I would release to the public at this stage.

That's why I've decided not to launch TT4.0 before Christmas.

Men jeg skjønner godt at du er utolmodig. Makan til lyd fra Squeeseboxen nå...nesten så jeg ikke tror det.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.143
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hedde skrev:
    Men jeg skjønner godt at du er utolmodig. Makan til lyd fra Squeeseboxen nå...nesten så jeg ikke tror det.
    ...med TT 3.0 ala Klaus eller med annet?

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.069
    RoDa skrev:
    Hedde skrev:
    TT 3.0 LAN / PRIOIRQ47=41 / tt -k

Ellers mente jeg vell at om spranget videre opp i TT versjonene blir som fra TT 2.0 til TT 3.0, så er dette virkelig noe å vente på. Men det er jo viktig å huske på at TT 4.0 kun handler om endring av prioritet på prosesser. Kan vell ikke håpe på mirakels heller, eller?

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.143
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hedde skrev:
    RoDa skrev:
    Hedde skrev:
    TT 3.0 LAN / PRIOIRQ47=41 / tt -k

Ellers mente jeg vell at om spranget videre opp i TT versjonene blir som fra TT 2.0 til TT 3.0, så er dette virkelig noe å vente på. Men det er jo viktig å huske på at TT 4.0 kun handler om endring av prioritet på prosesser. Kan vell ikke håpe på mirakels heller, eller?
    Aha!
    Har ikke vært med på hoppene før, så vet ikke hvor stort det var. :)
    Reverserer til TT 3.0 LAN / PRIOIRQ47=41 / tt -k i kveld jeg også og rapporterer.
    Ser at han SBGK har endret sitt avsnitt fra i går også... Blir for mye hopp og sprett å følge med det der...
    Regner med du kjører tt -v også?

Tenker jeg leker litt med buffersize også mens jeg er i farta før jeg kjører tt -k ;D

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.143
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg skal ikke sladre, gled deg til jul du ;D

Sjekket og rapport er som følger:
    Sattan! SBGK-mods hadde en viss betydning på piano og stemmer som ble litt høfligere, det var positivt.
    Men den ødela resten av frekvensområdet sånn at det ble som å slå av TT 3.0. :-X

Jeg kjører Klaus' oppsett med unntak av den nevnte prio som er satt til 41.
    Klaus er konge, og det som han har satt default er bra saker!

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.143
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Steinar_Lund skrev:
    Denne demon-knerteren - har den noe å si for lyden, eller holder den bare djevlene på avstand?
    Hele dette opplegget sås det tvil om har noe å si for lyden. TT 2.0 finnes det målinger av at det ikke gjør en skjit med signalet....
    Jeg synes jeg fikk litt mer ro etter å ha drept demonene, men det er ikke mer enn at jeg nå kjører med levende demoner en liten stund i tilfelle jeg får lyst å prøve litt tt -r og tt -i og SBGK-triks igjen.

Samme med skjerm og remote av og på, greit å kunne sjekke ut om det gjør noe.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Ok jeg prøver uansett med litt excorsisme. Er det ingen lydmessig forbedring, er det jo mulig å endre, om nødvendig med reinstallering av hele skitten. Har jo fått en viss erfaring med akkurat dét etterhvert. ;D

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.284
    Sted
    Tromsø
    Da skulle TT tweaken være på plass.
    Får ta en runde med Demoner og PRIOIRQ47=41. Har modifisert TT til 41 så får jeg ta en skikkelig lyttetest senere. Har fra før hatt en Duett så det blir sennende å høre om dette gir noe løft. Har i alle fall fått muligheten for 24 bit avspilling.

Vedlegg

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har visst ikke helt fått med meg hva som gjør at man får adgang til 24 bits avspilling. Er det TT i seg selv, eller er det en av de enkelte innstillingene? Og i så fall, hvilken av dem?

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.143
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Steinar_Lund skrev:
    Jeg har visst ikke helt fått med meg hva som gjør at man får adgang til 24 bits avspilling. Er det TT i seg selv, eller er det en av de enkelte innstillingene? Og i så fall, hvilken av dem?
    Morn! Det er Tochen som gjør det. Den takler 24/96, og jeg har hørt at alt den sender ut er 24bit.
    Kan ikke tenke meg det har noe å si på vanlige 16/44.1 CDripp, men sikkert kjekt på hirezfilene.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.143
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Geir Kristiansen skrev:
    Da skulle TT tweaken være på plass.
    Får ta en runde med Demoner og PRIOIRQ47=41. Har modifisert TT til 41 så får jeg ta en skikkelig lyttetest senere. Har fra før hatt en Duett så det blir sennende å høre om dette gir noe løft. Har i alle fall fått muligheten for 24 bit avspilling.
    Kult! Moro at flere hiver seg på. Driver selv og funderer på dette med SBGK sin mod, jeg klarer ikke å få til at det er en bedring fra standard TT 3.0. Smak und behag sikkert. 8)

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.143
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    ...og med Teddy Pardo sin TTouch koblet på i går har i alle fall ikke jeg hatt mer trøkk på kule Boz' sin 'Thanks to You' 8)

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Frem med tannbørsten og grønnsåpe.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Ok. Jeg hadde allerede funnet den siden på internett. Men ut fra RoDas innlegg trodde jeg det var en slags mod av SBTouch.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Roda har sikkert ett tt svar til oss på akkurat det snart ;D

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    johnnygrandis skrev:
    Roda har sikkerte ett tt svar til oss på akkurat det snart ;D
    ;D

Han er sikkert i gang med julelunsj med kald ribbe og jeg-vet-ikke-hva. Uten tanke på oss informasjonshungrige brukere på forumet. :eek:

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.143
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Litt sen julefrokost om ikke annet og pinnekjøttet er på gang 8)

Det er denne, Steinar:
    http://www.teddypardo.com/Products/Power Supplies/TTouch.html

I motsetning til TT3.0 så koster dette masse penger. Så kan ikke anbefales like lett, men det funker i alle fall.
    Sjelefred, større ro og tilsynelatende mer dynamikk og trøkk. ;)

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    RoDa skrev:

Det er denne, Steinar:

I motsetning til TT3.0 så koster dette masse penger. Så kan ikke anbefales like lett, men det funker i alle fall.
    Sukk. Hverken jeg eller lommeboka mi har godt av å lese om slikt. Men hvis lysten er sterk nok, ser jo prisen overkommelig ut. Nå som jeg snart får både førtidspensjon og vanlig lønnsinntekt, kan jeg jo tenke på det.

Det er forresten voldsomt til fokus på testimonialene til disse mannfolka for tiden! ;)

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Den som skal holde greie på dingsene til RoDa skal jamen være relativt edru. Han sprer sine skriverier over hele HFS ;)
    Først nå ser jeg at han nylig har hatt bursdag (Grattis!), og at han har kjøpt en slik PSU fra seg til seg. Så den er så bra, altså? Hmm... noe å tenke på. Jeg har jo bursdag i januar... ;D

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.143
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Steinar_Lund skrev:
    Den som skal holde greie på dingsene til RoDa skal jamen være relativt edru. Han sprer sine skriverier over hele HFS ;)
    Først nå ser jeg at han nylig har hatt bursdag (Grattis!), og at han har kjøpt en slik PSU fra seg til seg. Så den er så bra, altså? Hmm... noe å tenke på. Jeg har jo bursdag i januar... ;D
    Phøii, det er bare du som begynner å bli godt voksen.
    Enkelt:
    -- Squeezebox Touch
    -- Soundcheck Touch Toolbox 3.0
    -- Teddy Pardo TTouch PSU (Eller noe annet, jeg bare fikk sånn goodfeeling for denne Teddy)
    Det var forresten ikke fra meg til meg, men det var jeg som fikk lov å fortelle familien hva jeg synes jeg burde få lov å kjøpe meg i gave fra dem. :-X

En Rega DAC funker fint syns nå jeg, men her ligger jo jungelen klar med et mylder av forskjellige tilbud.

Takk for bursdagshilsen og lykke til med ønskingen til din egen. ;D

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.010
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Da var TT3.0 på plass her i huset også. Veldig enkel og grei prosess. Jeg gjorde dette på en MacBook Pro. Eneste problemet jeg hadde var at den byttet IP ved oppstart, så jeg lurte litt på om den hadde hengt set da jeg startet den opp igjen. Uten display så er det ikke helt enkelt å vite om den er av eller på. Satt opp fast ip i dhcp routeren, så da vet jeg hvor jeg har den :)

da er jeg vel sånn ca i mål?

Vedlegg

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.143
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Helt i mål, M!
    Snurr Boz og rapporter ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    RoDa skrev:
    Helt i mål, M!
    Snurr Boz og rapporter ;D
    Hva heter serveren? logitech server? må prøve dette. Har serveren under vortexbox på en stasjonær. kunne tenkt å styre med dette fra macbooken. noen som har tips?

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.010
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Boz låter bra, men jeg har en annen morsom en som jeg har lengre erfaring med

Dette groover seriøst bra. Har også hatt noen runder innom Jack Johnson, Renee Olstead, Casidy - og her er det veldig fin flyt i musikken. Dette skal utforskes mer

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.143
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    mteinum skrev:
    Dette groover seriøst bra. Har også hatt noen runder innom Jack Johnson, Renee Olstead, Casidy - og her er det veldig fin flyt i musikken. Dette skal utforskes mer
    Kult!
    Jeg har forsøkt litt forskjellig, men havnet tilbake på standard Klaus 3.0 bortsett fra PRIOIRQ47=41.
    Fikk ikke sansen for SBGK sin variant, men det er mange som liker den. Venter nå "tålmodig" på TT 4.0.

Det kan være litt tregt å logge seg på etter du har kjørt tt -k, men ta ut strømmen fra SBT noen sekunder og sett inn igjen skal funke.
    Hos meg virket det som jeg måtte "vekke" SBT med å spille litt musikk før den åpnet tilgangen for WinSCP.

Hvis du skal leke med tt-fila i usr\bin, så lag deg en kopi først i tilfelle rottefelle. ;)

En bivirkning av TT 3.0 her hos meg er at jeg nå er tilbake på filter 1 på Rega DAC.
    Har tidligere syntes det låt litt hardt eller überkontrastrikt, og kjørt på 2 eller 4.
    Men nå høres det ut som 1-ern er klarere, mer presis og "bedre" uten å være skarp. Juhu. 8)
    (Det kan også ha litt å gjøre med TTouch fra Teddy Pardo)

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    RoDa skrev:

Det er denne, Steinar:

Kan man regne med en hørbar forbedring ved skifte av psu, når man linker digitalt til en ekstern dac?

Jeg hadde jo tidligere en Welborn psu til min gamle Squeezebox, men forbedringen var heller tvilsom.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.143
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Karma skrev:
    Kan man regne med en hørbar forbedring ved skifte av psu, når man linker digitalt til en ekstern dac?
    Jeg hadde jo tidligere en Welborn psu til min gamle Squeezebox, men forbedringen var heller tvilsom.
    Hei. Dette diskuteres det selvsagt heftig om rundt omkring. Jeg har hørt gammal SB classic låte drit med Welborne jeg også.
    Synes det ga en velkommen endring/bedring med TTouch her hjemme, men skal ikke vedde penger og må innrømme at jeg gir fullstendig faen i hva andre tenker og synes. :D
    PSUen er dyrere enn selve Touchen, og bare det kan være grunn til å drite i det. ;)

Men jeg presterer å mene at dette kan være en farbar vei og at det har positiv betydning på digitalsignalet ut av Touch.
    Der har du meg liksom ... ;D ;D

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    844
    Torget vurderinger
    4
    RoDa skrev:
    Karma skrev:
    Hei. Dette diskuteres det selvsagt heftig om rundt omkring. Jeg har hørt gammal SB classic låte drit med Welborne jeg også.
    Synes det ga en velkommen endring/bedring med TTouch her hjemme, men skal ikke vedde penger og må innrømme at jeg gir fullstendig faen i hva andre tenker og synes. :D
    PSUen er dyrere enn selve Touchen, og bare det kan være grunn til å drite i det. ;)

Men jeg presterer å mene at dette kan være en farbar vei og at det har positiv betydning på digitalsignalet ut av Touch.
    Da er vi iallefall to som er på bølgelengde der RoDa ;)
    Jeg synes også Mr. Pardo's PS har positiv innvirkning på Touch'n. Og for ikke å snakke om nattesøvnen....... (uffda der satt jeg visst i glasshus plutselig....) God romjulsnatt!!!! :D

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.143
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Liotheles skrev:
    Da er vi iallefall to som er på bølgelengde der RoDa ;)
    Jeg synes også Mr. Pardo's PS har positiv innvirkning på Touch'n. Og for ikke å snakke om nattesøvnen....... (uffda der satt jeg visst i glasshus plutselig....) God romjulsnatt!!!! :D
    Liotheles du må vakne! Indianarane kjem!!! ;D
    Ikke så lett å legge seg når det låter digg, nei. ;)

Jeg synes han SBGK virrer litt, og har ikke fått hallelujafeelingen av mod-ene hans ennå.
    Er det flere som har prøvd dette og kjører videre med det eller gått tilbake til standard TT3.0?

Han har - atter en gang ::) - nå funnet ut hva som er medisinen og det er å gå tilbake til de priosettings som Logitech har default. Jeg må selvsagt sjekke ut dette, men har ikke helt trua må jeg innrømme.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    RoDa skrev:
    Karma skrev:

Jeg vil tro at effekten av en slik psu, har meget stor sammenheng med hvor påvirkelig den aktuelle dac er for støy? På akkurat dette område har jeg faktisk tro på at min deqx er ganske stabil og bra.

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.284
    Sted
    Tromsø
    Vet ikke helt om ny psu til SBT'en vil gi det samme løfet som byttet fra Duet til Touch med TT 3.0. Mine favoritt akustiske/rolige skiver spiller nå så tørt og konsist at grepskifter på gitarer er blitt en ren nytelse. Har også fått satt opp Duet'en til fruens B&O anlegg der Wimp regjerer med alskens fruemusikk. Asus EEE Transformer som fjernkontroll gir enkel kontroll.

Får lete frem en akseptabel DAC til B&O anlegget. Kan man modde på en Duet også?

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.143
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Karma skrev:
    Jeg vil tro at effekten av en slik psu, har meget stor sammenheng med hvor påvirkelig den aktuelle dac er for støy? På akkurat dette område har jeg faktisk tro på at min deqx er ganske stabil og bra.
    Tro kan flytte fjell, Karma.
    Gå for det du tror på, det funker ofte best.

Jeg hadde ikke tro på denne Toolboxen heller, men spiser nå kamelribbe med deilig sprø svor. 8)

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.143
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Geir Kristiansen skrev:
    Kan man modde på en Duet også?
    Tror trikset med SBT er at den har en liten linuxserver inni som det går an å herje med. ;)
    Har ikke sett noen sånne type mods til Duet.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn